Тема. Пригода перша. Чарівне перетворення. Що будемо вивчати протягом місяця?
Мета. формувати уявлення про людину як живий організм; розкрити зміст поняття “орган”;
вчити розрізняти органи та системи органів людини; збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня; розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування; виховувати спостережливість, допитливість, інтерес до вивчення людського організму.
Очікувані результати навчання: учень/учениця ставить запитання; розуміє, що таке орган, розрізняє частини тіла та органи людини; вітається та звертається до інших, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова; висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільних рішень; підтримує діалоги з тем, пов’язаних із важливими життєвими ситуаціями; зіставляє почуте з власним досвідом, висуває власні гіпотези; ставить запитання дорослим і одноліткам щодо інформації, яка викликає сумнів або є незрозумілою; наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами; робить висновки із спостережень та досліджень разом з учителем або самостійно; систематизує та узагальнює інформацію природознавчого змісту з різних джерел.
Хід уроку
1. Емоційне налаштування. Вправа “Колір мого настрою”
Розпочнімо наш урок з усмішки. Якщо усміхнутися перехожому, то він усміхнеться у відповідь. Якщо усміхнутися небу і сонечку – розійдуться хмарки. Якщо усміхнутися Всесвіту – трапиться щось чудове. Нумо, посміхніться одне одному – і наш урок буде цікавим і продуктивним.
Перед вами квадрати різного кольору. Виберіть колір, який найбільше вам до душі саме зараз. Перейдіть за посиланням (гугл форма) і позначте вибраний вами колір.
Що ж означають обрані вами кольори? Знайдіть обраний вами колір і прочитайте.
Зелений — спокій, любов до природи, ясність думок.
Червоний — пристрасть, енергія, любов до всього, що нас оточує.
Білий — потяг до порядку, чистоти, позбавлення від зайвого.
Помаранчевий — слава, велич та гідність.
Жовтий — тепло, радощі і повага.
Блакитний колір — благородство, відданість, розважливість.
Синій — символ довіри та безмежності.
2. Вправа “3 слова”
Пригадайте минулий урок “Я досліджую світ” і запишіть на аркуші 3 слова, які ви з нього запам’ятали.
3. Розгадування ребуса
Розгадайте ребус.
У вас уже є певні знання про людину та організм людини. А що хотіли б ви ще дізнатися?
На ці та багато інші питання ми будемо шукати відповіді протягом вивчення теми “Чарівні перетворення”.
4. Вправа “Я скажу, ви — покажіть”
Організм людини дуже складний. Він складається з органів, які працюють злагоджено, узгоджено. Я буду називати органи і частини тіла людини, а ваше завдання — знайти їх у себе і показати. (Очі. Вуха. Ніс. Руки. Ноги. Голова.)
(Ми можемо їх побачити, доторкнутися до них.)
(Серце — внутрішній орган, знаходиться всередині людського тіла.)
5. Перегляд відео “Людина та її організм”
Що ще є у вас всередині? Перегляньте відео.
https://www.youtube.com/watch?v=2LaKfD4SK7s&ab_channel=MultiZnaikaTV
6. Руханка
Слухати ми перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо вправи починати.
7. Знайомство з авторкою і книжкою. Вправа “Літера Я”
Продовжуємо. Відкрийте зошити. Закресліть усі літери Я. Запишіть назву книжки, яку читатимете протягом двох місяців (зош., с. 33, завд. 2)
8. Вправа “Шифрограма”
Розгадайте шифрограму і довідайтеся ім’я та прізвище авторки книжки. Запишіть їх (зош., с. 33, завд. 3).
Отже, впродовж двох місяців ми будемо читати уривки із книжки Керол Доннер «Магічна книга анатомії».
«Магічна книга анатомії» – це не просто навчальна книга, а науково-розважальна подорож. В ній розповідається про чарівну мандрівку двох близнюків Макса і Моллі та їх кота загадковими просторами людського організму. Мандрівників очікує гамма яскравих емоцій, вражаючих зустрічей і важливої інформації. Дорога дітлахів супроводжена насиченими та правдивими ілюстраціями, які допоможуть краще пізнати свій організм. Завдяки «Магічній книзі анатомії» ви дізнаєтеся:
– як працюють наші клітини
– що таке кров і з чого вона складається
– хто такі нейрони
– завдяки чому ми бачимо кольори
– чому існують тисячі запахів та багато іншого.
Вирушайте у неймовірну мандрівку тілом, з Максом і Моллі!
9. Перегляд відео “Соrpus. Музей людського тіла в Нідерландах”
Подорож людським тілом можлива не лише на сторінках книжки, а й у реальності, завдяки нідерландському музею «Корпус». Ця величезна будівля у формі людини, що сидить, розташована в місті Лейдені. Там можна, приміром, пострибати на язику, відчувши себе персонажами “Магічної книги анатомії” Керол Доннер. У музеї можна на власні очі побачити, як б’ється серце, працює шлунок, циркулює кров і народжується нове життя. Музей оснащений звуковою системою. Коли заходите в залу певного органа, чути характерні для нього звуки.
10. Опрацювання уривка “Чарівне перетворення”
А зараз ви попрацюєте самостійно. Послухайте завдання: вам потрібно прочитати уривок «Чарівні перетворення» (за твором Керол Доннер) на с. 74 підручника та виконати завдання 1 і 2 на с. 34.
Перевіримо виконані завдання.
11. Рефлексія. Вправа «Веселі фразеологізми»
Уважно прочитайте фразеологізми і виберіть той, який добре описує вашу роботу на сьогоднішньому уроці.
Бив/била байдики.
Зарубав/зарубала на носі.
Пас/пасла задніх.
Намотав/намотала на вус.
Чув/чула краєм вуха.
Пропустив/пропустила повз вуха.
Ворушив/ворушила мізками.
При розробці уроку використано матеріали з мережі інтернет.
1