Урок + презентація + тести з теми Узагальнення знань з теми "Закон Ома"

Про матеріал

Урок з теми "Закон Ома. Узагальнення знань "включає в себе тести,

презентацію до уроку, оптимальні форми та методи закріплення знань з цієї теми.

Перегляд файлу

Поурочний тест «Закон Ома для однорідної ділянки кола»

 

1. Укажіть прізвище фізика, який встановив один із найважливіших законів щодо електричних явищ:

  • а) А. Ампер;                    

 

  • б) Г. Ом;   
  • в) А. Вольта;  
  • г) Ш. Кулон.

 

2. Які три величини пов’язує закон Ома?

  • а) I, U, ;   
  • б) U, I, t;   
  • в) U, I, R;    
  • г) U, R, q.

 

3. Укажіть правильне формулювання закону Ома.

  • а) сила струму в однорідній ділянці кола обернено пропорційна до напруги на кінцях цієї ділянки й прямо пропорційна до її опору;
  • б) сила струму в однорідній ділянці кола дорівнює напрузі на кінцях цієї ділянки й обернено пропорційна до її опору;
  • в) сила струму на однорідній ділянці кола прямо пропорційна напрузі на кінцях цієї ділянки й обернено пропорційна її опору;
  • г) сила струму в однорідній ділянці кола прямо пропорційна напрузі на кінцях цієї ділянки й обернено пропорційна до її заряду.

 

4. Укажіть формулу закону Ома.

  • а) ;    
  • б) ;  
  • в) ;             
  • г) .

 

5. Як визначити напругу за законом Ома?

  • а) ;          
  • б) ;        
  • в) ;            
  • г) .

 

6. Як визначити опір за законом Ома?

  • а) ;  
  • б) ;           
  • в) ;           
  • г) .

 

7. Обчисліть силу струму, яка протікає в провіднику опором 16Ом  за напруги 4В на його кінцях.

  • а) 4А;             
  • б) 64А;                  
  • в) 0,5А;                  
  • г) 0,25А.

 

8. Визначте напругу на резисторі опором 3Ом, в якому тече струм 0,15А.

  • а) 0,05В;          
  • б) 200В;               
  • в) 0,45В;                 
  • г) 4,5В.

 

9. Визначте опір електричної лампи, сила струму в якій 0,5А за напруги 120В.

  • а) 24Ом;   
  • б) 240Ом;    
  • в) 2400В;    
  • г) 0,24Ом.

 

 

10. Визначте зміну сили струму при зменшенні напруги в 3 рази при незмінному опорі.

  • а) зменшиться в 3 рази;           
  • б) зменшиться в 9 разів;
  • в) збільшується в 3 рази;        
  • г) збільшиться в 9 разів.

 

11. Визначити зміну сили струму за зменшення опору в 3 рази за незмінної напруги.

  • а) зменшиться в 3 рази;   
  • б) зменшиться в 9 разів;
  • в) збільшується в 3 рази;        
  • г) збільшиться в 9 разів.

 

Перегляд файлу

I

U

R

20 А

10В

 

 

6 В

15В

0,6 А

 

12Ом

 

 

 

1 У нагрівальному  елементі електричного чайника сила струму 4 А за напруги 120 В. Знайдіть опір елемента та питомий опір металу,з якого зроблено обмотку, якщо площа поперечного перерізу дроту 0,24 мм2 а довжина 18 м.

2 Скільки метрів дроту ,  опір якого 1 м  дорівнює 6 Ом, потрібно взяти щоб під час вмикання його в коло з напругою 120 В, сила струму в колі  не перевищувала 1,25 А.

I

U

R

20 А

10В

 

 

6 В

15В

0,6 А

 

12Ом

 

I

U

R

20 А

10В

 

 

6 В

15В

0,6 А

 

12Ом

 

I

U

R

20 А

10В

 

 

6 В

15В

0,6 А

 

12Ом

 

 

 

 

 

 

 

 

 

R

I

U

q

S

t

ρ

A

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Узагальнення знань з теми “Електричний струм . Закон Ома”Автор: учитель фізики Слов’янської загальноосвітньої школи № 4 Ларіна Г. Ю.

Номер слайду 2

Те, що я чую, я забуваю,Те, що я бачу і чую,Я трохи пам'ятаю,Те, що я чую, бачу і обговорюю,Я починаю розуміти!Коли я чую, бачу,Обговорюю і роблю,Я набуваю знань і навичок!!!

Номер слайду 3

Номер слайду 4

U I q t A R l S p

Номер слайду 5

Знайди відповідність. U сила струму Ом. I опір АS питомий опір м. R довжина мм2ρ площа Ом*мм2/м l напруга В

Номер слайду 6

Переведи в основні одиниці вимірювання 200 м. А70 к. Ом0,017 МВ0,45 к. А

Номер слайду 7

Експериментальна задача. Зібрати електричне коло за схемою, знайти напругу та силу струму на резисторі . Визначити довжину резистора , якщо він виготовлений з заліза а площа поперечного перерізу провідника дорівнює 0,1 мм2.

Номер слайду 8

Намалюй схему

Номер слайду 9

"Харківський електротехнічний завод "Укрелектромаш" 

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Розв'яжи задачі {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}I,АU,ВR,Ом20 А10 В6 В15 Ом0,6 А12 Ом

Номер слайду 13

Розв'яжи задачі1. За скільки хвилин заряд 48 Кл проходить через поперечний переріз алюмінієвої дротини завдовжки 100 м з площею перерізу 0,4 мм2. Якщо напруга між кінцями дротини 2,8 В? 2. Яка напруга між кінцями манганінової дротини. Довжина якої 25 м і площа поперечного перерізу 0,25 мм2, якщо якої за 1 хв через неї проходить заряд 180 Кл?

Номер слайду 14

Рефлексія. Закінчить самостійно фразу “ Знання законів електрики дає мені … “ і запишіть на листочках .

Номер слайду 15

Дякую за урок!Домашня робота : стр.220-221, тестові завдання 5—9,дост. і вис рівень : збірник Ненашев І. Ю. 9 кл.6.42,6.43

Перегляд файлу

 

Тема уроку: Узагальнення знань з теми «Електричний струм. Закон Ома»

Мета уроку: узагальнити й систематизувати навчальний матеріал із вивченої теми;  продовжувати формувати в учнів розуміння електричних  величин та взаємозв’язків між ними; закріпити поняття сили струму, напруги та опору; формувати вміння розв'язувати задачі, розкривати їх фізичний зміст, пов'язувати із життєвими ситуаціями.

Розвивати вміння розв’язувати задачі, аналізувати процеси,  розвивати їх фізичний зміст,розвивати культуру мовлення методом усного опитування учнів та коментування розв’язання задач, інтерес до вивчення фізики;

Виховувати навички самоконтролю та самоаналізу, безпечне поводження з електричним струмом., відчуття  гордості за співвітчизників та національної свідомості.

Обладнання: мультимедійний проектор, мобільні пристрої, картки з завданням, амперметр, вольтметр, джерело струму , резистор, з’єднувальні дроти.

Тип уроку: урок узагальнення  та систематизація знань

Структура уроку:

І. Організаційний момент. Емоційне налаштування.( 1 хв.)

ІІ. Мотивація . Оголошення теми та мети уроку (3 хв)

ІІІ.  Актуалізація опорних знань.  (15 хв.)

ІV. Узагальнення та систематизація  знань. (23 хв. )

V.Підсумок уроку.  Рефлексія. (2 хв.)

VI. Виставлення оцінок. Завдання додому.(1 хв)

Хід уроку

І . Організаційний момент. Емоційне налаштування

 

Те, що я чую, я забуваю,

Те, що я бачу і чую,

Я трохи памятаю,

Те, що я чую, бачу і обговорюю,

Я починаю розуміти!

Коли я чую, бачу,

Обговорюю і роблю,

Я набуваю знань і навичок!

ІІ. Мотивація . Оголошення теми та мети уроку.

Доброго дня!  Сьогодні на уроці ми повторимо і узагальнимо тему "Електричні явища", підготуємося до контрольної роботи. Але при використанні електричного  струму  треба знати правила безпечного поводження  .  Увага на екран!   Розгадаємо кроссенс. Нагадую,  що  слово "кроссенс" означає "перетин смислів" ,ваше завдання - пояснити кроссенс, скласти розповідь - асоціативний ланцюжок, за допомогою взаємозв'язку зображень. Дев'ять зображень розставлені таким чином, що кожна картинка має зв'язок з попередньою і наступною, а центральна об'єднує за змістом відразу декілька. Зв'язки можуть бути як поверхневими, так і глибинними, але в будь-якому випадку це відмінна вправа для розвитку логічного і творчого мислення.

Отже , ми повторили правила користування електричним струмом.

 

ІІІ.  Актуалізація опорних знань.

  1. Виконання тесту на знання теми «Закон Ома» на мобільних пристроях. 
  2. Наступна вправа на повторення формул з вивченої теми «Запиши формули». Два учня виходять до дошки і з запропонованих букв вибирають  формули які їм  відомі . Всі учні записують самостійно формули.
  3. Знайди відповідність . З'єднай стрілками кожну фізичну величину зі своєю одиницею виміру і назвою.(виходить один учень до дошки)

ІV. Узагальнення та систематизація  знань.

  1. Перевести в основні одиниці вимірювання : 200 мА, 70 кОм, 0,017 МВ, 0,45 кА. 

 

  1. Розв’язати  експериментальну задачу.  Двоє учнів  збирають електричне коло за схемою, вимірюють  напругу та силу струму.  Визначити довжину резистора , якщо він виготовлений з заліза, а площа поперечного перерізу провідника дорівнює

Інформаційна хвилинка : Публічне акціонерне товариство "Харківський електротехнічний завод "Укрелектромаш" – провідне підприємство на Україні по проектуванню і виробництву асинхронних електродвигунів з короткозамкненим ротором. Маючи більш ніж 70-річний досвід розробки та виробництва, підприємство зарекомендувало себе як надійний партнер, який гарантує конкурентоздатність та високі споживчі властивості виробів.

 

  1.  Розв’язати графічні задачі . Розрахуйте опір провідників , визначте який опір більше.
  2. Розв’язати задачі : для учнів з середнім та низьким рівнем досягнень.

I

U

R

20 А

10В

 

 

6 В

15В

0,6 А

 

12Ом

Учні з високим та достатнім  рівнем досягнень розв’язують задачі  у зошиті та на дошці.

1 За скільки хвилин заряд 48 Кл проходить через поперечний переріз алюмінієвої дротини завдовжки 100 м з площею перерізу 0,4 мм2. Якщо напруга між кінцями дротини 2,8 В?

2. Яка напруга між кінцями манганінової дротини. Довжина якої 25 м і площа поперечного перерізу 0,25 мм2, якщо якої за 1 хв через неї проходить заряд 180 Кл?

V. Підведення підсумку уроку. Рефлексія.

Ось і підійшов до кінця наш урок. Кожен з вас в чомусь проявив себе. Підіб'ємо підсумок уроку, закінчивши його фразою:  Знання законів електрики дає мені ... (нехай кожен з вас продовжить фразу самостійно). (Учні продовжують фразу на листочках і прикріплюють листок до магнітної дошці. Учитель зачитує кілька фраз і дякує учнів за роботу на уроці.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слов’янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4

Слов’янської міської ради Донецької області

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

 Узагальнення знань з теми «Електричний струм. Закон Ома»

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                    Підготувала учитель фізики:

 

                                                                                    Ларіна  Г.Ю.

 

 

 

 

 

zip
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
16 жовтня 2019
Переглядів
958
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку