Тема. Практична робота 9. Складання і виконання алгоритму пошуку значень у таблиці в навчальному середовищі програмування.
Мета:
навчальна: оволодіти практичними навичками розробки та комп’ютерної реалізації алгоритму для розв’язування поставленої задачі, практичного використання типових алгоритмів для опрацювання масивів; формувати навички самостійної роботи, вміння використовувати ці знання під час розв’язування прикладних задач.
розвивальна: розвивати логічне мислення, інформаційну культуру учнів;
виховна: виховувати уважність та відповідальність, зацікавленість програмуванням.
Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: середовище програмування Lazarus.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Перевірка алгоритму впорядкування елементів лінійної таблиці.
ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності
Сьогодні застосуємо здобуті знання на практиці. Нам потрібно знати алгоритм пошуку найменшого, найбільшого елемента в лінійній таблиці і пошук елемента, що дорівнює заданому.
IV. Формування вмінь та навичок
Практична робота 9. Складання і виконання алгоритму пошуку значень у таблиці в навчальному середовищі програмування
Робота за комп’ютером
Підручник ст. 140 Завдання1.
Пояснення завдання вчителем:
Програмний код складається із кількох частин: опис величин, формування лінійної таблиці з п’яти цілих чисел, пошук номера найменшого елемента таблиці, виведення номера найменшого елемента в текстове поле, пошук найбільшого елемента таблиці, виведення найбільшого елемента таблиці в текстове поле.
Ст. 140 Завдання1. Черга(фрагмент програми)
var i,min,nmin,max:integer;
a:array[1..10]of integer;
begin
for i:=0 to 4 do
a[i+1]:=StrToint(Memo1.Lines[i]);
min:=a[1]; i:=1;
for i:=1 to 5 do
if a[i]<min then
begin
min:=a[i];
nmin:=i;
end;
edit1.Text:=nmin;
max:=a[1]; i:=1;
for i:=1 to 5 do
if a[i]>max then
max:=a[i];
edit2.Text:=max;
end;
V. Підсумки уроку
Оцінювання обсягу та якості виконання практичної роботи. Формулювання висновку: як застосовувати алгоритми пошуку значень у масиві для розв’язування задач.
VІ. Домашнє завдання
Підручник § 18 - повторити
VII. Оцінювання роботи учнів