Конспект онлайн-уроку з української літератури для 7 класу
Тема уроку: Всеволод Нестайко «Тореадори із Васюківки».
Мета уроку:
Хід уроку
1. Організаційний момент
— Доброго дня, діти! Сьогодні ми будемо говорити про творчість одного з найулюбленіших українських письменників – Всеволода Нестайка. Його повість «Тореадори із Васюківки» стала справжньою класикою дитячої літератури. Сідайте зручно, будемо поринати в цікавий світ літератури!
2. Вступ до теми
— Всеволод Нестайко — автор, якого знають і люблять не лише в Україні, а й за її межами. Він писав не лише для дітей, але й для дорослих, бо його твори містять глибокі істини про життя. Які книги Нестайка ви читали?
Учні відповідають (можливо, назвуть інші твори Нестайка, як «Ліза та її брат» чи «Пригоди Електроніка»).
— Сьогодні ми зосередимось на повісті «Тореадори із Васюківки», де йдеться про неймовірні пригоди хлопців, їхнє дружнє єднання та вміння долати труднощі.
3. Коротка біографія Всеволода Нестайка
— Всеволод Нестайко народився 30 січня 1930 року в Києві. Його дитинство пройшло в часи Другої світової війни, що вплинуло на його світогляд. Нестайко закінчив школу і вступив до університету, але війна змусила його залишити навчання. У 1952 році він почав працювати в газетах і журналах, а згодом почав писати дитячі книги.
— Його творчість відзначається гумором, динамічним сюжетом і теплом. Нестайко звертається до проблем дружби, вірності, справедливості та сміливості. Тепер давайте звернемося до нашої основної теми – повісті «Тореадори із Васюківки».
4. Ознайомлення з повістю «Тореадори із Васюківки»
— Повість «Тореадори із Васюківки» розповідає про двох хлопців, що мріють стати справжніми тореадорами і протистояти «величезному» ворожому «бикові». Це не тільки весела історія про їхні пригоди, а й глибоке дослідження дитячої дружби, фантазії та прагнення до досконалості.
— Давайте коротко обговоримо, що відомо про персонажів. Хто може назвати головних героїв?
Учні відповідають (можливо, називають імена головних персонажів — Олег і Юрко).
— Правильно! Олег та Юрко — справжні друзі, які готові разом проходити через усі труднощі. Які риси характеру ви помітили в них?
Учні відповідають (можливо, вкажуть на їхню сміливість, винахідливість, дружбу).
— Так, ці хлопці втілюють у собі ті якості, які допомагають їм долати всі труднощі.
5. Читання уривків з повісті
— Зараз я пропоную вам почитати кілька уривків з повісті, які найкраще відображають настрій і гумор Нестайка. Я буду читати, а ви уважно слухайте, спостерігаючи за характером героїв.
Вчитель читає уривки, які ілюструють пригоди героїв, їхнє ставлення до життя, мрії.
6. Аналіз теми та основних мотивів повісті
— Тепер давайте проаналізуємо, які основні теми піднімає Нестайко у своїй повісті. Які з них вам найбільше запам’яталися?
Учні відповідають (можливо, скажуть про дружбу, мрії, пригоди).
— Чудово! Повість говорить про важливість дружби, підтримки одне одного та вміння мріяти.
— Також варто звернути увагу на гумор, який пронизує весь текст. Чи знаєте ви, як автор використовує гумор для розкриття персонажів і ситуацій?
Учні висловлюють свої думки.
— Нестайко часто ставить героїв у комічні ситуації, що дозволяє читачам зрозуміти їхні характерні риси та справжні переживання.
7. Дискусія: Чому важлива дружба?
— На прикладі Олега і Юрка ми бачимо, як важлива дружба в житті. Як ви вважаєте, чому саме дружба є такою важливою?
Учні відповідають (можливо, скажуть про підтримку, розуміння, спільні пригоди).
— Правильно! Дружба — це підтримка, довіра, спільні радощі та переживання. Саме завдяки дружбі ми можемо долати всі труднощі, як герої Нестайка.
8. Підсумок уроку
— Сьогодні ми ознайомилися з творчістю Всеволода Нестайка і його повістю «Тореадори із Васюківки». Ми обговорили, як дружба, мрії та гумор переплітаються в цій історії.
— Я сподіваюся, що ви знайшли в цій книзі щось особливе для себе, і що вона спонукатиме вас до нових відкриттів у світі літератури.
Домашнє завдання
— Дякую вам за активну участь в уроці! До зустрічі на наступному занятті!