До розіграшу
залишилось:
14 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок, Презентація з української мови 4 класна тему "Правопис закінчень іменників чоловічого роду в О.В".

Про матеріал

Розробка уроку + презентація уроку з української мови 4 клас на тему "Правопис закінчень іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини". Цікавий матеріал стане в нагоді творчим вчителям.

Перегляд файлу

Тема.  Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на –р

в орудному відмінку однини.

          Мета:

  • ознайомити учнів з правописом закінчень іменників чоловічого роду з основою  на –р в орудному відмінку однини, вдосконалювати навички правильного написання слів в орудному відмінку однини;
  • формувати вміння працювати в групах, з орфографічним словником;
  • розвивати зв’язне мовлення учнів,  вміння аналізувати, робити висновки, розвивати самостійність;
  • виховувати  повагу до людей різних професій.

 

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: схема-опора, технологічні картки, мультимедійна презентація, орфографічні словники, «Піснезнайка» №3.

Хід уроку

І.Організаційний момент (2хв)

1. Привітання з дітьми.

2. Вступне слово:          Сьогодні у нас незвичайний урок.

                                        Сьогодні ми зробимо ще один крок

  В країну казкову, країну чудову,

  Де ми досконало вивчаємо мову.

ІІ. Ознайомлення з планом.

  • Описание: D:\Природа\школа\school2228.gifCьогодні ми будемо працювати за таким планом і, виконавши всі завдання, отримаємо вислів-обіцянку. Свою роботу на уроці ви будете оцінювати самостійно. Максимальна кількість балів за кожне завдання записана у вас на технологічних картках.

 

Описание: D:\Природа\школа\znak10.jpg

 

Описание: D:\Природа\школа\school0430.jpg

 

Описание: D:\Природа\школа\school2166.jpg

 

ІІІ. Актуалізація отриманих  знань  (5хв)

  1. Фронтальне опитування.
  • З чого складається наша мова? (Звуки, склади, слова, речення, текст)
  • В які групи обєднуються слова? (частини мови)
  • Яку  частину мови ви вивчаєте? (іменник)
  • А що ви знаєте про іменник?                                                       Слайд 2-3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Які відмінки ви знаєте? (з допоміжними словами)
  • На минулому уроці ви вивчали правопис іменників жіночого і чоловічого роду в орудному відмінку однини.
  • Розповісти правила за опорними схемами.                                  слайди 4-5

 

  1. Перевірка домашнього завдання.

2) Вправа 159

   а) зачитати вставлені голосні в закінченнях іменників;

  • Самооцінювання
  • Описание: D:\Природа\школа\school2228.gifПлан уроку 
  1. Розподільний диктант (5 хв)
  • Розподіліть іменники у три стовпчики залежно від голосного в закінченні орудного відмінку однини.

Книга, гай, їжа , стіл, меч, лінія , олень, лампа, бій.

  • Перевірка:                                                                                           слайд 6

 

 

 

  • Самооцінювання
  • План уроку   

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Проблемна ситуація (3хв)                                                              слайд 7
  • Розгляньте ілюстрації на слайді. Що їх об’єднує?  (професії)
  • Люди яких  професій  зображені на слайді?
  • Запишемо назви цих професій в стовпчик:

Лікар     (хто?)  -  О.В. - ?

Гончар      (хто?) - ?

Муляр -  -

Фермер -  -

Пекар -  -

Перукар –  -

  • Що спільного в цих словах? (іменники, чоловічого роду,  з нульовим закінченням, з основою на –р)
  • Сформулюйте тему нашого уроку.

V. Повідомлення теми уроку ( вивішати тему уроку)

  1. Формулювання теми учнями.

« Правопис іменників чоловічого роду з основою на –р»

  1. Оголошення теми вчителем.                                                         слайд 8

« Правопис закінчень іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини»

VІ . Вивчення нового матеріалу.

-А зараз ми з вами проведемо невеличке дослідження.

1. Робота в групах.(5 хв)                                                                          слайд 9

Метод дослідження.

  • Керуючись правилом попереднього уроку поставте іменники в О.в. однини

 

  • Чи виникали у вас труднощі під час виконання завдання? Чим ви керувалися під час визначення закінчення?
  • Зачитайте отримані результати.
  • Як знати: правильно ви виконали завдання чи ні?
  • Де ми можемо перевірити правильність написання слів?   ( в словнику)
  • Перевірте.
  • Чи були допущені помилки при відмінюванні? Чому?

Висновок: якщо є сумніви, яке закінчення писати, то звертаємось до орфографічного словника.             

2.Виведення правила за опорною схемою (на дошці) (5 хв)            слайд 10

- Прочитати правило у підручнику(с.79) і порівняти з тим, що у нас утворилося

 

 

 

 

 

- Ось  схема до нашого уроку. Чим вона відрізняється від схеми попереднього?

- Яких закінчень з попередньої схеми  в цих словах немає?  ( -єм)

        - побудуйте  запитання за правилом для товариша.

-  Записати слова в О.в. однини:

Лікар     (хто?)  -  О.В. - лікарем

Гончар (хто?) -  гончарем

Муляр - мулярем

Фермер - фермером

Пекар - пекарем

Перукар – перукарем

- Позначте закінчення в словах.

  • Самооцінювання
  • Описание: D:\Природа\школа\znak10.jpgПлан уроку

3. Мовна фізкультхвилинка ( 1 хв)                                              слайд 11

- А зараз ми трішки відпочинемо: виконуючи вправи, потрібно порахувати іменники, які  зустрінуться у вірші

Світить сонце золоте.

(Відвести корпус назад, махати руками на себе)

Квітка поміж трав росте.

(Встати навшпиньки, потягнутися всім тілом догори)

Бджілка весело кружляє,

(руками «затріпотіти», немов крильцями)

З квіточки пилок збирає.

(Скласти руки «ковшиком» і нахилитись уперед)

Бджілко, бджілко, постривай!

( підскакуючи на місці, помахати руками)

Меду нам смачного дай!

(обхватити себе за плечі і похитатися)

  • Скільки іменників в Н.В.  ви нарахували? (4)

4.Словникова робота (5 хв)                                                                слайд 12

- Складіть слово з розсипаних букв.

Загадка.     Це спеціаліст з вищою технічною освітою.

Ежнірен -  Інженер

  • Запам’ятайте як пишеться це слово і запишіть.

Вірш.                                                                                                слайд 13

На заводі виробництвом

Віда інженер.

А у полі на комбайні

Їде комбайнер.

  • Назви яких професій ви почули?

Комбайнер – водій комбайну.

  • Побудуймо речення так, щоб ці слова були в О.в. однини .

(Я мрію стати інженером. Мій дідусь працював комбайнером.)

  • Визначте основу речення.
  • Самооцінювання
  • План уроку

5. Робота з деформованим текстом. Вправа 161 (5 хв)             слайд 14

1) Вчитель читає твір учня

- Чи можна вважати цей твір текстом? Чому?

- Що треба зробити?

- Як слід розташувати абзаци?

2) Списати тільки перший абзац перебудованого тексту, вставити пропущені букви, користуючись словником.

3) позначити закінчення .

  • Самооцінювання
  • Описание: D:\Природа\школа\school0430.jpgПлан уроку

VII. Домашнє завдання (диференційовано)                                       слайд15

І гр. – Творче завдання. Міні твір на тему «Ким я хочу стати», вивч. правило

ІІ гр. – Вправа 163, вивч. правило

VІІІ. Закріплення матеріалу.

          1. Завдання- гра «Добавлянка»  (всі разом) (2 хв)                       слайд16

Як з орудним подружитись,

Буде чим і поживитись:

Пирогом, молоком

Кавуном і медком.

Буде також з ким пограти:

Із сестричкою, із братом,

З кішкою і кошенятком

І маленьким цуценятком!

І професію обрати,

як і ким усім нам стати:

гончар.., бондар..

лікар.. чи фермер…

  • Самоцінювання
  • Описание: D:\Природа\школа\school2166.jpgПлан уроку

2. РЗМ.  Робота з прислів’ями.

- Поясніть значення вислову:

  • Діло майстра величає.

IX. Підсумок уроку.

  1. Зачитати вислів (з плану уроку)  - обіцянку (всі разом)           слайд17

Обіцяєм: рідну мову –

І співучу, й барвінкову

Будем завжди шанувати,

Що почули – пам'ятати.

Знає кожен з нас чудово –

Не прожити нам без мови.

  1. Закінчіть речення: (3 хв)                                                                 слайд18
  • Сьогодні  на уроці  я ….
Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кульгейко Тетяна Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 лютого
Переглядів
376
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку