Урок позакласного читання. "Василь Симоненко «Я не бував за дальніми морями»"

Про матеріал
Конспект уроку з української літератури для 7 класу. Тема уроку: Урок позакласного читання. Василь Симоненко «Я не бував за дальніми морями».
Перегляд файлу

Конспект онлайн-уроку з української літератури для 7 класу

Тема уроку: Урок позакласного читання. Василь Симоненко «Я не бував за дальніми морями».


Мета уроку:

  • Ознайомити учнів із поезією Василя Симоненка.
  • Проаналізувати вірш «Я не бував за дальніми морями» та виявити головні теми й мотиви поезії.
  • Формувати уявлення про роль Батьківщини в житті людини.
  • Розвивати в учнів навички виразного читання та аналізу поетичних творів.
  • Виховувати любов до рідної землі та почуття патріотизму.

Хід уроку

1. Організаційний момент

— Доброго дня, діти! Сьогодні на уроці позакласного читання ми будемо знайомитися з творчістю видатного українського поета Василя Симоненка. Ми поговоримо про його поезію «Я не бував за дальніми морями», в якій поет виражає свою любов до рідної землі та висловлює патріотичні почуття. Сідайте зручніше, і розпочнемо!

2. Мотивація навчальної діяльності

— Уявіть, що вам пропонують вибір: подорожувати за кордоном або залишитися вдома, у рідному краї. Що б ви обрали?
Учні висловлюють свої думки
— Кожен із нас по-різному ставиться до подорожей. Але Василь Симоненко у своєму вірші «Я не бував за дальніми морями» стверджує, що для нього найбільшим скарбом є рідна земля. Сьогодні ми поговоримо, чому поет так сильно цінує рідний край і як це відображено у його поезії.

3. Коротка біографія Василя Симоненка

— Василь Симоненко (1935–1963) — видатний український поет-шістдесятник, який, попри коротке життя, залишив яскравий слід у літературі. Його творчість була спрямована на вираження патріотичних почуттів, любові до рідної землі та боротьби за права людини. Симоненко мав глибоке відчуття відповідальності перед Україною і народом, що відображалося в його поезіях. Багато його творів зосереджені на темі Батьківщини, рідної мови та гідності людини.

— Які ще факти з життя поета вам відомі?
Учні відповідають (можна обговорити важливі віхи життя Симоненка).

4. Виразне читання вірша «Я не бував за дальніми морями»

— А зараз я попрошу вас послухати цей чудовий вірш, який ми з вами сьогодні будемо аналізувати.

Учитель або підготовлений учень читає вірш виразно.

Я не бував за дальніми морями

Я не бував за дальніми морями,
Чужих доріг ніколи не топтав,
В своїм краю під буйними вітрами
Щасливим я і вільним виростав.

Мене ліси здоров'ям напували,
Моря квіток у весни чарівній,
І зорі осміхалися, й сіяли
На рідній, на своїй землі мені.

Летів, мов мрія, вечір чорнобровий,
І ранок бринув у росі рясній,
І день котився дивний, загадковий,
Як щастя мить, єдина і ясна.

Я не бував за дальніми морями,
Чужих доріг ніколи не топтав,
В своїм краю під буйними вітрами
Щасливим я і вільним виростав.

5. Аналіз вірша

— Вірш «Я не бував за дальніми морями» описує відчуття людини, яка не подорожувала далекими країнами, але вважає свій рідний край найкращим місцем на землі. Давайте тепер спробуємо проаналізувати цей вірш.

Головна тема вірша

— Яка, на вашу думку, головна тема цього твору?
Учні відповідають (любов до Батьківщини, радість від життя на рідній землі).
— Так, головна тема вірша – це любов до рідної землі. Поет підкреслює, що навіть без подорожей до далеких країв, він відчуває щастя й гармонію на рідній землі.

Мотиви твору

— У вірші ми також бачимо важливі мотиви: мотив щастя, мотив свободи і мотив природи рідного краю. Що саме дає ліричному героєві відчуття щастя і свободи?
Учні відповідають (ліси, весна, зорі, рідна земля).
— Саме рідна природа і відчуття приналежності до свого краю робить героя вільним і щасливим.

Символіка

— Як ви гадаєте, які образи використовує поет для опису рідної землі?
Учні відповідають (ліси, весна, зорі, вітер).
— Симоненко використовує яскраві природні образи: ліси, квіти, зорі, ранок, вечір, день. Усі ці образи є символами краси та гармонії рідної землі, що робить її унікальною та неповторною для героя.

Патріотизм

— Як у цьому вірші проявляється патріотизм поета?
Учні відповідають
— Симоненко висловлює свою любов до Батьківщини не через війни чи боротьбу, а через гармонію з рідною природою, через відчуття щастя від життя на своїй землі. Поет показує, що справжнє щастя – це знати свої корені й відчувати зв’язок із рідною землею.

Настрій вірша

— Який настрій ви відчули під час читання цього вірша?
Учні відповідають (радісний, світлий, спокійний).
— Дійсно, вірш має дуже світлий і гармонійний настрій. Він передає відчуття спокою та радості від життя на рідній землі, навіть без подорожей у далекі краї.

6. Дискусія: Чи важливі подорожі для відчуття щастя?

— А тепер давайте обговоримо: чи важливі для нас подорожі, щоб відчувати себе щасливими? Чи можна бути щасливим, не виїжджаючи за межі свого краю, як це описано у вірші Симоненка?
Учні висловлюють свої думки, обговорюють значення подорожей і прив’язаність до рідного краю.
— Усі ваші думки цікаві та важливі. Дійсно, кожен по-різному сприймає щастя. Для когось це подорожі та нові враження, для інших – рідна домівка та близькі люди.

7. Підсумок уроку

— Сьогодні ми ознайомилися з чудовою поезією Василя Симоненка «Я не бував за дальніми морями». Поет виразив у ній свої патріотичні почуття, любов до рідної землі і показав, що для щастя не обов’язково мандрувати по світу – можна відчувати гармонію і щастя, живучи на своїй землі.

— Я сподіваюся, що цей вірш вас надихнув, і ви зрозуміли, що рідна земля – це безцінний скарб, який треба цінувати й берегти.

Домашнє завдання

  1. Вивчити вірш Василя Симоненка «Я не бував за дальніми морями» напам’ять.
  2. Написати короткий твір на тему: «Що для мене значить моя рідна земля?»

 

docx
Додано
1 жовтня
Переглядів
14
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку