Полонський ліцей №3
ім. М. Свінціцького
вчитель початкових класів
Васілевська В.В.
Урок з фізичної культури в 4 класі
Тема. Правила рухливих ігор та безпеки на уроках фізичної культури і під час самостійних занять фізичними вправами. Підготовчі вправи. Загальнорозвивальні вправи. Біг 30 м. Вправи з малим м'ячем. Рухливі ігри, естафети.
Завдання. 1. Повторити правила техніки безпеки та поведінки на уроках фізичної культури і під час самостійних занять фізичними вправами.
2. Ознайомити із завданнями уроків фізичної культури у 4 класі. 3. Сприяти розвитку основних фізичних якостей учнів. 4. Сприяти вихованню свідомого ставлення до занять фізичною культурою.
Місце проведення: шкільний стадіон. Інвентар: свисток, малі м'ячі.
Частина уроку |
Зміст уроку |
Організаційно-методичні вказівки |
|
Підготовча частина (13 хв)
Основна частина (24 хв)
|
1. Шикування, привітання, повідомлення завдань уроку.
Перевірка частоти серцевих скорочень (чсс).
2. Бесіда «Правила рухливих ігор та безпеки на уроках фізичної культури і під час самостійних занять фізичними вправами». (Див. додаток до уроку.) 3. Підготовчі вправи (повторення вивчених): - повороти на місці; - перешикування з однієї шеренги у дві і навпаки. 4. Ходьба: - звичайна; - на носках; - на п'ятках; - на зовнішній та внутрішній частині стопи; - у присіді; - звичайна. 5. Загальнорозвивальні вправи. 1) В.п. стійка ноги нарізно, руки в сторони. 1 - нахил голови ліворуч; 2 - нахил голови праворуч; 3 - нахил голови назад; 4 - нахил голови вперед. 2) В. п. — стійка ноги нарізно. 1-6 почергова зміна положення рук вгору; 7-8 - оплески долонями вгорі.
В. п. 1 2 3 4 5 6 7 8
Те саме в зворотному порядку. 1-6 — почергова зміна положення рук донизу; 7-8 — два оплески внизу. 3) В. п. — стійка ноги нарізно: 1-4 — колові оберти руками вперед; 5-8 — колові оберти руками назад. 4) В. п. — стійка ноги нарізно, руки вгору. 1-3 — три нахили пружинячи ліворуч; 4— в. п. 5-7 — три нахили пружинячи праворуч: 8 —в. п. 5) В. п. — о. с. 1-2 - нахил вперед, долонями впертися в підлогу. Перестав- ляючи руки послідовно вперед («крокуючи»), набирати упору лежачи; 3-4 — зігнути і розігнути руки; 5-6 — зігнути і розігнути руки; 7— переставляючи руки послі- довно назад, набирати упору стоячи зігнувшись; 8 — в. п. 6) В. п. — о. с. 1-2- упор присівши на правій нозі, ліву в сторону на носок (ногу не згинати); 3-4 — випрямляючи праву і при ставляючи ліву ногу в. п.; 5-8— те саме на лівій нозі. 1. Спеціальні вправи бігуна: — біг на місці з високим підні -манням стегна;
— біг з високим підніманням стегна з просуванням уперед;
— біг з підстрибуванням з ноги на ногу — «Буратіно»;
— біг стрибками з активним відштовхуванням поштовховою ногою.
2. Високий старт. Стартовий роз- біт. Біг по дистанції (30 м). Фіні- шування. (Див додаток до уроку.) Вправи на відновлення дихання. 3. Вправи з малим м’ячем: — підкидання і ловіння м’яча після поворотів, присідань, оплесків; — метання на дальність у коридор завширшки 10 м. 4. Рухливі ігри, естафети. Естафета «Поїзд». Клас ділиться на кілька команд. За сигналом гравці, які стоять першими, біжать вліво навколо своєї команди. Повернувшись на місце, беруть з собою наступного. Тепер навколо команди біжать, узявшись за руки, по 2 гравці і т.д. Коли перший гравець-машиніст з повним «ешелоном» повертається на місце, він піднімає руку. Гру закінчено. Рухлива гра за вибором учнів. |
2 хв
10 с
3 хв
2 хв
1 хв
4-5 разів
2-3 рази
4-5 разів
6-8 разів
4-8 разів
4-8 разів
5 хв 5-6 разів по 8-10 с
5-6 разів на дистанц. 20 м 3-4 рази по 10 м
5 разів По 10-15 м
5 хв
30 с
2 хв
3 хв
4 хв
5 хв |
Звернути увагу на форму одягу і взуття. Рапорт за встановленою формою. Якщо чсс 110-120 уд./хв., учнів до уроку не допускають. Розповісти, отримати зворотну інформацію.
Сконцентрувати увагу на техніці виконання та поставі учнів
З різним положенням рук.
Середній темп виконання.
Спочатку повільно, потім збільшити швидкість виконання. Зберігати струнку поставу і чітке положення рук.
Середній темп виконання.
Середній темп виконання.
Дихати повільно.
Дихати вільно.
Фронтальний метод організації діяльності.
Темп руху максимально швидкий.
Темп руху середній.
Звернути увагу на випрямлення ноги в колінному суглобі і максимальне розгинання стопи. Фронтально-потоковий метод організації діяльності.
Ігровий метод організації діяльності. |
Підсум-кова частина (3хв) |
1. Шикування в коло. 2. Вправи на відновлення дихання. 3. Підведення підсумків уроку. Організований перехід до класу. |
1 хв 1 хв
1 хв |
Повільно, під час ходьби по колу. |
Додатковий матеріал до уроку
Правила бігу на короткі дистанції
— Бігун не має права залишити свою доріжку і заступити на ліву обмежувальну лінію. — За командою «На старт!» стань перед стартовою лінією. Сильнішу ногу постав упритул до стартової лінії, не наступаючи на неї. Другу відстав на 1-2 ступні назад із упором на носок і рівномірно розподіли масу тіла на обидві ноги. Руки вільно опусти вздовж тіла, тулуб та голову тримай прямо. — За командою «Увага!» тулуб трохи нахили вперед, руки зігни в ліктях, одну ногу (однойменну з ногою, що стоїть попереду) відведи назад, а другу винеси вперед. Ноги трохи зігни в колінах. Масу тіла перенеси на ногу, яка стоїть попереду. — За командою «Руш!» різко починай біг, не розгинаючи тулуба. Перші 5-6 кроків мають бути трохи коротшими за наступні. Це допоможе тобі краще розігнатися. — Під час бігу тулуб і голову тримай на одній лінії, трохи нахилившись уперед. Не стискуй зуби і не напружуй щелепи - це заважає ритмічному диханню. — Наближатися до фінішу треба з максимальною частотою кроків і різко спрямовувати груди вперед, намагаючись першим торкнутися фінішної стрічки. Аби не впасти, треба швидким рухом виставити махову ногу якнайдалі вперед. Продовжуючи рух уперед, бігун випростовується і переходить на ходьбу. — Закінчивши біг, перейди на швидку ходьбу, уповільни дихання і тільки потім зупиняйся.
Правила рухливих ігор та безпеки на уроках фізичної культури і під час самостійних занять фізичними вправами
На уроках фізкультури необхідно:
1. Суворо дотримуватися вимог техніки безпеки. 2. Займатись у спортивній залі тільки з учителем. 3. На уроці бути лише в спортивній формі. Нігті мають бути коротко підстриженими. 4. У спортивній залі взуття повинно бути з гумовою підошвою. 5. За сигналом вчителя припинити виконання вправ. 6. Знати і чітко дотримуватися правил гри. 7. Під час виконання вправ потоковим методом стежити за інтервалом. 8. Не виконувати гімнастичних вправ без страхування. 9. Після занять мити руки з милом. 10. Забороняється: — заходити до спортивної зали без спортивного взуття; — носити на уроки прикраси; — під час виконання вправ товаришами глузувати з них; — штовхати у спину гравця, який біжить попереду; — робити підніжки та зачепи; — переходити від приладу до приладу без дозволу; — жувати жуйку під час занять фізичними вправами. 11. Спортивна форма повинна бути чистою. Взуття має відповідати розміру, що носить учень. 12. У разі поганого самопочуття, запаморочення, болю у серці, печінці, шлунково-кишкових розладів негайно звертатися до вчителя.