Урок "Принципи і методи загартовування"

Про матеріал
Мета уроку сформувати в учнів поняття про загартовування, ознайомити учнів з впливом загартовування на організм, про заходи і засоби загартовування. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров`я.
Перегляд файлу

Клас: 5                                                                                           Дата:

Тема уроку:  Принципи і методи загартовування

 

ХІД УРОКУ

Мета уроку: 

Освітня: Сформувати в учнів поняття про загартовування, ознайомити учнів з впливом загартовування на організм, про заходи і засоби загартовування.

Розвиваюча: розвивати навички роботи в групі, мислення, увагу, пам`ять.

Виховна: виховувати дбайливе ставлення до свого здоров`я.

Базові поняття і терміни уроку: загартовування, загартовування сонцем, водою, повітрям.

Обладнання: підручник, зошит, картки.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Структура уроку

№ етапу

Етап уроку

Час(хв)

1

Організаційний момент

2

2

Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів

4

3

Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети і завдань уроку

3

4

Сприйняття та усвідомлення учнями нового матеріалу, осмислення зв’язків та залежностей між елементами виучуваного

17

5

Узагальнення і систематизація знань

15

6

Підведення підсумків уроку

2

7

Повідомлення домашнього завдання

2

 

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Привітання учнів.

Вправа «Мій настрій»

Учитель і учні за допомогою жестів показують свій настрій на початку уроку.

 

ІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів

Проблемне запитання

- Які види спорту сприяють загартовуванню?

Мозковий штурм

- Що ви знаєте про загартовування?

- Які ви знаєте процедури загартовування?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети і завдань уроку

Хлопчик, почувши, що ходіння босоніж корисне для здоров`я, одразу ж скинув взуття і пішов у справах босоніж.

- Що він зробив правильно, а у чому був не правий?

Правильно – те, що він піклується про своє здоров`я, а неправильним – хлопчик не з`ясував, як це робити, щоб не зашкодити здоров`ю.

Сьогодні ми з вами з`ясувати, як правильно загартовуватись, які ще є методи загартовування, тому тема нашого уроку: «Принципи і методи загартовування».

 

ІV. Сприйняття та усвідомлення учнями нового матеріалу, осмислення зв’язків та залежностей між елементами виучуваного

Загартовування — це комплекс заходів щодо підвищення стійкості до впливу несприятливих погодно-кліматичних умов (низької та високої температури повітря, зниженого атмосферного тиску).

Це один із методів профілактики захворювань і укріплення здоров’я.

Загартовування не лікує, а попереджує захворювання, саме в цьому полягає його профілактичне значення. Загартовування корисне для людей будь-якого віку незалежно від ступеня фізичного розвитку, воно підвищує працездатність і витривалість організму, нормалізує стан нервової системи.

Робота з підручником

У підручнику на сторінці 79 розгляньте  малюнок 46.

- Назвіть види загартовування,  що на ньому зображено.

Загартовування може бути місцевим і загальним. Якщо процедури місцеві, загартовуються окремі частини тіла (наприклад, ноги або руки), якщо загальні – впливу зазнає все тіло чи більша його частина.

- Яких потрібно дотримуватись принципів загартовування?

- Що вони означають?

- Поступовість (поетапне підвищення тривалості загартовуючих процедур);

- послідовність (перехід від слабких до сильніших подразників);

- безперервність;

- свідомість та активне ставлення до загартовування;

- комплексне використання природних факторів загартовування.

Згадаємо, які є способи загартовування, заповнивши таблицю.

 

 

 

Загартовування сонцем

Загартовування повітрям

Загартовування водою

Комплексне загартовування (поєднання всіх типів)

Почергове перебування на сонці і в тіні.

Загоряння.

Поступове зниження температури.

Перебування на свіжому повітрі.

Регулювання температури повітря.

Ходіння босоніж.

Сон при відчинених вікнах.

Обтирання холодним рушником.

Душ.

Обливання.

Ножні ванни.

Зимові види спорту (ковзани, лижі).

Плавання.

Фронтальна бесіда

- Чи можна починати загартовування з купання в дуже холодній воді чи приймати сонячні ванни з ранку до вечора?

- Чому при загартовуванні необхідна регулярність процедур?

- Для чого необхідно контролювати стан здоров’я людини, яка загартовується?

Найбільшого ефекту загартовування можна досягти при комплексному застосуванні всіх трьох груп методів: повітря + сонце + водні процедури.

- Яких правил потрібно дотримуватись при загартовуванні повітрям?

1. Повітряні ванни потрібно приймати не пізніше як за 1,5 години до і після прийняття їжі.

2. Повітряні ванни слід поєднувати з руховою активністю (ранкова гімнастика, рухливі ігри, катання на велосипеді, ігри з м’ячем тощо).

3. Вибирати для повітряних ванн місця, захищені від сильного вітру.

4. Не допускати перегріву та переохолодження організму.

5. Особливо цінними для здоров’я є повітряні ванни під деревами, на дачі, в селі, на лісовій галявині.

- Як ви вважаєте, чому?

Плавання є одним із найкорисніших видів руху та одним із найприємніших видів загартовування. Плавання знімає втому і поліпшує настрій. Це також чудовий спосіб формування постави.

- Які речі потрібно взяти з собою, коли йдеш до басейну?  Для чого вони необхідні?

Обов’язково потрібно брати гумові капці для запобігання зараженню грибком.

- Які Ви знаєте правила поведінки в басейні? 

Робота з підручником

Відкрийте сторінку 82 та прочитайте про небезпечні ситуації на льоду.

- Що потрібно робити коли крига зненацька почала тріщати?

- Який порядок надання допомоги тому, хто провалився під лід?

Систематичні загартовуючі процедури зміцнюють здоров’я, покращують імунітет, позитивно впливають на настрій людини. У загартованої людини кількість простудних захворювань знижується у 2–5 разів, а то вони й зовсім зникають.

 

VI. Узагальнення і систематизація знань

1. Вправа «Встанови відповідність»

Встановити відповідність між способом загартовування і прикладом загартовування.

Спосіб загартовування

Приклад загартовування

1. Загартовування сонцем

А. Перебування на свіжому повітрі.

Б. Загоряння.

2. Загартовування повітрям

В. Обливання.

Г. Ходіння босоніж.

Д. Обтирання холодним рушником.

3. Загартовування водою

 

Є. Плавання.

Е. Почергове перебування на сонці і в тіні.

Ж. Сон при відчинених вікнах

З. Душ

2. Вправа «Долоньки»

Учитель зачитує вираз, а учні, якщо теза правильна – хлопають у долоні, а якщо невірна – опускають  долоні  вниз.

- Загартовування повітрям треба проводити, одягнувши костюм із цупкої тканини, який повністю закриває руки і ноги.

-  Сприятливий час для загартовування сонцем з 12 до 14 годин.

-  Загартовування водою краще починати взимку, тоді організм швидше загартується.

-  Загорати рекомендовано з 8 до 11 годин і після 16 години.

-  Тривалість процедури загартовування водою для першого разу – не більше 10 хвилин.

-  Загоряти можна доти, доки не набридне.

-  Загартовування повітрям і водою слід починати в теплу пору року

 

V. Підведення підсумків уроку

Вправа  «Зворотній зв'язок»

Учні по черзі повинні продовжити  фразу:  «На  цьому  уроці  я  зрозумів.

 

I. Повідомлення домашнього завдання

Опрацювати § 15 та скласти  пам’ятку «Основні  правила  загартовування».

1


 

docx
Додано
26 листопада 2020
Переглядів
1626
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку