Розробка плану-уроку та презентація стане чудовим матеріалом для проведення відкритого уроку, уроку-конкурсу, поточного уроку для 8 класу. Під час проведення уроку діти мають можливість встановити еволюцію дихальної системи, починаючи від найпростіших до людини, відзначити їх особливість. Для узагальнення дітки навчаться попереджувати захворювання дихальної системи.
Освітня. Формувати знання та поняття у учнів про дихальну систему людини; ознайомити із диханням як процесом, необхідним для життя; показати особливості та взаємозв’язок будови та функцій органів дихання; розглянути складові частини системи; особливу увагу звернути на значення дихання для підтримання життєдіяльності. Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати основні процеси життєдіяльності організму та їхнє значення; уміння виділяти головне та робити відповідні висновки; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, пізнавальний інтерес, інтелектуальні здібності учнів. Виховна. Виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я та оточуючих людей, працьовитість, допитливість, бажання глибше пізнати свій організм, здійснювати гігієнічне та естетичне виховання
Зовнішнє дихання Вентиляція легенів (обмін газів між зовнішнім середовищем та альвеолами легенів). Дифузія газів у легенях (обмін газів між альвеолярним повітрям і кров’ю). Транспорт газів кров’ю. Дифузія газів у тканинах (обмін газів між кров’ю та тканинами). Внутрішне (тканинне дихання) Поглинання кисню клітинами, хімічні реакції, виділення вуглекислоти.
Війки миготливого епітелію затримують і виводять назовні все, що осідає на слизовій оболонці. Слизова оболонка дихальних шляхів під мікроскопом нагадує хлібне поле, яке колихається від вітру. Це війкиё а епітелій носить назву війковий або миготливий. Кожна клітина має до 200 війок. Вдихуване повітря зігрівається або охолоджується кров’ю, що тече по густій сітці кровоносних судин. Залози слизової оболонки виділяють слиз, що зволожує повітря, а також затримує і знижує життєдіяльність бактерій, які потрапили із вдихуваним повітрям. ФУНКЦІЇ НОСОВОЇ ПОРОЖНИНИ
ПЕРЕВІРТЕ СЕБЕ: встановіть відповідність між органами дихання і функцією, що вони виконують 1. Носова порожнина а) має рідину для зменшення тертя; 2. Гортань б) зволоження повітря, затримання бруду; 3. Трахея в) вільне проходження і бронхи повітря; 4. Легені г) утворення звуків, рефлекторний кашель; 5. Плевра д) газообмін через альвеоли та капіляри малого кола кровообігу.
ПЕРЕВІРТЕ СЕБЕ 1. Носова порожнина а) має рідину для зменшення тертя; 2. Гортань б) зволоження повітря, затримання бруду; 3. Трахея в) вільне проходження і бронхи повітря; 4. Легені г) утворення звуків, рефлекторний кашель; 5. Плевра д) газообмін через альвеоли та капіляри малого кола кровообігу.