23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок "Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Галицько-Волинську державу"

Про матеріал
Тема. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про об’єднання Галицького та Волинського князівства в єдину державу, битву на р. Калці, вторгнення монголів на Русь, оборону Києва від монголів, коронування Данила Романовича та інше Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про Королівство Руське (Галицько-Волинську державу); внести хронологічні дані теми до синхронізованої хронологічної таблиці; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи з історичними картами, вміння співпрацювати в малих групах; формувати інтерес до вивчення теми. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  розташовувати в хронологічній послідовності події Королівства Руського;  показувати на карті територіальні зміни Галицько-Волинської держави; укладати синхронізовану хронологічну таблицю
Перегляд файлу

Конспект уроку

з історії України

для 7-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Практична робота: внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про об’єднання Галицького та Волинського князівства в єдину державу, битву на р. Калці, вторгнення монголів на Русь, оборону Києва від монголів, коронування Данила Романовича та інше

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про Королівство Руське (Галицько-Волинську державу); внести хронологічні дані теми до синхронізованої хронологічної таблиці; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи з історичними картами, вміння співпрацювати в малих групах; формувати інтерес до вивчення теми.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                розташовувати в хронологічній послідовності події Королівства Руського;
  •                показувати на карті територіальні зміни Галицько-Волинської держави;
  •                укладати синхронізовану хронологічну таблицю.

Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.

Форма уроку: робота в групах.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, ілюстрації до теми.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Тестування у форматі «Так – ні».
  1. В школах Галицько-Волинського князівства навчали читання, письма та математики. –
  2. Осередками освіти існували лише при дворах князів. –
  3. В Галицько-Волинській державі вміли писати лише заможні люди. –
  4. Писали на пергаменті. –
  5. Галицько-Волинський літопис розповідає про життя та діяльність Романа Мстиславовича. –
  6. В Галицькій землі спиралися на досягнення готичної архітектури. –
  7. Розквіту архітектура Галицької землі досягла за правління Ростиславовичів. +
  8. Успенський собор у Галичі був побудований за Ярослава Осмомисла. +
  9. У 13 ст. архітектурним центром був Холм. +
  10.                      У 13 ст. на Західній Волині з’явилися кам’яні оборонні башти. +
  11.                      На верхньому ярусі Вежі в Стовпі розташовано каплицю. +
  12.                      Перші ікони привозили на Русь із Візантії. +
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1.  
  1. Основна частина.
  1. Анаграми.
  • Розшифруйте анаграми.

АКСИКАБ – баскаки

СУУЛ – улус

ДОРА – орда

КИЯРА – ярлик

СФЕРАК – фреска

  1. Числобус.
  1. Битва на р. Калці. (1223 р.)
  2. Вторгнення монголів у Галицько-Волинське князівство. (1241 р.)
  3. Утвердження Данила Романовича у Галичі. (1238 р.)
  4. Напад Казимира ІІІ на Львів. (1340)
  5. Об’єднання Галицького та Волинського князівств.  (1199)
  6. Польський король Казимир ІІІ Великий заволодів Галичиною та частиною Волині. (1349)
  7. Коронація Данила Романовича. (1253)
  8. Смерть Романа Мстиславовича. (1205)
  9. Останній рік правління Данила Галицького. (1264)
  10.         Візит Данила Романовича до хана Батия. (1245)
  11.         Облога монголами Києва. (1240)

E:\Работа\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\4. Королівство Руське\25. Практична робота. Синхронізована таблиця\Рисунок1.png

  1. Вправа «Плакат думок».
  • Роздивіться ілюстрації.
  • Створіть плакат думок, відповідаючи на питання:
  • Які події доби зображено на них?
  • Що на це вказує?
  • Коли відбулися події?
  • Які події передували їм?
  • Розташуйте зображені події у хронологічній послідовності.

   Картинки по запросу коронація данила галицького малюнок Картинки по запросу облога монголами києва  Картинки по запросу данило романович у Батия

  1. Історична постать.
  • Опрацюйте уривки з джерел та визначте про кого з історичних діячів йдеться.

А. «Був він самодержцем усієї Руської землі, …кидався був на поганих, як той лев… і переходив землю їх, як той орел, а хоробрий був, як той тур, бо він ревно наслідував предка свого Мономаха». (Роман Мстиславович)

Б. «Кріпко боровся, побиваючи татар. Був він сміливий і хоробрий, од голови й до ніг його не було на нім вади. Був князем добрим, хоробрим, мудрим, який спорудив городи многі й церкви поставив, і оздобив їх різноманітними прикрасами, та братолюбством він світився був із братом своїм Васильком…». (Данило Галицький)

В. «Сей же благовірний князь на зріст був високий, у плечах великий, з лиця гарний, волосся мав жовте кучеряве, бороду стриг, і руки мав гарні, і ноги… Говорив він ясно словами зі Святих книг, тому що був філософ великий. Особливо ж дбав він про милостиню, і про монастирі подбав, ченців піддержуючи і всіх ігуменів з Любов’ю приймаючи, і монастирі многі він спорудив…». (Володимир Василькович)

Г. «…Став розмножати число латинників і їх віру», «принаджував з різних країв католицьких священників і богословів, бажаючи защепити їхню віру в русинів…». (Юрій ІІ Болеслав)

  1. Історична карта.
  • Виконайте завдання до картосхем.
  • Якими цифрами позначено князівства, об’єднані під владою Романа Мстиславовича в 1199 р.? (картосхема 1)
  • Доповніть твердження. За картосхемою «Галицько-Волинська держава в першій половині 14 ст.» можна назвати/визначити, пояснити… (картосхема 2)
  • У які роки відбувалися позначені на картосхемах походи монголів на Русь? (картосхеми 3, 4)

Картинки по запросу галицько-волинська держава картосхеми

  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Практична робота.
  • Внесіть усі згадані події та інші, відомі вам події Королівства Руського до синхронізованої хронологічної таблиці.
  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Анекта».

На уроці я працював

Своєю працею на уроці я

Урок для мене видався

За урок я

Мій настрій

Матеріал уроку для мене був

Домашнє завдання мені здається

Активно/пасивно

Задоволений/незадоволений

Коротким/довгим

Стомився/не стомився

Зрозумілий/незрозумілий

Корисний/некорисний

Цікавий/нудний

Легкий/важкий

Цікавий/нецікавий

  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Підготуватися до тематичного оцінювання за розділом.

 

docx
Додано
9 квітня
Переглядів
179
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку