Мета: актуалізувати набуті знання учнів у різних сферах; сприяти інтелектуальному вихованню; розвивати кмітливість, увагу, пам'ять, пізнавальну активність. Виховувати вміння прислухатися до думок своїх товаришів, колективізм.
Наочне оформлення: плакат «Міркуй швидко, відповідай чітко», картки із назвами команд.
Вчителька : Упродовж усього життя ми звертаємось до книги. Батьки читали дітям казки, вірші, оповідання, коли вони ще і говорити не вміли. Згадаємо свої перші книжечки, які ви полюбляли роздивлятися, щось згадуючи, фантазуючи. А коли вивчили букви , навчились з них складати слова, а зі слів –речення, тоді й самі стали читати.
Учень : Книжка допомагає нам зрозуміти оточуючий світ. Ми читаємо казки, вірші, оповідання про сміливих людей, які боролися за щастя народу, про таємниці природи, про те. Як живіть люди в далеких і близьких краях. Про це ми дізнаємось із книжок. Недарма існує прислів’я « Хто багато читає – той багато знає».
Вчителька : Ось і сьогоднішня гра присвячена книзі. Гра наша незвичайна, вона так би мовити, «сімейна». Адже наш клас – це єдина сім’я, яка згуртувалася і зміцніла ще з 1 класу. Це своєрідна сім’я , яка представляє наш конкурс 12 найкращих, найерудованіших, найначитаніших гравців. Отож представляємо наших учасників. Зустрічайте їх.(музика).
Конкурс ерудитів складатиметься з 5 геймів:
1гейм : розминка
2 гейм : ти - мені, я – тобі
3 гейм : чорний ящик
4 гейм : темна конячка
5 гейм : далі…
Кожен з цих геймів буде представлшяти журі у складі….кожен вид ьзавдання оцінюється по 1 балу. Прошу команди представити себе і свого командира.
1 команда…
2 команда…
І так перший гейм – розминка.
1 гейм « Розминка»
вам дається питання . Та команда ,яка першою подасть сигнал відповідає на нього. За правильну відповідь – 1 бал.
Підведення підсумків .
кожна команда отримала домашнє завдання – підібрати по 4 питання для команд – суперниць. Команди по черзі задають своє питання. Першою відповідає команда, яка першою підніме руку. За правильну відповідь 1 бал.
Завдання 1 команди
Завдання 2 команди
3 гейм « Чорний ящик»
А зараз наші ерудити покажуть , як вони знають книгу, володіють інформацією, читають та уявляють. Увага на екран! Запитання прийшло від бібліотекаря нашої школи Омелянюк Т.С. Увага заптання : - у наш час коли потік інформації напливає дуже швидко, коли виникає необхідність зрозуміти, осмислити прочитане, чітко висловити свою думку, потрібно звернутись до…- Що в чорному ящику?(1 хв. На роздум). За правильну відповідь 5 балів.
4 гейм « Темна конячка»
На наше свято прийшла гостя. Гостя незвичайна – казкова. А хто вона ви повинні відгадати.
Баба – Яга: - Добрий день, читайлики, ерудити! Ой, що ж це за конкурси – мурконкурси, фокуси – мокуси. От я вам зроблю фокус, назадаю запитань, а ви спробуйте відгадайте. Правильна відповідь 1 бал.
1.найменший казковий кінь.
2.мій літальний аппарат.
3.як називають Діда мороза в Америці.
4.хто загубив хвостик в лісі.
З цим завданням ви впорались добре,а ось іще таке. Я вам читаю речення з казки , а ви повинні вставити слово , якого невистачатиме. За правильну відповідь 1 бал.
Ви молодці! З завданням впорались.
5 гейм « Далі….»
Ось ми вже підійши до останнього заключного гейму, якй називаєтьсчя «Далі..» кожній команді буде задано по 8 запитань. Ви повинні якомога швидше дати правильну відповідь .Завдання для 1 команди :
1.День народження Христа.
2.Тато Буратіно.
3.Назва гімну України.
4.Справжнє імя Лесі Українки.
5.Скільки є Заповідей Божих.
6.Де жили старий зі старою з казки Пушкіна « Казка про рибака і рибку»
7.Який святий приноить дарунки дітям.
8.Автор оповідання « Перший Диктант».
Завдання для 2 команди:
1.Свято на яке фарбують яйця.
2. Птах, який повернувся з гостей голодним.
3.Дівчинка , яка побувала в країні кривих дзеркал.
4.Український народний танець.
5.Назва яхти капітана Врунгеля.
6.Назвіть герб.
7.Як звали наймудрішого біблійного царя.
8. Квітка, за допомогою якої виконували всі бажання.
Отож, підведемо підсумки цього гейму. Ну що ж, до заключного слова запрошується жюрі( Жюрі визначає переможців за найбільшою кількістю білів). Запргошуємо юних гравців на середину зали. Я дякую вам за сміливу гру, за ваші знання. Нехай вашізлети стануть ще вищими та міцнішими.