Урок, Презентація,Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції

Про матеріал
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції Презентація - розробка уроку. Методичні етапи проведення уроку.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Покриви тіла тварин, їх різноманітністьта функції

Номер слайду 2

Мета уроку:ознайомити з видами покривів у різних тварин, розкрити їх значення;формувати навички самостійності в навчанні, розвивати вміння виконання завдань за інструкцією; доводити власну думку, аналітичне мислення, робити висновки; Формувати шанобливе ставлення до будь-яких тварин, любов до природи.

Номер слайду 3

Основні поняття:кутикула, шкіра, похідні шкіри, луска, слиз, пір’я, шерсть, волосся, кігті, нігті, роги, копита, дзьоби, щитки, молочні, сальні, потові, пахучі залози.

Номер слайду 4

Епіграф до уроку. Сильне бажання чогось навчитися — це вже 50 % успіху. Дейл Карнегі

Номер слайду 5

Слово вчителя. Сподіваюсь, що на початку уроку у вас є бажання дізнатись чогось нового, тож і сьогодні вам вдасться це зробити. Але, по-перше, давайте перевіримо, що нам відомо з минулого уроку.

Номер слайду 6

III. А ктуалізація опо рних знань учнів та перевірка домашнього завдання. Вправа «Космічна швидкість»Учні по черзі передають один одному м’яч, при цьому дуже швидко мають називати терміни, що були вивчені на минулому уроці та давати їм визначення.

Номер слайду 7

Вправа «Вірю — не вірю»Учні мають погоджуватись або не погоджуватись із твердженнями.

Номер слайду 8

1. Усі тварини здатні до руху.2. Амеби рухаються за допомогою війок.3. Більшість тварин активно рухаються.4. Рух за допомогою війок та джгутиків називають миготливим.5. Черви здатні до амебоїдного руху.6. Різновидом миготливого руху є біг.7. Головоногі молюски здатні до реактивного руху.8. Плавання — це різновид м’язового руху.9. Птахи рухаються повзаючи.10. У кишковопорожнинних радіальна симетрія тіла.11. Комахи мають променеву симетрію тіла.12. Білатеральна симетрія тіла притаманна більшості тварин.

Номер слайду 9

Відповіді: Відповіді: 1. «–», 2. «–», 3. «+», 4. «+», 5. «–», 6. «–», 7. «+»,8. «+», 9. «–», 10. «+», 11. «–», 12. «+».

Номер слайду 10

IV-V. Повідомлення теми, визначення мети та завдань уроку Вивчення нового матеріалу1. Що утворює черепашку мурекса?2. Що виділяє хітин для скелета жука-оленя?3. Чому карпатська саламандра не боїться ворогів?4. Що окрім мязів, забезпечує здатність повзати вужа звичайного?5. Звідки виростає піря у павича?6. Що спричиняє швидке плавання дельфіна?7. Дайте відповідь на ці запитання одним словом. Покриви тіла тварин, їх різноманітністьта функції

Номер слайду 11

Робота з підручником. Що таке покриви?Які функція покриви тіла виконують?

Номер слайду 12

1. Шкіра та її значення Шкіра хребетних є складним органом, що утворює зовнішній покрив. Вона виконує багато функцій: захищає тіло від зовнішніх впливів, бере участь у диханні, терморегуляції, обміні речовин та інших процесах, є органом чуття допомагає відчувати біль, дотик, температуру тощо). Шкіра складається з трьох шарів (епідерміс, дерма та підшкірна жирова клітковина) та містить у собі залози, рецептори, нервові закінчення та кровоносні судини.

Номер слайду 13

2. Похідні шкіри. Похідними шкіри хребетних є: луска, слиз, пір’я, шерсть,волосся, кігті, нігті, роги, копита, дзьоби, щитки, молочні, сальні, потові, пахучі залози.

Номер слайду 14

Захист. Покриви захищають тіло від зовнішнього впливу температури, висушування, проникнення мікробів та паразитів. Напад. Жалкі клітини покривів, кігті хижих птахів і ссавців є знаряддям під час полювання й забезпечення їхнього живлення. Опора й рух. Покриви надають тілу певної форми, утримують внутрішні органи, утворюють плавальні перетинки між пальцями ніг, шкірні перетинки між кінцівками в кажанів тощо. Дихання. У кишковопорожнинних, плоских червів, риб, амфібій через поверхню тіла відбувається газообмін.

Номер слайду 15

Виділення речовин. Через покриви разом із слизом, потом можуть видалятися вуглекислий газ, надлишок солей. Теплорегуляція. Нагрівання тіла чи віддача тепла здійснюється через покриви (наприклад, через великі вуха у слонів відбувається посилена тепловіддача). Секреція речовин. У покривах багатьох тварин є шкірні залози, що виділяють речовини для позначення території, визначення особини свого виду, захисту від паразитів та ворогів Подразливість. Покриви містять чутливі клітини – рецептори (сприймають світло, дотик, сольовий склад води) та органи чуттів (наприклад, бічна лінія риб). Запасання речовини. У підшкірній клітковині плазунів, ссавців відкладаються про запас жири, під шкірою жаб запасається вода

Номер слайду 16

Отже, покривиє важливим багатофункціональним утвором, з якими пов'язані майже всі процеси життєдіяльності тварин.

Номер слайду 17

Закріплення. Позначте одну правильну відповідь.1. Дощовий черв'як вкритий: А) миготливим епітелієм Б) кутикулою В) лускою Г) шерстю2. Похідними епідермісу є: А) ріг у носорога Б) бивень у слона В) ріг оленя Г) ребро ящірки3. Шерстю вкрите тіло: А) таргана Б) акули В) лося Г) папуги

Номер слайду 18

Номер слайду 19

ВСТАНОВІТЬ ВІДПОВІДНІСТЬ123 А)лелека Б) миша В) короп

Номер слайду 20

VI. З акріплення вивченого матеріалу. Лабораторне дослідження. Вивчення особливостей покривів тіла тварин. Луска риб виконує ___________ функцію. Завдяки тому, що шкіра земноводних гола, вони ___________ . Шкіра плазунів вкрита ___________та ___________ , вони виконують функцію _______ . Пір’я птахів складається з ________, та ______________. Покриви птахів виконують функції: _________ , _____________та ________ . Волосяний покрив ссавців бере участь у __________ та ________ .

Номер слайду 21

ЗНАЙДІТЬ ЗАЙВИЙ ТЕРМІН І ПОЯСНІТЬ ЧОМУ. ДЕРМА, ЕПІДЕРМІС, МУРАХА, ТИГР

Номер слайду 22

Дайте відповідь на запитання: Чому річковий рак періодично линяє

Номер слайду 23

VII. До машнє завдання. Завдання для всіх учнів: опрацювати параграф, вивчититипи покривів тварин,.Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення «Нервова регуляція», «Ендокринна регуляція», «Типи нервових систем». Міні-проект за темою «Майстерність маскування», про необхідність підготовки презентації.

Номер слайду 24

VIII. Підбиття підсумків уроку, рефлексія, оцінювання діяльності учнів. Робота з підручником. Дати відповіді на запитання після параграфа.

Номер слайду 25

Вправа «Я з’ясував»Учитель надає можливість висловитись усім бажаючим що-до вивченого на уроці.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. sidenko galina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
10 березня 2019
Переглядів
4617
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку