Урок з правознавства для 9 класу на тему:"Право на освіту в Україні"

Про матеріал

Правова освіта покликана реалізовувати не лише освітню функцію , а й мати практично- виховне спрямування, адже сучасна школа має дати сучасному учневі не тільки правові знання , а й сформувати його вміння , навички , життєву позицію , компетентність, яких потребує демократичне громадянське суспільство, швидко змінюваний навколишній світ. Отже, необхідно підготувати людину , здатну жити та працювати в умовах швидкоплинного часу , що протягом всього життя прагне до самоосвіти , критично мислити , самостійно здобувати та обробляти інформацію , використовувати набуті знання для творчого вирішення проблем , тобто створити умови навчання , за яких випускник будь – якої школи буде здатний до соціалізації.Тому на допомогу вчителеві приходять інтерактивні технології.

Перегляд файлу

Право на освіту в Україні.

Мета. Розкрити юридичний зміст  права на освіту в Україні; ознайомити учнів із системою освіти; з’ясувати права та обов’язки  учасників навчального процесу; виховувати бажання поповнювати свої знання.

Очікувані результати:

Після уроку учні зможуть :

  • пояснювати юридичний зміст  права на освіту в Україні та висловлювати судження щодо його важливості для людини;
  • називати учасників навчально – виховного процесу, описувати , використовуючи положення нормативних актів , їх окремі права та обовязки та розвязувати відповідні правові ситуації;
  • досліджувати демократичні процес у житті навчального закладу, функціонування органів учнівського самоврядування.

Правило «Вчити , щоб знати, знати , щоб жити гідно»

Епіграф: «Дім, в якому немає книги , схожий на тіло , в якому немає душі» Цицерон

 

План уроку

1. Розминка ( експрес – опитування)

2. Вправа « Криголам»

3. Робота в групах ( за текстом Конституції)

4. Диспут

5. Кейс – технологія

6. Повідомлення

7. Мікрофон

                              Хід уроку

І. Організаційна частина.

Розминка:

1. Учень на дошці створює схему «Класифікація прав і свобод людини»

2. Експрес – опитування

ІІ.Актуалізація опорних знань і умінь учнів.

 Прокоментуйте: «Дім, в якому немає книги , схожий на тіло , в якому немає душі» Цицерон. Це і є епіграф до нашого уроку.

Мотивація навчання. Діти! Послухайте притчу про бритву , яку полюбляв розповідати своїм учням Леонардо да Вінчі. Одного разу сонячний промінь упав на бритву , і вона засяяла ,засліплюючи все навкруги. Побачивши своє відбиття у дзеркалі , бритва прийшла в захоплення , але відразу згадала, що їй доводиться голити густі чоловічі бороди , а перед цим її гострять на грубому бруску, і вона вирішила сховатися в таємному місці. Минув час , і бритва знову захотіла подивитися на себе в дзеркало. Але її лезо не виблискувало , його зїла іржа, воно стало зазубреним , як стара пила. Так і людський розум притупляється та іржавіє від бездіяльності. В умовах дійсності, світлом для кожного з нас мають бути знання – головне багатство в нашому житті.

А девіз наших уроків права – « Вчити , щоб знати, знати , щоб жити гідно»

Вправа «Криголам»( за одну хвилину проілюструвати декількома словами  своє розуміння слова «школа».

ІІІ. Представлення теми, очікуваних результатів.

  • Що для Вас особисто значить освіта?
  • Чи співпадають терміни освіта і навчання? Якщо ні , то як  вони  співвідносяться?
  • Який рівень освіти ви вважаєте для себе достатнім і чому?

План вивчення нового матеріалу :

1. Право на освіту в Україні.

2. Права та обовязки учасників навчального процесу.

3. Як працює учнівське самоврядування.

Робота в групах. 1) Прочитайте статтю 53 Конституції України, випишіть положення про обовязковість ; 2) про принципи освіти в Україні; 3)про гарантії освіти в Україні.

( представлення своєї роботи)

Диспут.

Якими з названих гарантій права на освіту вам доводилося користуватися?

Чи повною мірою забезпечується в нашій державі право на освіту?

Розповідь вчителя про систему освіти в Україні. Система освіти в Україні складається із :закладів освіти ,наукових , науково- методичних і методичних установ, державних і місцевих органів управління освітою та самоврядування в галузі освіти. В Україні встановлені такі освітні рівні:

  • початкова загальна освіта;
  • базова загальна середня освіта;
  • повна загальна  середня освіта;
  • професійно –технічна освіта;
  • неповна вища освіта;
  • базова вища освіта;
  • повна базова освіта.

Навчальні заклади , в яких можна здобути середню освіту:

  • середня ЗОШ І – ІІІ ст.( І ступінь – початкова, ІІ ступінь –основна, ІІІ ступінь – старша.)
  • гімназія;
  • спеціалізована школа ( школа – інтернат)
  • ліцей;
  • колегіум;
  • вечірня школа.

Робота з кейсом( кейс – технологія)

Перед вами лежить опис ситуації ( кейс), пакет документів і питання, які допоможуть вам знайти реальний вихід зі створеної ситуації. Ситуація про неповнолітню няню, яка закінчила 9 класів, і яка доглядає менших братиків і сестричку і тому не пішла до 10 класу.

  • Проаналізуйте ситуацію. Чи згодні ви з рішенням і діями батьків Марійки?
  • Які засоби розвязання даної проблеми ви можете запропонувати?

Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» , статут школи визначають права та обовязки  учасників навчально – виховного процесу: батьків , вчителів , учнів.

Повідомлення учнів.

Права учнів.

Права вчителів.

Права батьків.

Обовязки  учня.

Узагальнення і систематизація знань та умінь учнів.

Проведення гри «Мікрофон». Учні говорять у «мікрофон»: «Сьогодні на уоці я дізнався...»,-далі розповідають про те , що запамятали  з пояснення. Потім кожний передає мікрофон сусіду.

Домашнє завдання. Опрацювати параграф 10, скласти розповідь про життя своєї школи , продовживши фразу: «Якщо я стану директором школи...»

                                         Література

1. Бізбіз Т.О. Правознавство. Практичний курс. Дидактичні матеріали.- Х.:Вид.група «Основа»,2009.

2.Демократія та особистість: можливий вплив ,Нейман В.В./Історія та правознавство, №10(182), квітень 2009.

3.Конституція України, К.:Видавничий дім «СКІФ»,2009.

4.Литвиненко Т.А. Правознавство ( практичний курс).9  клас:розробки уроків .-Х.:»Ранок»,2009.

5..Наровлянський О.Д.Правознавство (практичний курс):Підр.для 9 класу.-К.:Грамота,2009.

6.Пометун О.,Ремех Т.,Пилипчатіна Л. Правознавство .практичний курс:  методичний посібник для вчителів зош ,які викладають курс у 9 класі.-Київ .:Логос ,2009.

7.Пометун О.І.,Ремех Т.О.,Гейко І.М. Практичне право : навч. Посіб.:8 клас.- К.:А.С.К.,2006.

8.Ратушняк С.П. Збірник задач 9-11 класи.-Тернопіль :Навчальна книга – Богдан , 2007.

9. Ремех Т.О. Зошит , Правознавство (Практичний курс) , Вид.»Літера ЛТД»,2009.

10.Танцюра А.І. Інтерактивні технології на уроках правознавства.-Х.: Вид.група «Основа»,2005.

                             Робочі матеріали

Тема. Право на освіту в Україні.

Правило «Вчити , щоб знати, знати , щоб жити гідно»

Епіграф: «Дім, в якому немає книги , схожий на тіло , в якому немає душі» Цицерон

 

План уроку

1. Розминка ( експрес – опитування)

2. Вправа « Криголам»

3. Робота в групах ( за текстом Конституції)

4. Диспут

5. Кейс – технологія

6. Повідомлення

7. Мікрофон

План вивчення нового матеріалу :

1. Право на освіту в Україні.

2. Права та обовязки учасників навчального процесу.

3. Як працює учнівське самоврядування.

Робота в групах. 1) Прочитайте статтю 53 Конституції України, випишіть положення про обовязковість ; 2) про принципи освіти в Україні; 3)про гарантії освіти в Україні.

( представлення своєї роботи)

Робота з кейсом( кейс – технологія)

Перед вами лежить опис ситуації ( кейс), пакет документів і питання, які допоможуть вам знайти реальний вихід зі створеної ситуації. Ситуація про неповнолітню няню, яка закінчила 9 класів, і яка доглядає менших братиків і сестричку і тому не пішла до 10 класу.

  • Проаналізуйте ситуацію. Чи згодні ви з рішенням і діями батьків Марійки?
  • Які засоби розвязання даної проблеми ви можете запропонувати?

Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» , статут школи визначають права та обовязки  учасників навчально – виховного процесу: батьків , вчителів , учнів.

Повідомлення учнів.

Права учнів.

Права вчителів.

Права батьків.

Обовязки  учня.

Домашнє завдання. Опрацювати параграф 10, скласти розповідь про життя своєї школи , продовживши фразу: «Якщо я стану директором школи...»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Єрьоменко Олена Миколаївна
    Дуже добре,змістовно.Велика праця.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Святокум О.Є., Святокум І.О.)
Додано
28 листопада 2018
Переглядів
1503
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку