Урок правознавства в 9 класі «Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і припинення правовідносин».

Про матеріал
Конспект і матеріали до уроку правознавства в 9 класі «Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і припинення правовідносин».
Перегляд файлу

 

Урок правознавства в 9 класі

«Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і припинення правовідносин».

Мета уроку: сформувати у учнів  поняття про правовідносини, правову культуру, правову свідомість.

Формувати вміння учнів аналізувати правові ситуації, порівнювати юридичні факти, явища.

Урок  вивчення нового матеріалу.

Хід уроку.

1.Оргмомент.

2.Актуалізація опорних знань.

Ми з вами вивчили і на практичній роботі закріпили тему «Соціальні норми», давайте її пригадаємо, а заодно і присутніх на уроці введемо у курс правознавства 9 класу. І так «соціальні норми».

  • Що таке «соціальні норми»?
  • Які види соціальних норм ви знаєте?
  • Давайте за ознаками, які лежать у мене на столі спробуємо розпізнати вид соціальних норм (учні по черзі отримують завдання і розвішують на білизняні шнурівки на дошці, закріплюючи прищепками)

         «СУШИМО БІЛИЗНУ»

(розпізнаємо і класифікуємо соціальні норми)

  КОРПОРАТИВНІ

«поширюються тільки на членів певної спільноти, мають локальний характер»

 

«висловлюють волю членів організації або її керівних органів»

 

«дотримання вимог гарантується такими санкціями, як догана, зауваження, попередження, виключення з організації»

 

РЕЛІГІЙНІ

«є обов’язковими тільки для віруючих»

 

«запозичують свій зміст із священних книг»

 

«не можуть забезпечуватися державним примусом»

 

МОРАЛЬНІ

«складаються у суспільстві на основі уявлень людей про добро і зло»

 

«дотримуються людьми добровільно, їх дотримання забезпечується внутрішніми переконаннями, громадською думкою»

«за їх порушення настає моральний і громадський осуд»

 

ЗВИЧАЇ І ТРАДИЦІЇ

 

«суттєво відрізняються в різних державах, різних народів та етнічних групах»

 

«ці норми закріплюються, здебільшого у свідомості людей, передаються із покоління в покоління»

 

«людина самостійно вирішує: дотримуватися їх чи ні»

 

 ПРАВОВІ НОРМИ

 

«фіксуються у відповідних нормативних актах»

 

«встановлюються державними органами, що мають нормотворчу компетенцію і набирають чинності у встановлений законодавством термін»

 

«є загальнообов’язковими; охороняються державою»

 

Оцінюємо свої результати:

  • Пригадайте свою роботу під час вивчення даного розділу. Ми вивчали його впродовж 4 уроків і писали практичну роботу. Звісно, що оцінка за тему виставлятиметься на основі всіх набраних вами балів у сумі, тому прошу оцінити себе самостійно.

КАРТКА ОЦІНЮВАННЯ Оцініть у балах, наскільки ви погоджуєтесь із таким твердженням (2 бали – цілком погоджуюся, 1 бал – частково погоджуюся, 0 балів – не погоджуюся). Прошу бути максимально об’єктивними та  відвертими, не перебільшуйте і не применшуйте своїх знань.

 

ТВЕРДЖЕННЯ

БАЛИ

Я знаю, що таке соціальні норми

 

Я вмію порівнювати соціальні норми

 

Я знаю особливості норм права

 

Я вмію описувати основні ознаки права

 

Я знаю види правових норм

 

Я можу висловлювати думку щодо важливості права в житті людини, суспільства , держави

 

ЗАГАЛЬНА КІЛЬКІСТЬ БАЛІВ

 

 

 

ВЧИТЕЛЬ: (прийом «Мозковий штурм»)

Ви дуже добре справились із завданням, тому йдемо «НА ШТУРМ» і спробуємо розгадати що ж означає слово ПРАВОВІДНОСИНИ

Суспільні відносини, які регулюються нормами права, називають правовідносинами.

Вчитель.

 Юридична задача.

Учень прогуляв заняття в школі.

Жінка купила хліб в магазині.

Чоловік влаштувався працювати на завод.

Хлопці біля під’їзду влаштували лайку, нецензурно розмовляли, а коли їм дорослі зробили зауваження побилися із сусідом.

-Що об’єдную всі ці ситуації?

-Люди завжди  знаходяться в правовідносинах один з одним, з організаціями…

-Учень має правовідносини зі школою, з вчителями…

-Доросла людина: жінка або чоловік мають правовідносини з організаціями, роботодавцями…

І всі ці правовідносини регулюються нормами права.

Суспільні відносини, які регулюються нормами права, називають правовідносинами.

Вчитель.

Чи всі суспільні відносини можна  називати правовими?

-Сусіди зустрілися біля дома та обговорюють новини телебачення?

-Дівчата їдуть в автобусі, не звернули увагу на стареньку, яка стоїть поряд, та не звільнили для неї місто.

Подумайте, де виникають правовідносини а де – ні.

Бувають дуже часто такі випадки, що ніби-то правовідносини є між людьми, але норма права не виникає і не регулює їх відносини.

Для виникнення правовідносин необхідно бути учасником- фізичною особою або юридичною особою. А також мати правоздатність та дієздатність.

ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

Прийом «ФІШБОУН»

Опрацюйте сторінки  38 і 40 у підручнику і скориставшись роздатковим матеріалом, спробуємо оживити нашу рибку, де головою буде слугувати задана нами тема «СКЛАД ПРАВОВІДНОСИН»

Роздатковий матеріал для роботи в парах

СКЛАД ПРАВОВІДНОСИН

Суб’єкти

Об’єкти

Зміст

Держава Україна

АРК

Територіальні громади

Фізичні особи

Юридичні особи

Юридичний аспект

Фактичний аспект

Природні об’єкти

Речі, у тому числі гроші та цінні папери, інше рухоме і нерухоме майно

Немайнові блага (особисті та соціальні)

Результати дій, у тому числі послуги та результати робіт

Об’єкти права інтелектуальної власності

 

C:\Users\Buderetski\Desktop\002.jpg

РОБОТА З НОВИМИ ТЕРМІНАМИ.

Фізична особо- громадянин України, іноземець або особа без громадянства. Як приклад, кожен із нас в класі є фізична особа.

Юридична особа- підприємство, організація, фірма. Як приклад юридичної особи можна привести директора школи, який уособлює юридичну особу від державної установи

Правоздатність – притаманна кожній людині з народження до смерті. Але вона може бути обмежена за рішенням лікарів, суду, обмежена за віком.

Дієздатність- це можливість фізичної особи  діяти самостійно: купувати, брати в борг, влаштовуватися на роботу. І повна дієздатність наступає з 18 років.. Але, якщо фізична особа ( за сімейним законодавством) раніше 18 років утворила свою сім’ю , то автоматично за законом  людина становиться дієздатною.

Деліктоздатність особи- це правоздатність та дієздатність за віком з 18 років.

Правосвідомість – система поглядів, понять, уявлень відносно конкретного права, ситуації, яка пов’язана з правом.

Для того, щоб мати правосвідомість треба, щоб існували свідки правопорушення. І коли  відбувається аналіз події ми маємо або прийняття цієї ситуації або її несприйняття.

Правовий нігілізм – це несприйняття взагалі права в любому вигляді, прояві. Громадяни, які не сприймають норм права, частіше всього пояснюють це різними причинами, але головне- не бажанням підкорятися нормам, законам.

Юридичні факти – життєві обставини, які породжують, змінюють та зупиняють правовідносини.

Групи юридичних фактів- народження, смерть.

Юридичні події- юридичні наслідки, які виникають під діями природи, тварин. стихійного лиха.

Юридичні дії- пов’язано з діями людей, публікаціями статей, авторським правом.

ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

Вчитель:

  • Усі правовідносини виникають на підставі наявності юридичних фактів

(АНАЛІЗУЄМО ТАБЛИЦЮ НА СТ.40)

На закріплення теми проаналізуйте ситуації.

1.Учень на прохання батька купив в магазині картоплю.

2.Сантехнік написав заяву про звільнення.

3.Вчителька на порозі школи впала на сходах та поламала ногу.

4.Бабуся подарувала онуці квартиру на 18річчя.

5.Хлопець відмовився прибрати в своїй кімнаті .

6.Дівчина написала вірші та відіслала до редакції міської газети.

7.Отримавши травму на ковзанах біля двору підліток звернувся за допомогою в лікарню.

РЕФЛЕКСІЯ

прошу вас, щоб з’ясувати на скільки ви зрозуміли сьогоднішню тему уроку, скористатися наліпками , які є у кожного з вас на парті і визначитися, що ви отримали сьогодні на уроці – знання і певний досвід (прикріпіть на наше дерево знань яблучко)  чи згаяли час даремно (прикріпіть під деревом опавший листочок)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
16 січня 2021
Переглядів
2153
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку