Урок "Пожежна безпека оселі"

Про матеріал
Тема. Пожежна безпека оселі. Правила поведінки під час пожеж. Засоби пожежегасіння. Цілі уроку: ознайомити учнів із стадіями розвитку пожежі та пожежною безпекою власної домівки; розвивати вміння аналізувати причини пожеж; навчити запобігати виникненню пожеж; вправно діяти в зоні пожежі ; користуватися первинними засобами пожежегасіння . виховувати організованість , упевненість у власних силах, серйозне ставлення до правил пожежної безпеки Форма проведення : інтерактивний мультимедійний урок – тренінг.
Перегляд файлу

   Тема.  Пожежна  безпека оселі. Правила  поведінки під час  пожеж. Засоби пожежегасіння.

 

Цілі уроку: ознайомити  учнів із  стадіями  розвитку  пожежі  та  пожежною  безпекою  власної  домівки; розвивати  вміння  аналізувати  причини  пожеж; навчити  запобігати  виникненню  пожеж; вправно  діяти  в  зоні  пожежі ; користуватися  первинними  засобами   пожежегасіння . виховувати  організованість , упевненість  у власних  силах, серйозне  ставлення  до  правил  пожежної  безпеки

 

 Форма  проведення : інтерактивний  мультимедійний  урок – тренінг.

 

Слайд  1

 

 Мотивація навчальної  діяльності  учнів.

 

  Розпочинаємо  урок  з  основ  здоровя.

 

   Уроки бувають  різні: сумні , веселі, цікаві ,та  не  дуже , творчі  і  звичайні. Дуже  хочу , щоб  ми  сьогодні  разом  з вами  створили цікавий ,змістовний  і  творчий  урок. Для того щоб урок був таким, ми повинні працювати активно, старанно, дружно і наполегливо.

  

(пропоную перейти до наступного слайду)

 

 Слайд  2

 

    І  для  цього   нам з вами  на  уроці  потрібна: « Голова»

Отже у цьому завданні  повинні співставити ліву колонку з правою:

(повторюю питання для чого на потрібна голова на нашому уроці?)

Хто відповість на запитання?

 

Голова – ми  будемо  міркувати і  замислюватися,

Очі -  ми  будемо  дивитися , бачити  і  придивлятися ,

Вуха – ми  будемо  чути , слухати  і  прислуховуватися ,

Рот – ми  будемо  спілкуватися  і  розмірковувати  вголос ,

Руки  - щоб   жестикулювати , писати користуватися  комп’ютером  і  книжкою ,

Серце –  адже , я говорив Антуан де Екзюпері  «Шукати  потрібно серцем  - найголовнішого  очима  не  побачиш»

 

Зараз ми працюємо над темою: « Небезпеки повсякденного життя». Сьогодні продовжуватимемо її вивчення. Але спочатку перевіримо, як ви засвоїли матеріал попередніх уроків.

                      (Пропоную вам на листочках виконати тести)

Слайд 3  

 

В-1

 (Перевірка тестів)

ПІП____________________________________________________________

 

 

В-!

Рівні

Варіант

Бали

Початковий

1 . Продовжіть фразу: Безпека- це

 

 

Середній

2.Як правильно запалити газову плиту

а) Відкрити кран відповідної конфорки а потім запилити

сірник

б)відчинити кватирку

в) запалити сірник піднести до пальника а потім відкрити кран

г) Предмети, що здатні горіти (папір, занавіска…)не повинні бути біля пальника

 

 

_

 

+

+

 

+

 

 

Достатній

3.Ділянку тіла обпечену кислотою слід  (обробити мильною водою, слабким розчином марганцівки, чи розчином харчової соди, 1 ч л. на скл. води )

 

Високий

4.Причини виникнення природно - техногенних небезпек

(кислотні дощі ) (пилові бурі)

 

 

ПІП________________________________________________________

 

В-2

Рівні

Варіант

Бали

Початковий

1 . Продовжіть фразу: Небезпека- це

 

 

Середній

2 Правильне користування електричними приладами

а)Якщо прилад зіпсований слід його поремонтувати.

б)Після роботи вимкнути електроприлад

в)Перед включенням електроприладу необхідно оглянути його.

г) Не залишати електроприлад без нагляду 

 

 

 

_

+

+

 

+

 

Достатній

3Ділянку тіла обпечену лугом  слід( промити  шкіру водою та обробити розчином лимонної чи борної кислоти половину  чайної ложки порошку на склянку води)

 

 

Високий

4Причини виникнення  соціально - природничих небезпек (тютюнопаліня алкоголізм наркоманія, бродяжництво)

 

 

 

 

 

Слово вчителя :

Щодня в Україні виникає близько 120 пожеж , у яких гине в середньому 7 осіб. З року в рік ці цифри збільшуються. У різних областях кількість пожеж на добу сягає від 15 до 20.Такому стану потрібно зарадити. Кожен учень повинен знати правила пожежної небезпеки і виробляти собі звичку суворого їх виконання.

 

(Отож давайте перейдемо до наступного слайду)

 

Слайд 4

 

Давайте пригадаємо ми з вами в 5-класі вчили, що для виникнення горіння необхідні певні умови . Їх повинно бути обов’язково три а саме (хто назве ці умови). Які називають? (Трикутником вогню)

 

                                          Повітря

          Джерело               Горючі матеріали

      запалювання

 

Пропоную вам обєднатися  в дві команди. Одна називає джерела  запалювання. Друга горючі матеріали . Називати треба по черзі. Переможе та команда котра назве більше.

 

(Давайте перейдемо до наступного слайду)

 

Слайд  5

 

Розповідь учителя:

Якщо зявився дим  , або вогонь – це може свідчити про початок пожежі. Пожежа – небезпечний ворог. Вона  виникає  завжди раптово. Під час  пожежі вогонь поширюється дуже  швидко. Ми  не  можемо  його  контролювати. При  цьому  ушкоджуються  великі  ділянки  приміщень , багато  людей  можуть  одержати  опіки. Крім  того при  пожежі  утворюється велика  кількість  диму , що  може  викликати  отруєння  чадним  газом. Саме  тому й кажуть . що  пожежі  легше  запобігти , ніж  потім  її  гасити.

   

Пропоную вам перейти до  наступних  слайдів.

 

  Слайд 6

 

Розгляньте малюнки .  Які  правила пожежної  безпеки порушено на  даних малюнках? 

 

Слайд 7 

 

  У  чому  помилка  людей , зображених  на  даному слайді ?

 

   При  пожежах  часто травмуються : одні  отримують опіки , інші отруюються чадним  газом , а треті  травмуються.

Давайте пригадаємо Закон безпечної життєдіяльності

 

Уникати - розпізнавати небезпеки і не потрапляти в них.

Запобігати – поводитись так ,щоб самому не створювати небезпечну ситуацію

Діяти – за необхідності поводитися правильно в тій чи іншій ситуації.

 

І тому ви повинні навчитися правильно надавати  першу  допомогу людям , що  постраждали при  пожежі.

 

   Розгляньте малюнки на стор 98  підручника і  прочитайте  правила  надання  першої  допомоги   потерпілим  при  пожежі. А саме при отруєні чадним газом та при опіках

 

    ПАМ Я ТАЙТЕ  при  опіках  повік  і   очей  потрібно  негайно  звертатися  до  лікаря.

Дані правила ви повинні вивчити на пам'ять.

 Як   зарадити  опіку ?

 

   Слайд 8  

 

    Пропоную вам вибрати  правильну  послідовність дій , вибрати правильні  відповіді і  обґрунтувати їх.

 

  • прикласти  холодну  примочку  ;(2)
  • підсушити  місце  опіку  ватою ; (3 )(бинтом а лляним руш)
  • змастити  уражене  місце  кремом;
  • промити під  струменем холодної води; (1)
  • проколоти  пухирі , щоб витекла  рідина ;

 

 

Часто  пожежу  гасять  водою , заливаючи нею   місце горіння. Однак варто  пам’ятати , що не  все можна гасити водою ,Якщо заливати водою електричні  прилади , то вас може вразити  електричним  струмом. Отже  перш ніж гасити електричні  прилади  їх слід  обов’язково  вимкнути.

 Для  гасіння  невеликої  пожежі  використовують  підручні  засоби : воду  пісок , землю. Основне  правило гасіння   пожежі – дотримання  безпеки!                    

 

   Слайд 9

 

Розгляньте  на  малюнку засоби  пожежегасіння .  Існує  чимало  видів  вогнегасників , які  використовують залежно від того , що спричинило  пожежу. Так під  час гасіння  меблів  застосовують водяний  вогнегасник   /№1/

 Під час гасіння  електропроводки , с/г машин  та  електричних установок застосовують вуглекислотний     /№2 /

 

Порошкові  вогнегасники  /№ 3 /  використовують для гасіння  електричного  обладнання , кабелів  під  напругою

 

 Нафтопродукти , легкозаймисті  рідини , розчинники , тверді речовини   та  електроустановки гасять  хімічно пінними  вогнегасниками  /№ 4 /

        Слайд   10

 

 Розглянь  малюнки . Вибери  вогнегасники , якими  треба гасити :

 

  • бочку із смолою:
  • праску , яка  загорілася :
  • деревяний паркан

 

   Назви  відповідні  пари  малюнків. Запиши відповіді  у зошит.

Ми сьогодні на уроці говорили про те, що неправильне поводження з вогнем може завдати великої шкоди тобто вогонь ворог.

А коли вогонь може бути другом – при правильному поводжені з ним.

      ГРА  Я можу  використати  вогонь на користь людині. Пропоную вам продовжити фразу (Макет або свічку учні  передають  по колу , продовжуючи фразу )

Я можу використати вогонь для  того , щоб ;

 

  • розпалити вогнище;
  • приготувати обід;
  • освітити приміщення ;
  • створити святкову  атмосферу ;
  • розпалити  піч;
  • вшанувати  пам'ять  про  покійника ;
  • запалити Олімпійський  факел;
  • запалити свічку на  Святу  вечерю;
  • запалити бенгальський  вогник

     Слайд 11

 

    Домашнє  завдання : пар. 17

Ст..41 -42 із робочого  зошита виконати завдання

    Вірш

 

І дорослим і малим,

Дуже  добре треба  знати ,

Сірники не  для забави ,

Небезпечно з ними  …….. /грати/

 

Не  розводьте  у дворах

Вогонь , попелище ,

Особливо . коли вітер
між  будівель ……/свище/

 

Бо  понесе  вітром  іскру

На дах , у квартиру,

А для  спалаху  майна –

Досить і …./хвилину/

 

Телевізор , плитку , праску

Залишати  вам  не слід .

Пам’ятайте  це , будь ласка ,

Бо від цього стільки …./бід//

 

Загорівсь електропровід –

Іскри , дим пішов кругом.

Небезпечно , ти негайно

Зразу  старших …../повідом/

 

Якщо пахне газ в квартирі ,

То дзвоніть на …./104/

Як зявивсь вогонь і дим ,

То дзвоніть на …../101/

 

Як не будеш за тим   стежить ,

Може  виникнуть  пожежа

 

Всі  ці  правила прості ,

Знадобляться у житті.

І не можна їх  забути ,

Щоб завжди здоровим бути !

 

То ж дорослі і малі

В кожнім  місті  і  селі

Їх  виконуйте  завжди ,

Щоб не  трапилось ……../біди/

doc
Додано
13 лютого 2023
Переглядів
627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку