Метою написання методичної розробки є апробування методики проведення інтегрованого практичного заняття з використанням активних форм навчання у контексті проектних технологій.
Для ефективного застосування методу проектів викладач врахувала навчальні можливості використання інтегрованих знань та вмінь, планування конкретних результатів та визначення умов їх досягнення.
Було запропоновано організувати три ініціативні дослідницькі групи. Перша група на чолі з викладачем маркетингу визначила для себе тему проекту «Маркетингові дослідження ринку праці», друга група вибрала тему «НІБУЛОН– лідер зернової промисловості в Україні », третя група вирішила працювати над проектом «Кожний може бути власником своєї долі» (під керівництвом викладача англійської мови та за сприянням викладача менеджменту).
Студенти створили своє бачення розв'язання проблеми, спрямували роботу на створення мультимедійних презентацій.
Тема: «Працевлаштування. Пошук роботи. Кар’єра бухгалтера»
Вид заняття: інтегроване практичне
Форма і методи проведення: практичне заняття з використанням активних форм навчання(асоціативний кущ, ажурна пилка, мікрофон, дискусія, рольова гра ) у контексті проектної технології (колективний, інформаційний, творчий проект)
Мета заняття:
Методична: вдосконалити методику проведення практичного заняття з використанням активних форм навчання у контексті проектної технології
Дидактична: - опрацювати тему у межах особистісної сфери спілкування (розповідь про якості, які потрібно мати для отримання престижної роботи );
- демонструвати володіння мовним та мовленнєвим матеріалом, набутим протягом вивчення дисципліни;
- формувати навички роботи над колективним проектом і основи ефективної комунікації;
- навчити критично сприймати інформацію великого обсягу, аналізувати та систематизувати її;
-розвивати креативність, вміння створювати презентації;
Виховна: - виховувати розуміння неповторності кожної особистості, сприяти розумінню того, що кожна людина може впливати на своє майбутнє;
- формувати вміння застосовувати демократичні технології прийняття колективних рішень, враховуючи інтереси інших
Студенти повинні знати : лексику з теми «Працевлаштування», порядок написання листа-заяву про роботу
Вміти : використовувати лексику з теми, працювати з текстами професійного спрямування, вміти вживати набуті знання в нестандартних ситуаціях
Міжпредметні зв’язки:
забезпечуючі: інформатика, основи маркетингу та основи підприємництва
забезпечувані: інформатика, політекономія,основи менеджменту
Методичне забезпечення заняття: методична розробка, інструкції до практичного заняття, зразки листів- заяв, пам’ятки написання листів про працевлаштування,мультимедійні презентації проектів, електронна підтримка заняття.
Технічні засоби навчання: комп’ютер, мультимедійний проектор
Використані джерела інформації:
1. Косогова О. О Метод проектів у практиці сучасної школи.- Х.:Ранок, 2010
Наволокова Н. П. Енциклопедія педагогічних технологій та іновацій.- Х.: Основа, 2009
2. Цимбал О. М. Проектна технологія в основній та старшій школі в процесі викладання англійської мови. Критичне мислення. Громадянська освіта.- Х.: Основа, 2008.
3. М.І.Белявцев, Л.М.Іваненко. Маркетинг. Навчальний посібник. - К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 328 с.
4. А.Г. Охріменко, Основи менеджменту: Навч.посібник.- К.:Центр навч. літератури, 2006.-130с
5. А.В. Шегда. Менеджмент. Підручник. – К.:Знання, 2004. – 687 с
6. Ф.І. Хміль. Менеджмент. Підручник. – К.: Вища школа, 1995.- 351 с.
7. Ф.І. Євдокимов. Азбука маркетингу. Навч.посібник. –Д.: Сталкер,1998.- 432 с http://muzyaka.com/song/2083 I’m flying to the Moon and back
Хід заняття:
І Організаційний момент:
1.1 Привітання
Викладач привітала студентів, з’ясувала відомості про чергових та відсутніх
1.2 Уведення в іншомовну атмосферу:
Викладач англійської мови:
In order to create the atmosphere of creative business activity let’s listen to the song http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FgoXQJML4G0#!
Listen to the song “If I Ruled the World”. You have the words of this song but some words are missed.
Put the necessary words into the blank places while listening the song. Pay attention to the key words
Task 1
Вправа передбачає використання інтерактивної технології «Ажурна пилка» («Jigsaw”), яка використовується для створення ситуації, що надає змогу працювати разом над текстом для засвоєння інформації за короткий проміжок часу. Студентам пропонується слова пісні, частина яких відсутня в завданні.. Необхідно із запропонованих слів знайти відповідне слово.
EXERCISE 1. If I Ruled the World
If I ruled the world
Every _______would be the first day of spring
Every ________ would have a new song to sing
And we’d sing of the _________
Every ____________ would bring.
If I ruled the ________
Every ________ would be as free as a bird
Every ____________ would be a voice to be heard
Take my _______, we would treasure each day
that occurred.
My world would be a beautiful ________
Where we’d need wonderful ___________
My world would wear a _______ on its face
Like a ____________in the moon has
When the _________beams.
Teacher:
- How can we translate the title of the song?
- What is this song about?
Possible answers:
S1 I think this song is about a man who wants to rule the world.
S2 To my mind the man is eager to change the world
S3 I suppose the song is about a man who wants to do the world better.
S4 I think the man wants everybody lives in a world of beauty, joy and happiness.
ІІ Основна частина заняття:
http://www.youtube.com/watch?v=Xq0Hmer2pYI
Відео про роботу бухгалтера
2.1 Оголошення теми і мети:
Викладач:
The topic of our lesson is Choosing your own career. Applying for a job
I think, the most suitable epigraph and motto of our lesson is
“Every man is the maker of his own future”. (Richard Steele)
Today, we’ll practise using the language of job interviews;
roleplay an interview for a vacant job;
present marketing investigation of work market;
know more about leader group NIBULON in Ukraine
present project about future you can choose;
2.2 Moтивація навчання:
Після закінчення коледжу ви отримаєте диплом молодшого спеціаліста. І перед вами постане одвічне питання: що робити далі? Перед вами буде вибір: почати шукати вільну вакансію на отримання роботи чи продовжити навчання у ВНЗ ІІІ-IV рівня акредитації за спеціальністю. Вибір важкий, тому сьогодні ми обговоримо шляхи здійснення мрії отримати гарну роботу, який шлях ви виберете залежить тільки від вас. На занятті обговоримо проблему зайнятості молоді, представимо колективні інформаційно – дослідницькі проекти.
Викладач:
The problem questions:
A job for life?
Can you get a job?
Unemployment is a dramatic problem in many countries. Governments are trying to find solutions and provide as many jobs as possible. However, much depends on the attitude and involvement of the unemployed themselves and definite character
УСНІ ВПРАВИ :
Task2
Match the jobs with the qualities you need (+) and don’t need ( - ) to do them in your opinions
Для кращого виконання вправи використано мультимедійні слайди. За допомогою асоціацій студенти висловлюють свої спостереження про риси характеру, які, на їх думку, потрібні чи не потрібні представникам певної професії.
To my mind |
an accountant |
Needs to be |
Careful |
I suppose |
an architect |
Doesn’t need to be |
Creative |
I think |
a computer programmer |
|
Confident |
|
an electrician |
|
Emotional |
|
an engineer |
|
Flexible |
|
a farmer |
|
|
|
a hotel receptionist |
|
|
|
a journalist |
|
Logical |
|
a lawer |
|
Motivated |
|
a fashion model |
|
Organized |
|
a plumber |
|
Patient |
|
a politician |
|
Reliable |
|
a shop assistant |
|
with a sharp mind |
|
an artist |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Initiative |
Task 3
Для виконання вправи 2 використано інтерактивну технологію «Дискусія» - публічне обговорення якогось спірного питання. Вона сприяє розвитку критичного мислення студентів, надає можливість визначити власну позицію.
Discuss these questions. The Key Words may help you.
1. What job areas have become more important in the last twenty years?
2. What jobs have become less important?
To my mind I think I suppose As for me
|
Agriculture Coal mining Information technology The media Professional services
|
have become more important in the last twenty years
have become less important
|
Task 4
Під час виконання вправи 3 використовується інтерактивна технологія «Мікрофон» (“Microphone”), яка є різновидом загальногрупового обговорення, що надає можливість сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання, або висловлювати свою думку чи позицію. Слово надається тільки тому, хто отримує уявний мікрофон. Подані відповіді не коментуються і не оцінюються іншими.
To be careful |
is/are useful to get a job bookkeeper nowadays |
To be creative |
|
To be confident |
|
To be emotional |
|
To be flexible |
|
To be generous |
|
To be helpful |
|
To be logical |
|
To be motivated |
|
To be organized |
|
To be patient |
|
To be reliable |
|
To be with a sharp mind |
|
To be ambitious |
|
To be dedicative |
|
To be initiative |
2.3.Презентація проектів та виконання практичної частини роботи
Викладач:
Now you have spoken about skills and abilities you have to gain during studying at сollege .
It’s often said there are three kinds of people in this world:
But I think there are no such students who belong to the last kind of people. You were so active not only at my lessons but at Marketing or Management or others too.
Today we show the result of our investigation according to the following plan:
And we asked about help and ordered research of job market because market research helps to evaluate market in correct way and to reduce market penetration risk.
Давайте пригадаємо і дамо визначення терміну «Маркетинг»
Маркетинг – це соціальний та управлінський процес, за допомогою якого окремі особи і групи осіб задовольняють свої потреби за допомогою створення товарів і споживчих цінностей і взаємообміну ними. (Ф. Котлер)
Методи дослідження :
спостереження, експеримент, імітація, опитування, панельний метод
Способи комунікації:
анкета, телефон, пошта, інтернет, персональна співбесіда.
2. What is a marketing strategy?
Task 5. Читання тексту Common Market Research Jobs and Career Paths
Додаток А
Роботу над текстом за професійним спрямуванням слід планувати з двох етапів:
- власне читання (While – reading activity);
Передтекстові вправи спрямовані на визначення залишкових знань з маркетингу
Етапи власного читання та після текстову вправу доречно проводити, використовуючи методику ознайомчого читання. Студентам пропонується проглянути текст за професійним спрямуванням прочитати та перекласти .
5.1.Read, remember the translation of the following words:
1 market research |
маркетингові дослідження |
2 the potential sales of a product |
потенційні продажі товарів |
3 statistical data |
статистичні дані |
4 methods of marketing |
методи маркетингу |
5 future sales |
майбутній продаж |
6 methods and procedures |
методи і операції |
7 to make recommendations |
давати рекомендації |
8 to make decisions |
виробляти рішення |
9 promotion, distribution, design, and pricing of products |
просування, розповсюдження, дизайн і ціна продукту |
10 approaches to advertising |
передбачати рекламування |
11 critical business decisions. |
важливі ділові рішення |
12 the traditional career path |
традиційні кар’єрні сходинки |
5.2.Read and translate the text
Common Market Research Jobs and Career Paths
1.Market research are typically concerned with the potential sales of a product or service.2.Collecting statistical data and examining prices, sales, and using methods of marketing, researchers predict future sales. 3. Market researchers devise methods and procedures for obtaining the data they need often telephone, mail, in-person or online surveys to understand consumer preferences.4.Once the data is collected, researchers interpret the results and make recommendations based upon their findings.
5.Typically, researchers provide a company’s management with information needed to make decisions on the promotion, distribution, design, and pricing of products or services.
6.The information also may be used to determine the advisability of adding or modifying product lines, approaches to advertising and sales or other critical business decisions.
7.Most career professionals began with a Project Director.8.The graphic below shows the traditional career path
Teacher: I invite marketing investigation group.
2.3.1. Представлення колективного інформаційно – дослідницького проекту – презентації «Маркетингові дослідження ринку праці».
4 студента досліджують робочі місця бухгалтерів в компаніях України, зарплати, можливість, кар’єрного росту, пропонують для вибору компанію ТОВ СП « НІБУЛОН».
Teacher :
Thank you very much. And we continue our presenting NIBULON in Ukraine .
2.3.2. Презентація і рольова гра: «NIBULON –leader of grain product’s industry in Ukraine».
Part I .NIBULON in Ukraine
Part II. Applying for a job. Job interview. http://www.youtube.com/watch?v=1e9WS7cQSBA
КОЛЕКТИВНА СПІВБЕСІДА.
Teacher:But I propose you to play a role game.
So our authors of the project are the representatives of NIBULON Group. They are looking for young, professional, ambitious, hardworking specialists.
They prepare some questions.
1.What do you know about our firm and from whom?
2. Do you want to work at our firm?Why?
3. Which position do you like to have ?
I would like ______________
4. Could you tell me what is your education? Do you speak any foreign languages?
5. May I ask you? What qualities are the most important іn people?
The most important features are ______________
6. Do you have hobby and interests?
I’m fond of _________
7. What do you consider your greatest strengths?
My greatest strength is _________
8.May I ask you what is your greatest weaknesses?
My weakness is __________
9. Could you tell me what are your future goals?
My future goal is ___________
10. Well, are there any questions you would like to ask me?
Please fill this form of letter of application and after that we ‘ll discuss them
2.3.3.Представлення колективного творчого проекту – презентації «Кожний може бути власником своєї долі»
Listening Practice:
In order to improve our listening skills, let’s check the video -Seven Things
http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=l1k6aiS_O0Y
(Використовується інтерактивна технологія «Асоціативний кущ». Студентам надається основне поняття, а вони додають слова, які асоціюються з ним)
Асоціативний кущ заповнюється вчителем біля дошки.
Сертифікация CPA( Certified Public Accountant) –відома професійна кваліфікація в світі для спеціалістів в галузі бухобліку, аудиту і податків. Дана сертифікація визнається всією світовою громадою , власник звання СРА ціниться в усьому світі.
Teacher of English:Imagine the situation. You are working at some firm. What must be your steps to achieve career’s objectives?
ІІІ Заключна частина заняття
Оцінка і підбиття підсумків показу проектів.