МЕТА УРОКУ…Сьогодні ми продовжимо вивчення теми «Прикметник». Але звернемо особливу увагу на те, що прикметники виражають різну міру ознаки. Вміння правильно вживати в усному і писемному мовленні прикметників різних ступенів порівняння, запобігати мовним помилкам, вміння бачити в мові багатство духовності і культури – це наше сьогоднішнє завдання.
Кожен зі ступенів має дві форми: ПРОСТАСКЛАДЕНАВИЩИЙ СТУПІНЬ: прикметник+суфікс -іш, -ш: добрий – добріший. НАЙВИЩИЙ СТУПІНЬ: прикметник вищого ступеня + префікс най-: добрий – добріший - найдобріший. ВИЩИЙ СТУПІНЬ: прикметник+слова більш, менш: яскравий – більш (менш) яскравий НАЙВИЩИЙ СТУПІНЬ: прикметник+слова найбільш, найменш: яскравий – більш яскравий – найбільш яскравий
ПАМЯТАЙТЕ!!! не можна вживати слів самий, саме, самі замість префікса най- у формі найвищого ступеня порівняння прикметників. НЕПРАВИЛЬНО!!!ПРАВИЛЬНО!!!Самий оптимальний вихід. Сама краща пропозиція. Саме вдале фото. Самі низькі ціни. Найоптимальніший вихід. Найкраща пропозиція. Найвдаліше фото. Найнижчі ціни
Утворіть прості форми ступенів порівняння від поданих прикметників. Запишіть!!!Ціннийдружнійласкавийповільнийбруднийріднийсмачнийцінніший – найцінніший;дружніший – найдружніший;ласкавіший – найласкавіший;повільніший – найповільніший;брудніший – найбрудніший;рідніший – найрідніший;смачніший – найсмачніший.
Виправте помилки в поданих формах ступенів порівняння прикметників. Запишіть словосполучення з правильними формами. Більш цікавіший мультфільмнайбільш лютіший морозсама шкідлива їжасамий найшвидший кітсама палкіша дружба. Найбільш цікавий мультфільм. Найбільш лютий мороз. Найшкідливіша їжа. Найшвидший кіт. Найпалкіша дружба