Урок + презентація "Оповідання. Олександр Копиленко "Хоробре кошеня""

Про матеріал

Конспект уроку з літературного читання для 2 класу. Тема уроку "Оповідання. Олександр Копиленко "Хоробре кошеня"". За підручником Віри науменко. До уроку розроблена презентація.

Перегляд файлу

Лозінської Надії-Юлії

Урок літературного читання 2 клас (за підручником В.О. Науменко)

Тема. Оповідання. Олександр Копиленко «Хоробре кошеня».

Мета. Формувати поняття про оповідання, про особливості цього художнього твору; вдосконалювати навички виразного читання; розвивати вміння аналізувати прочитане, висловлювати оцінні судження; розвивати зв'язне мовлення учнів; розширювати їх світогляд; виховувати любов до природи.

Хід уроку:

I. Організація класу

Всі прочули ви дзвінок

На улюблений урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть асі дівчатка

А за ними і хлоп’ятка.

Ласкавинки посилаймо.

Працювати  починаймо!

II. Актуалізація опорних знань

1. Мовленнєва розминка.

  • Гра «Слухайте, відповідайте — так чи не так?»

Кожен з вас, звичайно, знає,

Хто під хмарами літає,

Тож швиденько говоріть:

Хто летить, хто не летить.

Летить-летить щиглик? (Так!)

Летить-летить півник? (Так!)

Летить-летить віник? (Ні!)

Летить-летить лялька? ...

Летить-летить майка? ...

Летить-летить чайка? ...

Летить-летить гайка? ...

Летить-летить стріла? ...

Летить-летить бджола? ...

Летить-летить зала? ...

Летить-летить юрок? ...

Летить-летить грибок? ...

Летить-летить урок? ...

  • Робота над чистомовкою

Ма-ма-ма — вже скінчилася зима.

Ні-ні-ні — йдуть веселі теплі дні.

Ак-ак-ак — свистить на шпаківні шпак.

Ок-ок-ок — ловить ластівка комашок.

Ба-ба-ба — зазеленіла вже верба.

В’ї-в’ї-в’ї — звеселяють гай солов’ї.

2. Перевірка домашнього завдання

III. Повідомлення теми і мети уроку

Вч. Сьогодні ми починаємо вивчати новий цікавий розділ. Прочитайте його назву (Оповідання. Скринька цікавих і повчальних історій).

IV. Вивчення нового матеріалу

Вч. Невеликий за обсягом художній твір, написаний прозою, називають оповіданням. У ньому автор описує здебільшого одну подію із життя одного або кількох персонажів. Оповідання можуть бути створені на основі реальних подій, пригодницькі, фантастичні, гумористичні.

1. Виконання завдання зі скриньок оповідань (с. 109)

2. Ознайомлення з біографією О. Копиленка

Вч. Народився Олександр Іванович Копиленко в Констянтинограді на Полтавщині у родині залізничника. У творах, присвячених дітям, Копиленко багато пише про природу, про тварин, і не тільки тому, що діти, як відомо, найбільше цікавляться життям тварин, а тому, що сам автор, люблячи до самозабуття тваринний світ, уважав, що таку любов треба прищепити кожній людині змалку: тільки та людина, котра знає і вміє любити тварину, може бути порядною, шляхетною, доброю та доброзичливою — так уважав Олександр Іванович.

3. Опрацювання оповідання О. Копиленка «Хоробре кошеня»

а) Виразне читання оповідання вчителем.

Вч. Які картини поставали у вашій уяві під час слухання оповідання?

б) Фізкультхвилинка

Звірі в лісі проживають  і роботу також мають.

Тож виходять на полянку і зарядку роблять зранку.

Встали й ми побіля парт, встали всі: -Мерщій на старт.

Лапки вгору, лапки вниз, землі – матінці вклонись.

Сонцю руки простягни, до проміння поверни.

А тепер прогнімо спини, і замремо на хвилину.

Розігнулись, пострибали, потім трішки покружляли.

Потім швидко політали і за парти посідали.

в) Читання оповідання учнями «ланцюжком».

г) Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.

  • Від чийого імені веде розповідь автор?
  • Який випадок описано у творі?
  • Як усе почалося і чим закінчилося?
  • Що викликало в автора хвилювання?

Прочитайте.

  • Що цікавого письменник розповів про собаку?
  • Прочитайте речення, в якому містяться наукові відомості про собак.
  • Чи дійсно, на вашу думку, кошеня було хоробрим? Яким виявився Гопак?
  • Поясніть значення приказки: «Живуть, як кішка з собакою». Чи відповідає вона змісту оповідання Олександра Копиленка?
  • Доведіть, що прочитаний твір є оповіданням. Придумайте до нього свою назву.

4. Робота в зошиті

Вч. Розгорніть зошити на 58 сторінці, погляньте на перше завдання. Нам потрібні кольорові олівці. Підкресліть в таблиці :

  • Прізвище та ім’я автора синім олівцем;
  • Слово,яким називають автора – зеленим;
  • Слова, якими автор описав кошеня – червоним;

Тепер всі разом прочитаємо швидко слова в цих стовпчиках.

Наступне завдання: вам потрібно розшифрувати слова.

V. Підсумок уроку

— З яким оповіданням ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

— Хто його автор?

— Що нового дізналися з цього оповідання?

— Що вам найбільше сподобалось?

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

За допомогою виділених у тексті слів скласти план і переказати оповідання.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок літературного читання 2 клас (за підручником В. О. Науменко)Підготувала: Вчитель початкових класів. Лозінська Надія-Юлія Василівна

Номер слайду 2

Оповідання. Олександр Копиленко «Хоробре кошеня»

Номер слайду 3

Кіт. Па . Ща. При . Сів. Кру . Гом. Розмо . Рений

Номер слайду 4

Ма-ма-ма — вже скінчилася зима. Ні-ні-ні — йдуть веселі теплі дні. Ак-ак-ак — свистить на шпаківні шпак. Ок-ок-ок — ловить ластівка комашок. Ба-ба-ба — зазеленіла вже верба. В’ї-в’ї-в’ї — звеселяють гай солов’ї.

Номер слайду 5

Що таке оповідання?Невеликий за обсягом художній твір, написаний прозою, називають оповіданням. У ньому автор описує здебільшого одну подію із життя одного або кількох персонажів. Оповідання можуть бути створені на основі реальних подій, пригодницькі, фантастичні, гумористичні.

Номер слайду 6

Олександр Копиленко

Номер слайду 7

«Хоробре кошеня»Від чийого імені веде розповідь автор?Який випадок описано у творі? Як усе почалося і чим закінчилося? Що викликало в автора хвилювання? Прочитайте. Що цікавого письменник розповів про собаку?Прочитайте речення, в якому містяться наукові відомості про собак. Чи дійсно, на вашу думку, кошеня було хоробрим? Поясніть значення приказки: «Живуть, як кішка з собакою». Чи відповідає вона змісту оповідання Олександра Копиленка?

Номер слайду 8

Словникова робота. Роздере. Обійшло. Неймовірна. Холоднувато. Паща. Ганочок. Подержавши. МандруєРизикованим

Номер слайду 9

Вибіркове читання. Якою була описана у творі погода?Як рятувався від спеки собака?Хто з’явився раптово?Як повелося кошеня?Чому кошеня так вчинило?Як відреагував собака?

Номер слайду 10

Підсумок уроку. З яким оповіданням ознайомилися на сьогоднішньому уроці? Хто його автор? Що нового дізналися з цього оповідання?Що вам найбільше сподобалось?Яку наукову інформацію взнали з оповідання?

Номер слайду 11

Молодці!

zip
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
4914
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку