Комунальний заклад "Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №20 Вінницької міської ради" урок фізичної культури у 4-В класі з використанням інноваційних комп'ютерних технологій, модуль - Баскетбол.
Баскетбол був "винайдений" в 1891 році викладачем фізичного виховання Спрінгфілдського коледжу в штаті Массачусетс США доктором Джеймсом Нейсміта. Так як м'яч закидали до кошика, нова гра отримала назву "баскетбол" (basket - корзина, ball - м'яч). Дві команди за умови дотримання правил прагнуть за допомогою передач закинути м'яч у кошик суперника, захищаючи від його кидків свій кошик. Баскетбол відноситься до швидкісних видів спорту. Для баскетболіста необхідні витривалість, стрибучість, спритність, швидкість реакції. У багатьох видах спорту, особливо в легкій атлетиці, баскетбол є складовою частиною тренувань. Трохи пізніше в 1892 р., Д. Нейсміт розробив перші тринадцять пунктів баскетбольних правил, що діють в тій чи іншій мірі до цього дня. Перший етап розвитку баскетболу (1891-1918гг.) Характеризується його становленням. У 1894 р. в США були видані перші офіційні правила гри, за якими почали проводити змагання. Одночасно з розвитком гри формувалася техніка, створювалася і техніка баскетболу. З'явилися раціональні технічні прийоми лову, передачі, ведення і кидки м'яча у кошик. На другому етапі (1919 - 1931гг.) Стали створюватися національні федерації баскетболу. Баскетбол почав широко культивуватися в країнах Європи: у Чехословаччині, Литві, Італії, Латвії, Франції. ретій етап (1932 - 1947рр.) Відмінний створенням Міжнародної федерації баскетболу, створеної 18 червня 1932 спочатку увійшли 8 країн: Аргентина,
Рис.5 Греція, Італія, Латвія, Португалія, Румунія, Швейцарія та Чехословаччина. У програму Олімпійських ігор баскетбол вперше включений в 1936 р. Гра швидко завоювала визнання у всьому світі. У 1935 р. в Женеві відбувся перший чемпіонат Європи для чоловічих команд. Першим чемпіоном Європи стала збірна команда Латвії. Перший жіночий Чемпіонат Європи відбувся в 1938 р. у Римі. Перемогу на ньому здобула національна команда Італії. Четвертий етап розвиток баскетболу охоплює період з 1948 по 1956 р. міжнародна федерація баскетболу посіла одне з провідних місць серед міжнародних спортивних об'єднань. У 1972 р. МОК прийняв рішення про включення жіночого баскетболу в програму XXI Олімпійських ігор у Монреалі.
Індивідуальні дії: дії гравця без м`яча; дії гравця з м`ячем Групові дії: взаємодія двох гравців; взаємодія трьох гравців Командні дії: стрімкий напад; позиційний напад Індивідуальні дії: дії проти гравця без м`яча; дії проти гравця з м`ячем Групові дії: взаємодія двох г равців; Взаємодія трьох гравців Командні дії: концентрація захисту; Розсіяний захист Вихід для отримання м`яча; Вихід для відволікання суперника; Розіграш м`яча; Атака корзини Заслон; наведння; пересічення; Трикутник; мала вісімка; схресний вихід; Здвоєний заслон Система швидкого прорива; Система нападу через центрового; Ситема нападу без центрового Противодія отриманню м`яча; Противодія виходу на вілне місце; Противодія розіграшу м`яча; Противодія атакі корзини Ппідстраховка; переключення; Груповий відбір м`яча Система особистого захисту; система зонного захисту; система змішаного захисту.
Ведення м`яча: - Ведення м`яча починається, коли гравець, що отримав м`яч, кидає, відбиває його об підлогу, або котить його по підлозі чи торкається м`яча знову, перш ніж його торкнувся інший гравець; - Ведення закінчується в той момент, коли гравець торкається м`яча обома руками, або допускає затримку м`яча в одній , або в двох руках; - При веденні м`яч може бути підкинутим в повітря за умови, що він торкнеться підлоги раніше, ніж гравець знову торкнеться м`яча своєю рукою.
Зміст уроку Дозування Організаційно-методичні вказівки Підготовча частина 15хв. 1. Організований вхід до залу. 2. Шикування, привітання, повідомлення теми та завдань уроку. Додатково оцінюється робота в групах та індивідуально бонусами. 3. Опитування учнів про самопочуття. 4. Вимірювання ЧСС. 5. Нагадати правила техніки безпеки і поведінки на уроці. 6. Перегляд презентації «Історія розвитку баскетболу» 30с. 30с. 30с. 30с. 1хв.30с. Фронтальний метод. Шикування в одну шеренгу. Учні, звільнені від занять через хворобу, залучаються до співпраці з учителем, як помічники. Звернути увагу на дихання, потовиділення. Норма не більше 15 ударів за 10с. Учням, пульс яких перевищує норму, одягнути на праву руку спеціальний браслет для того, щоб під час уроку звертати на їх більшу увагу. Тема: Баскетбол. Мета уроку: Формувати свідоме ставлення до занять фізичною культурою і спортом та сприяти зміцненню здоров’я учнів засобами баскетболу. Завдання уроку: 1. Повторити техніку ведення м’яча 2. Навчити техніки передачі м’яча двома руками від грудей в парах 3. Сприяти розвитку уваги, почуття ритму та координації рухів за допомогою гри « Світлофор!» Обладнання та інвентар: мультимедійний проектор, звукові колонки, баскетбольні м’ячі 16, фішки , жилетки 16 різного кольору, секундомір, свисток, м’ячі-тренажери. Місце проведення: спортивний зал
Зміст уроку Дозування Організаційно-методичні вказівки 7. Організуючі та стройові вправи: - ліво-РУЧ; - право-РУЧ; - кру-ГОМ; - перешикування з колони по одному в колону по двоє. 1хв. Стежити за чітким виконанням команд, прямою поставою. Перешикування з колони по одному в колону по двоє дробленням – зведенням. 8. Ходьба: ходьба на носках; на п’ятках; на зовнішній стороні ступні, руки на пояс; на внутрішній стороні ступні; перекати з п’ятки на носок ходьба на носках. 1хв. 10-12м 10-12м 10-12м 10-12м 10-12м 10-12м Дистанція 1,5м. Слідкувати за осанкою. Руки на пояс Лікті розвести в сторони, спина рівна. Спину тримати рівно.Руки на поясі. Дотримуватися дистанції та правильної постави, руки в сторони. 9. Біг. -Звичайний біг. -Біг спиною вперед. - Біг змійкою. -Біг змійкою спиною вперед. -Забігання правим, лівим боком. Перешикування з колони по одному в колону по двоє в русі. Вправи для відновлення дихання (під рахунок) в русі. 1– руки вперед; 2 – руки вгору; 1хв. 10-12м 10-12м 10-12м 10-12м 10-12м 30-40с У повільному темпі, дистанція 1,5м. під музичний супровід. Звернути увагу дітей на методику дихання. Дихати лише носом. Це сприяє дотриманню індивідуального обсягу навантаження. Дотримуватися дистанції. Слідкувати за чітким виконанням.. Методом послідовних поворотів ліворуч дробленням. Кожен учень зупиняється біля своєї фішки з м’ячем. Розвиток уваги та відновлення дихання.
Зміст уроку Дозування Організаційно-методичні вказівки 10. Комплекс загально-розвиваючих вправ з елементами танцювальної аеробіки з м’ячами на місці: В.п.- м’яч в руках знизу. Ходьба на місці, підняти м’яч до грудей, до верху (вдих), опустити м’яч до грудей і до низу (видих). 2. В. п.- стійка ноги нарізно, м’яч в руках знизу. 1 – 2 – підняти м’яч доверху, піднятися на носки і потягнутися (вдих); 3 – 4 – опуститися у в. п. (видих). 3. В. п. – о. с. – м’яч біля грудей. Підкинути догори і піймати його. Підкинути вертикально, розгинаючи руки. Ускладнювати вправу почерговим присіданням і веденням рахунку. 4. В.- п.- глибокий присід, м’яч в руках на полу. 1 – 2 – встати, м’яч доверху, праву ногу назад на носок, прогнутися; 3 – 4 – в. п. 5 – 6 - встати, м’яч доверху, ліву ногу назад на носок, прогнутися; 7 – 8 – в. п. 5. В. п. – о. с.- руки на поясі, м’яч між ступнями. Стрибки на місті, утримуючи м’яч між ступнями. 3хв. 4 - 6р. 4 - 6р. 4 - 6р. 4 - 6р. 4 - 6р. Фронтальний метод. Під музичний супровід. Темп швидкий. Використання мультимедійного проектору. Кожен рух руками виконувати на два кроки, або в більш швидкому темпі на чотири кроки. Рухи виконувати прямими руками, дивитися на м’яч. Дихання рівномірне. Голову підняти і дивитися на м’яч. Стрибати легко на носках. Дихання рівномірне.
Зміст уроку Дозування Організаційно-методичні вказівки • ведення м’яча в русі: з високим відскоком мяча; з низьким відскоком мяча; 2. Навчити техніки передачі м’яча двома руками від грудей в парах. • ведення м’яча з зупинкою і передачею м’яча двома руками від грудей а) Імітація ловіння м’яча двома руками від грудей; б) Передача та ловіння м’яча двома руками від грудей з близької відстані.(2-3м.) в) Гра «Світлофор» 6-8р. 8хв. 6-8р. 6-8р. 6-8р. 3хв. Особливу увагу звернути на положення тіла) роботу рук та ніг,(використання мультимедійного проектору. Від учнів слід домагатися м’якого руху пальців та вести м’яч без постійного зорового контролю. Провести гру на увагу. Груповий метод. Відстань мінімальна. Звернути увагу на положення рук і ніг при передачі м’яча та на учнів, які допускають помилки. Заміна на м’ячі зменшеної ваги. Умови гри: Учень А виконує ведення м’яча між стійками; Учень Б тримаючи в руках фішки зеленого, жовтого, червоного кольору вказує на виконання завдання, а саме: жовтий колір – зупинка з веденням м’яча на місці; червоний колір – зупинка з правильним утриманням м’яча; зелений колір – просування вперед.
Зміст уроку Дозування Організаційно-методичні вказівки 13. Вимірювання пульсу за 10с. Визначення середнього показника ЧСС у класі. 30-40с. Звернути увагу на учнів, пульс яких перевищує норму на початку уроку. 14. Вправи для відновлення дихання (під рахунок) в русі – руки вперед; – руки вгору; – руки в сторону; – руки донизу. 30с. Розвиток уваги та відновлення дихання. Основна частина 20 хв. 1.Повторити техніку ведення м’яча на місці та в русі. • ведення м’яча на місці; 8 хв. 6-8р. Фронтальний метод. Груповий метод. Особливу увагу звернути на правильне закінчення ведення м’яча перед зупинкою. Фронтальний метод. Ведення м’яча виконується послідовними поштовхами по ньому до підлоги, трохи вбік і попереду себе, але так, щоб він не піднімався вище пояса. М’яч слід прикривати корпусом, ведучи протилежною від суперника рукою. Пересуватися необхідно на напівзігнутих ногах. Провести гру на увагу з елементами ведення м’яча. За сигналом вчителя (один свисток), ведення м’яча правою рукою, (два свистка), ведення м’яча лівою рукою, (три свистка), ведення м’яча правою та лівою рукою.
Зміст уроку Дозування Організаційно-методичні вказівки Вимірювання пульсу за 10с. Визначення середнього показника ЧСС у класі. Перешикування. 30-40с Звернути увагу на учнів, пульс яких перевищує норму на початку уроку. До направляючого право - ліво - руч, приставними кроками в колону по одному зімкнись. Вправи для відновлення дихання (під рахунок) в русі. 1. – руки вперед; 2. – руки вгору; 3. – руки в сторону; 4. – руки донизу. 30-40с. Розвиток уваги та відновлення дихання. Заключна частина 5хв 1. Шикування в шеренгу. 2. Майстер-клас від вчителя з елементами баскетболу 30с. 2хв Фронтальний метод. 3. Підбиття підсумків уроку. 4. Домашнє завдання: Згинання і розгинання рук в упорі лежачи від підлоги Хл.- 15разів Дів.- 12 разів 5. Організований вихід із залу. 1хв.30с. 30с. Команди підраховують бонуси за урок. Визначається найкраща команда та найактивніші учні на уроці. Учні, які допустили найбільше помилок при виконанні передач м’яча двома руками від грудей - повторити імітаційні рухи перед дзеркалом.
1. Фізкультура і Спорт мала енциклопедія (Гусєвої Г.В., Кондрашової Н.М., Мілютіна В.П., 1992) 2. Спортивні ігри. Підручник для фіз. ін-тів. Під ред. Кравців Ю. І.М. 1975р.: 3. Баскетбол підручник для фізкультурних інститутів. Під ред. Н.В. Семашко. "Фізкультура і спорт", 1976р. 4. Вправи в баскетболі. "Фізкультура і спорт", 1972р.