Урок ": Предметне моделювання (за допомогою різних знаків, кольору, смужок) відношень рівності й нерівності (продовження теми)"

Про матеріал

Урок розроблено за програмою розвивального навчання з математики для 1- 4 класів, Автори: Захарова Г.М., Мельник К.І., Жемчужкіна Г.В. ;

Мета:

предметно – логічний рівень: увести графічну модель - схему, зясувати особливості та вимоги до креслення схеми.

діяльнісний рівень вчити моделювати відношення рівности-нерівності за допомогою смужок., відрізків.(фіксація рівності-нерівності предметів, рівних чи нерівних за однією ознакою за допомогою схеми, формувати дії контролю та оцінки під час дії порівняння)

комунікативний рівень: розказувати як це треба робити, формувати у дітей вміння працювати в парах; сприяти вихованню ціннісного ставлення до інших людей.

Перегляд файлу

Урок математики у 1 класі

Література: Програма розвивального навчання математики для 1- 4 класів, Автори: Захарова Г.М., Мельник К.І., Жемчужкіна Г.В. ; Математика 1 клас, Методичний посібник для вчителя, Захарова Г.М., Жемчужкіна Г.В., Мельник К.І., Харків ННМЦ «Розвиваюче навчання», 2013.

 

№21   Дата ___07/10______

Тема :  Предметне моделювання (за допомогою різних знаків, кольору, смужок) відношень рівності й нерівності (продовження теми)

Мета:

предметно – логічний рівень: увести  графічну модель - схему, зясувати особливості та вимоги до креслення схеми.

діяльнісний рівень вчити моделювати відношення рівности-нерівності за допомогою смужок., відрізків.(фіксація рівності-нерівності предметів, рівних чи нерівних за однією ознакою за допомогою схеми, формувати дії контролю та оцінки під час дії порівняння)

комунікативний рівень: розказувати як це треба робити, формувати у дітей вміння працювати в парах; сприяти вихованню ціннісного ставлення до інших людей.

Обладнання: підручник Г. Захарової «Математика», зошит,  дві іграшки для порівнянння за висотою (один на постаменті), бутилка, склянка, лійка, низька і висока чашка, решта посуду, вода.

Тип уроку: розв’язання  навчальних.завдань.

Форми і методи роботи: словесні, наочні, інтерактивні: робота в парах.

Очікувані результати: учні показують відношення рівності-нерівності предметів за якоюсь ознакою за допомогою схеми. Якщо предмети рівні за якоюсь ознакою, то схема складається з двох рівних відрізків (важливо, що вони роз­ташовані таким чином, щоб їх початки і кінці збігались). Якщо предмети нері­вні за якоюсь ознакою, то схема складається з двох нерівних відрізків (важли­во, що їх початки спадаються, а кінці - ні).

 

ХІД УРОКУ 

1.Організаційний момент.    

Перевірити поставу. Приготувати сторінки для роботи.с.23

 

ІІ. Тема. Мотивація навчальної діяльності.

 

  • Миколка вирішив показати бабусі, які різні по висоті дерева він побачив по дорозі. Проте не зміг принести ці два дерева для бабусі. Але в нього був папір і олівець. Як хлопчик може показати бабусі, чим відрізняються ці дерева?

Тема: Ми будемо продовжувати вчитися використовувати схему для найпростіших дій: порівняння величин. Повторимо, як це треба робити.

1ІІ. Створення ситуації успіху. Рефлексія

  1. Бесіда:
  • Що ми учимо зараз на уроках математики?  Ми учимо на уроках математики  -  Величини.
  • Петрик вирішив з довжиною поспілкуватись по телефону. А вона трубку не бере. А об’єм запросив на день народження. Не дочекався. І здивувався, чому нічого не вийшло?
  • То що ми з величинами можемо зробити?
  • Ведмедик і зайчик порівнювали висоту(зріст). Зайчик став на підставку . Вовчик подивився і вирішив, що Зайчик вищий. Чи має рацію Вовчик.?

Руханка: музична

 

  • за якими ознаками  посуд може бути неоднаковим?  (за формою, кольором, матеріалом, за об’ємом)

Рольова гра: Буратіно і Мальвіна..

На дошці закріплені 2 смужки однакові за довжиною і неоднакові за шириною, 2 смужки, однакові за шириною

Накреслені схеми.

 

  • Я порівняла за……
  • А я порівняв за…..
  • Висновки: Предмети перебувають у відношенні рівності……у відношенні нерівності
  • Продовжте речення: Це можна позначити за допомогою……схеми
  • Іграшки, поки діти спали, посперечалися: Ця іграшка каже: я вища. А інша каже:я! (два предмета, один на п’єдесталі)
  • Рольова гра: Я поклала коробки  поруч. У цих двох коробках кнопок порівну. Тільки я відвернулася, знову прибіг Буратіно і місцями поміняв. Як мені зробити, щоб їх відразу пізнавати?  (поставити однакові мітки)
  1. Повторення геометричних фігур.

 

Фізкульхвилинка

 

ІV. Розв’язання навчальних завдань

Моделювання рівності – нерівності за допомогою відрізків.

№ 43 (показати пунктиром зрівнювання на схемі)

Предмети: склянка і чашка

  • перевірити нерівність за висотою та рівність за об’ємом, бо на око це зробити неможливо.
  • за якими ознаками ці  предмети рівні (нерівні)?
  • Яка схема розповідає про нерівність за висотою?
  • Яка схема розповідає про рівність за об’ємом?

 

Руханка: музична

 

№44 (показати пунктиром зрівнювання на схемі)

Особливість завдання полягає в тому, що відношення об’ємів і висоти посудин зображені на горизонтальних схемах.

  • Самі доберіть дві інші посудини, рівні за об’ємом і нерівні за висотою.(низька чашка і висока)

Спробуйте це показати батькам вдома.

 

Фізкульхвилинка

 

№ 45

У різні за об’ємом склянки (бутилка (за допомогою лійки) і склянка) налийте однакові об’єми води (не до країв стопочкою) (мож­на запропонувати це зробити комусь із дітей).

-Накресліть схему яка розповідає про обєм в цих посудинах.

-Хто накреслив схему так: ?

 

 

-Хто накреслив схему так:?

 

  • А Буратіно каже, що П’єро неправильно накреслив схему, бо склянка стоїть, а не лежить (бо якщо її покласти, то вода розіллється).
  • Що ви мо­жете відповісти Буратіно?
  • А склянки на малюнку однакового об’єму?
  • Якого об’єму можуть бути самі склянки?

Висновок: це вода в склянках однакового об’єму, налита однією чашкою. А склянки можуть мати однаковий обєм і можуть мати різний об’єм.

Як перевірити, чи однаковий чи різний об’єм нашого посуду? (Переливанням води)

Практична робота. Учень наливає у склянку або бутилу воду до країв і виливає у інший посуд, з яким порівнюють. (з бутилки у склянку- вода виллється через верх. Із склянки і бутилу- вода не доходить до країв бутики) Висновок: об’єм посудин різний.)

 

V. Підсумок уроку. Рефлексія 

  • Діти, у яких відношеннях перебувають предмети? (рівності або нерівності)
  • Як відношення рівності чи нерівності можна позначити у зошиті? (схемою)
  • Які бувають схеми? (горизонтальні, вертикальні)
  • А якщо ми накреслимо об’єм горизонтально, вода виллється чи ні?
  • Якщо величини рівні, як це буде виглядати на схемі?
  • А якщо різні величини,як це буде виглядати на схемі?
  • Якщо ви задоволені своєю роботою, порівнянням, кресленням, як ви зробили висновки, покажіть  сонечко, якщо ні – хмаринку.

 

 

 

docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
417
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку