Урок-презентаія на тему: "Розряди прикметників" для учнів 6 класу (у стилі мультфільму "Льодовиковий період"). Розробка містить схеми, таблиці, завдання та пояснення.
На уроці ми повинні - навчитись розрізняти групи прикметників за значенням; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення
Номер слайду 3
Лінгвістичний аукціон
Номер слайду 4
1. Білчин горіх згубився серед лісу. 2. Веселий лінивець завжди потрапляв у халепу. 3. Друзів оточила навколо крижана вода.
Номер слайду 5
♦ Подумайте… Які — ознаку предмета, що може виражатися більшою чи меншою мірою? Які з прикметників означають належність людині або тварині? Які — ознаку предмета за стосунком до часу або матеріалу?
Номер слайду 6
За значенням прикметники поділяються на : Якісні Якісні прикметники позначають ознаку предмета, яка може бути виражена більшою чи меншою мірою Відносні Відносні прикметники позначають ознаку предмета стосовно інших предметів або явищ Присвійні Присвійні прикметники позначають належність чогось особі або тварині Наприклад: широкий (ширший) шлях, струнке (стрункіше) дерево, гарний (найгарніший) малюк Наприклад: дерев'яний міст, кам'яні сходи (до матеріалу,), зимовий ранок, тижневий подорож (до часу), лісові стежки (до місця) Наприклад: мамонтові бивні, тигрові пазурі, Сідів друг РОБОТА З ТАБЛИЦЕЮ
Номер слайду 7
Якісні срібний голос золота душа лебедина пісня зміїний характер срібний перстень Присвійні
Номер слайду 8
Розподільний диктант. Якісні, відносні та присвійні прикметники запишіть у три колонки Якісні Присвійні Широкий, сміливий, мідний, розумний, мамин, охайний, український, Френків, лагідний, батьківський, батьків, спортивний, тижневий, дотепний, сусідів, сусідський, льодовиковий.
Перепишіть. Від поданих у дужках іменників утворіть присвійні прикметники. Поставте їх у потрібній формі. Виділіть у прикметниках суфікси. 1. (Маруся) учителька завжди проти безладдя й за повітря чисте.(М. Доленго). 2. Ми охоче слухали (Ліда) дзвінке щебетання. (Олесь Гончар). 3. Дивне почуття охопило (Остап) груди. (М. Коцюбинський). 4. Надійшли жнива, достигла (Василь) пшениця. (Марко Вовчок). 5. Може, ви дасте (Борис) адресу? (М. Стельмах). 6. (Соломія) човен повернув боком. (М. Коцюбинський).
Номер слайду 11
Визначте в реченнях фразеологізми. Поясніть їхнє значення. До кожного іменника доберіть із довідки прикметники так, щоб утворилися фразеологізми. Фразеологізми запишіть, розкрийте їхнє значення. ... хитрість. ... апетит. ... серце. ... вдача. ... хода. Довідка. Лисячий. Заячий. Собачий. Слонячий. Вовчий.
Номер слайду 12
Номер слайду 13
ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ Отже, з якими розрядами прикметників ви познайомилися? Наведіть приклади якісних, відносних, присвійних прикметників.
Номер слайду 14
ЗАПОВНІТЬ ТАБЛИЦЮ! ЗНАЮ УМІЮ ТРЕБА ПОПРАЦЮВАТИ НАД … … …