Урок "Прикмети зими. Зимові місяці".

Про матеріал
В розробці використано технологія «Асоціативний кущ»,фізкультхвилинка, розгадаємо кросворд, робота в групах.
Перегляд файлу

Тема:     Прикмети зими? Зимові місяці

Мета:     формування ключових компетентностей:

  • уміння вчитися – уміння організовуватися до самостійного виконання завдань, доводити роботу до кінця;
  • загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту;
  • соціальну – продуктивно співпрацювати з різними партнерами  в групі, проявляти ініціативу;

предметних компетентностей:

  • розширити знання учнів про те, як зміни природи відображаються у назвах зимових місяців;
  • вчити виразно, чітко читати зимові прикмети та пояснювати їх зміст;
  • розвивати спостережливість, пам'ять, виразне мовлення;
  • виховувати любов до природи.

 

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 

Обладнання: мультимедіа, кросворд, символи місяців, прислів’я, загадки.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

Ось дзвінок вам дав сигнал,

Працювати час настав,

А щоб добре працювати,

Треба гарний настрій мати.

Станьте прямо. Не хиліться.

Один одному всміхніться…

Все веслі і здорові?

До уроку всі готові?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Інтерактивний прийом «Незакінчене речення».
  • Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

Сьогодні у нас з вами буде незвичайний урок. Ми будемо працювати в групах і свої знання будете оцінювати самі.

В кожного лежать сніжинки різного кольору, які ви зробили на уроках трудового навчання і будете оцінювати свої знання цими сніжинками.

Подивіться, будь ласка, біла сніжинка – відмінно, синя сніжинка – добре, голуба сніжинка – задовільно.

Навпроти хмарка із святим Миколаєм. Під кінець уроку ви своїми знаннями, оцінками порадуєте святого Миколая, який до нас прийде незабаром 19 грудня.

  1. Хвилинка спостереження. ( слайд 1)

Коли ви сьогодні прокинулись вранці, що побачили у віконце?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Звучить музика Вівальді «Зима» До класу заходить дівчинка-зима, в руках вона тримає «чарівну» скриньку і паличку Під музику вона виконує танцювальні рухи.

 

Діти, відгадайте загадку, дайте відповіді на запитання:

  • Яка ж пора року прийшла в наш край?

Кружляє ніжно білий пух

Міняє зайчик свій кожух,

Вдягає лиска рукавички,

Співають весело синички,

Ведмідь в барлозі вже дріма.

Яка пора року скажіть? (хором)

  • Як ви здогадалися, що це зима?
  • Можливо це весна, літо чи осінь?
  • Чому?

              ( слайд 2)

Прийшла до вас у гості Хочете погратися? В мене багато цікавих завдань! Якщо виконаєте всі, на вас чекає сюрприз!

Зима дістає зі скриньки сніжинку -завдання

 

Ми сьогодні поговоримо з вами про ознаки зими, зимові місяці.

 

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

А давайте згадаємо, що таке зима? (слайд 3)

Вам було завдання додому: знайти загадки про зиму.

Хто загадає загадки?

1 учень. Надворі горою, а в хаті водою? (сніг)

Як ви здогадалися?

Отже, першою ознакою зими – СНІГ.

2 учень. Без рук, без фарб вікна розмальовує. Що це? (мороз)

Як ви здогадалися?

Отже, це друга ознака зими – МОРОЗ.

3 учень. Мете, мете метелиця завіяла поріг.

              На білу постіль снігову зимовий вечір ліг.

Діти, а про яке зимове явище розповідає цей вірш? (про метелицю)

Чи доводилося вам спостерігати це явище?

Як ще називають метелицю?

Отже, МЕТЕЛИЦЯ – слідуюча ознака зими.

(слайд 4)

 

Технологія «Асоціативний кущ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Подивіться на екран, яку ми ознаку ще не назвали? (іній)

Що нагадує іній?

Отже, з якими словами у вас асоціюється зима? Назвіть їх. Продовжить ряд слів

Фізкультхвилинка.

Діти, а сніг який буває? (білий, холодний, пухнастий)

А мороз який? (міцний, сильний)

Шановні діти, на порозі кінець 2020 року, але ми не згадали ще про зимові місяці. Хто мені їх назве? (слайд 5)

І от сьогодні на уроці перед нами стоїть завдання дізнатися, які зміни природи відображаються у назвах зимових місяців.

На протязі тижня кожна група працювала над своїм завданням – проектом і повинна була якомога більше дізнатися про ознаки кожного зимового місяця.

Надаємо слово 1 групі.

1 учень. Наша група «Сніжинки» працювала над завданням – виявити ознаки місяця грудня. Починаємо!

2 учень. Грудень – перший місяць зими.

3 учень. Його ще називають хмурень, вітровий.

4 учень. Починається місяць морозами та випаданням великої кількості снігу.

5 учень. Річки вкриваються кригою

          6 учень. 22 грудня – найкоротший день і найдовша ніч у році.

          7 учень. 19 грудня ми святкуємо День святого Миколая наше дитяче свято, яке дуже любимо.

Надаємо слово 2 групі.

1 учень. Наша група «Завірюха» працювала над проектом – виявити ознаки місяця січня.

2 учень. Січень має багато назв – льодовик, сніжень.

3 учень. Це другий місяць зими, але перший місяць року.

4 учень. У січні бувають дуже сильні морози.

5 учень. Уся земля повністю вкривається снігом, товщає лід на річках.

6 учень. В січні ми святкуємо Новий Рік і Різдво Христове саме красиве і найулюбленіше наше свято.

Так, діти, цей місяць величають царем морозів, володарів і серцем зими, бо він найхолодніший місяць. У січні не тільки сніг січе, а ще й мороз вогнем пече.

Надаємо слово 3 групі.

1 учень. Наша група «Хурделиця» працювала над проектом – виявити ознаки місяця лютого.

2 учень. Лютий третій місяць зими. Останній місяць матінки-зими.

3 учень. У лютому бувають хуртовини. Його ще називають сніговій, вітродув.

4 учень. Дмуть сильні вітри.

5 учень. На дорогах ожеледиця.

Надаємо слово 4 групі.

1 учень. Наша група пошукова. Нам треба було знайти в бібліотеці, в інтернеті народні прикмети про ці зимові місяці.

2 учень. Грудень рік кінчає, зиму починає. Як ви розумієте це прислів’я?

3 учень. Грудень снігом замете – буде літо золоте.

4 учень. Січень року початок, зими середина. Як ви розумієте це прислів’я?

5 учень. Якщо лютий дощовий, то й весна і літо будуть такі самі.

6 учень. Лютий холодний і сухий – серпень спекотний.

 Надаємо слово 5 групі.

1 учень. Нашій групі «Майстерня тітоньки зими» було зробити символи місяців зими.

2 учень. Грудень – асоціюється із святим Миколаєм.

3 учень. Січень – із ялинкою з іграшками.

4 учень. Лютий – зі святом Масляниця, зустріч зими з весною.

 Отже діти, я дуже задоволена як ви працювали в групах. Кожен із вас приймав активну участь у здобутті нових знань. Ви молодці у мене!

Фізкультхвилинка.

 

V. Закріплення знань, умінь і навичок.

А зараз переходимо до роботи з підручником.

Відкриваємо підручник на сторінці 57-58.

Мовчки прочитайте статтю про місяць грудень і знайдіть в тексті речення, в якому говориться , чому перший місяць зими ще називали «мастовиком».

Мовчки прочитайте про місяць січень і знайдіть у підручнику і прочитайте що таке просіка.

Мовчки прочитайте про місяць лютий і знайдіть в тексті, яка погода в лютому місяці?

МОЛОДЦІ!

Вдома опрацюєте текст про зимові місяці, ще раз повторите ознаки кожного місяця, закріпите свої знання в зошиті з природознавства на сторінці 46.

 ( слайд 6)

Діти, а зараз ми пригадаємо з вами про що сьогодні говорили на уроці. Розгадаємо кросворд. Увага на екран! Перед вами кросворд, розгадаємо вірно, відкривається слово, якщо ні – не відкривається.

  1. Сніг кружляє у повітрі.(завірюха)
  2. Кручу ,гуркочу, знати ні кого ні хочу (хурделиця)
  3. Без сокири, без клинців дідусь  мости  мостить (мороз)
  4. Біла морква взимку росте (буруллька)

( слайд 7)

Тепер я знаю, що   гарно знаєте всі ознаки зими.

 

VI. Підсумок уроку.

  • Діти, чи збулись ваші очікування від уроку?
  • Про що ви дізналися на уроці?
  • Що вам сподобалось найбільше?

 

VII. Домашнє завдання.

Прочитати у підручнику статті на с. 57-58.

Скласти маленьку розповідь «Чому ми любимо зиму?»

 

 

 

VIII. Оцінювання.

Ось і підійшов кінець нашого уроку. Ви були активними, розумними, творчо працювали на уроці. Я дуже задоволена вами. А зараз ви самі оцінете свою роботу. Будь ласка, І група і т.д.

Діти, погляньте, снігопад посилюється, все більше сніжинок на нашому класному зимовому небі. Діти, погляньте на нашу дошку. Який рясний сніг випав на уроці, які гарні чудові знання отримали і святий Миколай нами дуже задоволений.

 

docx
Додав(-ла)
Мутаф Лілія
Додано
12 січня 2021
Переглядів
677
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку