Урок "Правила поведінки в громадських місцях"

Про матеріал
Вчити дітей дотримуватись правил поведінки в громадських місцях , створити передумови для усвідомленого сприймання і засвоєння учнями соціальних та морально-правових норм,  історичних,  національно-культурних традицій українського народу; розвивати вміння коригувати свої дії відповідно до ситуації, розвивати спостережливість; виховувати бажання наслідувати зразки культурної поведінки,   приязних і ввічливих стосунків між людьми , ціннісне ставлення до мистецтва.
Перегляд файлу

СПО       Клас

Урок №_______________   Дата ____________________

 

Тема. Правила поведінки в громадських місцях.

Мета: вчити дітей дотримуватись правил поведінки в громадських місцях , створити передумови для усвідомленого сприймання і засвоєння учнями соціальних та морально-правових норм,  історичних,  національно-культурних традицій українського народу; розвивати вміння коригувати свої дії відповідно до ситуації, розвивати спостережливість; виховувати бажання наслідувати зразки культурної поведінки,   приязних і ввічливих стосунків між людьми , ціннісне ставлення до мистецтва.

Обладнання: ілюстрації до теми уроку , мікрофон, відеоролик «Як не слід поводитись в кінотеатрі», ДВД слайди, картки .

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Задзвенів для всіх дзвінок –

Час почати нам урок.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Ми багато говорили про школу. А школа – це громадське місце?

1.Вправа  «Мікрофон».

- А що таке громадські місця?(Відповіді учнів).

   Це місця, якими користується громада, або люди.

- Давайте запам’ятаємо , переглянемо слайд.(Читає правило сильний учень).

2. «Мозковий штурм».

- Які ви знаєте громадські місця?(Театр, магазин, пошта, ринок, банк, музей, виставка).

На дошці разом з відповідями дітей з’являється запис:

- Підніміть руку , кому доводилось відвідувати всі ці громадські місця?

-А чи говорили вам батьки , як потрібно там поводити себе?

- Чи хочете ви більше про це знати?

- То яка ж тема нашого уроку?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Тема нашого уроку: «Правила поведінки в громадських місцях».

Так от, сьогодні на уроці ви розширите свої знання про те , як правильно і культурно поводитись в громадських місцях.

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

  1. Бесіда.

У громадських місцях є свої правила поведінки,кожна вихована людина повинна їх дотримуватись. Ці правила прийшли до нас із давніх часів і за традицією продовжують існувати і служити людям.

1. Поведінка в громадському транспорті.

Загадки.
Маленькі будиночки

По місту біжать. 
Хлопчики й дівчатка
У будиночках сидять. 
                  (Трамвай) 
Полотно, а не доріжка
Кінь біжить − стоніжка. 
                  (Поїзд) 
Будинок по вулиці йде
На роботу всіх везе
Не на курячих він ніжках. 
Він в гумових чобітках. 
                 (Автобус) 
Це − загадки про громадський транспорт. А як називають людей, які користуються ним, їздять в ньому? (Пасажири).

Цікавинка:

Слово «транспорт» увійшло у нашу мову в 1720 році, коли російський цар Петро І уклав перший Морський устав (правила для моряків). Тоді транспортами називали кораблі для перевезення вантажу. Тепер транспортом ми називаємо не лише вантажні кораблі, а й іншу техніку для перевезення вантажів і пасажирів. Транспорт буває водний, повітряний, залізничний та автомобільний.

Правила поведінки в транспорті. 
1. Заходь в транспорт не поспішаючи , не штовхайся, намагайся не наступати людям на ноги.

2. Поступайся місцем старшим і дівчаткам, вживаючи «чарівні» слова. 

4. У салоні не розмовляй голосно, не висовуйся з вікна, не заважай пасажирам .

5. При вході в автобус хлопчик пропускає дівчинку, але виходить він першим і зупиняється справа, готовий допомогти їй зійти. Мамі, вчительці, старшій сестрі і іншим дорослим подає при цьому руку.

6. Стояти слід в проході з правого боку, щоб не заважати тим, хто виходить. 

7. У транспорті не їж морозиво, тістечка, бажано не пити воду.

8.  Виходячи, пропускай старших, допомагай  літнім людям .

Питання:

- Назвіть види громадського транспорту.

- Як правильно заходити в транспорт?

- Кому потрібно поступатись місцем?

- Як правильно поводити себе в салоні?

2. Поведінка в бібліотеці.

Загадка:

Поле письменник-агроном
Засіяв буквами - зерном.
Отож, читачу, поспішай
Зібрати мудрий урожай!

  • Де можна зібрати мудрий урожай?(В бібліотеці).

Цікавинка:

 Бібліотека — колекція книг або приміщення, де зберігаються книги. Першою відомою бібліотекою у Київський державі була бібліотека Софійського собору в Києві, заснована князем Ярославом Мудрим у 1037. Найбільшою в Україні є Національна бібліотека України імені В.І. Вернадського,її відвідують 500 тис. читачів. У кожному районі міста є свої районні бібліотеки. У нас в школі теж є шкільна бібліотека .

Правила поведінки в бібліотеці. 

   1. Заходячи в бібліотеку, треба привітатись з бібліотекарем.

   2. Коли просиш у бібліотекаря якусь книжку або допомогу в пошуку книжки, не забувай про "будь ласка" та "дякую".

   3. До бібліотекаря звертайся на ім'я по-батькові. Як правило, у бібліотекаря є бейдж, на якому написана ця інформація.

   4. Якщо книжку тобі видали в читальному залі - тихо сядь за вільний стіл. Читай книжку мовчки. Не висловлюй своє захоплення або незадоволення вголос. Пам'ятай, що поруч є й інші читачі - їм твої репліки будуть заважати.

   5. Коли ти вже йдеш з бібліотеки, не забудь сказати "дякую" та "до побачення".

6. Бережи книгу,  вона – твій друг!

Питання:

- Що треба зробити, коли прийшов в бібліотеку?

- Як звертатися до бібліотекаря?

- Як читати книгу в читальному залі?

3. Поведінка в музеї.

- Згадайте , де ви були і яке місце відвідували?(Показ слайдів з фото дітей у музеї).

Тож, я  запрошую третю групу .

Цікавинка:

Музей — це культурно-освітній та науковий заклад, що збирає, вивчає, зберігає та експонує пам’ятки матеріальної і духовної культури, природничо-наукові колекції.

До музею ми приходимо подивитися на картини, скульптури, старовинні речі або інші цікаві для людей предмети.

Ці предмети у музеї називають експонатами. Про експонати нам розповідають люди, яких називають екскурсоводами.

Правила поведінки в музеї. 

1. Відвідувач має зняти верхній одяг.

2. Ходи тихо, не човгай ногами. У музеї люблять тишу.

3. Не можна чіпати експонати руками.

4. Краще скористатися послугами екскурсовода.

5. Коли про щось запитуєш, не забувай сказати «будь ласка».

6. Не розмовляй, не штовхай товаришів, не грайся, не їж цукерок.

7. Подякуй за цікаву екскурсію.

Питання:

- Хто такий екскурсовод?

- Як треба ходити в музеї?

- Чи можна ходити у верхньому одязі?

Фізкультхвилинка.

4. Поведінка в театрі та кінотеатрі.

- Театр є одним з видів мистецтва.

Правила поведінки в театрі, кінотеатрі. 

1. Не можна голосно розмовляти.

2. Не можна їсти чи голосно шарудіти обгортками.

3. Не ламай меблі,сиди у кріслі спокійно.

4. Не кричи й голосно не смійся.

5. Не займай чужі місця.

6. Між рядами проходь, повернувшись обличчям до тих, хто сидить.

Питання:

- Хто перший створив професійний театр в Україні?

- Які правила поведінки у театрі ви запам’ятали?

- Як треба поводити себе, якщо запізнився?

V. Закріплення вивченого матеріалу.

- Ми багато вивчили правил , обговорили правила поведінки в різних громадських місцях, а тепер виберіть в групах загальні  правила  для всіх громадських місць.

1. Робота в групах.

В кожної групи на парті є три аркуші. Виберіть з них одне правило, яке потрібно виконувати.

1 група:

штовхатися

поводитися чемно

смітити

2 група:

приходити вчасно

кричати

заважати іншим

3 група:

бути уважним

тупати ногами

розмовляти голосно

4 група:

вітатися

голосно сміятися

все чіпати руками

- Ось бачите, правила ці зовсім не складні, але дуже потрібні. Оцініть свою роботу в групі.

2. Тестова перевірка. Самоперевірка і оцінювання.

- А тепер перевіримо , як кожен з вас засвоїв ці правила.

Кожна правильна відповідь - один бал.

1.Вихована дитина в громадському транспорті:

а)дотримується правил для пасажирів;

б)їсть морозиво чи тістечка;

в)голосно розмовляє;

г)відкриває вікна без згоди пасажирів та водія;

ґ)розмовляє з водієм.

 

2.  У музеї можна:

а)торкатися руками експонатів;

б)уважно слухати екскурсовода;

в)запитувати екскурсовода під час екскурсії;

г)подякувати за цікаву екскурсію;

ґ)голосно розмовляти, гратися у музеї;

д) їсти цукерки, смітити.

 

3. Щоб висловити захоплення від вистави в театрі, потрібно :

а)голосно і довго аплодувати;

б)свистіти і кричати;

в)подарувати акторам квіти.

 

4. Якщо не встиг прочитати книгу з бібліотеки до зазначеного терміну,ти:

а) повернеш книгу, коли прочитаєш;

б)повернеш книгу не дочитаною;

в)підеш в бібліотеку і продовжиш термін повернення.

 

V. Підсумок уроку.

А зараз , діти , подивіться на екран і скажіть , чи можна назвати цих глядачів культурними?

1. Перегляд відеоролика «Як не слід поводитись в кінотеатрі».

- Які правила було порушено?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сорокун Ірина
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 лютого 2019
Переглядів
33664
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку