Урок-презентація проекту «Усі ми родом з дитинства: шість видатних жінок»

Про матеріал

Урок української літератури у 8 класі

Урок позакласного читання

Анна Багряна про Марію Заньковецьку, Олену Телігу, Вангу, Марію Приймаченко, Славу Стецько

(із серії «Життя видатних дітей»)

Урок-презентація проекту

«Усі ми родом з дитинства: шість видатних жінок»

Перегляд файлу

Маргарита Шевернога,

вища кваліфікаційна категорія, педагогічне звання «учитель-методист»

учитель української мови та літератури

Гутояцьковецької ЗОШ І-ІІ ступенів

Дунаєвецької міської ради Хмельницької області

 

Урок української літератури у 8 класі

Урок позакласного читання

Анна Багряна про Марію Заньковецьку, Олену Телігу, Вангу, Марію Приймаченко, Славу Стецько

(із серії «Життя видатних дітей»)

 

Урок-презентація проекту

«Усі ми родом з дитинства: шість видатних жінок»

 

Назва проекту: «Усі ми родом з дитинства: шість видатних жінок»

Обґрунтування вибору проблеми: Видатний французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері стверджував, що «всі ми родом з дитинства». Наші дорослі досягнення ґрунтуються на дитячих спогадах і мріях. Щоби стати відомою особистістю, слід сумлінно розвивати свій талант та рішучу волю вже в юному віці. Підтвердженням цього є розповіді письменниці Анни Багряної про дитинство Марії Заньковецької – талановитої української актриси, Олени Теліги – визначної української поетеси та громадської діячки, Ванги – відомої в цілому світі цілительки та провидиці, Марії Приймаченко – славетної народної художниці, Слави Стецько – непересічної політичної діячки ХХ століття. Цих жінок об’єднували любов до рідної землі й природи та непереборне прагнення досягти високої мети.

Керівник проекту: Шевернога Маргарита Володимирівна, учитель української мови та літератури Гутояцьковецької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів.

Навчальний предмет, у межах якого проводиться робота з проекту: українська література.

Учасники проекту: учні 8 класу.

Характеристика проекту:

– за кінцевим результатом – практичний;

– за змістом – монопредметний;

– за кількістю учасників – колективний;

– за тривалістю – середньої тривалості;

– за ступенем самостійності – частково-пошуковий.

Мета проекту: активізувати пізнавальну діяльність учнів при ознайомленні з біографією та творчістю письменниці Анни Багряної та героїнь її творів; сприяти розвитку інтелектуальних та творчих здібностей; прищеплювати навички роботи з додатковими джерелами інформації; формувати життєву позицію та світогляд учнів, розвивати навички дослідницької діяльності на основі роботи у групах.

Етапи роботи над проектом

1 етап. Підготовчий. Ознайомлення учнів із суттю проекту та його завданнями. Мотивація до подальшої діяльності. Розподіл учнів за проектними групами.

2 етап. Дослідження проблеми. Робота з джерелами інформації (пошук біографічних даних, опрацювання творів, пошукова робота в Інтернеті).

3 етап. Аналіз інформації. Вибір шляху розв’язання проблеми. Систематизація ілюстративних матеріалів, складання планів презентацій, підготовка до створення мультимедійних презентацій.

4 етап. Оформлення презентаційних матеріалів, створення мультимедійної презентації. Обговорення форми представлення.

5 етап. Представлення матеріалів під час уроку-презентації проекту (виступи, демонстрація матеріалів).

6 етап. Контрольно-оцінювальний.

Критерії оцінювання проекту:

– актуальність теми проекту;

– самостійність роботи над проектом;

– повнота розкриття теми;

– оригінальність розкриття теми;

– артистизм і виразність виступу;

– розкриття змісту проекту в презентації;

– використання засобів наочності, технічних засобів;

– відповіді на питання.

Термін реалізації проекту – 2 тижні.

Прогнозований результат:

1) формування та розвиток ключових компетентностей учнів, необхідних для соціалізації, творчої самореалізації особистості;

2) підвищення рівня засвоєння навчального матеріалу з теми;

3) розвиток уміння самостійної роботи з додатковими джерелами;

4) посилення мотивації до навчально-пізнавальної діяльності.

 

 

Урок-презентація проекту

«Всі ми родом з дитинства: шість видатних жінок»

 

Мета: ознайомити учнів з життєвим та творчим шляхом Анни Багряної, розглянути оповідання з книги Анни Багряної із серії «Життя видатних дітей»; розвивати навички виразного читання та аналізу художніх творів, культуру зв’язного мовлення; виховувати в почуття патріотизму, гордості за славних синів та дочок України, упевненість у собі, почуття відповідальності за власне майбутнє.

Тип уроку: урок-презентація проекту.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, мультимедійні презентації учнів, книги Анни Багряної, відеокліп «Всі ми родом з…»

 

 

 

Хід уроку

 

Усі ми родом з дитинства.

Антуан де Сент-Екзюпері

 

Важко бути майстром,

коли йдеться про власну душу.

Як часто людям бракує вогню –

аби увічнити те, що виліпили.

Анна Багряна

 

І. Організаційний момент

Перегляд відеокліпу «Всі ми родом з…»

 

ІІ. Мотиваційний етап

Актуалізація суб’єктного досвіду.

Робота з епіграфом.

– Поясніть, як ви розумієте афоризм французького письменника Антуана де Сент-Екзюпері «Всі ми родом з дитинства»?

Учитель. Дійсно, дорослі люди – це плід дитячих мрій та прагнень, звершених чи незвершених. Уже в ранньому дитинстві виявляються нахили, здібності і таланти, потрібно лише розвивати їх далі. Крім того, моральні якості, естетичні уподобання, риси характеру закладаються теж у дитинстві, тому так важливо виховувати дитину в любові, оточувати її красою, внутрішньої і зовнішньою чистотою, показувати приклад справедливості, доброти, людяності, працелюбства, вірності, патріотизму.

Уже знайома вам серія книг «Життя видатних дітей» не тільки розповідає про дитинство знаменитих осіб, але й показує, як дитячі мрії спонукали до розвитку таланту і рішучої волі.

Протягом двох тижнів ви працювали над проектом, вивчаючи розповіді української письменниці Анни Багряної про дитинство Марії Заньковецької – талановитої української актриси, Олени Теліги – визначної української поетеси та громадської діячки, Ванги – відомої в цілому світі цілительки та провидиці, Марії Приймаченко – славетної народної художниці, Слави Стецько – непересічної політичної діячки ХХ століття. Цих жінок об’єднували любов до рідної землі й природи та непереборне прагнення досягти високої мети.

 

ІІІ. Цілевизначення і планування

1. Оголошення теми і мети уроку.

2. Визначення власних цілей і узгодження їх із загальними.

3. Узгодження плану роботи.

 

ІV. Презентація проекту.

1. Вступне слово учителя.

– Проект, над яким ми працювали, називається «Всі ми родом з дитинства: шість видатних жінок». Анна Багряна написала про п’ятьох видатних жінок, їхнє життя досліджували п’ять груп. Чому ж проект називається «Шість видатних жінок»?

Правильно, шостою видатною жінкою є сама авторка – Анна Багряна.

(Розповідь про Анну Багряну супроводжується мультимедійною презентацією).

Анна Багряна – літературний псевдонім української поетеси, прозаїка, драматурга, перекладача Ганни Юріївни Багрянцевої.

Ганна Багрянцева народилась 24 березня 1981року у Фастові Київської області. Батько Ганни – відомий літератор, видавець, журналіст Юрій Багрянцев. Рідна сестра Ганни Юріївни – Олена Багрянцева, письменниця, журналістка, громадська діячка. Чоловік – болгарський поет, драматург, перекладач, бард Димитр Христов. Мають донечку.

Дитячі роки пройшли в селищі Борова Фастівського району.

У 1989 році переїхала до Києва.

З 2010 року мешкає в м. Скоп’є (Республіка Македонія).

2004 року закінчила з відзнакою магістратуру Інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка (спеціальність – українська мова та література).

З 2004 року член Національної спілки письменників України.

Працювала редактором телекомпанії «ЮАна», автором і ведучою телепрограми «Гармонія душі», старшим редактором Всесвітньої служби радіомовлення України, референтом з питань українознавства КУН, головним спеціалістом Національної спілки письменників України з роботи з молодими авторами, головним редактором часопису «Гранословіє».

2006-2008 рр. – голова Всеукраїнської ліги українських жінок.

2006-2009 рр. – секретар ради Національної спілки письменників України.

З 2010 р.– член Асоціації українських письменників.

З 2010 р.– член Слов’янської літературно-мистецької академії (Болгарія).

Член Комітету з Міжнародної літературно-мистецької премії імені Пантелеймона Куліша.

Перекладає з польської, болгарської, македонської, албанської та російської мов.

Творчість

Автор поетичних збірок: «Суцвіття слів» (2000), «Поміж бузкових снів» (2002), «Між богами і нами» (2005), «Мандрівка линвою» (2008), «Wysnij mnie… (Вимрій мене…)» (2008), «Інші лінії» (2009), «Замовляння із любові» (2011), «Котва за двама (Якір для двох)» (2011), «Ѓерѓеф (П’яльця)» (2012), «L'Ancre (Якір)» (2012), «Скитска дева (Скіфська діва)» (2012).

Прозові твори: роман «Етимологія крові» (2008), Анна Багряна про Марію Заньковецьку, Олену Телігу, Вангу, Марію Приймаченко, Славу Стецько (серія «Життя видатних дітей») (2010), роман-соната «Дивна така любов» (2010), «Толку необична љубов (Дивна така любов)» (2011), роман «Дошкуляка» (2012), «Казки з міського парку» (2014), «Ґеня (повість про Славу Стецько)» (2015), «Здійснені мрії» (2015).

Крім того, має більше десяти книг перекладів Елисавети Багряної, Димитра Христова, Інги Крукаускене, Разме Кумбароскі, Кіро Донева та інших.

За п’єсами та лібрето Анни Багряної поставлено вистави в Україні та Македонії.

Твори Анни Багряної перекладені польською, російською, англійською, французькою, болгарською, латиською, азербайджанською, естонською, вірменською, македонською, сербською, хорватською, албанською, литовською, естонською та іншими мовами.

Вона є учасником багатьох міжнародних літературних фестивалів.

На початку 2015 року Анна Багряна заявила про себе і як художник. Відкрила дві персональні виставки в Македонії – в Центрі культури ім. Братів Міладінових (м. Струга) та Культурному Центрі «Фенікс» (м. Скоп’є).

Має багато відзнак, нагород, премій:

– Міжнародна українсько-німецька премія ім. О. Гончара, лауреат конкурсів «Коронація слова» (ІІІ місце) та «Смолоскип» (ІІ місце) (2008) за роман «Етимологія крові»;

– Міжнародна літературна відзнака «Срібне летюче перо» (Болгарія) (2009) за переклад книги поезій Елисавети Багряної;

– лауреат Літературного конкурсу СФУЖО ім. Марусі Бек (Канада) (2009) за оповідання «Зелений борщ»;

– лауреат Міжнародної літературної премії Медитеранської Академії імені Братів Міладінових (Македонія) (2012);

– лауреат Міжнародної літературної премії «Qiriu i Naimit» (Свіча Наіміта, Македонія – Косово) (2012);

– літературно-мистецька премія ім. Пантелеймона Куліша (2013);

– спеціальна відзнака літературного конкурсу «Жінка в історії» (2014) за серію нарисів «Видатні українки»;

– Міжнародна літературна премія ім. Григорія Сковороди «Сад божественних пісень» (2014);

– за цикл малюнків на тему «Місто» отримала Міжнародну нагороду «Арт Фенікс» (Македонія).

 

2. Презентація роботи І групи.

«Марія Заньковецька – окраса української сцени».

План презентації

1. Переказ оповідання Анни Багряної «Маленька Ляпутета».

2. Повідомлення «Життя і творчість Марії Заньковецької», мультимедійна презентація.

3. Коротке обговорення, відповіді на питання.

Представлені матеріали:

1) повідомлення «Життя і творчість Марії Заньковецької»;

2) мультимедійна презентація;

3) фотосвітлини;

4) матеріали інтернет-сайтів.

 

3. Презентація роботи ІІ групи.

«Українська поетеса Олена Теліга».

План презентації

1. Переказ оповідання Анни Багряної «Українська лицарка».

2. Повідомлення «Полум’яне життя Олени Теліги», мультимедійна презентація.

3. Коротке обговорення, відповіді на питання.

Представлені матеріали:

1) повідомлення «Полум’яне життя Олени Теліги»;

2) мультимедійна презентація;

3) фотосвітлини;

4) матеріали інтернет-сайтів.

 

4. Презентація роботи ІІІ групи.

«Болгарська цілителька і провидиця Ванга».

План презентації

1. Переказ оповідання Анни Багряної «Підхоплена вітром».

2. Повідомлення «Надзвичайна історія Вангелії Сурчевої», мультимедійна презентація.

3. Коротке обговорення, відповіді на питання.

Представлені матеріали:

1) повідомлення «Надзвичайна історія Вангелії Сурчевої»;

2) мультимедійна презентація;

3) фотосвітлини;

4) матеріали інтернет-сайтів.

 

5. Презентація роботи ІV групи.

«Дивосвіт Марії Приймаченко».

План презентації

1. Переказ оповідання Анни Багряної «Квіти від Жар-птиці».

2. Повідомлення «Історія життя народної художниці Марії Приймаченко», мультимедійна презентація.

3. Коротке обговорення, відповіді на питання.

Представлені матеріали:

1) повідомлення «Історія життя народної художниці Марії Приймаченко»;

2) мультимедійна презентація;

3) фотосвітлини;

4) матеріали інтернет-сайтів.

 

6. Презентація роботи V групи.

«Народний депутат України Слава Стецько».

План презентації

1. Переказ оповідання Анни Багряної «Дорога на Схід».

2. Повідомлення «Слава Стецько – видатна політична діячка ХХ століття», мультимедійна презентація.

3. Коротке обговорення, відповіді на питання.

Представлені матеріали:

1) повідомлення «Слава Стецько – видатна політична діячка ХХ століття»;

2) мультимедійна презентація;

3) фотосвітлини;

4) матеріали інтернет-сайтів.

 

V. Рефлексивно-оцінювальний етап

1. Тестування за змістом оповідань Анни Багряної.

1. Анна-Євгенія – це справжнє ім’я:

а) Марії Заньковецької;

б) Ванги;

в) Слави Стецько;

г) Олени Теліги.

 

2. Як ставився батько Марії Заньковецької до доньчиної мрії стати актрисою?

а) схвалював;

б) пишався донькою, але через бідність не міг допомогти;

в) вважав акторську професію непристойною;

г) віддав Марію до театральної школи.

 

3. Хто з дівчаток у дитинстві не мріяв виступати на сцені?

а) Марія Приймаченко;

б) Слава Стецько;

в) Олена Теліга;

г) Марія Заньковецька.

 

4. Чиїм духовним заповітом були слова: «Усіх нас може об’єднувати лише одне – любов до України»?

а) Марії Приймаченко;

б) Слави Стецько;

в) Олени Теліги;

г) Марії Заньковецької.

 

5. Чиєю творчістю захоплювався Пабло Пікассо?

а) Марії Заньковецької;

б) Олени Теліги;

в) Ванги;

г) Марії Приймаченко.

 

6. Марія Заньковецька обрала для свого псевдоніму:

а) прізвище матері;

б) назву річки, яка протікала через її село;

в) назву рідного села;

г) прізвисько, яке дав їй чоловік.

 

7. Шовгенева – справжнє прізвище:

а) Марії Заньковецької;

б) Олени Теліги;

в) Ванги;

г) Слави Стецько.

 

8. Котра з дівчат вважала господарювання марною тратою часу і втікала з книжкою на город?

а) Слава Стецько;

б) Марія Приймаченко;

в) Ванга;

г) Олена Теліга.

 

9. Чому Марія Приймаченко малювала лівою рукою?

а) бо була шульгою;

б) бо ліва рука до серця ближче;

в) бо права рука була скалічена;

г) бо хотіла показати всім свою незвичайність.

 

10. Про що просила Бога сліпа дівчинка Ванга?

а) Щоби зцілив її від сліпоти;

б) аби не було війни;

в) щоб дав їй сили допомагати іншим;

г) Ванга ніколи не молилась.

 

11. Кому довелося працювати на городах разом з сільськими бабами, аби не померти з голоду?

а) Марії Заньковецькій;

б) Ванзі;

в) Славі Стецько;

г) Олені Телізі.

 

12. У збірці Анни Багряної є цитата: «Перед талантом … схилялися голова уряду УНР Симон Петлюра, видатні російські письменники Лєв Толстой, Іван Бунін, Антон Чехов, композитор Пьотр Чайковський». На місці пропуску має бути:

а) Слави Стецько;

б) Марії Приймаченко;

в) Олени Теліги;

г) Марії Заньковецької.

 

2. Робота з епіграфом.

Метод «Мікрофон».

– Поясніть слова Анни Багряної: «Як часто людям бракує вогню – аби увічнити те, що виліпили».

– Чи згодні ви з афоризмом Анни Багряної «Важко бути майстром, коли йдеться про власну душу»?

 

3. Само- та взаємооцінювання роботи на уроці.

 

VІ. Домашнє завдання

Обов’язкове: підготуватися до презентації життєтворчого проекту «Я хочу бути Людиною!»

За бажанням: написати твір-роздум на тему «Всі ми родом з дитинства».

 

VІІ. Аргументоване виставлення оцінок

docx
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
8033
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку