Тема. Правила купання у водоймах. Дії у небезпечних ситуаціях на воді.
Виготовлення рятувальних засобів з підручних матеріалів.
Мета: на основі самостійно отриманих знань розглянути правила безпечної поведінки на воді; розвивати і формувати практичні вміння та навички аналізувати, попереджувати небезпечну поведінку на воді та надавати першу допомогу постраждалим на воді; виховувати почуття відповідальності, самодисципліну і вольові якості учнів.
Тип уроку: закріплення і корекція знань, умінь і навичок.
Очікувані результати: на основі самостійно переглянутої відеопрезентації та роботи на уроці учні називають ознаки безпечного пляжу, ситуації, коли варто відмовитися від купання; небезпеки, що загрожують плавцям; демонструють вміння надання першої допомоги потерпілим на воді.
Обладнання та матеріали: комп’ютер, проєктор, екран, картки контролю знань (за кільк. учнів).
Хід уроку
Домашній перегляд
відеопрезентації ( код)
І. Організаційний етап
Сподіваюся, що сьогодні на уроці ви будете продуктивно працювати, зберігаючи на устах усмішку, а внутрішньо - відчуття власної сили і можливостей.
Вправа «Сьогодні я…»
Кожен учасник придумує свій вислів, який обов'язково має починатися словами «Сьогодні я щасливий тому, що …».
IІ. Повідомлення теми уроку
Тема сьогоднішнього уроку «Правила купання у водоймах. Дії у небезпечних ситуаціях на воді. Виготовлення рятувальних засобів з підручних матеріалів». Запишіть тему до своїх зошитів.
Сподіваюся, що після сьогоднішнього уроку ви зможете назвати ознаки безпечного пляжу, ситуації, коли варто відмовитися від купання; небезпеки, що загрожують плавцям; демонструвати вміння надання першої допомоги потерпілим на воді.
ІІІ. Діагностика набутих знань
1. Вправа «Сенкан»
Купання.
Корисне, безпечне.
Плавати, загартовуватись, пірнати.
Приносить людині велике задоволення.
Плавання.
2. Вправа «Мозковий штурм»
3. Вправа «Запитання – відповіді» - «Безпечний пляж» з елементами фізкультхвилинки: називаю ознаку, а учні роблять відповідні рухи, якщо вона належить до безпечного пляжу - хитають головою «ТАК», небезпечного пляжу - плескають в долоньки.
1) Знак «Купатися заборонено»;
2) розлитий бензин, бите скло, інше побутове сміття;
3) тваринницька ферма, вигін для випасання худоби;
4) чистий берег (пісок, галька);
5) корчі у воді;
6) рятувальна служба, буйки, що обмежують акваторію для купання;
7) береги, укріплені бетонними плитами;
8) міст, причал, інші гідротехнічні споруди;
9) обривистий берег, стрімка течія;
10) замулене дно, зарості очерету.
Завдання 4. Виконання вправи
у learningapps.org «Біля води».
ІV. Обговорення відповідей на запитання з домашнього завдання -відеопрезентації
Назвіть місця, де встановлюють знак «Купатися заборонено» (усно або письмово).
Вкажіть, до чого призводять жарти у воді (усно або письмово).
Запишіть, які ігри на пляжі є безпечними, а які — небезпечними.
Запишіть причини, через які не можна заходити у воду там, де встановлено знак «Купатися заборонено».
V. Корекція отриманих знань, навичок, вмінь
1. Робота в малих групах. Групи об’єднуються за принципом сусіди по парті по 4 учні.
Заповнити таблицю «Небезпечні умови в різних типах водойм»: стовпчик заповнюється під час спільного обговорення (розглядаються причини небезпеки кожної умови). Додаток 1.
Небезпечні умови |
Море |
Ріка |
Ставок |
Озеро |
Великі хвилі |
+ |
- |
- |
- |
Малі хвилі |
+ |
+ |
+ |
+ |
Течія |
+ |
+ |
- |
+ |
Вири |
+ |
+ |
+ |
+ |
Слизьке дно |
+ |
+ |
+ |
+ |
Забруднене дно |
+ |
+ |
+ |
+ |
Водорості |
+ |
+ |
+ |
+ |
Обговорення відповідей груп, узагальнення висновків.
2. Завдання. Розділіть зазначені ситуації між категоріями, занесіть номери ситуацій у таблицю. Додаток 2.
Можна |
Не можна |
|
|
|
|
3. Оздоровлювальна вправа. Руханка.
VI. Закріплення отриманих знань
1. Робота за картками контролю знань. Взаємоперевірка
Позначте правильні відповіді. Обміняйтеся картками та перевірте правильність написаного. Правильні результати на екрані. Позначте всі правильні відповіді. Додаток3.
1. Щоб відпочинок улітку був безпечним, потрібно:
2. Щоб літній відпочинок був корисним, слід дотримуватися таких правил (оберіть всі правильні варіанти):
3. Коли не можна купатись?
4. Оберіть місця, де купатися небезпечно:
5. Ти схвалюєш купання під час грози?
6. За правилами купання у водоймах можна:
7. Дітям можна купатися при температурі води вище:
8. Можна купатися, якщо ти перебуваєш надто далеко від друзів чи берега:
9. Ознаками безпечного пляжу є:
10. Під час купання на морі небезпечно:
11. Оберіть орієнтири безпечного пляжу:
12. Якщо ти побачив, що людина тоне, твої дії:
2. Робота в групах. Групи об’єднуються по ряду парт у класі. Додаток 4.
Ситуація 1. Матвій і Сергій побилися об заклад, хто перший перепливе широку річку, хоча ні один із них не вміє добре плавати. Чи ризикують хлопці в даній ситуації?
Ситуація 2. Хлопці захотіли піти на річку покупатись і відпочити. Вони пішли купатись, але не помітили табличку «Купатися заборонено». Що діти зробили неправильно і які наслідки можуть бути?
Ситуація 3. На вулиці дуже спекотно. Ви, збираючи гриби, знайшли край лісу озеро, дуже заросле травою. Вам хочеться охолонути, скупатись. Що ви зробите?
Обговорення відповідей груп, узагальнення висновків.
3. Вправа «Ти мені – я тобі». Робота в парах
Моделювання ситуації надання допомоги тому, хто тоне.
Учні по черзі виконують ролі потерпілого та того, хто надає першу долікарську допомогу.
1. З'ясувати, з яких підручних матеріалів можна виготовляти рятувальні засоби.
2. Зробити один з таких засобів (рятувальний жилет).
3. Провести конкурс на найкращий засіб, виготовлений з підручних матеріалів.
4. Зробити висновки щодо важливості вміння виготовляти рятувальні засоби з підручних матеріалів.
VII. Підсумок уроку
Прощання «Хвиля позитиву»
Задаються запитання, на які потрібно вигукнути: «Я знаю, я вмію». Вигукувати потрібно тільки тоді, коли учень зрозумів щось на уроці, навчився, зробив для себе якісь висновки.
VIIІ. Рефлексія
Вправа «Незакінчені речення»
Сьогодні на уроці я зрозумів …
Було не просто …
В мене вийшло …
Я спробую…
Для мене була корисна інформація про …
Додаток 1.
Небезпечні умови в різних типах водойм
Небезпечні умови |
Море |
Ріка |
Ставок |
Озеро |
Великі хвилі |
|
|
|
|
Малі хвилі |
|
|
|
|
Течія |
|
|
|
|
Вири |
|
|
|
|
Слизьке дно |
|
|
|
|
Забруднене дно |
|
|
|
|
Водорості |
|
|
|
|
Додаток 2.
Розділіть зазначені ситуації між категоріями,
занесіть номери ситуацій у таблицю
Можна |
Не можна |
|
|
|
|
Додаток 3.
Картки контролю знань
1. Щоб відпочинок улітку був безпечним, потрібно:
2. Щоб літній відпочинок був корисним, слід дотримуватися таких правил (оберіть всі правильні варіанти):
3. Коли не можна купатись?
4. Оберіть місця, де купатися небезпечно:
5. Ти схвалюєш купання під час грози?
6. За правилами купання у водоймах можна:
7. Дітям можна купатися при температурі води вище:
8. Можна купатися, якщо ти перебуваєш надто далеко від друзів чи берега:
9. Ознаками безпечного пляжу є:
10. Під час купання на морі небезпечно:
11. Оберіть орієнтири безпечного пляжу:
12. Якщо ти побачив, що людина тоне, твої дії:
Додаток 4.
Робота в групах
Ситуація 1. Матвій і Сергій побилися об заклад, хто перший перепливе широку річку, хоча ні один із них не вміє добре плавати. Чи ризикують хлопці в даній ситуації?
Ситуація 2. Хлопці захотіли піти на річку покупатись і відпочити. Вони пішли купатись, але не помітили табличку «Купатися заборонено». Що діти зробили неправильно і які наслідки можуть бути?
Ситуація 3. На вулиці дуже спекотно. Ви, збираючи гриби, знайшли край лісу озеро, дуже заросле травою. Вам хочеться охолонути, скупатись. Що ви зробите?
1