Цілі уроку:
- охарактеризувати особливості географічного положення Стародавньої Греції;
- проаналізувати господарську діяльність жителів Еллади;
- розвивати вміння працювати з історичною картою, відеоматеріалами;
- формувати навички проектної роботи.
Тема уроку. Природа та населення Стародавньої Греції.
Цілі уроку:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Очікувані результати:
Після цього уроку учні зможуть:
ХІД УРОКУ
І. Організація діяльності
Учитель. Китайська народна мудрість голосить «Скажи мені – і я забуду. Покажи мені – і я запам’ятаю. Дай можливість діяти самому – і я навчуся».
Згідно з цією мудрістю ми будемо сьогодні не лише говорити, а й спостерігати, досліджувати і діяти з метою пізнання нового.
ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань
Вправа «Що я знаю? Про що я хочу дізнатися?»
– Які питання ми розглядатимемо сьогодні на уроці?
– Що вам відомо з цієї теми?
– Про що б ви хотіли дізнатися більш детально в рамках сьогоднішньої теми?
– Що нам потрібно для того, щоб знайти відповіді на поставлені питання?
Учитель. Найдавніші цивілізації виникли в Єгипті, Месопотамії, Індії та Китаї. Виникненню перших цивілізацій сприяли природні умови, що, з одного боку, позитивно впливали на розвиток землеробства та скотарства, а з іншого – сприяли організації суспільства, удосконаленню знарядь праці, розвитку ремесел.
Ми з вами вже мандрували найдавнішими цивілізаціями Стародавнього Сходу, а сьогодні починаємо розглядати виникнення цивілізацій в Європі. Першою гостинно відкриває нам свої особливості та таємниці Стародавня Греція.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Сьогодні на уроці ви не просто ознайомитеся з природою та населенням Стародавньої Греції, а створите всій освітній продукт – пантбук, в якому стисло викладете зміст вивченого матеріалу. Саме тому, вам необхідно бути уважними, креативними та готовими до активної діяльності.
IV. Цілереалізація
Яким було географічне положення Стародавньої Греції?
Учитель. Греція розташована в південній частині Балканського півострова. Стародавня Греція складалася з трьох частин: материкової, іонічної та острівної.
Робота з картою:
Робота з підручником:
Як природні умови вплинули на заняття населення Стародавньої Греції?
Учитель. Клімат у Греції теплий. Під час короткої зими йдуть дощі, морозів майже немає. А влітку спекотно, дощів випадає мало. Значна частина Греції влітку страждає від посухи, майже всі річки пересихають.
Грунт в Греції не відзначався родючістю і вимагав ретельного обробітку. Лише деякі райони були сприятливі для землеробства. Із зернових культур переважав ячмінь, не примхлива до ґрунту культура.
На кам’янистих та покритих та покритих густими чагарниками схилах гір мешканці Стародавньої Греції розводили невибагливу до корму худобу: кіз, овець, свиней.
Природні умови у Греції сприяли розвитку різноманітних ремесел. Зокрема, завдяки покладам заліза та міді розвивалося ковальство. З високоякісної червоної та сірої глини виготовляли посуд і черепицю. Мармур, на який були багаті Аттика та о. Парос, використовували для спорудження храмів та громадських місць.
Перегляд відеоматеріалу «Господарство давніх греків»
Завдання:
Яку роль відігравало море у житті греків?
Робота в парах + прийом «Інтерв’ю»
Інструкція до роботи в парах:
Робота з картою:
V. Рефлексія
Вправа «Відкритий мікрофон»:
VІ. Оцінювання
Роздайте дітям смайли 3-х кольорів: червоний, жовтий, зелений. Кожен колір відповідатиме шкалі: зелений – все зрозумів/зрозуміла; жовтий – потребую додаткових пояснень; червоний – не зрозумів/не зрозуміла питання, не можу відповісти, не розумію. Зачитуйте питання та попросіть дітей піднімати відповідні смайли-відповіді. Під час даного виду оцінювання коментуйте питання, будьте уважні і спробуйте пояснити/розглянути ще раз (або в індивідуальному порядку) питання, що викликало труднощі.
Вправа «Світлофор»:
VІ. Домашнє завдання
Опрацювати параграф 23.
Творча вправа «Культурний обмін». Напишіть електронний лист до своїх рідних. Запропонуйте їм відвідати Грецію, описуючи природно-кліматичні особливості цієї країни.