8 жовтня о 18:00Вебінар: Самоосвіта та підвищення кваліфікації вчителів: огляд важливих документів

Сценарцій. "Інформований - значить озброєний!"

Про матеріал
Сценарій до Всесвітнього Дня прав дитини. "Інформований - значить озброєний". Можна провести, як змагання між класами, або ж у класі між групами. Допоможе організувати дітей, залучити їх до вивчення своїх прав та обов'язків. Ми провели, як правовий турнір у позаурочний час.
Перегляд файлу

Сценарій виховного заходу до  Всесвітнього дня  дитини

 «Інформований – значить озброєний»»

 

Мета: Відстежити тенденцію розвитку прав  дитини у Світі, розкрити їх суть, ознайомити учнів з правами і обов’язками та їх взаємодією, виховувати правову свідомість, громадянську позицію, вдосконалювати вміння логічно мислити, висловлювати свою думку, робити висновки, застосовувати інтернет мережу з користю, вміння користуватися новою інформацією на практиці.

Обладнання: блюдце з цукерками, мультимедійна дошка, ноутбук, роздатковий матеріал, Конституція України, маркери.

Тривалість заходу : 45 хв., 1година.

Форма роботи: Групова, робота в групах.

Очікуванні результати:

  1. Усвідомлення учнями значущості прав і обов’язків дитини.
  2. Поглиблення знань учнів з правознавства.
  3. Навчити доцільно використовувати інтернет мережу.

Я радо вітаю всіх присутніх на нашому Правовому турнірі «Інформований – значить озброєний»»

І Вступна частина.

20 листопада 1989 року прийнято і відкрито для підписання Конвенцію ООН про права дитини. І саме 20 листопада відзначається Всесвітній день дитини. Слайд 2

Тому сьогодні ми зібралися, для того щоб відзначити цю поважну для нас дату, адже всі ви діти нашої школи, нашого села, нашої держави, ви маленькі громадяни своєї держави, наше майбутнє.

Щоб  усім було цікаво,  проведемо віртуальну подорож правовими зупинками. Головна вимога: мати при собі телефони, планшети, смартфони. Вони вам сьогодні будуть помічниками. Під час завдань можете  використовувати інтернет мережу,  для отримання нової інформації.

Для кращого засвоєння знань необхідно створити змагальний дух і з’ясувати хто краще озброєний, а кому ще необхідно запастися знаннями. Учні 8 класу сьогодні будуть спостерігачами, адже наступного року будуть також вивчати правознавство і брати участь у правових турнірах. Права дітей розпочинають вчити ще з  молодших класів,  певний багаж у вас також є. Вам буде цікаво! Завдання сьогодні будуть і для вас, тому будьте уважні.

Запрошую учнів 9-11-х класів підійти до вази з цукерками і взяти собі по одній. (Цукерки різного кольору формуємо команди за кольоровою гамою). Ну що ж цукерки синього кольору це команда 1, цукерки жовтого кольору це команда 2 .  команди присісти за свої робочі столи.

Кожна команда повинна обрати собі назву і капітана команди.

(Патрид, Омбудсмен, Юрист, Закон, Правознавці, Адвокати,………)

Хочу познайомити всіх з нашим шанованим журі: (Заступник з НВР сільський голова, представник з правоохоронних органів…………….)

ІІ Основна частина.

Розпочнемо з цифрової розминки, для того, щоб вирішити, чия  команда буде відповідати першою. (На слайді цифри написати, що вони означають)

Слайд №3 Додаток1

15, 57, 18, 5, 21,                                     10, 14, 450, 60, 30,

За перемогою цифрової розминки розпочне команда (1), (2).

Зупинка 1 Історична ( 1 відповідь 5 балів)

Слайд № 4 №5

  1. У древній Спарті існував звичай вбивати новонароджених кволих дітей – Чому? (тому що вони не зможуть воювати  будуть хворобливі, а Спарті потрібні міцні воїни.)
  2. У середньовічному світі існувало правило, коли за вбивство родича вбивали родича. – Чому? (правило кровної помсти)
  3. За часів Київської Русі була видана перша збірка законів, хто її автор і яку назву мала? (Ярослав Мудрий «Руська правда»)
  4. Коли була відміна кріпосного права в Україні? (Галичина і Буковина -1848 рік указом Катерини ІІ, а підросійська територія 1861 рік, Маніфест Олександра ІІ)
  5. Коли була прийнята Конституція України? (28 червня - 1996 рік)

Наголошую, всі відповіді ви записуєте на листочках, які віддаєте суддям, після цього ми перевіряємо правильність ваших відповідей всі разом.

Діти у вас є ваші сучасні помічники, які постійно інформують вас. На наступній  зупинці вони будуть вам потрібні і ви можете при нагоді ними користуватися.

Зупинка 2 Словниковий марафон (10 балів )Додаток №2

Слайд №67, 8, 9, 10.

 На слайді зображені юридичні терміни, ваше завдання написати їх тлумачення і здати листочки журі.


Декларація

Дієздатність –

Конвенція

Дитина –

Особа –

Закон –

Право –

Опіка –


Усиновлення                                               Громадянство –

 

Зупинка 3 Права дитини (15 балів)

Слайд №11, 12, 13,14,15,16.

 У вас на столі є таблиця «Права  і обов’язки дитини» Ваше завдання записати у лівий колонці права дитини, виходячи  з обов’язків які записані у правій колонці.

Розповідь вчителя.

Якщо говорити мовою символів, то людина – це птах з двома крилами. Одне крило – це наші права, друге – обов’язки. І для того, щоб здійснювати повноцінний політ у соціумі, обидва крила повинні бути розвинені рівномірно...

Обов'язок - громадянська необхідність відповідати за свої дії, вчинки.

Видатний німецький мислитель Г. Гегель відокремив чотири різновиди обов'язків:

         Обов'язок перед самим собою;

         Перед сім'єю;

         Перед державою;

         Перед іншими людьми.

Конвенція про права дитини базується на принципах, що були закладені у Декларації прав дитини ООН, яка була прийнята в 1959 році. В цих документах і були закладені основні демократичні норми і засади відношення до дітей з боку дорослих. Саме ці норми, мабуть, і повинні визначати характер відносин у сім'ї.

Які ж обов'язки мають діти, чи взаємопов'язані права та обов'язки?

Ось на що пропонував звернути увагу видатний педагог В. Сухомлинський:

Десять НЕ МОЖНА Сухомлинського:

  • не можна байдикувати, коли всі працюють;
  • не можна сміятися над старістю;
  • не можна вступати в суперечки з дорослими;
  • не можна виявляти невдоволення через те, що в тебе немає якоїсь речі;
  • не можна допускати, щоб мати давала тобі те, що вона не може дати собі;
  • не можна робити те, що засуджують старші;
  • не можна залишати літню людину самотньою, якщо в неї немає нікого, крім тебе;
  • не можна збиратися в дорогу, не спитавши дозволу дорослих;
  • не можна сидіти обідати, не запросивши старшого;
  • не можна чекати, доки з тобой привітається старший, ти повинен привітатися першим.

 

 

Таблиця

Права

Обов’язки

1 . Усі діти мають право на любов і турботу

 2. Всі діти рівні у своїх правах

3.Особлива турбота — дітям-інвалідам

4. Усі діти мають право на повноцінне харчування

5. Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля

6. Усі діти мають право на освіту

7. Особлива турбота - дітям, які перебувають у конфлікті з законом

8. Діти мають право вільно висловлювати свої погляди

9. Всі діти мають право на медичну допомогу

10. Всі діти мають право на вільне спілкування

11 . Особлива турбота -дітям без сімей

12. Жодну дитину не можна примусово залучати до праці

13. Всі діти мають право на інформацію

14. Жодну дитину не можна ображати або принижувати

15. Всі діти мають право на життя

1 . Поважати і любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас

2. Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини

3. Бути толерантним до таких людей. Поважати їх і допомагати їм

4. Дотримуватись режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів

5. Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило користь і не заважало іншим

6. Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання

7. Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення закону

8. Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні

9. Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби

10. Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету

11. З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас

12. Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Виконувати всі види обслуговуючої праці

13. Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах

14. Не ображати і не принижувати оточуючих

15. Дотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки

 

Учитель. Звертаюся із запитаннями до наших восьмикласників.

Ось перед вами таблиця прав і обов’язків дітей, дайте відповідь на запитання:

  • Які ж права дітей порушуються у даних випадках?

(малюнки з порушеннями прав дітей) Слай №17.

  • Чи зможете ви назвати причини жорстокого поводження з дітьми? Слайд № 18
  • Чи дотримуєтесь ви обов’язків, які закріплені законом?

Учитель: Існують такі види жорстокого поводження з дітьми

(1.Фізичне, 2.Сексуальне, 3.Психологічне, 4.Зневага до потреб дитини) Назвіть, які цифри відповідають літерам.

А-Використання дитини для задоволення сексуальних потреб дорослих, залучення до дитячої проституції.

Б -Нанесення фізичних пошкоджень, тілесні покарання, залучення дітей до вживання алкоголю і наркотиків.

В -Відсутність елементарної турботи про дитину, її здоров’я, розвиток

Г -Відсутність любові та уваги до дитини, приниження її людської честі та гідності.

(восьмикласники виходять до дошки і записують відповідь)

Зупинка №4 Мова документів (за правильну відповідь 8 балів)

Учитель: Додаток №3

  1. Знайдіть в інтернеті головні міжнародні документи, які закріплюють права дітей у всьому Світі? Слайд №19
  2. Знайдіть закони України про захист прав дитини і запишіть їх. Слайд №20

Свою відповідь записуємо на аркуш і віддаємо суддям.

Зупинка №5 Юридичні задачі (за правильну відповідь 5 балів)

Конкурс капітанів. Слайд№21

Задача 1

Родина Гольдбергів (батько, мати, донька 13 років і син 14 років) виї­хали з України до Ізраїлю, вийшовши з українського громадянства. Через деякий час діти випадково дізналися, що вони вже не є громадянами України, хоча бажання такого не мали. Чи порушено їх права?

Задача 2

Школяр Іванов Сергій (14 років) систематично не відвідував школу без поважних причин. Його батьків було притягнуто до  адміністративної від­повідальності за ст. 184 Кодексу про адміністративні правопорушення  за нехтування своїми обов’язками, після чого вони подали позов до суду, мо­тивуючи тим, що були притягнуті до відповідальності незаконно. Аргу­мент батьків: ст. 61 Конституції України закріплює індивідуальний харак­тер відповідальності – людина відповідає лише за свою власну поведінку. Дайте правову оцінку цій ситуації.

ІІІ Підсумковий етап.

Журі підраховує бали.

Учитель: Діти, вам сподобався наш правовий брейн-ринг? Що нового ви сьогодні дізналися? Що навчилися робити? Чи була для вас корисна інформація? Сьогодні ви були вкотре інформовані, а, отже, і озброєні знаннями про свої права і обов’язки.  Нехай у вашому житті ніколи не порушуються права, але і ви дотримуйтесь обов’язків.

Переможцями стала команда № (.Нагородження грамотами. Загальне фото)

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

1.15 - Право самостійно обирати громадянство, право створювати дитячі юнацькі організації, кількість статтей у Конституції України);

2.57 – пенсійний вік жінок в Україні;

3.18 – повноліття, повна дієздатність, шлюбний вік в Україні, кількість Конституційних судів в Україні;

4.5 – строк перебування на посаді президента, кількість років проживання перед отриманням  у громадянство України та перед балотуванням у депутати;

5. 21 – вік для балотування у депутати;

6. 10 – кількість років проживання перед балотуванням у Президенти та перед прийняттям у Конституційного суддю.

7.14 – часткова дієздатність, вік отримання ІD паспорта;

8.450- кількість депутатів у ВР;

 9. Пенсійний вік чоловіків в Україні;

10. 30 –кількість статей у Декларації прав людини;

( Журі перевіряє, а вчитель коментує відповіді учнів)

ДОДАТОК 2

Декларація – це слово латинське, у перекладі означає заява, оголошення.

Дієздатність –це здатність своїми діями набувати для себе цивільні права і самостійно їх здійснювати, а також здатність своїми діями створювати для себе цивільні обов'язки, самостійно їх виконувати та нести відповідальність у разі їх невиконання.

Конвенція – також латинське слово. Це угода, міжнародний договір з певних питань.

Дитина – особа віком до 18 років 

Особа – людський індивід як суб'єкт соціальних та юридичних відносин і свідомої діяльності.

Закон –нормативно-правовий акт вищої юридичної сили, що регулює найважливіші суспільні відносини шляхом встановлення загальнообов'язкових правил, прийнятий в особливому порядку (законодавчим органом влади), або безпосередньо народом.

Право –це система загальних загальнообов`язкових, формально-визначених правил поведінки, які встановлюються, охороняються і гарантуються державою з метою врегулювання найважливіших суспільних відносин.

Опіка –влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, в сім'ї громадян України, які перебувають переважно в сімейних, родинних відносинах із цими дітьми з метою забезпечення їх виховання, освіти, розвитку, захисту їх прав та інтересів.

Усиновлення – влаштування у сім'ях дітей, які залишилися без піклування рідних батьків.

Громадянство – юридично визначений, стійкий, необмежений у просторі правовий зв'язок між особою і певною державою, що визначає їхні права та обов'язки.

                                             ДОДАТОК 3

Основні права дитини закріплені в таких міжнародно-правових  документах: Декларація прав дитини 1959 р.

 Конвенції про права дитини 1989 р.

Основними 9 принципами, які закріплені в цих документах є :

Принцип 1. Всі діти, незалежно від раси, кольору шкіри, статі, мови, релігії, політичних та інших поглядів, національного чи соціального походження, статусу власності, народження, мають права, що містяться в Декларації прав дитини 1959 р. та Конвенції про права дитини 1989 р.:

Принцип 2. Дитина маэ перебувати під особливим захистом, їй повинні бути надані всі можливості та умови для фізичного, психічного та соціального розвитку:

Принцип 3. Діти, що мають фізичні недоліки, розумову відсталість, соціальні негаразди, повинні отримати особливу увагу, навчання, лікування:

Принцип 4. Діти повинні розвиватися і виховуватися в сім’ї. Суспільство та уряд повинні забезпечити дітей, які не мають батьків, всіма необхідними умовами та підтримкою.

Принцип 5. У дитини є право на безоплатну обов'язкову освіту. Дитина також повинна мати можливість відпочивати.

Принцип 6. Діти завжди мають бути першими серед тих, кому потрібно надати допомогу та підтримку.

Принцип 7. Дитина повинна мати право на ім'я і громадянство.

Принцип 8. Дитина винна бути захищена від всіх проявів жорстокості та експлуатації. Використання дитячої праці забороняється.

Принцип 9. Дитина винна бути захищена від всіх видів дискримінації та виховуватись у дусі взаєморозуміння, терпимості, дружби між людьми, загального братерства.

На державному рівні існує ряд законів які закріплюють права дітей в Україні.

АКТИ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ:

Конституція України

Сімейний кодекс України від 10.01.2002, № 2947-III;

Цивільний Кодекс України від 16.01.2003 № 435-IV;

Закон України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» від 21.11.1992 № 2811-XII;

Закон України «Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей» від 24.01.1995 № 20/95-ВР;

Закон України «Про охорону дитинства» від 26.04.2001 № 2402-III;

Закон України «Про соціальну роботу з сім'ями, дітьми та молоддю» від 21.06.2001 № 2558-III;

Закон України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» від 13.01.2005 № 2342-IV;

Закон України «Про попередження насильства в сім'ї» від 15.11.2001 № 2789-ІІІ;

Закон України «Про громадянство України» вiд 18.01.2001 № 2235-III;

Закон України «Про соціальні послуги» вiд 19.06.2003 № 966-IV;

Закон України «Про основи соціального захисту бездомних громадян і безпритульних дітей» вiд 02.06.2005 № 2623-IV;

Закон України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» вiд 04.09.2008 № 375-VI;

Закон України «Про Загальнодержавну програму «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» на період до 2016 року» від 05.03.2009 № 1065-VI;

Закон України «Про протидію торгівлі людьми» від 20.09.2011 № 3739- VI;

Закон України «Про засади запобігання і протидії корупції» від 07.04.2011 №

Закони та підзаконні акти, спрямованні на охорону основних прав дитини.

Закон України «Про охорону дитинства».

Закон України «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні».

Закон України «Основи законодавства України про охорону здоров'я»

 Закон України «Про соціальну роботу з дітьми і молоддю»

 Закон України «Про громадянство України»

 Закони «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту»,«Про позашкільну освіту»

Закон України «Про об'єднання громадян»

Закон «Про молодіжні та дитячі громадські організації»

Закон України «Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового хаисту»

Указом Президента затверджено від 18.01.1996 р. Національну програму "Діти України" - комплексний документ, в якому відповідно до положень Конвенції ООН про права дитини, ратифікованої Україною, визначено основні напрямки державної політики стосовно дітей та закони щодо її реалізації центральними та місцевими органами виконавчої влади.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Правознавство, 9 клас, Сценарії
Додано
29 січня 2019
Переглядів
426
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку