Урок "Практична робота № 2. Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції"

Про матеріал
Мета: навчальна - навчитися розв’язувати елементарні вправи з молекулярної біології; застосовувати теоретичні знання про структуру нуклеїнових кислот і білків для розв'язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції, навчитися використовувати схему генетичного коду; розвивальна - розвивати вміння порівнювати, і аналізувати, користуватися науковою термінологією; виховна – виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я. Обладнання: відеоматеріали, зошит, ручка. Інструкції для вчителя: 1) провести інструктаж з техніки безпеки для учнів, під час виконання практичних робіт. 2) Перевірити підготовку учнів до практичної роботи. 3) Роздати завдання учням. 4) Дати роз'яснення до виконання практичної роботи. Інструкції та завдання для учня (учнів): 1) Прослуховування техніки безпеки 2) Ознайомлення з відеоматеріалами 3) Повторення вивчених термінів (пам'ятка) 4) Дотримуватися послідовності виконання практичних завдань
Перегляд файлу

Урок № 24

Клас: 9

Дата:

Тема.  Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції

Мета:

навчальна - навчитися розв’язувати елементарні вправи з молекулярної біології; застосовувати теоретичні знання про структуру нуклеїнових кислот і білків для розв'язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції, навчитися використовувати схему генетичного коду;

розвивальна - розвивати вміння порівнювати, і аналізувати, користуватися науковою термінологією;

виховна – виховувати  бережливе  ставлення  до  власного  здоров’я.

Обладнання: відеоматеріали, зошит, ручка.

Інструкції для вчителя: 1) провести інструктаж з техніки безпеки для учнів, під час виконання практичних робіт.

2) Перевірити підготовку учнів до практичної роботи.

3) Роздати завдання учням.

4) Дати роз'яснення до виконання практичної роботи. 

 Інструкції та завдання для учня (учнів):

1) Прослуховування техніки безпеки

2) Ознайомлення з відеоматеріалами

3) Повторення вивчених термінів (пам'ятка)

4) Дотримуватися послідовності виконання практичних завдань

Пам’ятка для розв’язування задач

Комплементарність – це властивість двох структур відповідавти один одному особливим чином.

Реплікація – процес самовідтворення макромолекул ДНК, який забезпечує точне копіювання генетичної інформації й передавання її з покоління в покоління.

Генетичний код – система запасу спадкової інформації, відповідно до якої послідовності нуклеотидів у ДНК відповідає послідовність амінокислот в молекулі білка.

Біосинтез білка – процес утворення білків в клітині.

Транскрипція – процес синтезу на одному з ланцюгів молекули ДНК молекули іРНК на основі принципу комплементарності.

Трансляція – процес, в ході якого послідовність  нуклеотидів (триплетів) у молекулі іРНК переноситься у послідовність амінокислот у молекулі білка.

Триплет – послідовність з трьох нуклеотидів, що кодує амінокислоту в поліпептидному ланцюзі.

Кодон – одиниця генетичного коду, три послідовно розташовані нуклеотидні залишки в ДНК або мРНК, що кодують одну амінокислоту.

Антикодон – це триплет нуклеотидів у тРНК, який взаємодіє з кодоном у мРНК.

  1. Молекулярна маса нуклеотиду 345 г/моль.
  2. Молекулярна маса амінокислоти 100 г/моль.
  3. Відстань між сусідніми нуклеотидами ДНК,  розташованими в одному ланцюжку 0,34 нм.
  4. Для всіх ДНК виконується правило Чаргаффа А=Т, Г=Ц;

А+Г=Т+Ц

Хід роботи:

 

І. Виконати  задачі за  відеоматеріалами:

https://www.youtube.com/watch?v=CgQDqtscKv8

 

          ІІ. Рефлексія:

         1)підведіть висновки щодо виконаних вправ   

         2)Чи виникли складнощі?

 

docx
До підручника
Біологія 9 клас (Межжерін С.В., Межжеріна Я.О.)
Додано
7 січня
Переглядів
10
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку