16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Урок "Принципи безпечної життєдіяльності"

Про матеріал
Визначити основні ознаки різних небезпек, їх вплив на життя людини; сформувати навички дій у небезпечних ситуаціях; працювати з дидактич-ним матеріалом; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я, до оточуючих.
Перегляд файлу

Тема. Принципи безпечної життєдіяльності

Практична вправа «Відпрацювання повідомлення про небезпечні ситуації (пожежа, витік газу, напад)».

Мета.
Освітня. Визначити основні ознаки різних небезпек, їх вплив на життя людини.

Розвиваюча. Сформувати навички дій у небезпечних ситуаціях.
Виховна. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я, до оточуючих.
Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Форма уроку. Синтетична.
Місце уроку в навчальній темі. Поточний.

Методи і методичні прийоми:

1. Інформаційно- рецептивний:
а) словесний: розповідь-пояснення, бесіда, робота з підручником.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН;
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.
2. Репродуктивний.
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4. Візуальний: складання схем.
5. Релаксопедичний: психологічне розвантаження.

Міжпредметні зв’язки: медицина, природознавство
Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, м/м дошка.
Основні поняття та терміни: життєдіяльність, безпека, небезпека. Формул безпечної життєдіяльності, служби захисту.


                             Структура  уроку

І. Організаційний етап (1 хв.)

ІІ. Актуалізація опорних знань( 4 хв.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (1 хв.)

ІV. Вивчення нового матеріалу (25 хв.)

V. Узагальнення та закріплення знань (13 хв.)

VІ. Підсумки уроку(1 хв.)

VІІ. Домашнє завдання (1 хв.)

 

                                          Хід уроку

 

І. Організаційний етап

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Вправа «Ти - мені, я - тобі»(Учні задають питання, той хто відповів задає своє).

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Ми - це мільйони сучасних міських або сільських жителів. У 21 столітті наше життя зручне і комфортне, продумане і передбачуване. Наша квартира - кухня, спальня, вітальня, школа, клас, міський транспорт, улюблені місця відпочинку - все це наша середовище проживання. Щодня ми їздимо одним і тим самим маршрутом. Наше життя звичне, але не завжди безпечне. І небезпека буває смертельною. Ілюзію спокою створює наше незнання. Щоби вберегтися від небезпек, потрібно знати "ворога в обличчя"...

Поняттям безпеки та небезпеки посвячене наше заняття.

(Повідомлення теми й мети уроку.)

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

1)Вправа «Мозковий штурм»

- Які небезпеки можуть підстерігати  вас по дорозі до школи?

2) Інформаційне повідомлення вчителя

Безпека - ситуація, коли ніщо не загрожує життю та здоров’ю людини, її добробуту та навколишньому середовищу.

Небезпека - ситуація, коли порушуються нормальні умови життєдіяльності організму чи створюється загроза життю та здоров’ю людини, довкіллю.

Сучасне життєве середовище, навіть побутове, не кажучи вже про вулицю містить багато джерел небезпек. Це і електрична мережа та електроапаратура, система водопостачання, медикаменти; отруйні та пожежонебезпечні речовини, балкони, що знаходяться на висоті, мис­ливська чи інша зброя тощо. Для того, щоб виникла реальна небезпеч­на ситуація, необхідна, причина або умова, своєрідний «пусковий ме­ханізм», при якому потенційна небезпека переходить у реальну. Логіч­ним процесом розвитку небезпеки, реалізації потенційної загрози є і тріада «джерело небезпеки — причина (умова) — небезпечна ситуація».

З давнини небезпеки персоніфікувалися у негативних образах, а забезпечення безпеки покладалось на позитивних – богів, духів чи уявних істот тощо. Навіть самі слова безпека і небезпека в українській мові пов’язані з давньою міфологією. Первинним словом є “безпека”, а похідним від нього “небезпека”, що на перший погляд суперечить логіці утворення цих понять, адже небезпека є поняттям первинним, а захист і безпека вторинним. Звісно, останньою логічною схемою повинні були користуватися й українці, як і всі інші народи. Детальний аналіз слів “безпека” та “небезпека” показав, що причина полягає у використанні спільного кореня “пек”, який і є уособленням небезпеки. В стародавній українській міфології Пек (Пекун, Пек-Осика, Щезби) – бог або вірогідніше цар чи керівник пекла, а також війни, кривавих бійок, кровопролить та всілякої біди. Згідно з повір’ями Пек – великий чортисько, кровожерний, страхітливий, підступний, нещадний. Він живе глибоко під землею, сидить на троні, що височіє над пеклом і ретельно стежить, як туди провалюються душі грішників, де їх мучить його прислуга – пекельники та чорти. Проте Пек, за повір’ями, лякливий, надто боїться животворящого світла бога Сонця і Чура (звідси давнє прислів’я: “Чур тобі, Пек!”). Близьким до образу Пека або його варіантом є Пекун (Щезби) – маленький кровожерний божок, який хутко зростає, більшає до потворних розмірів, намагаючись пожерти якомога більше людей, коли вони сваряться. За повір’ям, його могла здолати, знищити лише згода між людьми. Такі повір’я сприяли встановленню родинної та соціальної злагоди, себто були захистом від певних соціальних небезпек. Отже, слово “безпека”, складається з двох частин префіксу “без” та кореня “пек” (пека), що означає відсутність впливу цього страшного персонажу, уособлення всякої біди та небезпеки. Відповідно, слово “небезпека” має заперечний префікс “не”, відтак в цілому поєднання префіксів “не” та “без” означає, що дія відбулась не без участі чогось.

  • Як уникнути небезпеки?

Щоб уникнути небезпеки, треба знати основну формулу безпеки, а саме:

  • передбачити;
  • уникати;
  • діяти.

- Як звернутися при небезпечній чи надзвичайній ситуації?

Від того як швидко та оперативно ти повідомиш відповідні служби захисту залежить життя людей. Вчасно викликавши відповідну службу можна попередити надзвичайну ситуацію.

3)Робота з дидактичним матеріалом «Пам’ятка  як  повідомити про небезпечні ситуації »

 

1. Можливо тобі здаватиметься, що все минеться, ти соромишся зателефонувати, покликати на допомогу чи звернутися до дорослих на вулиці. Соромливість — ознака гордого самолюбства, а не покірливості. Звертайся обов’язково! Краще пізніше пересвідчитися, що небезпека була не такою вже й великою і попросити пробачення за те що ти потурбував людей ніж дати ситуації набрати найгірших незворотних наслідків.

Проте пам’ятай, що безпідставно викликати служби порятунку теж не варто, адже в цей час комусь може бути дійсно необхідна допомога, а натомість вони мчать до тебе тільки тому, що “тобі здалося”, “тобі страшно”. Задумайся,  десь через це може померти людина.

 

2.За телефоном 101служба порятунку. Телефонуй за цим номером у випадках, коли твоєму життю загрожує небезпека. Наприклад при пожежі, повені інших надзвичайних ситуаціях, загрозі руйнування будинку та випадках, якщо людина провалилася, застрягла. А також якщо ти знайшов старі снаряди чи інші вибухонебезпечні предмети.

 

3.За телефоном 102міліція. Телефонуй у випадках крадіжок, нападів, бійок, домагань незнайомих людей, дорожньо-транспортних пригод, виявленні слідів кримінальних злочинів. Варто зателефонувати, якщо незнайомець, що просить відчинити двері квартири представляється міліціонером.  Міліція та дорожня автоінспекція відносяться до Міністерства внутрішніх справ(МВС).

 

4.За телефоном 103швидка допомога. Телефонуй у випадках, пов’язаних із захворюваннями, травмами, укусами тварин та небезпечних плазунів, комах, а також при погіршенні самопочуття сторонніх людей.

 

5.За телефоном 104служба газу. Телефонуй якщо ти відчуваєш запах газу в квартирі. 

 V. Узагальнення та закріплення знань

1)Практична вправа. Відпрацювання повідомлення про небезпечні ситуації (пожежа, витік газу, напад).

 

 

VІ. Підсумки уроку

 

Вправа  «Посмішка»

Учні стають у коло та по черзі дарують один одному посмішку

VІІ. Домашнє завдання: опрацювати §2

 

docx
Додано
24 липня
Переглядів
259
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку