Урок з Я досліджую світ 4 клас

Про матеріал
Мета: формувати предметні компетентності: ознайомити учнів з подіями, які відбувалися після проголошення незалежності України. Дослідити, які документи були прийняті за ці роки, хто обирався президентом України. Формувати первинне уявлення про Україну як незалежну державу, прищеплювати любов до своєї Батьківщини, Розвивати пізнавальні інтереси учнів, критичне мислення; розвивати творчу діяльність учнів та образне мислення, Виховувати почуття гордості за рідну державу.
Перегляд файлу

Предмет: Я досліджую світ                         клас 4

Учитель: Валентина КЛІМАНОВА

Тема: «Як Україна стала незалежною»

Мета:

формувати предметні компетентності:

ознайомити учнів з подіями, які відбувалися після проголошення незалежності України. Дослідити, які документи були прийняті за ці роки, хто обирався президентом України.

Формувати первинне уявлення про Україну як незалежну державу, прищеплювати любов до своєї Батьківщини,

Розвивати пізнавальні інтереси учнів, критичне мислення; розвивати творчу діяльність учнів та образне мислення,

Виховувати почуття гордості за рідну державу.

 Формування ключових компетентностей:

спілкування державною мовою, уміння навчатися впродовж  життя;  соціальні та громадянські компетентності.

Тип уроку: формування компетентностей

Галузі, що інтегруються: громадянська та історична, мовно-літературна, інформатична

Обладнання: ноутбук, відеоролик, карта України, аркуші паперу, кольорові олівці, клей, ножиці, додаток1,додаток 2, демонстраційні таблиці державних символів.

Структура уроку

І. Організаційна частина

1. Ранкове коло (зворотний зв’язок із минулим заняттям)

2. Повідомлення теми уроку

ІІ. Основна частина

1.Розповідь учителя. Кліп про Україну

https://www.youtube.com/watch?v=KqeC-xJ9PXU

2.  Асоціативний кущ

3. Робота з картою України.

4.Робота з підручником ст. 28-29

5.Гра «Струмочок» (руханка)

6.Робота у парах «Незалежність України»

7.Робота в зошитах з друкованою основою (самостійно, з опорою на текст підручника)

ІІІ. Підсумок уроку.

Творче перенесення знань і навичок у нові ситуації.

1.Вправа – гра «Закінчи речення».

2. Гра «Ти - молодець» (оцінювання своєї роботи на уроці)

3. Домашнє завдання

4. Музична гра « Ми Українці»

Хід уроку

 

 І. Організаційна частина

1. Ранкове коло(зворотний зв’язок із минулим заняттям)

    1. Привітання з класом

Доброго ранку! Доброго дня!

Ми посміхаємось людям щодня!

Ми всім бажаємо щастя й добра.

 

   2. Зворотний зв’язок із минулим тижнем.

 Гра «Конкурс знань» за темою минулого тижня «Україна в СРСР»

   2. Повідомлення теми уроку

 Сьогодні ви дізнаєтесь, які події відбувалися після проголошення незалежності України, розгляните державні символи незалежної України, виготовите стрічку часу про хід подій після прийняття Акту проголошення незалежності та хто був  президентом України.

ІІ. Основна частина

1.Розповідь учителя

      Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі – на нашій славній Україні! Тут жили наші діди і прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь роду українського, що сягає сивої давнини. Нема життя без України, бо Україна – це мати, яку не вибирають, бо Україна – це доля, яка випадає раз на віку, бо Україна – це пісня, яка вічна на цій землі.

Кліп про Україну

https://www.youtube.com/watch?v=KqeC-xJ9PXU

2. Асоціативний кущ

Батьківщина  рідний дім  країна домівка

-          

рідна  мова   слово  культура         родина

 

Вітчизна                                       Україна                                             сім’я                        

 

символ  лелека               барвінок  калина

-          

            жито  рушник   воля

3.Робота з картою України.

-Подивіться уважно на карту України і пригадайте, з якими державами межує наша країна (відповіді дітей ).

Найблищим і найкращим сусідом для нас завжди була Росія, але найбільше болю завдає ця країна нам зараз. Наші відважні воїни, із зброєю в руках, захищають нашу незалежність на сході України. І ми повинні шанувати і поважати цих героїв патріотів сьогодення. Патріот – це людина, яка любить свою Батьківщину, йде на подвиг за неї, віддана своєму народові. Патріотизм – це почуття любові до рідної землі, прагнення зберегти її мову, культуру, готовність діяти в інтересах своєї країни та захищати її від ворогів.

 Патріоти – це люди, які дуже люблять свою країну і роблять все, щоб вона розвивалася і процвітала.

4.Робота з підручником ст. 28-29

-Прочитайте текст і розгляньте інфографіку в підручнику на с. 29.

Запитання для обговорення:

• Що відбувалося в СРСР після 70-ти років його існування? (занепад, економічна криза)

• Хто був останнім керівником СРСР? (Михайло Горбачов)

• Коли було прийнято Акт проголошення незалежності України? (24 серпня 1991 року)

-Українці завжди боролися за незалежність своєї Батьківщини. Через багато років боротьби це вдалося зробити у 1991 році.

 

5. Гра «Струмочок» під музику

6.Робота у парах «Незалежність України»

1.  Створення стрічки часу подій

 -Розгляньте ще раз стрічку часу на с. 28-29 підручника і відтворіть хід подій після прийняття Акту проголошення незалежності України за допомогою додатку 1, ножиць і клею. (Учні мають розташувати інформацію у відповідних табличках і вклеїти їх, а також за бажанням можна записати дати прийняття державних символів та історичних подій).

2  - Громадяни України мають свої права та обов’язки, які записані у Конституції України. Також у Конституції зазначено, що Україна є суверенна та незалежна держава.

 Як ви розумієте слова «суверенна» та «незалежна»? (відповіді дітей).

 Так, це означає «вільна» країна, що має право сама обирати свій шлях розвитку. І Україна обрала його в європейському напрямку. Ми повині вірити у те, що колись наша Україна стане розвиненою європейською країною.

 Керує нашою державою Президент України. Він гарант додержання Конституції України та прав людини.

 Назвіть Президента України (відповіді дітей).

3 Створення стрічки часу президентів України

– А зараз, розгляньте інформацію з фото президентів України з роками перебування їх при владі.  Виріжте зображення і зробіть стрічку часу.

4  Бесіда з дітьми про Державні символи ( демонстраційні таблиці).

  • Які Державні символи України ви знаєте?
  • Чому прапор України жовто-блакитний?
  • Що символізує Тризуб?
  • Хто написав Гімн України? Коли він звучить, як потрібно стояти?

(відповіді дітей).

7.Робота в зошитах з друкованою основою (самостійно, з опорою на текст підручника)

ІІІ. Підсумок уроку.

Давайте пригадаєм про що ми говорили,

Що нового дізнались, що нового навчились.

1. Творче перенесення знань і навичок у нові ситуації.

Вправа – гра «Закінчи речення».

  • Наша країна називається …
  • Столиця України – місто …
  • Ми живемо в місті / селі …
  • Хто був першим президентом незалежної України…
  • Хто нині є наш президент…
  • Що вам відомо про котрогось із минулих президентів…
  • Наша держава має символи …
  • Український Державний Прапор має кольори …
  • Український Герб називається …

 

2. Гра «Ти - молодець» Оцінювання своєї роботи на уроці

Діти стають в коло. Кожен по черзі говорить про що він дізнався сьогодні на уроці, що робив та яким активним був. А у відповідь- всі хором «Ти – молодець!» і піднімають у гору великий палець.

- Добре на уроці усі ви працювали,

І тому оцінки хороші всі дістали.

3. Домашнє завдання:

- Подивитись відео про Конституцію України (у додаткових матеріалах до уроку «Конституція України») і заповнити бланк «Кінокритика»

4. -Наш урок підходить до завершення. Мені дуже хотілося нашим сьогоднішнім уроком запалити у ваших сердечках хоча б маленький вогник гордості за те, що ви – українці. Будьте чесні, розумні, любіть свій рідний край! Любіть прекрасну Україну.

-  І на завершення пропоную вам музичну  гру « Ми Українці»

Хід гри:

Діти діляться на дві команди: дівчатка та хлопчики. Коли вони бачать на малюнку україночку-рухаються тільки дівчатка (колупалочка), а коли вони бачать козачка-рухаються тільки хлопчики (присідання-гопачок).

Чия команда більш уважніша – перемагає.

docx
Додано
15 березня
Переглядів
84
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку