Українська мова в інтегрованому курсі «Я досліджую світ» 1клас
Тема тижня: Таємниці космосу
Тема уроку:
Опрацювання вірша «Маленька зірочка». Звук [ з] [ з’ ], позначення їх буквою «зе». Велика буква у назвах. Створюю фентезі з ілюстрацією «Невідома планета».
Дослідницьке/ проблемне питання:
Як я уявляю інші планети?
Очікувані результати:
мовно – літературна галузь
- з увагою сприймає усні репліки вчителя й однокласників;
- висловлює свої думки і почуття з приводу почутого;
- читає правильно та виразно вголос різні тексти ;
- аналізує звуковий склад слова;
- обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила вживання великої букви;
- відповідає на запитання за змістом прочитаного;
-фантазує на основі отриманої інформації;
-сприймає інструкції до виконання завдань з конкретною метою.
математична галузь
- порівнює і впорядковує об’єкти навколишнього світу за однією або
декількома ознаками;
- ілюструє додавання за допомогою малюнків.
мистецька галузь
- передає пізнання, творчу уяву через практичну художньо – творчу діяльність.
Обладнання і матеріали:
- зірки (блакитна, жовта, червона, біла) за кількістю учнів
- тексти загадки та лічилки
- віяло з цифрами
- картка для стіни слів
- картки із зображенням зірок, букв З з та плану розповіді
- фліпчарт
- кольорові олівці
- аркуші.
Медіаресурси:
- презентація « Таємниці космосу»
- уривок відео «Космічна музика»
https://www.youtube.com/watch?v=69NwSxIL1ic
- уривок відео «Гімнастика для очей»
https://www.youtube.com/watch?v=u_fLRqqJ59E
- уривок відео «Чаруюча космічна музика»
https://www.youtube.com/watch?v=7Kd0mqWUDno
|
Повідомлення теми і завдань уроку (слайд 1)
Повідомте учням, що їх чекають цікаві відкриття таємниць у космосі, спробують себе відчути зіркою, розказуючи вірш. Вони проведуть дослідження, коли буква у словах стає великою, а також відкриють невідому планету. А ще спробують полічити зірки, як справжні вчені.
Запропонуйте учням обрати зірку за кольором (блакитна, жовта, червона, біла).
Взаємодіємо усно (слайд 2)
Декламування вірша «Маленька зірочка»
Попросіть дітей повторити прослуханий вірш Марії Чумарної:
Маленька зіронька моя
– Моє земне людське ім’я… (додати своє ім’я)
Поклич мене − і я озвусь,
Як зірка в небі, засвічусь.
Завершіть вправу словами:
− Радо вітаю всіх зірочок-діточок у нашому сузір’ї – класі.
Рухова активність. Об’єднання у групи
Попросіть дітей створити «живе» скупчення зірок у формі блакитного трикутника, жовтого кола, червоного квадрата, білого овалу та визначити місце свого «зорельоту» і сісти в нього з іншими «зірками» такого ж кольору.
Читаємо загадку (слайд 3)
Читання у парі
- Прочитайте для друга й відгадайте загадку (відповідь шукаємо з перших літер кожного рядка). Надрукуйте слово – відповідь.
Комети, планети чи метеори
Орбіту свою зможуть легко знайти.
Сузір’я чудові, мов сни кольорові,
Могутні галактики — цілі світи.
Оселю всього: неживого, живого —
Словом одним ти скоріше назви.
Звуко-буквений аналіз слова (слайд 4)
- Назвіть перший звук у слові космос? Якою буквою позначається цей звук?
- Вимовте слово космос
- Назвіть голосні у цьому слові?
- Скільки складів у слові? Який звук наголошений ?
- Скільки приголосних звуків? Що ви можете сказати про ці звуки?
- Які звуки повторюються?
Читаємо склади. Аналізуємо та сортуємо (слайди 5 - 7 )
Читання для себе
Продемонструйте учням слайди презентації.
- Прочитайте для себе склади, поміркуйте, який склад загубила планета?
- Свій вибір покажіть цифрою на віялі(перший склад, другий, чи третій)
Самооцінювання
- Покажіть цифрою на віялі, у скількох словах вам вдалося відновити загублений склад?(одне, два чи три слова?)
Досліджуємо мовні явища (слайд 8)
Вчимося розпізнавати велику букву у назвах планет
- Друзі, зверніть, будь ласка, увагу на слайд
- Чим різняться слова : Земля і земля?
- Чи однакове значення у цих слів?
Висновок: слово Земля - назва планети, пишемо з великої літери З. Тому і всі інші назви планет будемо писати з великої букви.
Руханка «Танок зірок» (слайд 9) Під музичний супровід діти разом із зіркою виконують довільний танок, об’єднуючись за сигналом учителя (віяло з цифрами) у пари, трійки, поодинці, або різного чи однакового кольорів.
Робота зі словом. Стіна слів (слайд 10)
Астроном
- Багато можна побачити у небі. Людину, яка вивчає зоряне небо, називають астрономом. З давньогрецької мови «астрон» перекладається «зірка».
Зірки бувають різного кольору : білі та блакитні зірки – величезні, а червоні та жовті – маленькі.
Взаємодіємо письмово (слайд 11)
Зверніть увагу дітей на «карту зоряного неба» (картку із зображенням зірок ) і запропонуйте виконати завдання. (додаток 2)
- Спробуйте відчути себе астрономами. Над кожною великою зіркою надрукуйте велику букву З, під кожною маленькою зіркою надрукуйте маленьку букву з. Зверніть увагу на зразок букв.
- Порахуйте і визначте, яких букв більше, а яких менше?На скільки менше? Запишіть.
- «Засвітіть» кольоровими олівцями зірки : 2 червоні і стільки ж білих , а також 3 жовті і 4 блакитні.
- Зробіть астрономічні підрахунки дією додавання: скільки всього зірок ти нарахував/нарахувала?
- Запишіть числовий вираз, знайдіть суму.
Слухання (слайд 12)
- Послухайте лічилку « Парад планет»
( Читає учитель/ діти, що вміють читати.)
Лічилка “Парад планет”
Всі планети стали в ряд,
Починається парад!
Раз — Меркурій-мандрівник,
Два — Венера, кожен звик.
Три — Земля вітає нас,
А чотири — красень Марс.
П’ять — Юпітер, шість — Сатурн,
Сім — Уран, за ним — Нептун.
Вісім сонячних планет
Поспішають на бенкет.
- Дайте відповіді на запитання.
- Куди поспішали планети?
- Скільки планет поспішали на бенкет?
- Якою за рахунком на параді була Земля? Сатурн?
Гімнастика для очей (слайд 13)
Друкуємо слова
Письмо для себе
– Надрукуйте назви планет в зошиті
- Перевірте, скільки слів ви надрукували?
- З яких літер ви писали назви планет, чому?
Підведіть учнів до висновку: назви планет пишемо з великої літери.
Групова активність
Складаємо фентезі «Невідома планета» (слайд 14)
Повідомте дітям, що вчені до сьогодні не мають однозначної відповіді на запитання: «Чи існує життя на інших планетах?»
Налаштуйте учнів на роботу у групах, що вони на шляху до відкриття невідомої планети.
Фантазія та уява допоможуть це їм здійснити. А також дружба і злагода у «зірковій» команді.
Запропонуйте, якщо є потреба, план розповіді.
Назва планети________
Колір, форма____________
Істоти, що населяють планету___________
Їх зовнішність_________________
Які у них незвичайні здібності______________
Чим особлива ця планета?_____________
Створюємо ілюстрацію до фентезі «Невідома планета»
Запропонуйте дітям одночасно вигадати фантастичну історію і зобразити цю планету під чаруючу космічну музику.
Презентація фентезі «Невідома планета»
Організуйте вернісаж із дитячих робіт і запропонуйте учасникам з кожної групи познайомити відвідувачів виставки з невідомими планетами.
Результат (слайд 15)
Я дізнався/дізналася
Я можу
Я вчусь
Підсумок
Попросіть учнів висловити бажання і прикріпити свою зірку на фліпчарт, утворивши Сузір’я Бажань.