Урок, Презентація, "Інформаційна структура сайту", 10 клас, вибірковий модуль

Про матеріал

Розробка уроку інформатики. Модуль "Веб-технології" 10 клас, нова програма, 2018-2019. Тема "Інформаційна структура сайту"

Урок передбачає:

1. Формування поняття інформаційної структури сайту та її важливості при створенні дизайну веб-сторінки;

2. Формування професійної компетентності.

3. Розвиток логічного мислення, через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація.

Перегляд файлу

Тема уроку: Інформаційна структура сайту

Кількість годин: 1

Мета уроку:  

навчальна – ввести поняття інформаційної структури сайту та виокремити її важливість при створенні дизайну веб-сторінки;

розвиваюча – розвивати логічне мислення через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація;

виховна – виховувати старанність, бажання отримувати якісні знання.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Методи проведення.

Словесні: розповідь з елементам бесіди, пояснення.

Наочні: презентація, ілюстрації.

Практичні: робота за комп’ютером.

Обладнання уроку: комп’ютер, проектор, правила ТБ у комп’ютерному класі.

Методична мета: застосування технології критичного мислення на уроках професійної підготовки.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми, мети уроку, постановка задач

Інформаційна структура сайту має важливе значення при його розробці. Непродумана інформаційна структура сайту призводить до появи «зайвих» сторінок, дублюючих сторінок, «битих» посилань на сайті і т. д. Тому розробці інформаційної структури сайту слід приділити особливу увагу, чим ми сьогодні на уроці і займемось.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Як ви розумієте поняття структура? Що ж тоді таке «інформаційна структура»?

2. Чи можна створити якісний дизайн не розробивши попередньо його структуру?

3. Як ви гадаєте від чого залежить інформаційна структура?

ІV. Виклад нового матеріалу

(пропоную всі незнайомі терміни виписувати в конспект)

Що прийнято розуміти під інформаційною структурою сайту? У загальному випадку – це спосіб організації інформаційних матеріалів сайту разом з усіма зв'язками, що дозволяють цим матеріалами взаємодіяти один з одним. І від того, наскільки добре організована така взаємодія, залежить рівень комфорту при використанні сайту відвідувачами.

При розробці інформаційної структури сайту слід врахувати, що в залежності від кількості інформаційних матеріалів, які потрібно розмістити на сайті, модель сайту може бути і лінійною, і ієрархічною, і заплутаною («павутина»). Кожна з таких моделей організації сайту буде мати свої переваги.

Ієрархічна структура сайту («дерево») – це найбільш часто вживана модель організації сайтів для бізнесу, таких як сайти-представництва, корпоративні сайти. Ієрархічна структура сайту дозволяє відвідувачам управляти глибиною відвідування сайту.

Інформаційна структура сайту у вигляді «дерева» може містити розділи, що діляться на категорії, які в свою чергу діляться на підкатегорії. У класичному «дереві» один інформаційний матеріал може належати тільки одній підкатегорії, категорії або розділу.

Які ж розділи і категорії повинна містити інформаційна структура сайту для бізнесу?

Єдиної думки у цьому питанні бути не може, адже кожна компанія та організація – індивідуальна. Тим не менш, інформаційна структура сайтів часто включає в себе «стандартні» розділи та категорії без урахування специфіки цих сайтів.

Так, зокрема типова інформаційна структура багатьох сайтів обов'язково містить розділ «новини» чи «новини компанії». Чи потрібен такий розділ кожному сайту? Безумовно, ні.

Новинні розділи або категорії на сайтах для бізнесу призначені для регулярної публікації важливих для відвідувачів новин компанії. Наприклад, в новинному розділі можна повідомляти відвідувачів про зміни цінової політики, про нові рекламні акції, бонуси – це корисна інформація для відвідувачів.

Однак якщо новинний розділ сайту не оновлюється, якщо дата останньої доданої новини – дворічної давнини, то користі від такого розділу мало. Швидше, навпаки, такий розділ завдає шкоди іміджу компанії.

Таким чином, наявність розділу «новини» в інформаційній структурі сайту, так само як і наявність всіх інших розділів, повинна бути обґрунтована з урахуванням індивідуальних особливостей кожного конкретного сайту.

Чи можна розробити інформаційну структуру сайту, не маючи інформаційних матеріалів для наповнення сайту «на руках»?

Спроби створити інформаційну структуру сайту при відсутності всіх інформаційних матеріалів, які планується розмістити на сайті, приречені на провал. Справа в тому, що не маючи інформаційних матеріалів для сайту або ж маючи тільки частину з них, неможливо передбачити взаємодію цих матеріалів між собою. Це призводить до того, що спочатку створену інформаційну структуру сайту доведеться змінити відповідно з новими матеріалами. У результаті можливий «розвал» інформаційної структури і необхідність її повторної розробки «з нуля».

V. Закріплення нового матеріалу

  1. Повторимо правила ТБ в кабінеті інформатики та при роботі за комп’ютером.
  2. Перегляньте сайт нашої школи. Яку інформаційну структуру він має? Чи відповідає дана структура вимогам?

VI. Рефлексія.

Як Ви гадаєте звідки з’явилися такі тенденції в дизайні?

Поміркуйте. Які нюанси потрібно врахувати при створені сайту, щоб він підходив для всіх поколінь?

VII. Підсумок уроку

Оцінювання навчальних досягнень учнів.

VIIІ. Домашнє завдання.

Вивчити конспект.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

4Інформаційна структура сайту

Номер слайду 2

Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь: Що таке структура і в чому її важливість?Типи структур сайтів: рівні ієрархії і класифікація. Основні вимоги до структури сайту. Найбільш вживані помилки структури сайтів, які не потрібно робити

Номер слайду 3

Що таке структура і в чому її важливість?Структура сайту - це логічна побудова всіх сторінок ресурсу. Схема, за якою розподіляється шлях до папок, категоріям, підкатегоріям, карткам товарів (якщо вони передбачені).

Номер слайду 4

Хороша структура = ефективне СЕО-просування. Пошукові роботи проходять по посиланнях сайту. І чим правильніше, простіше буде складена структура сайту, тим менше пошуковий робот витрачає свої ресурси і швидше проведе обхід ресурсу. Це призведе до найбільш швидкої індексації сайту. Більш того, правильно і логічно розміщені документи на сайті можуть потрапити в індекс пошукової системи вже на наступний день.

Номер слайду 5

Хороша структура = ефективне СЕО-просування. Сайт з правильною структурою розподіляє внутрішній контрольний вагу по всіх сторінках відповідно до їх важливості і для користувача, і для просування. Таким чином, це також впливає на ранжування.

Номер слайду 6

Хороша структура = довіра пошукової системи до сайту. Пошукова система проводить аналогію між сайтом і ставленням користувачів до нього. Чим привабливіший ресурс для споживачів, тим він привабливіший і для пошукових систем.

Номер слайду 7

Типи структур сайтів: рівні ієрархії і класифікація. Якщо у вас на руках вже є семантичне ядро, і ви уявляєте собі всю інформацію, яка буде задіяна на вашому ресурсі, то в вашому розумінні повинна вибудовуватися структура сайту у вигляді схеми. Іншими словами, ієрархія, логічний і послідовний ланцюжок побудови і подачі інформації.

Номер слайду 8

Типи структур сайтів: рівні ієрархії і класифікація. Наприклад, користувач шукає електричний чайник у великому онлайн-магазині електроніки. Шлях пошуку чайника повинен виглядати так: Головна;Товари для кухні;Дрібна побутова техніка;Електричні чайники;Товарна картка.

Номер слайду 9

Типи структур сайтів: рівні ієрархії і класифікація. Шлях від головної до товарної картки займає всього 3 кліки, що максимально спрощує споживачеві пошук продукту.

Номер слайду 10

Алфавітна організація структури. Алфавітна організація має на увазі розміщення інформації в алфавітному порядку. Як правило, вона застосовується при структуруванні словників і енциклопедій, і є стандартною.

Номер слайду 11

Хронологічна організація структури. Подібна організація пояснюється тим, що запит споживача пов'язаний з певною датою. Найчастіше даний спосіб застосовується при розміщенні будь-якої новини, прес-релізу або інформації на сайті і дозволяє швидко зорієнтуватися в часі, вибравши ту інформацію, яка його цікавить.

Номер слайду 12

Географічна організація структури. Рекомендується застосовувати, якщо для доступу інформації потрібне сортування за місцем розташування. Це може бути, наприклад, фізичне розміщення (зручне для місця проживання споживача) магазину, офісу або будь-якого центру, що надають необхідні споживачеві послуги або товари.

Номер слайду 13

Організація, орієнтована на цільову аудиторію. Даний вид організації структури дозволяє одночасно охопити всі виявлені групи цільової аудиторії з різними понтребностямі

Номер слайду 14

Основні вимоги до структури сайту. Як уже згадувалося вище, структура інформації на сайті одночасно впливає на два показники: призначеня для користувача фактор і ефективність і швидкість ранжирування ресурсу пошуковоюсистемою.

Номер слайду 15

Основні вимоги до структури сайту3 правила розробки правильної і зручною для користувача структури: Структура повинна бути максимально зрозумілою відвідувачу. Вкладеність сторінок каталогу повинна бути максимально оптимізована і логічна. Проста навігація

Номер слайду 16

Поширені помилки структури web-сайту, які не слід робити1. Детальна розбивка асортименту і, як наслідок, велика вкладеність сторінок на ресурсі2. Неточна або незрозуміла назва категорій3. Використання в назві категорії відразу кількаох слів-синонімів одного терміна4. Використання в категорії окремих груп товарів із зазначенням бренду5. Обмежена кількість фільтрів і їх параметрів6. Дублювання товарів і категорій7. Недостатня класифікація товарів

Номер слайду 17

Поширені помилки структури web-сайту, які не слід робити

Номер слайду 18

4Інформаційна структура сайту

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ткаченко Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
27 липня 2018
Переглядів
10661
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку