19 травня о 18:00Вебінар: Організація підсумкового повторення з предметів гуманітарного циклу наприкінці навчального року

Урок "Пригоди крапельки(навіщо потрібна вода?)" НУШ 1 клас

Про матеріал

Конспект уроку

НУШ 1 клас Тематичний тиждень «Пригоди крапельки»

( Навіщо потрібна вода? Що станеться, якщо її не буде?)

Мета: з'ясувати значення води в природі та житті людини; розвивати мислення, мовлення; розширювати світогляд; виховувати бажання берегти воду.


Перегляд файлу

   КЗ «ЖАДЕНСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС

«ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІ СТУПЕНІВ-

ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД»

 

 

 

 

Конспект уроку

Тематичний тиждень «Пригоди крапельки»

( Навіщо потрібна вода? Що станеться, якщо її не буде?)

 

C:\Users\Ілля\Desktop\капитошка.jpg

 

                                                                                          Підготувала

Восінська Яна Павлівна

 

 

 

 

 

 

2018 р.

 Тема: Навіщо потрібна вода? Що станеться, якщо її не буде?

Мета: з’ясувати значення води в природі та житті людини; розвивати мислення, мовлення; розширювати світогляд; виховувати бажання берегти воду.

Хід заняття

І.Ранкова зустріч

/. Вітання

Учитель пропонує дітям утворити коло. -Уявіть, що ви рослини, тварини, люди якихось професій.  Чи потрібна вам вода? Для чого? Наприклад, я – кухар. Вода мені потрібна для приготування страв та миття посуду.

  • Я – квітка. Вода мені потрібна, бо я хочу пити.
  • Я – ряска. Я живу у воді.
  • Я – пташка. Я хочу пити.
  • Я – рибка. У воді я дихаю
  • Я – дельфін. Я живу у воді.
  • Я – мама. У воді я перу білизну.
  • Я – шофер. Водою я мию машину.
  • Я – аптекар. За допомогою води я роблю ліки.
  • Я – продавець. Влітку я продаю багато напоїв, цим захищаю людей від перегрівання.
  • Я – пожежник. Вода потрібна, щоб гасити пожежі.

- За що ми можемо подякувати водичці? ( за те, що вона дає життя, а без води усе загине)

2. Обмін інформацією. Тема дня «//навіщо потрібна вода? Що станеться, коли вона зникне?»

Календар погоди. Повідомлення синоптика:

Сьогодні (число) (місяць) (день тижня).

На дворі (нора року).

Стовпчик термометру показує (градусів), (тепло/холодно).

Коли в ранці я шла до школи небо було (ясним, похмурим).

Опади (були/не було).

(Синоптик в куточку природи робить відмітки)

Крім повідомлення про погоду синоптик приніс цікаве завдання. Він пропонує на хмаринці забрати букви, які повторюються

 

C:\Users\Ілля\Downloads\media\image1.jpeg

Відгадайте загадку.

Що таке: тече і ллється.

Часом між камінням в'ється.

Як нема — все висихає.

Звір і птаха помирає?

Діти, що це? (Вода.)

 


Створення проблемної ситуації (послухайте казку)

- В одній чарівній країні жили щасливі люди. Сади рясніли фруктами, поля колосилися житом і пшеницею, на луках паслася худоба, у лісах співали птахи. Але сталося якесь лихо і вся благодать стала пропадати: рослини зів’яли, корови перестали давати молоко, птахи  перестали співати. Засумували люди, задумалися і звернулися за порадою до Мудреця. Вислухав їх Мудрець, взяв гілочку верби і пішов з нею по лісах, по полях та городах. Зупинився Мудрець за городами і сказав: «Копайте тут, знайдете скарб.» Люди копали день і ніч.

  •  Що знайшли люди? 

Нам Мудрець передав часточку скарбу, щоб ми теж стали мудрішими.  (виймаю пляшку з водою).

Отже, сьогодні на уроці ми дізнаємося навіщо потрібна вода? Що станеться, коли вона зникне?»

 

II. Бесіда за змістом почутої інформації

Перегляд відео фрагменту «Чому потрібно пити воду»

 1.3начення води в житті людини.

Вода - найпоширеніший мінерал на Землі. Близько 4/5 земної поверхні покриті нею.  Вода- складова частина живих організмів. Людський організм на 50-86% складається з води: 86% у новонароджених і 50% у людей похилого віку. Зневоднення організму приводить до його загибелі. Під час випаровування води з потом тіла тварин і людини, не охолоджується. Таким чином вода відіграє значну роль у теплорегуляції організму. Воду використовують для пиття і їжі, для вмивання, влітку-для відпочинку, взимку-для опалення. Для людини вода є цінним природним багатством. Без їжі людина може прожити близько 50 днів, якщо під час голодування буде пити прісну воду, без води вона не проживе й тижня.

     • Яка  інформація з цього тексту була для вас новою?

  • Яку роботу виконує вода в нашому організмі?

1. Вода — найважливіше джерело енергії в нашому організмі.

2. Регулює температуру тіла.

3. Саме вода доставляє поживні речовини і кисень до всіх ділянок нашого тіла.

 4. Забезпечує живлення мозку.

5. Чим більше ми п’ємо, тим більше шкідливих речовин виводиться з нашого організму.

-Що станеться ,якщо ми недостатньо питемомо води?Забагато?

2.2 Водяна математика

Працюючи в малих групах діти розвязують задачі, хід розвязання та відповідь ілюструють за допомогою цеглинок LEGO.

  1. Ірина до обіду випила 4 склянки води, а після обіду – 5 склянок.Яку дію треба виконати, щоб довідатися скільки склянок води випила Іринка впродовж дня. Проілюструйте цю дію за допомогою цеглинок LEGO.
  2. Як відомо дитині потрібно за день випити 9 склянок води. Андрійко у першій половині дня випив 5 склянок води. Яку дію треба виконати, щоб довідатися скільки склянок води залишилося випити хлопчику у другій половині дня? Проілюструйте цю дію за допомогою цеглинок LEGO.
  3. Щодня доросла людина випиває 3 л води. Яку дію треба виконати, щоб довідатися скільки води вона випиває за 2 дні? Проілюструйте цю дію за допомогою цеглинок LEGO.

2.3Фізкультхвилинка(музична)

«Подивись на небо»

 Перегляньте малюнок і скажіть

  • Як люди використовують воду у побуті?

C:\Users\Ілля\Desktop\89865335.jpg

 ІІІ. Сюжетно-рольова гра «Уявна подорож пустелею»

3.1«Метод фантастичної проблеми»

— Уявіть, що на нашій планеті раптово зникла вода. Намалюйте, якою ви уявляєте нашу планету без води.(Представлення результатів)

То, що станеться, коли зникне вода? (Зів’януть усі рослини, загинуть тварини, люди.)

— Який висновок ми зробимо? (Без води немає життя на Землі.Наша планета перетвориться на величезну пустелю)

Перегляд відео «Пустеля»

Щоб зрозуміти, до якої міри вода важлива для нас, помандруємо  до пустелі (див. відео “Пустеля”).

  Як упізнати пустелю?

 Чим пустеля відрізняється від нашої рідної місцевості?

 Чому пустеля так виглядає?

 Чи можуть там жити люди? Тварини? Рослини?

  • Давайте поглянемо, як виглядають рослини пустелі(презентація) (дайте дітям дослідити кактус) — чому в них немає листя.
  • Які тварини живуть у пустелі?(презентація)
  • Чи схожі вони на тварин у нашій місцевості.
  • 3.3. Фізкультхвилинка- розминка

Краплинки – Веселинки

Зібрались у хмаринкі,

Краплинки – Веселинки –

Веселі, гомінкі.

На землю полетіли –

Їх сонечко пригріло

Веселкою заграли краплинки дощові.

IV.Графічний редактор «Фішбоун»Яка роль води в житті людини.

 Після спільного обговорення проблемної теми під модерацією вчителя учні записують її чітке формулювання в полі «Проблема» (голова риби) «Навіщо людям потрібна вода?»

 

                                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

  • На верхніх кісточках необхідно написати поняття ,де потрібна вода.
  • На нижніх кісточках як саме, вона потрібна.
  • «Хвіст» - це висновок(Вода необхідна для існування нашої планети)

V.Підсумок дня

Закінчився наш урок. Піднялись на один крок.

Стали трішки ви мудріші. Про водичку взнали більше.

Що бува вона тверда, а не тільки лиш рідка.

Може й парою ставати , й людям всім  допомагати.

 Дуже всім вона потрібна

Адже  в світі без  води -  НІ  ТУДИ І НІ СЮДИ! 

· Вправа «Мене найбільше вразило...»

Учитель пропонує дітям утворити коло на килимку і пригадати, що сьогодні протягом дня їх найбільше вразило.

— Що нового ви дізналися?

— Що розкажете про свій день у школі своїм рідним?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бурбан Лідія
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 грудня 2018
Переглядів
6577
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку