Урок позакласного читання Ю.Ярмиш " Курочка Ряба і Лисичка" 4 клас

Про матеріал
Урок побудовано на використанні капелюхів Боно, що сприяє розвитку латерального мислення учнів.
Перегляд файлу

ТЕМА урок позакласного читання Юрій Ярмиш «Курочка ряба і Лисиця»

Мета удосконалення свідомого читання; формувати навички особистісного спілкування; навчити дітей доносити зміст прочитаного шляхом виразного читання казки; визначати своє ставлення до казкових героїв;розвивати вміння міркувати: встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, узагальнювати, доводити;виховувати почуття поваги одне до одного, співчутливість, вміння робити добрі вчинки.

                                                 Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  •   Прослухайте загадку та визначте тему нашого уроку

 

Маленьке, сіреньке,

Біди наробило,

Щось біле кругленьке

Хвостиком розбило.

Сумує бабуся іплаче,

Дідусь витирає сльозу,

А курочка кудкудаче:

«Я вам золоте принесу!»

Так, дійсно , ми будемо з вами працювати над казкою, але казка не народна, а авторська (Юрія Ярмиша - Ярмиш Юрій  Феодосійович (25 травня 1935, Дніпродзержинськ) – український письменник, майстер авторської казки. Народився в сім’ї вчителів у Кам’янську (з 1936 році Дніпродзержинськ). Навчався у середній школі № 4 міста Дрогобич; середню освіту закінчив у місті Нікополь. Юрієві Ярмишу доводилось багато подорожувати. Він побував в Англії, Канаді, США, на Балканах, кілька разів відвідав Індію, враження про яку описав у творі “По дорогах Індії”. Як казкар Ю. Ярмиш відомий не лише в нашій країні. У Санкт-Петербурзі видано антологію найкращих казок сучасних письменників країн Співдружності Незалежних Держав, у якій вміщено по одному-два твори кожного автора, а Ю. Ярмиша – аж 16 казок. Друзі жартома називають його “українським Андерсеном”. І це не випадково. Ім’я українського казкаря Ю. Ярмиша посіло одне з чільних місць серед письменників, які пишуть для дітей і про дітей.

Тож ця казка  «Курочка ряба і Лисиця» має зовсім інший зміст.

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  •                На дошці записано фразеологізм БОРГ ПЛАТОЮ КРАСИВИЙ
  •                Поясніть зміст
  •                Дійсно, ваша правда.
  •                А чи можете ви підібрати ще фразеологізми, які мають аналогічний зміст?
  •                В яких випадках ми можемо вживати їх?
  •                Добре, а зараз ми попрацюємо над змістом  казки і в кінці спробуємо вияснити чи можемо вжити цей фразеологізм до нашої казки.
  1. Робота над змістом казки за методом 6 капелюхів Боно.
  •                Працювати ми будемо з відомими вам капелюшками. До речі , за легендою про капелюшки, яким має бути кінцевий результат?
  •                Отож кожна група має свій капелюшок. (слайд білого капелюха, пояснення щодо його  завдання)
  •                Білий – фокусування уваги на інформації (аналіз відомих фактів та цифр, а також оцінка того, яких відомостей не вистачає та з яких джерел їх можна отримати).
  •                Жовтий – дослідження можливих успіхів, пошук переваг та оптимістичний прогноз події/ідеї/ситуації, яка розглядається.
  •                Чорний – оцінка ситуації з точки зору наявності недоліків, ризиків та загроз її розвитку.
  •                Червоний – увага до емоцій, відчуттів та інтуїції. Не вдаючись у подробиці та міркування, на цьому етапі висловлюються всі інтуїтивні здогадки.
  •                Зелений – пошук альтернатив, генерація ідей, модифікація вже наявних напрацювань.
  •                Синій – управління процесом дискусії, підбиття підсумків і обговорення користі та ефективності методу в конкретних умовах.
  •                     Білий колір у мене,так як білий капелюшок надає інформацію, то я маю познайомити  вас зі змістом казки. Тож уважно слухаємо. ( Позакласне читання 4 клас сторінка 82.)  

         Ми познайомилися з казкою. Чи всі слова були для вас зрозумілими?

  1. Самостійне опрацювання казки (гра- читання «День - Ніч»)

Якщо так,  попрацюємо над змістом казки.

  Перед вами аркуші паперу. За 3 хвили пропоную записати тези відповідно кольору вашого капелюха та визначитися хто з групи надасть інформацію.

  1. Захист роботи групи.

           Відповідно порядку кольорів капелюхів розпочинаємо обговорення.

Отже Жовтий капелюх досліджував можливі успіхи, переваги та оптимістичний прогноз наданої нам в казці ситуації.

  •                Що хорошого в тому, що відбулося?
  •                Які позитивні вчинки вчинила курочка?
  •                Лисичка?
  •                Прочитайте рядки, де Лисичка стверджує, що вона друг курочці (То ти мені друг?.....)
  •                За яких умов Лисичка могла досягти успіху?(поласувати курочкою)
  •                А чи могла б лисичка розгадати загадки? За якої умови?
  •                В дискусію вступає Чорний капелюшок – вказують на недоліки, ризики та можливу загрозу.
  •                Які погані вчинки зробила курочка ?
  •                Прочитайте рядки, які стверджують, що курочка була поганою. (Не можу я тебе відпустити….)
  •                Якою була курочка доброю чи злою?
  •                Лисичка?
  •                Чи взагалі правильно вчинила Лисичка?
  •                А курочка? Адже Лисичка залишилася голодною.
  •                Що найстрашніше може трапитися
  •                Ми вас почули. Прошу вступити до обговорення Червоний капелюх (висловлюються всі інтуїтивні здогадки. емоції, відчуття та інтуїція
  •                Які почуття викликала казка на початку?
  •                Якою була ваша інтуїція в середині казки? (на що сподівалися)
  •                Які емоції панували в кінці казки?
  •                До розмови вступає Зелений капелюх.( пошук альтернатив)
  •                Чи хотіли б ви мати інший кінець казки?
  •                Який саме?
  •                Всі великі молодці, але в нас без роботи були команда синіх капелюшків. Поки ми приміряли всі капелюшки і ваш, і мій стан змінилися. Ми розглянули ситуацію з різних боків, побачили в ній і погані, і хороші миті. Чи знаєте ви, що мудрі люди називають складні ситуації життєвими уроками? Так-так, кожна ситуація нас чомусь навчає.
  •                    Тепер ви одягнете синій капелюх і він допоможе нам дізнатися який життєвий урок подала вам ця ситуація і чому для вашого життя буде важливий цей досвід.
  •                . І так – ваш результат.
  •                    Тож який урок мали винести з цієї казки?
  •                Що ж повчального було в казці?
  1. Підсумок уроку.

    Ви пам’ятаєте, на початку уроку пояснювали фразеологізми. Тож доведіть чи може цей фразеологізм бути головною думкою казки? Чому?

  •                    Тож пропоную прочитати ще однин вислів – прислів’я , який може бути також головною думкою.
  •               
    до пла бро За до тять бром (за добро добром платять).
  •                Молодці, діти. Наступного разу ми знову використаємо наші капелюхи, але змінимо групи.
  •                Чи сподобався вам урок?
  1. Домашнє завдання
  •                Прочитати казку в особах, давати характеристику героям.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Білий капелюх (папір) – інформація, факти. Збагачення себе новими конкретними знаннями. Учень надягши білий капелюх відповідає на питання «Яка інформація є, а яка ще потрібна?»

Червоний капелюх – емоції, почуття, передчуття. Формування свого ставлення до подій та їх учасників. Які у мене з цього приводу виникають почуття?

Чорний капелюшок – негативні сторони ситуації. Обережність. Чи правда це? Які недоліки? Що б я змінив? Що було зайвим?

Жовтий капелюшок – переваги, позитивні сторони явища, ситуації. Що сподобалось?

Зелений капелюшок – творчість, втілення нових пропозицій, ідей.

Синій капелюшок – контроль за розумовим процесом, підбиття підсумків уроку.

Розробка уроку з дитячою книгою, використовуючи стратегію «6 капелюхів  мислення»

 

 

 

Тема. Казки однакові та різні. Казки українських письменників. презентация,  доклад

docx
Додано
19 грудня 2020
Переглядів
1304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку