Тема. Пожежна безпека оселі. Правила поведінки під час пожеж. Засоби пожежегасіння.
Цілі уроку: ознайомити учнів із стадіями розвитку пожежі та пожежною безпекою власної домівки; розвивати вміння аналізувати причини пожеж; навчити запобігати виникненню пожеж; вправно діяти в зоні пожежі ; користуватися первинними засобами пожежегасіння . виховувати організованість , упевненість у власних силах, серйозне ставлення до правил пожежної безпеки
Форма проведення : інтерактивний мультимедійний урок – тренінг.
Слайд 1
Мотивація навчальної діяльності учнів.
Розпочинаємо урок з основ здоров’я.
Уроки бувають різні: сумні , веселі, цікаві ,та не дуже , творчі і звичайні. Дуже хочу , щоб ми сьогодні разом з вами створили цікавий ,змістовний і творчий урок. Для того щоб урок був таким, ми повинні працювати активно, старанно, дружно і наполегливо.
(пропоную перейти до наступного слайду)
Слайд 2
І для цього нам з вами на уроці потрібна: « Голова»
Отже у цьому завданні повинні співставити ліву колонку з правою:
(повторюю питання для чого на потрібна голова на нашому уроці?)
Хто відповість на запитання?
Голова – ми будемо міркувати і замислюватися,
Очі - ми будемо дивитися , бачити і придивлятися ,
Вуха – ми будемо чути , слухати і прислуховуватися ,
Рот – ми будемо спілкуватися і розмірковувати вголос ,
Руки - щоб жестикулювати , писати користуватися комп’ютером і книжкою ,
Серце – адже , я говорив Антуан де Екзюпері «Шукати потрібно серцем - найголовнішого очима не побачиш»
Зараз ми працюємо над темою: « Небезпеки повсякденного життя». Сьогодні продовжуватимемо її вивчення. Але спочатку перевіримо, як ви засвоїли матеріал попередніх уроків.
(Пропоную вам на листочках виконати тести)
Слайд 3
В-1
(Перевірка тестів)
ПІП____________________________________________________________
В-!
Рівні |
Варіант |
Бали |
Початковий |
1 . Продовжіть фразу: Безпека- це
|
|
Середній |
2.Як правильно запалити газову плиту а) Відкрити кран відповідної конфорки а потім запилити сірник б)відчинити кватирку в) запалити сірник піднести до пальника а потім відкрити кран г) Предмети, що здатні горіти (папір, занавіска…)не повинні бути біля пальника
|
_
+ +
+
|
Достатній |
3.Ділянку тіла обпечену кислотою слід (обробити мильною водою, слабким розчином марганцівки, чи розчином харчової соди, 1 ч л. на скл. води ) |
|
Високий |
4.Причини виникнення природно - техногенних небезпек (кислотні дощі ) (пилові бурі) |
|
ПІП________________________________________________________
В-2
Рівні |
Варіант |
Бали |
Початковий |
1 . Продовжіть фразу: Небезпека- це
|
|
Середній |
2 Правильне користування електричними приладами а)Якщо прилад зіпсований слід його поремонтувати. б)Після роботи вимкнути електроприлад в)Перед включенням електроприладу необхідно оглянути його. г) Не залишати електроприлад без нагляду
|
_ + +
+
|
Достатній |
3Ділянку тіла обпечену лугом слід( промити шкіру водою та обробити розчином лимонної чи борної кислоти половину чайної ложки порошку на склянку води)
|
|
Високий |
4Причини виникнення соціально - природничих небезпек (тютюнопаліня алкоголізм наркоманія, бродяжництво)
|
|
Слово вчителя :
Щодня в Україні виникає близько 120 пожеж , у яких гине в середньому 7 осіб. З року в рік ці цифри збільшуються. У різних областях кількість пожеж на добу сягає від 15 до 20.Такому стану потрібно зарадити. Кожен учень повинен знати правила пожежної небезпеки і виробляти собі звичку суворого їх виконання.
(Отож давайте перейдемо до наступного слайду)
Слайд 4
Давайте пригадаємо ми з вами в 5-класі вчили, що для виникнення горіння необхідні певні умови . Їх повинно бути обов’язково три а саме (хто назве ці умови). Які називають? (Трикутником вогню)
Повітря
Джерело Горючі матеріали
запалювання
Пропоную вам об’єднатися в дві команди. Одна називає джерела запалювання. Друга горючі матеріали . Називати треба по черзі. Переможе та команда котра назве більше.
(Давайте перейдемо до наступного слайду)
Слайд 5
Розповідь учителя:
Якщо з’явився дим , або вогонь – це може свідчити про початок пожежі. Пожежа – небезпечний ворог. Вона виникає завжди раптово. Під час пожежі вогонь поширюється дуже швидко. Ми не можемо його контролювати. При цьому ушкоджуються великі ділянки приміщень , багато людей можуть одержати опіки. Крім того при пожежі утворюється велика кількість диму , що може викликати отруєння чадним газом. Саме тому й кажуть . що пожежі легше запобігти , ніж потім її гасити.
Пропоную вам перейти до наступних слайдів.
Слайд 6
Розгляньте малюнки . Які правила пожежної безпеки порушено на даних малюнках?
Слайд 7
У чому помилка людей , зображених на даному слайді ?
При пожежах часто травмуються : одні отримують опіки , інші отруюються чадним газом , а треті травмуються.
Давайте пригадаємо Закон безпечної життєдіяльності
Уникати - розпізнавати небезпеки і не потрапляти в них.
Запобігати – поводитись так ,щоб самому не створювати небезпечну ситуацію
Діяти – за необхідності поводитися правильно в тій чи іншій ситуації.
І тому ви повинні навчитися правильно надавати першу допомогу людям , що постраждали при пожежі.
Розгляньте малюнки на стор 98 підручника і прочитайте правила надання першої допомоги потерпілим при пожежі. А саме при отруєні чадним газом та при опіках
ПАМ Я ТАЙТЕ при опіках повік і очей потрібно негайно звертатися до лікаря.
Дані правила ви повинні вивчити на пам'ять.
Як зарадити опіку ?
Слайд 8
Пропоную вам вибрати правильну послідовність дій , вибрати правильні відповіді і обґрунтувати їх.
Часто пожежу гасять водою , заливаючи нею місце горіння. Однак варто пам’ятати , що не все можна гасити водою ,Якщо заливати водою електричні прилади , то вас може вразити електричним струмом. Отже перш ніж гасити електричні прилади їх слід обов’язково вимкнути.
Для гасіння невеликої пожежі використовують підручні засоби : воду пісок , землю. Основне правило гасіння пожежі – дотримання безпеки!
Слайд 9
Розгляньте на малюнку засоби пожежегасіння . Існує чимало видів вогнегасників , які використовують залежно від того , що спричинило пожежу. Так під час гасіння меблів застосовують водяний вогнегасник /№1/
Під час гасіння електропроводки , с/г машин та електричних установок застосовують вуглекислотний /№2 /
Порошкові вогнегасники /№ 3 / використовують для гасіння електричного обладнання , кабелів під напругою
Нафтопродукти , легкозаймисті рідини , розчинники , тверді речовини та електроустановки гасять хімічно пінними вогнегасниками /№ 4 /
Слайд 10
Розглянь малюнки . Вибери вогнегасники , якими треба гасити :
Назви відповідні пари малюнків. Запиши відповіді у зошит.
Ми сьогодні на уроці говорили про те, що неправильне поводження з вогнем може завдати великої шкоди тобто вогонь ворог.
А коли вогонь може бути другом – при правильному поводжені з ним.
ГРА Я можу використати вогонь на користь людині. Пропоную вам продовжити фразу (Макет або свічку учні передають по колу , продовжуючи фразу )
Я можу використати вогонь для того , щоб ;
Слайд 11
Домашнє завдання : пар. 17
Ст..41 -42 із робочого зошита виконати завдання
Вірш
І дорослим і малим,
Дуже добре треба знати ,
Сірники не для забави ,
Небезпечно з ними …….. /грати/
Не розводьте у дворах
Вогонь , попелище ,
Особливо . коли вітер
між будівель ……/свище/
Бо понесе вітром іскру
На дах , у квартиру,
А для спалаху майна –
Досить і …./хвилину/
Телевізор , плитку , праску
Залишати вам не слід .
Пам’ятайте це , будь ласка ,
Бо від цього стільки …./бід//
Загорівсь електропровід –
Іскри , дим пішов кругом.
Небезпечно , ти негайно
Зразу старших …../повідом/
Якщо пахне газ в квартирі ,
То дзвоніть на …./104/
Як з’явивсь вогонь і дим ,
То дзвоніть на …../101/
Як не будеш за тим стежить ,
Може виникнуть пожежа
Всі ці правила прості ,
Знадобляться у житті.
І не можна їх забути ,
Щоб завжди здоровим бути !
То ж дорослі і малі
В кожнім місті і селі
Їх виконуйте завжди ,
Щоб не трапилось ……../біди/