Урок, Презентація "Ритмічні інтонації"

Про матеріал
Презентація до уроку музичного мистецтва 3 клас тема "Ритмічні інтонації" із загадками та тестами
Зміст архіву
Перегляд файлу

УРОК 11

Тема.Ритмічні інтонації вмузиці. Музична тема.МиколаРимський-Корсаков «Три дива» з опери «Казка про царя Салтана». ТемаБілки. Тема ЦарівниЛебідь. Тема Тридцятитрьохбогатирів. Михайло Глинка «Марш Чорномора» з опери «Руслан і Людмила» — слухання. Слова ВасиляВікторова, музикаТамариПопатенко «Щеня і кошеня» — розучування (с. 43—47).

Мета.Продовжувати ознайомлювати учнів з вокальною музикою, розвивати уміння її визначати; повторити назви музичних інструментів; вдосконалювати вокальні навички; розвивати ритмічний слух,увагу; виховувати любов до пісні.

Методично-дидактичне забезпечення уроку. Ілюстрації  музичних інструментів, портрет М. Римського- Корсакова, музичний інструмент (баян).

Тип уроку. Урок засвоєння, нових знань, умінь та навичок.

Педагогічні техніки:

Гра «Учитель - диригент», « Пригадай - відгадай», вокальний та хоровий спів.

Хід уроку

І. Організаційначастина.

1.Вхід до класу під звучання пісні (Щеня і Кошеня).

Учитель:

Урок музики почався,

Кожен з вас приготувався?

Учні:

Ми готові вже співати,

Грати й навіть танцювати.

2. МузичнепривітанняC:\Users\2106~1\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image52.jpeg

ІІ. Повідомлення теми уроку.

Вчитель: Діти, ми продовжуємо з вами працювати над розділом «Інтонація». Сьогодні на уроці ми повторимо правила  співу та розспіваємося, пограємо в гру «Пригадай, відгадай», пригадаємо музичну грамоту та будемо співати і розучувати нову пісню, будемо слухати музику, виконувати музично-ритмічні  рухи.

Гра «Відгадай - пригадай»

    1) На яких китах тримається музичний світ?(пісня, танець,марш)

    2)  Які бувають музичні твори?(вокальні, інструментальні)

    3)  Хто пише музику?(композитор)

    4)  Музика , яку створив композитор називається…?(авторська)

    5)Музика, яку створив народ  – це…?(народна)

 

    6)      Вони круглі й невеличкі,

             Мають дуже гарні звички:

             Нам підкажуть за потреби,

             Як співати й грати треба.  (ноти)

   7) А його назвали так-

      Мовчазний і тихий знак.

      Буде він усіх навчати,

      Як у музиці мовчати. (пауза)

           8) Щоб дверцята відкривати,

   Треба ключ надійний мати.

   Ключ до музики - з′ясовуй –

  Є ………..(скрипковий і басовий)

  9)    Де записують ноти,паузи, ключі?  (на нотному стані,  нотоносці )

1. Робота з підручником, с. 43.

2. Пізнавальна бесіда (розповідь про створення «Казки про царя Салтана»). «Казку про царя Салтана» Створив відомий російський поет О. Пушкін у 1831 році, а оперу створив М. А. Римський – Корсаков.Микола Андрійович Римський-Корсаков народився у провінційному містечку Тихвіні за 200 км від Санкт- Петербурга у 1844 році.У дитинстві Микола вчився грати на фортепіано вдома, пізніше — в пансіоні. Але батьки майбутнього композитора бачили у своєму синові морського офіцера і 1856 року віддали його навчатися до Петербурзького морського корпусу. Однак, він не втрачає інтересу до музики.1862 року він закінчує морський корпус і бере участь у поході на кораблі «Алмаз», завдяки чому мав можливість побувати в багатьох країнах, зокрема у Великій Британії, США, Бразилії, Іспанії, Франції, Норвегії. Ця подорож стала для нього джерелом творчої фантазії на багато років.З1889 року Римський-Корсаков зосередився на оперній творчості. Написав опери «Млада» (1889-90), «Ніч перед Різдвом» (1895), «Садко» (1896), пролог до «Псковитянки» , «Царева наречена» (обидві — 1898). У 1900-і рр. створив твори «Казка про царя Салтана» (1900), «Легенда про невидимий град Кітеж» (1904) і «Золотий півник».Помер у маєтку Любенськ (нині Псковська область) у 1908 році. Похований у Ново- дівочому монастирі в Петербурзі.

У кожній казці є дива. Тож хуткіше дізнаймося, про які чудеса йдеться в цій історії. Кожне «диво» опери має окрему музичну тему– яскраву картину, написану не фарбами, а звуками .Розпізнати диво в опері допоможуть фанфари, які звучать тричі, перед появою кожного з них.

2.Слухання музичного твору.

Микола Римський-Корсаков «Три дива» з опери «Казка про царя Салтана». Тема Білки.

Робота з підручником с. 43(питання). С. 44 Проплескати ритм інтонації Білочки.

П П І П ПІП ПІ ІІ

Тему Білки виконує найвищий інструмент оркестру флейта – пікколо. До неї поступово приєднуються ксилофон и челеста. Білочка співає рнп «Во саду ли в огороде».

Флейта – один із найдавніших музичних інструментів. Прабатьком флейти можна вважати звичайний свисток. Така музична трубочка слугувала багатьом давнім народам за звичайну іграшку, а не музичний інструмент.

Флейта – пікколо – це флейта, удвічі менша за звичайну флейту. Відповідно звучить вона вище – у верхньому регістрі її звуки надзвичайно пронизливі.

Микола Римський-Корсаков «Три дива» з опери «Казка про царя Салтана».Тема тридцяти трьох богатирів.(слухання). Питання с. 44.

Микола Римський-Корсаков «Три дива» з опери «Казка про царя Салтана». Тема Царівни Лебідь (слухання). Питання с. 45.

Інша казка з якою ми познайомимося сьогодні називається «Руслан і Людмила». Музику на сюжет казки О. Пушкіна написаввже вам відомий російський композитор Михайло Глінка. У творі є цікавий персонаж – чарівник Чорномор. Прослухайте «Марш Чорномора» і визначте який він – злий чи добрий?

 Слухання музики.

Михайло Глинка. Марш Чорномора з опери «Руслан і Людмила».

Питання с. 45.

Музична абетка. С.46.

Фізкультхвилинка.

VII. Вивчення пісні.

Слова Василя Вікторова, музика Тамари Попатенко «Щеня і кошеня» —розучування. С. 46 – 47.

1.      Розспівка.

2. Слухання пісні у виконанні вчителя.

3. Робота над піснею.(розучування 1 куплету)

Підсумок уроку.

1.Над яким розділом ми працюємо?

2.Назвіть тему сьогоднішнього уроку.

3.З яким композитором ми познайомились?

4.Які твори слухали?

5.Яку пісню вивчали?

6.Що вам запам*яталось більш за все з нашого уроку?

Діти виходять з класу під тему Білочки з опери «Казка про царя Салтана».

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтонація

Номер слайду 2

Відгадай - пригадай

Номер слайду 3

1) На яких китах тримається музичний світ? (пісня, танець,марш) 2) Які бувають музичні твори? (вокальні, інструментальні) 3) Хто пише музику? (композитор) 4) Музика , яку створив композитор називається…? (авторська) 5)Музика, яку створив народ – це…? (народна)

Номер слайду 4

Вони круглі й невеличкі, Мають дуже гарні звички: Нам підкажуть за потреби, Як співати й грати треба. (ноти) А його назвали так- Мовчазний і тихий знак. Буде він усіх навчати, Як у музиці мовчати. (пауза)

Номер слайду 5

Щоб дверцята відкривати, Треба ключ надійний мати. Ключ до музики - з′ясовуй – Є ……….. (скрипковий і басовий)Де записують ноти,паузи, ключі? (на нотному стані, нотоносці )

Номер слайду 6

Тема уроку: Ритмічні інтонації

Номер слайду 7

Номер слайду 8

О. С. Пушкін

Номер слайду 9

М. А. Римський – Корсаков

Номер слайду 10

Батьки М. А. Римського - Корсакова

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Опера «Млада»Опера «Ніч перед Різдвом»Опера «Садко»Опера «Псковітянка»

Номер слайду 13

Опера «Царева наречена »Опера «Казка про Царя Салтана»Опера «Золотий півник»Опера «Легенда про невидимий град Кітеж»

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

П П І П П І П П І ІІ

Номер слайду 20

Флейта Ксилофон. Челеста

Номер слайду 21

Флейта - пікколо

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Розспівка

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Жили в одній квартирі Щеня і кошеня. Завжди удвох дружили. Щеня і кошеня. Одне вусатеньке, друге кошлатеньке. Завжди удвох дружили Щеня і кошеня. Та іграшку предивну. Внесли якогось дняІ дуже розгубились. Щеня і кошеня. Бо як пригорнешся,То весь обколешся,І, не секрет, що зветься. Ялинкою вонаІ от на цю ялинку. З колючим чубеням. Напали тишком – нишком. Щеня і кошеня. Зубами й лапами. Кусали й шкрябали. Аж поки не звалили. Щеня і кошеня. Ялинку повалили. Та не змогли піднять. Сховалися під килим. Щеня і кошеня. Та відшукали їхІ покарали їхІ сорому зазнали. Щеня і кошеня. Ялинку заквітчали. Пісні гостей дзвенятьІ навіть запросили. Щеня і кошеня. Одне вусатеньке. Друге кошлатенькеІз дітьми веселились. Щеня і кошеня

Номер слайду 34

Підсумок уроку- Над яким розділом ми працюємо?Назвіть тему сьогоднішнього уроку?З яким композитором ми познайомились?Які твори слухали? Яку пісню вивчали?Що вам сподобалось?

Номер слайду 35

zip
Додано
21 січня 2021
Переглядів
764
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку