Урок "Право споживачів на якість та безпеку продуктів і товарів"

Про матеріал
Поглибити знання учнів про одне із основних прав споживачів – право на вибір, сформувати уявлення про те, що може впливати на вибір товарів та послуг, як правильно зробити вибір, розвивати вміння працювати у групах, формулювати та відстоювати власну думку, виховувати економічну культуру споживача.
Перегляд файлу

Право споживачів на якість та  безпеку харчових продуктів і промислових товарів

(урок з курсу «Основи споживчих знань») Мета уроку:

Поглибити знання учнів про одне із основних прав споживачів – право на вибір;

сформувати уявлення про те, що може впливати на вибір товарів та послуг, як правильно зробити вибір;  

розвивати вміння працювати у групах, формулювати та відстоювати власну думку;

виховувати економічну культуру споживача.

  

Тип уроку: засвоєння нових знань (з використанням компютерної техніки) Обладнання: компютер, підручник, роздатковий матеріал.

                               

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.

 

  Розвиток навичок групової роботи: перевірка творчого домашнього завдання.

  Бесіда: Які основні права споживачів вам відомі?

 

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів. Вступне слово вчителя. Оголошення теми та мети уроку.

 

Вчитель: Доброго дня, дорогі друзі! Ми продовжуємо знайомитись із основними правами споживачів. Як завжди на уроках з основ споживчих знань ми працюємо у сталих групах, у роботі використовуємо роздатковий матеріал, мультимедійні засоби та користуємося мережею Інтернет. 

Для того, щоб пригадати про що ми говорили на попередньому уроці давайте напишемо невеличкий економічний диктант. Я зачитую визначення економічного терміна, а ви записуєте до зошита сам термін. (Презентація )

-         фізична  особа,  яка  придбаває,  замовляє, використовує або має намір  придбати  чи  замовити  продукцію  для особистих  потреб, безпосередньо  не пов'язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов'язків найманого працівника – це (споживач);

-         суб'єкт  господарювання,  який   згідно   з договором реалізує   споживачеві   товари  або  пропонує  їх  до реалізації – це (продавець);

-         діяльність  виконавця,  результатом  якої  є виготовлення товару або зміна його властивостей за  індивідуальним замовленням споживача для задоволення його особистих потреб –це (робота);

-         будь-які виріб (товар), робота чи послуга, що виготовляються, виконуються   чи   надаються   для   задоволення суспільних потреб – це (продукція);

-         усний чи письмовий  правочин  між  споживачем  і продавцем (виконавцем) про якість, терміни, ціну та інші умови, за яких  реалізується продукція –це (договір).

 

Як ви вважаєте, чому саме ці терміни ми повторювали? ( Це основні терміни Закону України «Про захист прав споживачів»).

Які ж права має споживач? (учні перераховують права за ст.4)

(Презентація )

Сьогодні ми поговоримо про основні права споживачів такі як право на якість та безпеку харчових продуктів та промислових товарів та право на інформацію та навчимося отримувати повну інформацію про товар, використовуючи можливості, які надає нам Закон «Про захист прав споживачів».. Тема сьогоднішнього уроку (діти записують з презентації тему).(Презентація ) Сьогодні ми навчимося (оголошується мета). (Презентація )Отже, в кінці уроку ви набудете такої життєвої компетенції як вміння користуватися нормою закону. Ми виробимо практичні рекомендації споживачеві незалежно від його віку як правильно вибирати товар, користуючись інформацією про нього.

Перед вами Закон «Про захист прав споживачів». (Презентація ) Скориставшись ним скажіть, яка стаття розкриває зміст права споживачів на належну якість продукції? (ст. 6). Як звучить зміст цієї статті? (діти зачитують). Хто із вас бачив, як виглядають документи, що підтверджують належну якість продукції? (діти дивляться на сертифікати, коментують). А чи завжди продавець дотримується цього права і надає  за нашою вимогою документи на товар – сертифікат, ліцензію чи інший документ, що підтверджує якість продукції? (не завжди). Чи означає це, що у нас продаються товари неналежної якості? (ні, не означає). Чому ж продавці не зацікавлені у наявності сертифікатів? (покупці куплять товар і без сертифіката. В Україні багато бідних людей,  які свідомо купують товар низької якості, тому що він дешевий.) 

Чи завжди ми можемо гарантувати, що така продукція безпечна для споживача? (на практиці – не завжди, а за законом - завжди). (Презентація ) Яка стаття Закону гарантує нам безпеку товарів та послуг? (ст.14). 

Про хорошу якість та безпеку товару нам може повідомити наявність на упаковці Знаків відповідності. (Презентація )Європейський знак відповідності засвідчує, що даний продукт вироблено відповідно до чинних директив ЄС, тобто він відповідає суттєвим вимогам стосовно безпеки його експлуатації та не виявляє негативного впливу на довкілля. Національний знак відповідності   застосовується для маркування продукції, яка відповідає певним технічним регламентам з підтвердження відповідності.

Справді, держава робить все можливе, щоб виявити неякісну продукцію та повідомити нам про неї. Наприклад, через журнал, яким ми користуємось на уроках –« Споживач + Ринок».

Зараз завдання для всіх - знайти найсвіжішу інформацію у мережі Інтернет про небезпечні товари та послуги 

А хто крім продавця може нам надати інформацію про товар чи послугу? (Презентація )  (можемо прочитати в газеті чи журналі, дізнатися з інтернета, отримати рекламний проспект у поштовій скриньці, дізнатися від знайомих, друзів та прочитати на упаковці товару).

Яка стаття Закону «Про захист прав споживачів» регламентує, яка інформацію повинна супроводжувати товар (ст.15). (Презентація )

Вам запропоновано  різні товари. Користуючись Законом «Про захист прав споживачів» зокрема ст.15 заповніть таблиці, що містяться на столах. З’ясуйте, чи вся необхідна інформація є на упаковці. (немає інформації про наявність ГМО). А чи знає хто-небудь, що таке ГМО? У яких продуктах містяться генетично модифіковані організми? Інформацію нам підготувала учениця____________

Активісти екологічної організації Грінпіс розповсюдили перелік фірм, які практикують використання ГМО

Kellogg’s (Келлогс) — продукує готові сніданки, кукурудзяні пластівці;

Nestle (Нестле) — шоколад, кава, кавові напої, дитяче харчування;

Unilever (Юнілевер) — дитяче харчування, майонези, соуси тощо;

Heinz Foods (Хайнц Фудс) — кетчупи, соуси;

Hershey’s (Хершис) — шоколад, безалкогольні напої;

Coca-Cola (Кока-Кола) — «Кока-Кола», «Спрайт», «Фанта», тонік «Кіндлі»;

McDonalds (Макдональдс) — мережа ресторанів швидкого харчування;

Danon (Данон) — йогурти, кефір, сир, дитяче харчування;

Similac (Сімілак) — дитяче харчування;

Cadburi (Кедбері) — шоколад, какао;

Mars (Марс) — шоколадні батончики «Марс», «Снікерс», «Твікс»;  PepsiCo (Пепсі-Кола) — «Пепсі», «Мірінда», «Севен-Ап».

(Презентація )  Замалюйте будь-ласка у зошитах знак відсутності у продуктах ГМО. 

А чи на всіх представлених товарах інформація про товар відповідає вимогам Закону «Про захист прав споживачів» (ні, на деяких зразках містить інформація недержавною мовою, нечіткі та незрозумілі – містять латинські назви компонентів). 

А зараз завдання для груп: серед товарів, якими ви користуєтесь щоденно виберіть товар, який би ви не порадили купувати більше своїм батькам та гостям сьогоднішнього уроку. Відповідь свою аргументуйте. (діти обирають по 1-2 товари у групах).

То як же ми повинні обирати товар? Давайте складемо невеличку пам’ятку споживачеві з корисними рекомендаціями. (Діти висувають пропозиції, пишуть на листочках та наклеюють)

Про те, яка ще інформація міститься на упаковці товару і про що вона нам може розповісти ми поговоримо на наступних уроках. 

Д/з: вивчити за конспектом та Законом Право споживачів на якість і безпеку харчових продуктів та промислових товарів.

 

 

pdf
Додано
6 квітня 2019
Переглядів
2572
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку