Урок "Конспект уроку ЯДС 2 клас. Весна іде"

Про матеріал
Урок з предмету ЯДС у 2 класі. тема "Весна іде". спостереження за сезонними змінами у природі.
Перегляд файлу

         

 

Тема: «Весна іде»

НУШ.Урок з предмета «Я досліджую світ».

2 клас

 

Підготувала: Дахіна Н.В.,

вчитель початкових класів

Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 168 Харківської міської ради

Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

 

               Тема. Весна іде.

2 клас

Мета уроку: Формування уявлення про повторюваність явищ, їх взаємозв’язок у довкіллі;

  • формувати уявлення про зміни поведінки живих організмів, у тому числі і людини, у зв’язку із зміною пір року;
  • активувати розумову діяльність, розвивати мислення. Вміння формувати і відстоювати свою думку.
  • навчити впроваджувати дослідницьку роботу, вмінню оперувати отриманими знаннями;
  • виховувати потребу в отриманні нових знань; розуміння необхідності бережного ставлення до природи, її збереження, усвідомлення свого місця і ролі у довкіллі.

 

Хід уроку:

І Організація класу до уроку.

   Поділ учнів на групи.

   Девіз: Будемо довкіллям мандрувати,

     будемо рідну природу вивчати

     Тож бажаєм удачі для нас,

     За роботу, в добрий час. 

ІІ етап. Мотивація

Мета. Сфокусувати увагу дітей на проблемі та викликати інтерес до обговорюваної теми.

  1. Слово учителя.

Сьогоднішній урок розпочнуть помічники – координатори. Вони загадають загадку, а щоб її відгадати погляньте і вікно, пригадайте попередній урок серед природи.

 

  1. Інтерактивна вправа «Асоціації»

Загадка – вірш.

Де вона проходить –

Там травиця сходить,

      Квіти розцвітають,

Солов’ї співають.

Привітанням журавля,

Я пробуджую поля,

Небеса і ручаї

Та заквітчую гаї.

Відгадайте, хто вона,

Ця красуня чарівна? 

 

ІІІ етап. Оголошення теми та очікувати навчальних результатів.

Мета. Забезпечити розуміння учнями змісту їхньої дальності, тобто того, чого вони      повинні     досягти на уроці, чого від них чекає вчитель.

Повідомлення теми уроку: «Весна іде»

 

  1. Очікування результатів

Вправа «Дерево очікувань»

 

IV етап. Актуалізація знань. Надання необхідної інформації.

Мета. Дати учням достатньо інформації для того, щоб на її основі вони   могли виконати         практичні завдання за  мінімально короткий час.

1. Слово вчителя.

На цьому уроці ми пригадаємо ознаки приходу весни у довкіллі. Які відбуваються у живій і неживій природі. Спробуємо зрозуміти причини цих явищ.

2. Інтерактивна вправа.«Мозковий штурм»

  • Що допомогло вам відгадати загадку?
  • Які  зміни у довкіллі відбуваються навесні?
  • Чому на нашій планеті відбувається зміна пір року взагалі, чому настала весна?

 

3. Опанувати інформації за допомогою наочності.

Робота з таблицею «Обертання Землі навколо Сонця»

Питання для обговорення:

  1. Як рухається Земля у космосі?
  2. За який час Земля робить оберт навколо Сонця?
  3. Поясніть явище повторюваності у довкіллі
  4. Пристосування живих організмів до періодичних змін.
  • Рефлексія результатів обговорення.

 

4.Слово вчителя.

Отже завдяки тому, що наша планета обертається навколо Сонця, змінюється пора року. Закінчилася зима, починається весна.

Назвіть весняні місяці.

Отже весна тільки вступає в свої права, її чарівна книга ще маже порожня. Пропоную розпочати заповнення цих сторінок. Сьогодні ми впишемо у книгу усі ознаки, які пригадаємо і пояснимо.

 

V етап. Інтерактивна вправа.

Мета. Засвоєння навчального матеріалу, досягнення  результатів уроку.

1.Слово вчителя

Щоб отримати найбільше інформації, ми працюватимемо в групах, кожна група заповнить одну сторінку.

2.Пояснення змісту завдання для груп.

а) Вправа «Об’єднай за ознаками»

 

 І група. Загадки

Життя дає тобі й мені

Хай горить і не згасає,

Про усе живе подбає. (Сонце)

  • Чорна корова весь світ поборола;

Біла прийшла, весь світ підняла

  (День, ніч)

Висновок: Нежива природа.

 

ІІ група. Загадки

- Як пригріло сонце - стрілки

Зеленасті підняла

Від ласкавого тепла

Он її навколо скільки!

Двір і лан, і луг вкрива

Росяна, густа (трава)

  • Тільки вчора теплий вітер

Вість приніс нам від весни,

А сьогодні білі квіти

Крізь замети проросли. (Підсніжник)

Висновок: Об’єднаємо поняттям

  «Рослини»

 

ІІІ група Загадки

  • В клубочок згорнувся

В сто голочок обернувся (їжак)

      -     Взимку білий

 Влітку сірий (Заєць)

Висновок. Це група «Звірі»

 

IV група.  Загадки

  • Всі  дивуються, питають,

Що за пташка так співає?

Як горобчик цвірінчить, мов сорока скрекотить,

А ще інколи бува, закричить, немов сова!

Хто ж виспівує отак?

Та то ж співа веселий

 (шпак)

  • Птах веселий і красивий,

Чорний, або сніжно-білий.

Гострий дзьоб, тоненькі ноги,

На даху помудрував,

Дім собі подарував. (Лелека)

Висновок. Сторінка про птахів.

V група

VI група

Хто, на вашу думку, становить найбільш свідому частину живої природи?

Напевне, що весняні зміни торкнулися і життя людини, бо вона теж є частиною довкілля.

 

  1. Групова робота, за завданнями. (Додаток 1)

IV. Презентації результатів виконання вправи.

Координатори визначають помічників, заповнюють таблиці на дошці за своїм завданням.

 

V. Рефлексія результатів

Мета. Усвідомлення отриманих результатів.

  Тести (додаток 2)

 

VI. Підсумки.

Вправа «Дерево очікувань»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Картка № 1

І. Які зміни у довкіллі відбуваються навесні?

План

  1. Як сонце гріє і освітлює землю?
  2. Який вигляд має небо? (ясне, хмарне)
  3. Як змінюється довжина дня, ночі?
  4. Де сніг розтане швидше, на сонці чи у затінку?
  5. Що відбувається із льодом на річках?

 

ІІ.  Заповнити таблицю

Сонце піднімається _______, тому землю _______ більше.

Повітря _____.

Дні стають __________, а ночі _________.

Сніг ________.

ІІІ. Заповнити на дошці сторінку із Книги Весни.

 

Картка № 2

І. Які зміни відбуваються у рослинному світі навесні?

План

  1. Як змінюється довкілля рослин навесні?
  2. Які рослини з’являються першими навесні?
  3. Які зміни відбуваються з деревами?

Чому?

  1. Що відбувається із трав’янистими рослинами?

ІІ.Заповнити таблицю:

1. Назвіть ранньоквітучі рослини

_____________________________________________.

2.Розташуйте ілюстрації у порядку змін навесні: _________, _________, ________ .

ІІІ. Заповніть на дошці сторінку із Книги Весни.

 

Картка № 3

І. Які зміни відбуваються навесні у житті звірів? Чому?

План

  1. Як змінюється довкілля звірів?
  2. Чим спричинена зимова сплячка деяких деяких  звірів?
  3. Чому навесні звірі виходять із зимової сплячки у природі?
  4. Чому навесні у звірів з’являються малята?

ІІ. Заповніть таблицю:

  1. Розгляньте ілюстрації. Знайдіть звірів, що впадають у зимову сплячку. ____________________________________________.

Хто зайвий?____________________

ІІІ. Заповніть сторінку із Книги Весни.

 

 

Картка № 4

І. Які зміни відбуваються навесні у житті птахів? Чому?

    План

  1. Як змінюється довкілля птахів?
  2. Що відбувається із птахів, які відлетіли у вирій?
  3. Чому птахи виводять пташенят навесні?

ІІ. Запишіть:

 

Розгляньте ілюстрації, назвіть птахів, які повернулися із вирію:

 

Хто зайвий?___________________________________________________________________

ІІІ. Заповніть сторінку із Книги Весни

Картка № 5

І. Як змінюється поведінка людей, у зв’язку із зміною пори року?

План

  1. Як змінюється довкілля людини навесні?
  2. Праця людей у полі, у саду, на городі?
  3. Як люди допомагають тваринам навесні?

ІІ. Розгляньте ілюстрації

Яку роботу люди виконують навесні?

(виберіть, розкажіть)

 

Картка № 6

І. Як подбати про своє здоров’я навесні?

План

  1. Як впливає довкілля на людину взимку, навесні?
  2. Що змінюється у одязі на настанням тепла?
  3. Як допомогти організму перебудувати  у зв’язку із зміною пори роки?

 

Тест

  Одягти легкий одяг  за погодою.

  Одягати шубу, теплі чоботи.

  Їсти чіпси, тістечка 

  Вживати у їжу овочі, фрукти, зелень у салати

  Весь час проводити перед телевізором  

  Прогулянки на свіжому повітрі.

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

     Тести

І. Нежива природа

 

      1. Навесні ночі ______, а дні _______

  (довші, коротші)

  1. Сонце піднімається _____, земля нагрівається _____, повітря ______.

(теплішає, вище, більше)

ІІ. Жива природа. Рослини

  1. Розставте у хронологічному порядку.

На деревах з’являються ______, ______, ______.

  (квіти, бруньки, листочки)

2. Первоцвіти : пролісок, підсніжник, троянда, фіалка, айстра.

ІІІ. Жива природа. Тварини

  1. Виходять із сплячки:
  2. Народжують малят
  3. Повертаються із вирію
  4. Висиджують пташенят

Птахи, звірі, ведмідь, вовк, їжак, шпак, горобець, ластівка, синичка.

IV. Праця людей

Люди працюють у ____, на ____.

 

 

docx
Додано
14 січня 2021
Переглядів
5088
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку