Право на освіту в Україні Мета: дати уявлення про юридичний зміст права на освіту в Україні, навчальні заклади, в яких можна здобути середню освіту і про їх відмінності, розповісти про учасників навчально-виховного процесу та їхні права та обов’язки; формувати вміння: пояснювати юридичний зміст права на освіту в Україні; висловлювати судження щодо його важливості для людини; наводити приклади навчальних закладів, в яких можна здобути середню освіту; розповідати про їх відмінності; називати учасників навчально-виховного процесу; описувати, використовуючи положення нормативних актів, їх окремі права та обов’язки; моделювати та розв’язувати правові ситуації, пов’язані з правами та обов’язками учасників навчально-виховного процесу. Тип уроку: комбінований урок.
Тема. Право на освіту в Україні
Мета: дати уявлення про юридичний зміст права на освіту в Україні, навчальні заклади, в яких можна здобути середню освіту і про їх відмінності, розповісти про учасників навчально-виховного процесу та їхні права та обов’язки; формувати вміння: пояснювати юридичний зміст права на освіту в Україні; висловлювати судження щодо його важливості для людини; наводити приклади навчальних закладів, в яких можна здобути середню освіту; розповідати про їх відмінності; називати учасників навчально-виховного процесу; описувати, використовуючи положення нормативних актів, їх окремі права та обов’язки; моделювати та розв’язувати правові ситуації, пов’язані з правами та обов’язками учасників навчально-виховного процесу.
Тип уроку: комбінований урок.
Обладнання: дошка, терміни, Конституція України.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація знань учнів (2 хв)
ОЧІКУВАННЯ:
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО: (7 хв)
Поясніть термін «громадянство».
У чому різниця між громадянством та підданством7
Які правові статуси особи ви знаєте? (громадянин, іноземець, апатрид)
Як стати громадянином України?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (5 хв)
Використовуючи «метод ПРЕС» дайте відповідь на запитання:
ІV. Вивчення нового матеріалу (15хв)
Хто є учасниками навчального процесу у школі7
УЧНІ. ВЧИТЕЛІ . БАТЬКИ.
Створення 3-х груп.
Завдання:
3. Якими є права та обов’язки учнів, вчителів і батьків у навчальному процесі?
Звіряємо записані правила з підручником.
У ч и т е л ь.
Освіта — основа інтелектуального, культурного, духовного, соціального, економічного розвитку суспільства і держави. Мета освіти — всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей; формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору; збагачення на цій основі інтелектуального, творчого, культурного потенціалу народу, підвищення його освітнього рівня; забезпечення народного господарства кваліфікованими фахівцями.
«Освіта в Україні ґрунтується на засадах гуманізму, демократії, національної свідомості, взаємоповаги між націями і народами», — так записано в Законі України «Про освіту».
Утвердження й забезпечення права людини на освіту в будь-якій країні є одним з найважливіших обов’язків держави. Це зумовлено тим, що освіта в сучасному глобалізованому й інформатизованому світі дедалі більше стає вирішальним чинником суспільного прогресу та національної безпеки, важливою складовою повного розвитку людської особистості, збільшення поваги до прав і свобод людини.
Сьогодні цілком очевидно, що без належної освіти людина не зможе забезпечити собі відповідних умов життя і реалізуватись як особистість, а також усвідомити й захистити свої права. Високий рівень освіти населення є важливим чинником, що позитивно впливає на створення сприятливих умов для повної реалізації прав і свобод людини і громадянина.
Евристична бесіда(5 хв)
1. Для чого потрібна освіта?
2. Який рівень освіти потрібен сучасній людині?
Робота з правовими джерелами (5 хв)
1. Учні знайомляться зі змістом ст. 53 Конституції України і відповідають на такі запитання:
• У чому полягає право на освіту?
• Що означає доступність освіти за законом і як вона забезпечена в Україні?
• Що означає безперервність та різноманітність освіти?
• Що означає вибір форми навчання?
ФОРМА НАВЧАННЯ
Денна Вечірня Заочна(екстернат)
2. Учні опрацьовують схему «загальну середню освіту» і мають дати відповідь на запитання:
• В яких ще школах можна здобути середню освіту?
(гімназія, ліцей, коледж, ПТУ, технікум)
ІV. Підсумки уроку
Рефлексія (Цікавинки про освіту у світі)
1. Чому освіті приділяється так багато уваги, навіть є окремі закони та статті Конституції?
2. Як ви зрозуміли поняття «доступність освіти»?
3. Чому сьогодні освіта відіграє важливу роль у житті людини? Як освіта впливатиме на майбутнє кожного з вас?
V. Домашнє завдання
1. Підготувати твір-роздум «Які права мені насправді потрібні в школі».
2. Підготувати листівку-заклик: «Краще навчатися в школі, ніж…» (палити на дворі із друзями, бешкетувати на вулиці, грати в комп’ютерному клубі тощо).
СИСТЕМА ОСВІТИ В УКРАЇНІ
ВИЩА ОСВІТА
СЕРЕДНЯ ОСВІТА