Тема уроку: Практична робота 2. Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань
Мета уроку:
навчальна: закріпити знання учнів про групи захворювань людини та попередження цих захворювань; показати необхідність дотримуватися профілактики захворювань для зміцнення організму;
розвивальна: розвивати уміння запобігати захворюванням, уникати чинника захворювання, зміцнювати організм;
виховна: сприяти вихованню активної позиції щодо зміцнення та збереження здоров'я.
Тип уроку: урок застосування знань, умінь та навичок.
Обладнання і матеріали: підручник.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Тестування з теми: «Біологічні основи здорового способу життя»
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
ІV. Виконання практичної роботи № 2
Тема: Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань
Мета: розвиток уміння застосовувати знання та розробляти обґрунтовані рекомендації щодо профілактики захворювань людини.
Хід роботи
1. Застосуйте знання про групи захворювань людини і заповніть таблицю. Зробіть висновок про причини захворювань людини.
Ознака |
Неінфекційні |
Інфекційні |
Інвазійні |
ЗПСШ |
Причини |
|
|
|
|
Чинники ризику |
|
|
|
|
Особливості |
|
|
|
|
Приклади |
|
|
|
|
2. У таблиці наведено обґрунтування рекомендацій для збереження, зміцнення та відновлення здоров'я. Опрацюйте їх і сформулюйте рекомендації щодо профілактики захворювань людини.
Основні рекомендації щодо профілактики захворювань людини
Рекомендація |
Обґрунтування рекомендації |
|
Треба розуміти, як побудований і як працює організм людини, що йому корисно, а що - шкідливо |
|
Відмежувавшись від природи і створивши тепличні умови, людина відгороджується від оздоровчого природного впливу |
|
Гармонія існування з людьми можлива лише на основі альтруїзму. Позитивне ставлення до людей - запорука соціального благополуччя |
|
Нервова система впливає на механізми самооновлення; організм людини здатний активізувати ці процеси, створюючи постійну мотивацію |
|
Сонце, повітря й вода впливають на захисні імунні реакції, посилюють антистресові процеси, розвивають механізми терморегуляції |
|
Дотримуйтесь правил раціонального харчування, що запобігає надмірному навантаженню на дію системи органів |
|
Помірні навантаження активізують кровообіг, обмін речовин, регуляторні системи, виділення продуктів обміну та ін. |
|
Синтетичні ліки є неприродними для організму і можуть чинити побічну шкідливу дію на клітини, органи й організм |
|
Віра позбавляє організм від внутрішніх конфліктів, хронічних емоційних стресів і підтримує психічне здоров'я |
V. Узагальнення та систематизація знань
Вправа «Я зрозумів, що …» (кожен учень продовжує речення)
VI. Підбиття підсумків уроку
VІІ. Домашнє завдання
Повторити § 19-32.