Урок. Презентація. Кулінарний батл з теми "Основи МКТ"

Про матеріал
Узагальнюючий урок з теми " Основи МКТ" "Кулінарний батл" для учнів професійно- технічних училищ з професії " Кухар"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Узагальнюючий урок з фізики для учнів ІІІ курсу професія «Кухар» з теми «Основи МКТ і термодинаміка»«Кулінарний батл»Розробила викладачфізики і астрономії І категоріїДНЗ «Білопільське ВПУ»Кравченко Тетяна Володимирівна

Номер слайду 2

Мета уроку: формування пізнавального інтересу учнів до предмету; практична орієнтованість у вивченні молекулярної фізики, термодинаміки і технології продукції громадського харчування.

Номер слайду 3

План уроку1) Оргмомент Психологічний настрой. Звучить музичний фрагмент пісні «Песня поварёнка» у виконанні Сергія Парамонова (1.5 хв.).2) Постановка мети і задач уроку.3) Кулінарний батл4) Підсумки уроку

Номер слайду 4

Задачі уроку:1. Виявити рівень засвоєння матеріалу.2. Узагальнити і систематизувати теоретичні знання і практичні уміння по темі «Молекулярна фізика і термодинаміка».3. Сформувати уміння по застосуванню законів фізики в процесах, які відбуваються при тепловій кулінарній обробці, приготуванні і подачі страв.

Номер слайду 5

Ти- те, що ти їсиш. Тепер багато експертів думають, що саме здатність куховарити підняла людину розумну над іншими мавпами. Річард Врангам, біологічний антрополог з Гарварду, вважає.що людство народилося тоді, коли мавпа навчилася готувати

Номер слайду 6

Що має знати кухар: Кухар має знати фізичні процеси, що відбуваються при тепловій обробці продуктів, суворому виконанні режиму і часу теплової обробки і раціональному використанні технологічних прийомів для забезпечення високої якості їжі..

Номер слайду 7

Правила «Кулінарного батлу»:, група учнів, що сидять за одним столом- команда;команда – переможець визначається по сумі балів, кожний гравець має намагатися набрати якомога більше балів, які даються за вірні відповіді на питання і доповнення. За кожну вірну відповідь — 1 бал; за вірне доповнення— також 1 бал; за оригінальну відповідь — 2 бала.

Номер слайду 8

Перший конкурс. Розминка. Фізика - це наука розуміти природу. Е. Роджерс . 1. Енергія руху і взаємодії часток, з яких складається тіло називається…2. Як називається процес зміни внутрішньої енергії без здійснення роботи над тілом або самим тілом.3. Явище передачі внутрішньої енергії від одного тіла до іншого або від однієї його частини до іншої називається…4. Явище теплопередачі, що супроводжується переносом речовини, називається…5. Смаження на відкритому вогні . Який використовують спосіб теплопередачі?

Номер слайду 9

I раунд. Навчання є спільним дослідженням, що проводять учитель і учень… С. Рубінштейн. Який фізичний процес ви бачите на слайді?

Номер слайду 10

II раунд. Фізик без математики-сліпець. М. В. Ломоносов. Задача № 1 Скільки грамів води можна нагріти від 0ºС градусів до кипіння, надавши її 12 к. Дж теплоти?С=4200 Дж/кг·0ºСЗадача № 2 Скільки грамів молока можна нагріти від 20 ºС до кипіння(100,2 ºС), надавши йому78,6 к. Дж теплоти?С молока= 3930 Дж/кг 0ºСЗадача № 3 Скільки води можна нагріти від 15ºС до кипіння, затративши 714 к. Дж теплоти?Своди=4200 Дж/кг·0ºС

Номер слайду 11

Задача № 4 Змішали 3 л води, взятої при температурі 200 ºС і 2 л окропу. Визначіть температуру сумішіСводи=4200 Дж/кг· 0ºСЗадача № 5 Яка кількість теплоти буде потрібна для нагріву 2 кг води в алюмінієвій каструлі масою 800 грам до 20 º С до кипіння?Своди=4200 Дж/кг· 0ºССалюмінію= 920 Дж/кг· 0ºСЗадача № 6 Яка кількість теплоти виділиться при кристалізації100 г води при 0ºС і охолодженні льоду до – 18 º С ?λ =330 к. Дж/ кг Сльоду= 2100 Дж/кг 0ºС5) Застосування знань і умінь в новій ситуації.

Номер слайду 12

III раунд. Якщо пару не випускати– чайник може бомбою стати!1. Назвіть способи теплової обробки продуктів

Номер слайду 13

Теплова обробка продуктів2. Перерахуйте позитивні і негативні сторони теплової обробки продуктів?3. Дайте визначення процесу варіння.4. Яка вода закипить швидше: та, що пройшла через очисний фільтр, чи налита безпосередньо з водопроводного крану. Чому?5. При якому способі варіння продукт повністю занурюють в рідину?6. Чи бажане бурне кипіння рідини?.7. Чому процес варіння прискорюється, якщо посуд накривають кришкою?8. Якщо необережно капнути на руку окріп, буде таке відчуття, якби укололи руку голкою. Чому?

Номер слайду 14

Теплова обробка продуктів 9. Хоча температура киплячої води і температура пари однакові, опіки парою більш небезпечні , чим окропом. Чому?10. При якому способі варіння застосовують водяну баню або марміт?11. Чи завжди кипить вода при 100 градусах С?12. В якому кухонному обладнанні застосовується цей спосіб – збільшення тиску над киплячою рідиною? З якою метою?13. Який спосіб використовують для приготування страв в дієтичному харчуванні?14. В яких апаратах немає теплоносія , а тривалість приготування продукту залежить від потужності апарату?

Номер слайду 15

Скороварка

Номер слайду 16

Мікрохвильова піч

Номер слайду 17

IV раунд. Вивчай все не з марнославства, а задля практичної користі. Георг Крістоф Ліхтенберг Смаження 1. Чому смажене м’ясо смачніше від вареного?2. Як будете смажити картоплю – накриваючи пательню кришкою чи ні?А як підсмажити хрустку картопельку?3. Чим відрізняється тонка алюмінієва пательня від чугунної?

Номер слайду 18

Смаження у великій кількості жиру (у фритюрі)

Номер слайду 19

V раунд. Лише той вільний, хто самостійно мислить і не повторює чужих слів, значення яких не розуміє.  Ауербах 1. В якому з двох чайників скоріше закипить вода: в новому чи старому, на стінках якого є накип?2. Чому в кастрюлях не утворюється накип, як у чайниках і самоварах?3. Як можно видалити накип в чайнику?4. В якому чайнику скоріше охолоне вода: в білому чи закопченому?5. В кастрюлі бурно кипить вода, і в ній варяться макарони. Чи кипить вода в трубках макаронів?6. В алюмінієвій каструлі чи емальованій скоріше закипить вода?7. Чому «тікає» молоко?8. Як перевірити яйце варене чи ні?

Номер слайду 20

9. Де скоріше утворюються вершки з молока в теплій кімнаті чи в холодильнику?10. Чому людина в спекотну погоду намагається зберегти вершкове масло в банці з водою?11. Чи потрібно накривати гарячу випічку вологим рушником?

Номер слайду 21

VI раунд. Ті хто не знають-хай навчаться, а той хто знає -ще раз пригадає. Античний афоризм..1. Мистецтво приготування їжі?2. Чиста вага продукту? 3. Стародавня гулянка, а в наші дні наукова конференція? 4. Перелік страв в кафе? 5. Смачна передача? 6. Денна трапеза?7, Що подають в конці обіду? 8. Що за продукт, про який кажуть “в воді народився, а води боїться”?

Номер слайду 22

9. Традиційний український напій?10. Яку рослину додають у каву? 11. Українська національна страва, яку ЮНЕСКО занесла в перелік досягнень людства.12. За разголошення секрету рецепту якого смаколику кондитеру короля Карла Австрійського загрожувала смертна кара? 13. Назвіть овоч, який вирощують в Україні з давньої пори, назва походить від латинського “голова”? 14. Приготування якого виробу ніколи не вдається з першої спроби? 15. Мікроелемент, який додають в поварену сіль? 16. Назвіть перші підприємства громадського харчування?

Номер слайду 23

Фізика - яка це ємність слова!Фізика - для нас не просто звук,Фізика - основа і опора всіх без винятку наук!

Номер слайду 24

pptx
Пов’язані теми
Фізика, 10 клас, Розробки уроків
Додано
4 жовтня 2021
Переглядів
564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку