Урок + презентація "Розрізняю слова - назви ознак"

Про матеріал
Конспект уроку української мови в 2 класі. Перший урок з розділу "Досліджую прикметники". На уроці використовуються загадки, ігри, групова та парна робота. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Перегляд файлу

Тема. Розпізнаю слова – назви ознак.

Мета: навчати дітей впізнавати прикметники в тексті, ставити до них запитання; розвивати логічне мислення, фонематичний слух, уміння аналізувати і порівнювати мовні явища, стимулювати активну пізнавальну діяльність; збагатити словниковий запас; виховувати вміння працювати в групі, в парі, вміння бачити прекрасне навколо себе, любов до мови.

Обладнання: мультимедійна дошка, презентація, набір картинок (сніжинка, рукавиці, бурулька, заєць), набір геометричних фігур (квадрати, прямокутники),  лего цеглинки (зелена, червона).

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Мозковий штурм

-      Яку частину мови ми закінчили вивчати?

-      Що ви знаєте про іменник?

-      Ви молодці. З однією частиною мови ми вже подружилися. Тепер рухаємося далі.

  1. Каліграфічна хвилинка

-      В зошиті каліграфічно пропишіть рядочок букви «Бе» великої в поєднанні з «бе» маленькою.

-      В наступному рядочку запишіть «б», «ба»,  «аш», «шт», «та», «ан».

-      Утворіть слово. Запишіть з нового рядка. (Баштан).

-      Поясніть його значення. (Слайд 2)

-      Виконайте звукобуквений аналіз слова.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

-        Ми вже знаємо слова, які називають предмети. А сьогодні ми познайомимося з словами, які описують ці предмети, роблять нашу мову мелодійною, красивою, різнобарвною. З’ясуємо, на які питання відповідають ці слова, навчимося ставити питання до цих слів та самостійно описувати предмет.

IV. Робота над новим матеріалом

  1.      Робота над загадками.

-         Любите відгадувати загадки? Слухайте уважно. (Слайд 3)

Я жовтенька, я маленька,

Мов медочок солоденька.

На баштані достигаю,

Тепле сонечко вітаю.

Що це? (Диня).

-       Які слова допомогли впізнати, що це диня? (Жовтенька, маленька, солоденька).

-       На яке питання відповідають ці слова? (Яка?)

-       На яку ознаку вказує «жовтенька»? (ознаку кольору).

-       На яку ознаку вказує «маленька»? (ознаку розміру).

-       На яку ознаку вказує «солоденька» (ознаку смаку).

Аналогічну роботу проводимо з рештою загадок.

-       Слухайте наступну загадку. (Слайд 4)

Саме з кулачок,
Червоний бочок,
Помацати – гладеньке,
Відкусиш – солоденьке. (Яблуко).

-       Тепер ви точно не впізнаєте цей предмет. (Слайд 5)

На городі виріс дужий,

Круглий, жовтий і байдужий

До червоних помідорів,

До капусти і квасолі.

Хто цей гордий карапуз?

Здогадалися?…(Гарбуз). Молодці.

-       А про що ця загадка? (Слайд 6)

Довгий, зелений,

Добрий і солоний,

Добрий і сирий.

Хто він такий? (Огірок).

Отже, ми з’ясували, що слова можуть описувати предмети або називати ознаки за розміром, за кольором…

-           За чим ще?

-           На які питання вони відповідають?

Самостійне виведення правила, порівняння з правилом в підручнику            с. 72 або зі слайдом 7.

-           Підберіть іменники до кожної ознаки. (Слайд 7)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

  1.      Осмислення нових знань.

2.1. Групова робота. Гра «Детектив».

-       А як ви думаєте, люди яких професій найчастіше використовують опис і навіщо?

-       Ми зараз з вами будемо детективами. Кожна група отримає свій предмет, який потрібно описати. Інші групи будуть відгадувати.

Називаємо пори року. Відповідно ділимося на 4 групи. Додаток 1

1 група

2 група

3 група

4 група

Сніжинка

Рукавиці

Бурулька

Заєць

Презентація робіт. Слайди 8-11

  1.           Робота в парах.

Поки діти працювали над попереднім завданням, роздала одну на парту геометричну фігуру: прямокутник або квадрат.

-         Зараз ви будете працювати в парах, тому у вас на парті лежить одна геометрична фігура (Додаток 2).

-         Що це за фігура?

-         Опишіть її за кольором та розміром.

-         Діти, у яких – квадрат, будуть виконувати вправу 5 на сторінці 73, а в кого – прямокутник, вправу 6 на с. 73.

Презентація робіт.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

  1.           Гра «Журналіст»

Гра на основі вправи 7, с. 73 (усно). (Слайд 12)

V. Підсумок уроку.

1. Вправа «Мозковий штурм» (Слайд 13)

- Над якими словами ми сьогодні працювали?

- На які питання вони відповідають?

- На яку ознаку вони можуть вказувати?

2. Гра «Спіймай ознаку» (Слайд 14-16)

- Я буду вам читати слова, а ви повинні впізнати слово ознаку предмета. Якщо слово буде означати ознаку – підіймаєте зелену цеглинку, якщо ні – червону.

- Молодці. Дякую, за вашу плідну роботу.


Макрозйомка сніжинок: неймовірні візерунки. Фото | Українська правда _Життя

Рукавичка рисунок для детей - 61 фото

У Харкові бурулька мало не вбила людину, - поліція | Магнолія-ТВ

Картинки зайца для срисовки - 73 фото

 


Додаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розпізнаю слова - назви ознак. Додаток до уроку. Підготувала: вчитель початкових класів Наталія Матюшенко

Номер слайду 2

Баштан — назва поля, на якому вирощують кавуни, дині, гарбузи.

Номер слайду 3

Я жовтенька, я маленька,Мов медочок солоденька. На баштані достигаю,Тепле сонечко вітаю. Що це?

Номер слайду 4

Саме з кулачок,Червоний бочок,Помацати – гладеньке,Відкусиш – солоденьке.

Номер слайду 5

На городі виріс дужий,Круглий, жовтий і байдужий. До червоних помідорів,До капусти і квасолі. Хто цей гордий карапуз?

Номер слайду 6

Довгий, зелений,Добрий і солоний,Добрий і сирий. Хто він такий?

Номер слайду 7

! Слова, які відповідають на питання який?, яка?, яке?, які?, називають ознаки предметів. Весела Швидкий Смачне Дзвінкі Чемні Турботлива Корисна Глибоке

Номер слайду 8

Група 1

Номер слайду 9

Група 2

Номер слайду 10

Група 3

Номер слайду 11

Група 4

Номер слайду 12

Гра «Журналіст»Де ти провів / провела свої канікули?Що найбільше сподобалося?Якими словами – назвами ознак можеш описати свої канікули?

Номер слайду 13

Мозковий штурм- Над якими словами ми сьогодні працювали?- На які питання вони відповідають?- На яку ознаку вони можуть вказувати?

Номер слайду 14

Білий. Білий. Сніг. Падає Падає

Номер слайду 15

Пухнастий Мороз Лід Пухнастий Мороз Лід

Номер слайду 16

Зимовий Блищить Холодний Зимовий Блищить Холодний

Номер слайду 17

Молодці !Дякую !

zip
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
30 вересня 2023
Переглядів
434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку