Урок "Практична робота Створення колажу на тему "Свята моєї держави"

Про матеріал
Використання техніки колажу як засобу навчання кардинально розширює можливості вчителя у виборі матеріалів і форм навчальної діяльності, робить урок яскравим і цікавим, інформаційно й емоційно насиченим, спрямований на формування у школярів соціальної компетенції, тобто здатності самостійно діяти, вибираючи стратегію своєї роботи, на розвиток почуття відповідальності за кінцевий результат, уміння публічно виступати і аргументовано проводити презентацію кінцевого результату. Кожен учень, навіть найслабший і менш активний в психологічному плані, має можливість проявити активність і самостійність, власну фантазію і творчість.
Перегляд файлу

 

 

Використання техніки колажу як засобу навчання кардинально розширює можливості вчителя у виборі матеріалів і форм навчальної діяльності, робить уроки яскравими і цікавими, інформаційно й емоційно насиченими. Безсумнівним плюсом в такій роботі є та умова, що кожен учень, навіть найслабший і менш активний в психологічному плані, має можливість проявити активність і самостійність, власну фантазію і творчість.

 

Тема: Практична робота. Створення колажу на тему «Свята моєї держави»

Мета: Систематизувати знання дітей про свята, ознайомити з групами, на які вони поділяються, формувати навички групувати свята за спільними ознаками, осмислити історичні, культурні традиції, звичаї українського народу.

Розвивати допитливість, мислення, усне мовлення.

Виховувати любов до своєї Батьківщини, до історичного і самобутнього образу свого народу, пробуджувати інтерес до вивчення народних витоків святкування різних дат, сприяти формуванню пізнавальної, соціальної, особистісної компетентностей.

Обладнання: матеріали для роботи в групах, картки зі словами, ілюстративний матеріал, мультимедійні слайди, музичний супровід

Хід уроку

І.Організація класу

(Парти розставлені парами, діти займають місця за відповідними партами, утворюючи групи)

1.Вправа «Сонечко»

- Посміхніться, як сонечко. Закрийте очі. Уявіть, як сонячне тепло розливається по всьому вашому організму.

Візьміть за руки сусідів ліворуч і праворуч відчуйте тепло їх рук і подаруйте їм своє. Побажайте у думці здоровя собі та всім людям на землі. І ви будете здорові.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1.Бліцопитування

- Які державні символи має наша держава?

- Де законодавчо затверджені державні символи нашої країни?

- Яке зображення має Державний Герб України? Що він означає?

- Назвіть кольори нашого Державного прапора? Що вони означають?

- А чи можна сказати, що прапор наш синьо-жовтий? Чому?

- Як використовують державний прапор?

- Як виявляється пошана до прапора?

- Що означає слово герб?

- Назвіть Гімн України.

- З яких часів відомий цей музичний жанр?

- Як виявляється пошана до державного гімну?

Підсумок 

- Ви гарно засвоїли державні символи нашої країни.

- А до яких символів можна віднести українську пісню?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

(Учитель заздалегідь записує на дошці тему уроку «Свята моєї держави»). (Діти читають)

- Прочитайте, будь ласка, тему сьогоднішнього уроку.

- Як ви гадаєте, що нового ми дізнаємося на уроці? Чому навчимося?

Вправа «Передбачення»

(Діти на двоколірних синьо-жовтих квіточках записують свої передбачення від уроку)

ІV. Повідомлення теми уроку та очікуваних навчальних результатів

Вчитель.

- Успіх кожного учня – це крок до успіху класу. Позначте кожен своєю квіточкою стежинку до успіху класу.

(Учні прикріплюють квіточки на дошці біля слова «Успіх»)

- Сьогодні на уроці ми вивчимо на які групи поділяються свята, пригадаємо яких з нетерпінням очікують і діти, і дорослі. Ми ознайомимося з історією виникнення свят, цікавими народними обрядами, піснями.

Асоціативний кущ

-Діти, що вам приходить на думку, коли ви чуєте слово свято?

торт                                    музика                           радість

привітання                        свято                              подарунки

пісні                                   гості                               фейєрверк

V. Вивчення нового матеріалу

1.Бесіда

- Які свята ви знаєте?

- Навіщо потрібні свята?

- Український народ працьовитий. Але в його буденному житті, попри всі негаразди, важливе місце посідають свята й урочистості, в яких втілюється душа народу, національні особливості і традиції українців. Вони урізноманітнюють і пожвавлюють будні, дають можливість відпочити, набратися духовної та творчої наснаги.

- Яке свято найулюбленіше для вас? Чому?

2.Розповідь учителя.

(Розповідаючи, вчитель вивішує на дошці в рядок назви груп  свят).

Державні         Релігійні       Професійні      Народні        Сімейно-побутові

- Українські свята поділяються на державні, релігійні, професійні, народні, сімейно-побутові.

3. Розповідають учні.

Вправа «Крісло автора».

Державні свята офіційно оголошуються вихідними днями. В містах і селах проходять мітинги, паради, концерти, масові народні гуляння. У великих містах свята закінчуються яскравим салютом. Наприклад: День Незалежності України – 24 серпня, День Конституції України – 28 червня, День матері.

Релігійні свята пов’язані з релігією, церквою. Православні українці мають понад 20 релігійних свят. Наприклад: Хрещення (19 січня), Благовіщення (7 квітня), Великдень, свято Покрови.

Професійні свята пов’язані з шануванням людей певної професії. Наприклад, День працівників залізничного транспорту, День медичного працівника.

Народні свята пов’язані з початком або закінченням аграрних робіт. Наприклад, день Івана Купала, обжинки.

Сімейно-побутові свята пов’язані з видатними датами родини. Наприклад, день народження, хрестини.

4. Робота за підручником с.126-128.

5. Тест.

1.Державні свята України – це…

а) День Конституції;

б) День Незалежності України;

в) День Святого Валентина.

2.Релігійні свята – це…

а) Різдво Христове;

б) День Перемоги;

в) Спас.

3. Професійне свято – це…

а) День матері;

б) День медичного працівника;

в) День національної культури.

4. На яке свято тільки слухняні діти отримують подарунки?

а) Новий рік;

б) Святого Миколая;

в) Міжнародний день захисту дітей.

5. На яке свято ходять посівальники?

а) Різдво Христове;

б) Старий новий рік;

в) Новий рік.

6. Яке свято триває тиждень?

а) Великдень;

б) Масляна;

в) День Івана Купала.

5. Взаємоперевірка (за дошкою).

6. Фізхвилинка «Гопачок» 

7. Робота в групах (створення колажу).

- На минулому уроці ми обєдналися в групи, і кожна група отримала завдання знайти матеріали і підготувати розповідь про певне свято нашої держави.

Презентація робіт учнів.

- Як ви гадаєте, з якого свята ми почнемо наше знайомство?

- Яке свято є для нашої держави найголовнішим? (День Незалежності)

1.День Незалежності України (розповідь учнів першої групи)

- 24 серпня 1991 року Верховна Рада України прийняла Акт проголошення незалежності України, за яким Україна є самостійною державою. Нашій незалежній державі виповнилося 27 років. Виборовши волю, Україна має свої державні символи: Герб, Прапор і Гімн, які уособлюють її сутність.

2. День Матері (розповідь учнів  другої групи)

- У другу неділю травня в Україні святкують День Матері. Прийшло це свято до нас зі Сполучених Штатів Америки. Його засновницею була американка Анні Джариіс. 9 травня 1905 року вона втратила свою матір. Це її так глибоко вразило, що вона запропонувала присвятити один день року матерям усього світу. У Європі це свято почали відзначати після першої світової війни. В Україні цей день святкують з 1929 року з ініціативи Олени Кісіліпської, редактора тижневика «Жіноча доля».

3. Великдень (розповідь учнів третьої групи)

- Дуже урочистим є святкування в Україні Великодня. Великодні свята відродили дивовижне народне мистецтво – писанкарство. Читання вірша Д.Чередниченка «Писанка».

VІ. Підсумок уроку

- Чи вдалось нам сьогодні вирішити проблему уроку?

- Хто, на вашу думку, може створювати колажі?

- Де і коли ми можемо його використати?

- Чи справдились ваші передбачення?

VІІ. Рефлексія.

- Який настрій у вас після виконання роботи?

- Покажіть смайлик і на ньому ми побачимо який настрій і враження у вас від уроку?

 

 

docx
Додано
2 квітня
Переглядів
226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку