Урок "Природа навесні "

Про матеріал
Конспект уроку з природознавства (3 клас) з використанням мультимедійне обладнання, ayдio демонстраційний матеріал, записи,відео.
Перегляд файлу

Конспект уроку з природознавства (3 клас).

Підготувала вчитель КЗ "Дніпровська ЗОШ I-III ст. №1"

Гончарова Н.В.

 

META:

  •                 ознайомити зі змінами у живій та неживій природі, у житті рослин та тварин;
  •                 розвивати пізнавальний інтерес учнів, спостережливість, увагу навчати самостійно здобувати знання, розвивати логічне мислення. пам'ять, розширювати словниковий запас;
  •                 виховувати ціннісне ставлення до природи;

ОБЛАДНАННЯ: мультимедійне обладнання, ayдio демонстраційний матеріал, записи,відео.

 

 ХІД РОБОТИ

I. Вступна частина.

 1. Організація класу.

 Знову день почався діти,

 Кличе в подорож дзвінок.

 Hy ж бо швидше починати,

Всі зібрались на урок ? (Так)

Працюй наполегливо, швидко, старанно. Щоб кожна хвилинка була не мaрна.

 2. Ранкова зустріч

(Лунає запис).

 Учні й вчитель стають у коло.Всі вітаються один з одним передаючи y долоньки гарний весняний настрій, яскраві промінчики сонця.

 Учитель запитус, яка пора року дітям подобається і чим (учні відповідають).

3. «Синоптична хвилинка».

 - Яка зараз пора року?

- Яке число, місяць?

- Температура повітря?

- Стан неба ?

 - Опади?

.II Актуалізація опорних знань.

 

1. Слухання вірша Павла Грабовського.

 Зійшли сніги, шумить вода,

 Весною повіва;

 Земля квіточки викида,

Буяс травка молода;

 Все мертве ожива.

 Веселе сонечко блистить,

 Проміння щедро ллє,

 Гайок привітно шелестить,

Неначе кличе пригостить;

 Струмочок виграє...

 Вчитель: Про які ознаки весни йдеться у вірші?

2 Презентація для учнів: «Ознаки весни» (https://www.youtube.com/watch?v=rbuut3wc7m)

III. Основна частина.

. 1. Діти працюють у групах (використовусться технологія «Навчаючи Вчусь».

 I група «Сонечко» (нежива природа)

 II група «Підсніжник» (рослина).

III група - «Білочка» (тварини).

I група опрацьовує матеріал про зміни в неживій природі.

 Щодня сонце дедалі вище піднімається над горизонтом, світить. яскравіше, теплішає, дні стають довшими. Небо блакитне, високе, по ньому пливуть білі легкі хмари, у березні -сніг, у квітні - сніг і дощ, у травні дош, Оскільки стає тепліше, сніг тане. Лід на водоймах темніє, укривається тріщинами, тане.

 Навесні грунт відтає ньому накопичується багато вологи від снігу, що тане. Поступово грунт на поверхні підсихає, в глибині залишається вологим.

Зміни, що відбувається навесні в неживій природі, взаємопов`язані.

 Сонце дедалі вище піднімається над лінісю горизонту, тому дні стають довшими.

 Сонце сильніше гріє землю, тому тануть сніг і лід.

 Учні презентують роботу «Перші ознаки весни в неживій природі.

 Після презентация роблять висновки.

Вчитель: Що ви дізналися про зміни в неживій природі навесні?

 Підкресли весняні явища.

-Відлига,

- Льодохід,

-Іде сніг,

- Повінь,

- Підвищення температури,

- Постійний сніговий покрів,

- Відтавання грунту.

II Група опрацьовує та презентує матеріал про рослини навесні.

 На початку весни ще не розтанув увесь сніг, а вже подекуди біля старої пожовклої трави проростає молода зелена травичка. З являються перш квітки - підсніжники, проліски, мати-й-мачуха. ці рослини розвивалися взимку під снігом. Щойно пригріє весняне сонечко, вони розцвітуть.

 У дерев і кущів починається весняний рух соків. Він настаі тоді, коли відтане грунт, і вода з коренів почне надходити в усі органи рослини .

Починають цвісти дерева. Першою зацвітас вільха. Достатньо лише торкнутися гілки вільхи із сережками, як вітер підхопить цілу хмару жовтого пилку.

 

 

 

 

Майже одночасно з вільхою починає цвісти ліщіна. На вербі розцвітають пухнасті квітки, що ми називаемо «котиками». На деревах і кущах розпускаються бруньки, з`являються зелені листки.

 Спочатку розпускаються ледь помітні липкі та духмяні листки берези. За березою поспішає розпускатися листя липи, вільхи, дуба. Потім починають зеленіти акації, яблуні, груші. Проте листки та трава швидко ростуть. І вже до травня все довкола вкривасться яскравою зеленню.

 Демонстрація слайдів «Первоцвіти»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Після представлення інформації підводяться підсумкі. Що нового дізналися про весняні квіти?

 IV. Фізкультхвилинка.

III гapyna опрацьовує та представляє матеріали про життя тварин навесні.

3 початком весни в багатьох звірів зимове хутро стае рідшим, змінюється його забарвлення. У зайця-біляка спочатку сіріє спинка, а потім боки. У білки шубка стає рудою. Прокидаються звірі, які перебували у зимовій сплячці. Навесні в більшості тварин з'являються дитинчата. У березні народжуються зайченята. Уже пухнасті, з розплющеними оченятами. Уже з народження звірята проворні.пухнасті, з розплющеними оченятами.

 У білки народжуються білченята. Вони зовсім безпомічні, сліпі, голі. Білка-мати перші дні не залишає їх самих, турбується про малят годує.

 Наприкінці березня у диких свиней народжуються поросята. У маленьких поросят на спині і боках помітні яскраві смуги. Так дорослим тваринам легше помітити їх у траві.

Лисиця риє глибоку нору з проходами під землею, із запасними виходами. Лисенята народжуються сліпими і безпомічними.

 Ведмежата, які народилися взимку, виходять разом із матір'ю з барлогу.

 

 

 

У травні народжуються малята у козуль, оленів. Зміна хутра. пробудження від зимової сплячки, народження малят -весняні явища у житті звірів.

 Птахи прилітають з півдня не всі разом, а по черзі. Спочатку прилітають граки, за граками шпаки, за шпаками ластівки, за ластівкамі журавлі.

 2. Провення гри «Упізная співака за голосом» (аудіозапис).

3. «Хто зайвий» гра на слайді картинки з зображенням тварини.

 Вибрати хто зайвий у ряду.

 Ведмідь, заєць, їжак, борсук (засть - він не спить взимку).

 Лисиця, вовк, журавель,лось (журавель це птах).

 Шпак, ворона, лелека, ластівка (ворона – зимуючий птах).

Після інформації підводять підсумки що нового дізналися про життя тварин навесні. V. Заключна частина.

1. Вправа «Мікрофон».

-Що нового ви дізнались на уроці?

 - Як себе поводять тварини навесні?

- Які весняні зміни відбуваються?

 - Як називаються весняні місяці?

2. Після отримання інформації про зміни в природі навесні, давайте перевіримо свої знання (тест «Природа навесні» https://learningapps.org).

 

Література:

1 Інтернет ресурс -https://www.youtube.com/watch?v=rbuut3wc7m),

https://learningapps.org

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гірняк Олександра
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
1355
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку