Урок "Правила та засоби спілкування" соціально-побутове орієнтування 9 клас

Про матеріал
Конспект уроку дає можливість подати учням у доступній формі правила та засоби спілкування. Допомагати дітям з особливими освітніми потребами якомога вільніше входити в соціум.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект відкритого уроку  з

соціально-побутового орієнтування в 9 класі на тему:

 

«Правила та засоби спілкування»

 

 

                                                 

 

 

                                      Вчитель

                                                                              Соколова Галина Олександрівна

 

 

 

 

м. Київ

 

 

Структура уроку: засвоєння нових знань.

 

Тема: Правила та засоби  спілкування.

Мета:  1) Поглибити знання учнів про правила спілкування;

дати поняття  про вербальні та невербальні засоби під час спілкування;

показати дітям важливість ставлення до інших з повагою;

спонукати до виконання вивчених правил культурної поведінки.

2) корегувати процес засвоєння знань та умінь  учнями;

3) сприяти формуванню доброти, чуйності, делікатності

4) розвивати культуру мовлення;

5) збагачувати активний словник.

 

Обладнання: клубок яскравих ниток;слайди по темі;  

   ілюстративний матеріал;основні правила

спілкування (памятка кожному учню).

 

Словник:  вербальне, невербальне спілкування, міміка, жести

 

Хід уроку:

 

  1. Нервово-психологічна підготовка учнів.

 

  • Привітання.

 

Енергізатор «Клубочок»

 

(Энергізаторами є засоби для підвищення енергетичного потенціалу організму.)

  

Учні стоять у колі, передаючи клубочок яскравих ниток, говорячи при цьому добрі побажання тому, хто їм подобається. Утворюється павутинка, яка з’єднує всіх дітей. Це – павутинка добрих побажань. (Діти сідають на місця.)

 

(Слайд 1)

 

  1. Актуалізація опорних знань учнів.

 

Щире слово серце гріє,

І чарівним все стає,

Встали вранці – усміхніться,

День чудовий настає.

 

  • Поясніть зміст перших двох рядків. (пояснення учнів).

 

 

Людина від народження і до глибокої старості живе серед людей, спілкується з ними. Уміння спілкуватися – велике мистецтво. Від цього залежить настрій людини, емоційний підйом, здоровя.

 

  1. Повідомлення теми та мети уроку.

 

Сьогодні ми будемо вести мову про правила та засоби спілкування в різних життєвих ситуаціях. Також  ви дізнаєтесь якими засобами повинна володіти людина для спілкування.

За мету ми сьогодні ставимо навчитись не тільки словесно а й мовами жестів приносити людям радість, задоволення від спілкування з вами.

 (слайд 2 – 6). 

 

Словник: ВЕРБАЛЬНЕ СПІЛКУВАННЯ

    НЕВЕРБАЛЬНЕ СПІЛКУВАННЯ 

  МІМІКА

  ЖЕСТИ

 

 

  1. Вивчення нового матеріалу.

 

  1. Творча робота.

 

Завдання: підкреслити  тих людей, з якими вам приємно спілкуватися. Розкажіть, чому ви обрали саме їх.

 

Тато, мама, бабуся, брат, сестра, учитель, бешкетник, дідусь, міліціонер,  сусід, бібліотекар, товариш, старшокласник.

 

(слайд 7)

 Розгляньте малюнок і дайте відповідь якими засобами діти виражають турботу про бабусю вербальними чи невербальними? Назвіть що вони роблять.

 

 

(Поки діти розглядають слайд -

 

Індивідуальна робота з ___________________.

 

Дати малюнок із зображенням поганих вчинків. Потрібно розрізаними малюнками виправити поведінку дітей, поклавши їх зверху на малюнок.

 

  1. Гра «Хто швидше?»

 

Завдання: скласти прислівя з поданих слів. Пояснити зміст.

 

відчинені, всі, двері, Ввічливості.

(слайд 8)

Ввічливості всі двері відкриті.

(слайд  9)

 

Ми з вами говорили про ввічливість. У перекладі слово «ввічливий» означає «знає, як себе поводити». Дійсно, ввічливість - необхідна умова будь-якого спілкування, якщо ви хочете, щоб спілкування виявилося продуктивним.

 

Ось основні правила спілкування

1. Під час розмови з іншими людьми намагайся бути ввічливим.
2. Поважай співрозмовника, будь уважним, доброзичливим.
3. Уважно слухай того, з ким говориш, не перебивай його без вибачення.
4. Спілкуючись з іншими намагайся не виявляти свого поганого настрою.
5. Не розмовляй без потреби голосно, не вживай грубих слів.
6. Під час розмови не викрикуй, не розмахуй руками.

7. До дорослих і незнайомих звертайся тільки на «Ви».

 

Ввічливим потрібно бути завжди, а так як ми з вами знаходимося більшу частину часу в школі, основними для вас є правила шкільного спілкування.

 

Шкільне спілкування.

1. Запізнившись на урок попроси вибачення і  дозволу сісти за парту.
2. У школу приходь охайним, зачесаним.
3. Завжди першим вітайся з вчителями, однокласниками.
5. Пам’ятай: гарно поводитися на уроці, в школі повинен кожен учень.
6. На уроці сиди прямо, слухай уважно вчителя. Коли хочеш відповісти, не вигукуй, а підніми руку.
7. На перерві  дотримуйся правил ввічливості та культури спілкування.

 

 Ви вже знаєте, що в процесі спілкування люди використовують не лише слова, а й різні рухи.

(слайд 10)

Фізкультхвилинка:

 

Завдання. . На малюнку зображені  радість, щастя, гнів, злість, страх, біль. Зверніть увагу на положення брів, форму обличчя, рота

(Слайд  11, 12)

 

Зараз ми з вами за допомогою міміки передамо різні емоції. (показ емоцій дітьми за завданням вчителя).

 

Отже, за допомогою жестів, міміки можна визначити душевний стан людини.

 

Закріплення набутих знань:

 

1). В.Сухомлинський «Здрастуйте»

 

Лісовою стежкою йдуть батько і маленький син. Тиша. Сонце світить. Стукає дятел. Дзюрчить струмок в лісовій глушині. Раптом син побачив: назустріч їм іде бабуся з паличкою.

-- Тату, куди йде бабуся? — запитав син.

-- Побачити, зустріти чи провести,— відповів батько.

-- Коли зустрінемося з нею, ми скажемо їй здрастуйте,— сказав батько.

-- Навіщо їй казати це слово? — здивувався син.—Ми ж зовсім незнайомі.

-- А ось зустрінемося, скажемо їй здрастуйте, тоді побачиш, для чого.

Ось і бабуся.

-- Здрастуйте,— сказав син.

-- Здрастуйте,— сказав тато.

-- Здрастуйте,— сказала бабуся і усміхнулася.

І син із здивуванням побачив: все кругом змінилось. Сонце за­світило яскравіше. По верхів'ях дерев пробіг легенький вітерець, листочки заграли, затремтіли. В кущах заспівали пташки — до цього їх не було чути. На душі у хлопчика стало радісно.

-- Чому це так? — запитав син.

-- Тому, що ми сказали людині здрастуй, і вона усміхнулася.

2) Рольова гра «Вихованість» (розмова двох дівчаток і втручання у  розмову неввічливого однокласника). Аналіз ситуації.

 

  1. Підсумок уроку.
  1. Які правила ви сьогодні вивчали на уроці?
  2. Якими засоби мовлення ми можемо спілкуватись один з одним?
  • Вербальні (мова)
  • Невербальні (міміка і жести)
  1. Як можна виразити свої почуття без мови?
  2. Про які правила ми сьогодні говорили на уроці?
  3. Де ви можете використати вивчене?

 

 

Запамятайте на все життя таке правило:

 

Поводьтесь з людьми так, як би ви хотіли,

щоб поводились з вами.

 (слайд 13)

 

 

  1. Оцінювання.

 І на останок, я вам пропоную на малюнку позначити ту фігурку «пухнастика», який відповідає вашому сьогоднішньому настрою.

(Слайд 14)

 

  1. Домашнє завдання:  застосовувати на практиці правила спілкування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1.  Natalia
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, 9 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
3384
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку