Урок-практикум з правознавства для 9 класу на тему:"Що означає бути громадянином України"

Про матеріал

Виконуючи вимоги часу , основну увагу на своїх уроках зосереджую на створенні умов для розвитку особистості школяра ; формуванні ключових та життєво важливих компетентностей учнів; генералізації навчального матеріалу , демократизації системи викладання та на принципах науковості , системності, між-предметної інтегрованості.

Перегляд файлу

Що означає бути  громадянином держави.

Мета. – розкрити  зміст  понять «громадянин», «громадянство»; ознайомити учнів з основними нормами Закону України «Про громадянство України»; навчити розрізняти статус громадянина , іноземця, особи без громадянства , розвязувати правові ситуації щодо набуття громадянства; формувати навички  самостійно опрацьовувати  правову літературу; виховувати в учнів гордість за свою державу , належність до українського громадянства.

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

  • пояснювати , що таке « громадянство», хто такий «громадянин»;
  • розрізняти  статус громадянина , іноземця, особи без громадянства ;
  • називати підстави набуття й припинення громадянства України;
  • розвязувати  правові ситуації щодо набуття громадянства дітьми;
  • оцінювати важливість та правове значення юридичного звязку людини і держави, висловлювати  власне ставлення до правового статусу людини та громадянина України.

 

План уроку:

1. Розминка

2. Практичне заняття.

3. Робота з словником

4. Вправа «Коло ідей»

5. Робота в групах.

6. Практикум.

7. юридична консультація.

 

               Хід уроку

І. Організаційна частина.

     ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь.

Розминка  . Учні ,що сидять в І ряду , придумують і записують 2-3 речення зі словами «права людини».

Учні ,що сидять в ІІ ряду , закінчують словосполучення « Я думаю , що права людини – це....»

Учні ,що сидять в ІІІ ряду , назвуть 2-3 причини , які можуть переконати іншу людину знати свої права.

Практичне заняття.

Гра « Хто скоріше і точніше» Клас об’єднується в групи .Кожна  група отримує однакові картки , на яких написані права людини , які вони мають розкласти в чотири колонки згідно із класифікацією.

 

Підведіться ті , хто є громадянами України

Доведіть , що ви дійсно громадяни нашої держави.

Де це записано?

(вчитель показує паспорт громадянина України, свдоцтво про народження.)

  • Чи  можливе  існування  людини , не повязаної з жодною країною?
  • Що означає бути громадянином України?
  • Який документ підтверджує громадянство людини в Україні?

Будь –яка держава може функціонувати лише тоді , коли є люди , що живуть у

 ній , створюють потужний потенціал і захищають її. Як же визначити приналежність громадянина до певної держави?Зараз ми ознайомимося з цією проблемою

ІІІ. Представлення теми , очікуваних результатів.

Про що піде мова на уроці?

Про що ви б хотіли дізнатися?

( діти записують , а потім порівнюємо їх з очікуваними результатами уроку в підручнику.)

План вивчення нового матеріалу:

1. Що таке громадянство.

2. Порядок набуття громадянства України

3. Порядок  припинення громадянства України

4. Порядок визначення громадянства дітей.

Робота з словником

Громадянство –це юридично визначений, стійкий, необежений у просторі правовий звязок між особою і певною державою, що визначає їхні взаємні права та обовязки.

Вправа « Коло ідей» ( обговорення у загальному колі питання:

1. Що означає юридично визначений ?

2. Що означає стійкий ?

3. Що означає необежений у просторі ?

4 . Що подібного і відмінного у поняттях «людини, особа, громадянин»?

5. З якого віку можна набути громадянство?

Цінність прав людини закріплено у Загальній Декларації про права людини, Конституції України, Законі України « Про громадянство України». У цих  документах говориться , що :

Людина – це біологічне поняття, частина природи, що підпорядковується біологічним законам та пристосована до суспільного життя.

Особа – це соціальне поняття, учасник людської діяльності.

Громадянин – це політико – правове поняття, що належить до постійного населення держави і повязаний з певною державою.

 

  • Чи  можливе  існування  людини , не повязаної з жодною країною?

Можливо, у такому разі особа без громадянства – це апатрид.

Особа з подвійним громадянством – біпатрид.

Робота в групах. Відкрийте Закон України «Про громадянство

України »,розділ ІІ(ст.6-8);розділ ІІІ(ст.17 – 19)

1 група. Набуття громадянства .

2 група. Припинення громадянства.

( виступ доповідачів)

Практикум. Чи має право особа на набуття громадянства України внаслідок прийняття до громадянства?

1. Громадянин Польщі , який є співвласником приватного спільного підприємства , розташованого в Україні.

2. Особа без громадянства , що скоїла зумисне вбивство в Туреччині.

3. Особа ( громадянин Румунії) , що вийшла із вязниці в Україні, де відбувала покарання ( позбавлення волі на 5 років)за подвійне вбивство через необережність.

4. Професор Кембриджського університету , громадянин США.

5. Громадянин однієї з арабських країн , який є власником заводу в Україні й підозрюється у фінансуванні палестинських терористів.

 

Закон України «Про громадянство України» регулює питання громадянства дітей, визначаючи  порядок  визначення  громадянства дітей.

Порядок визначення  громадянства дітей.

Гром –во одного з батьків

Гром –во другого з батьків

Місце народження

Гром - во

Громадянин України

Гром –н Украни

Україна

Україна

Громадянин України

Громадянин України

За межами України

Україна

Громадянин України

іноземець

Україна

Україна

Громадянин України

іноземець

За межами України

Україна

Громадянин України

Без громадянства

Україна

Україна

Без громадянства

Без громадянства

Україна

Україна

невідомий

невідомий

Україна

Україна

Узагальнення і систематизація знань і умінь учнів.

А)батьки дитини є громадянами України, але на момент її народження постійно живуть у Індії;

Б)батько дитини – громадянин Австрії, мати – громадянка України,постійно живуть у Румунії;

В)дівчинка, громадянка України, одружилася з громадянином Пакистану та виїхала з ним жити на його батьківщину;

Г)біля пологового будинку в м. Чернігові знайдено новонароджену дитину. Встановити її батьків не вдалося.

Громадянство визначає взаємні права та обовязки громадянина і держави, у свою чергу громадяни впливають на життя суспільства. Бути громадянином своєї держави – це означає скрізь і завжди відчувати її турботу , підтримку, можливість мати та реалізовувати свої права та свободи.

Домашнє завдання. Опрацювати параграф 8, письмове завдання №8.

 

                          Література

1. Бізбіз Т.О. Правознавство. Практичний курс. Дидактичні матеріали.- Х.:Вид.група «Основа»,2009.

2. Демократія та особистість: можливий вплив ,Нейман В.В./Історія та правознавство, №10(182), квітень 2009.

3. Конституція України, К.:Видавничий дім «СКІФ»,2009.

4. Литвиненко Т.А. Правознавство ( практичний курс).9  клас:розробки уроків .-Х.:»Ранок»,2009.

5. Наровлянський О.Д.Правознавство (практичний курс):Підр.для 9 класу.-К.:Грамота,2009.

6. Пометун О.,Ремех Т.,Пилипчатіна Л. Правознавство .практичний курс:  методичний посібник для вчителів зош ,які викладають курс у 9 класі.-Київ .:Логос ,2009.

7. Пометун О.І.,Ремех Т.О.,Гейко І.М. Практичне право : навч. Посіб.:8 клас.- К.:А.С.К.,2006.

8. Ратушняк С.П. Збірник задач 9-11 класи.-Тернопіль :Навчальна книга – Богдан , 2007.

9. Ремех Т.О. Зошит , Правознавство (Практичний курс) , Вид.»Літера ЛТД»,2009.

10. Танцюра А.І. Інтерактивні технології на уроках правознавства.-Х.: Вид.група «Основа»,2005.

                                         Робочі матеріали

Тема. Що означає бути  громадянином держави.

План уроку:

1. Розминка

2. Практичне заняття.

3. Робота з словником

4. Вправа «Коло ідей»

5. Робота в групах.

6. Практикум.

7. юридична консультація.

План вивчення нового матеріалу:

1. Що таке громадянство.

2. Порядок набуття громадянства України

3. Порядок  припинення громадянства України

4. Порядок визначення громадянства дітей.

Робота з словником

Громадянство –це юридично визначений, стійкий, необежений у просторі правовий звязок між особою і певною державою, що визначає їхні взаємні права та обовязки.

Людина – це біологічне поняття, частина природи, що підпорядковується біологічним законам та пристосована до суспільного життя.

Особа – це соціальне поняття, учасник людської діяльності.

Громадянин – це політико – правове поняття, що належить до постійного населення держави і повязаний з певною державою.

Робота в групах. Відкрийте Закон України «Про громадянство

України »,розділ ІІ(ст.6-8);розділ ІІІ(ст.17 – 19)

1 група. Набуття громадянства .

2 група. Припинення громадянства.

( виступ доповідачів)

Порядок визначення  громадянства дітей.

Гром –во одного з батьків

Гром –во другого з батьків

Місце народження

Гром - во

Громадянин України

Гром –н Украни

Україна

Україна

Громадянин України

Громадянин України

За межами України

Україна

Громадянин України

іноземець

Україна

Україна

Громадянин України

іноземець

За межами України

Україна

Громадянин України

Без громадянства

Україна

Україна

Без громадянства

Без громадянства

Україна

Україна

невідомий

невідомий

Україна

Україна

 

Домашнє завдання. Опрацювати параграф 8, письмове завдання №8.

 

docx
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Святокум О.Є., Святокум І.О.)
Додано
28 листопада 2018
Переглядів
1579
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку