Урок розроблено за програмою розвивального навчання з математики для 1- 4 класів, Автори: Захарова Г.М., Мельник К.І., Жемчужкіна Г.В. ;
Мета:
предметно – логічний рівень: увести графічну модель - схему, зясувати особливості та вимоги до креслення схеми.
діяльнісний рівень вчити моделювати відношення рівности-нерівності за допомогою смужок., відрізків.(фіксація рівності-нерівності предметів, рівних чи нерівних за однією ознакою за допомогою схеми, формувати дії контролю та оцінки під час дії порівняння)
комунікативний рівень: розказувати як це треба робити, формувати у дітей вміння працювати в парах; сприяти вихованню ціннісного ставлення до інших людей.
Урок математики у 1 класі
Література: Програма розвивального навчання математики для 1- 4 класів, Автори: Захарова Г.М., Мельник К.І., Жемчужкіна Г.В. ; Математика 1 клас, Методичний посібник для вчителя, Захарова Г.М., Жемчужкіна Г.В., Мельник К.І., Харків ННМЦ «Розвиваюче навчання», 2013.
№21 Дата ___07/10______
Тема : Предметне моделювання (за допомогою різних знаків, кольору, смужок) відношень рівності й нерівності (продовження теми)
Мета:
предметно – логічний рівень: увести графічну модель - схему, зясувати особливості та вимоги до креслення схеми.
діяльнісний рівень вчити моделювати відношення рівности-нерівності за допомогою смужок., відрізків.(фіксація рівності-нерівності предметів, рівних чи нерівних за однією ознакою за допомогою схеми, формувати дії контролю та оцінки під час дії порівняння)
комунікативний рівень: розказувати як це треба робити, формувати у дітей вміння працювати в парах; сприяти вихованню ціннісного ставлення до інших людей.
Обладнання: підручник Г. Захарової «Математика», зошит, дві іграшки для порівнянння за висотою (один на постаменті), бутилка, склянка, лійка, низька і висока чашка, решта посуду, вода.
Тип уроку: розв’язання навчальних.завдань.
Форми і методи роботи: словесні, наочні, інтерактивні: робота в парах.
Очікувані результати: учні показують відношення рівності-нерівності предметів за якоюсь ознакою за допомогою схеми. Якщо предмети рівні за якоюсь ознакою, то схема складається з двох рівних відрізків (важливо, що вони розташовані таким чином, щоб їх початки і кінці збігались). Якщо предмети нерівні за якоюсь ознакою, то схема складається з двох нерівних відрізків (важливо, що їх початки спадаються, а кінці - ні).
ХІД УРОКУ
1.Організаційний момент.
Перевірити поставу. Приготувати сторінки для роботи.с.23
ІІ. Тема. Мотивація навчальної діяльності.
Тема: Ми будемо продовжувати вчитися використовувати схему для найпростіших дій: порівняння величин. Повторимо, як це треба робити.
1ІІ. Створення ситуації успіху. Рефлексія
Руханка: музична
Рольова гра: Буратіно і Мальвіна..
На дошці закріплені 2 смужки однакові за довжиною і неоднакові за шириною, 2 смужки, однакові за шириною
Накреслені схеми.
Фізкульхвилинка
ІV. Розв’язання навчальних завдань
Моделювання рівності – нерівності за допомогою відрізків.
№ 43 (показати пунктиром зрівнювання на схемі)
Предмети: склянка і чашка
Руханка: музична
№44 (показати пунктиром зрівнювання на схемі)
Особливість завдання полягає в тому, що відношення об’ємів і висоти посудин зображені на горизонтальних схемах.
Спробуйте це показати батькам вдома.
Фізкульхвилинка
№ 45
У різні за об’ємом склянки (бутилка (за допомогою лійки) і склянка) налийте однакові об’єми води (не до країв стопочкою) (можна запропонувати це зробити комусь із дітей).
-Накресліть схему яка розповідає про об’єм в цих посудинах.
-Хто накреслив схему так: ?
-Хто накреслив схему так:?
Висновок: це вода в склянках однакового об’єму, налита однією чашкою. А склянки можуть мати однаковий об’єм і можуть мати різний об’єм.
Як перевірити, чи однаковий чи різний об’єм нашого посуду? (Переливанням води)
Практична робота. Учень наливає у склянку або бутилу воду до країв і виливає у інший посуд, з яким порівнюють. (з бутилки у склянку- вода виллється через верх. Із склянки і бутилу- вода не доходить до країв бутики) Висновок: об’єм посудин різний.)
V. Підсумок уроку. Рефлексія