Урок "Африка- найспекотніший материк Землі!"

Про матеріал
Ознайомити учнів з особливостями природи Африки; розвивати просторову уяву, вміння працювати із картою півкуль та контурними картами; удосконалювати вміння роботи в парах, групах, виконувати самостійні, пошукові роботи; розвивати допитливість, спостережливість, пам'ять, увагу, мислення, діалогічне та монологічне мовлення; виховувати інтерес до вивчення географії.
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок природознавства. У 3 класіФастова О. С.

Номер слайду 2

Природничий диктант. Б;А;Б;А;Б;Євразія, Австралія, Африка.

Номер слайду 3

Африка – улюблениця сонця. А И У Б Н Я НФ К Л Л И С ЦР А Ю Е Ц О Я

Номер слайду 4

Тема уроку: Африка - найспекотнішийматерик Землі.

Номер слайду 5

Площа – 30,3 млн.кв.км. Другий за розмірами материк світу після Євразії

Номер слайду 6

Завдання. Позначте на контурній карті:материк Африку;екватор;острів Мадагаскар.

Номер слайду 7

Природа Африки. Пустеля Сахара. Гора Кіліманджаро

Номер слайду 8

Завдання. Позначте на контурній карті:пустелю Сахара;гору Кіліманджаро.

Номер слайду 9

Африка багата на різноманітні корисні копалини. Корисні копалини Африки

Номер слайду 10

Річка Ніл – найдовша річка в світі. Її протяжність понад 6 700 км. Води Африки. Водоспад. Вікторія

Номер слайду 11

Завдання. Позначте на контурній карті:річки Ніл і Конго;озеро Вікторія.

Номер слайду 12

Населення Африки

Номер слайду 13

Робота в групах. Прочитати тексти і підготувати по 2 запитання.

Номер слайду 14

Як називається наша планета? На якому материку ми живемо? А чому різні природні умови: Євразія і Африка?Увага! Увага! Увага!

Номер слайду 15

Дивовижна. Африка

Номер слайду 16

Домашнє завдання: Використовуючи різні джерела інформації, підготувати розповідь про острів Мадагаскар (за бажанням)Скласти кросворд “Африка” (за бажанням)

Номер слайду 17

Дякую за урок!Молодці!!!

Перегляд файлу

Для учнів 3 класу

Урок природознавство

Підготувала вчитель:Фастова О.С.

Мета: ознайомити учнів з особливостями природи Африки; розвивати просторову уяву, вміння працювати із картою півкуль та контурними картами; удосконалювати вміння роботи в парах, групах, виконувати самостійні, пошукові роботи; розвивати допитливість, спостережливість, пам'ять, увагу, мислення, діалогічне та монологічне мовлення; виховувати інтерес до вивчення  географії.

Обладнання: карта (атласи), глобус, енциклопедії, картки, презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент

У нас сьогодні – ніби свято,

Гостей зібралося багато,

Ану ж на мене подивіться

І до гостей всі поверніться

Та веселенько посміхніться!

ІІ. Представлення «фахівців»

  • А щоб урок пройшов цікаво, запам’ятався інтересними фактами я покликала на допомогу таких фахівців: головний синоптик, географи, експерти (члени МАН)

ІІІ. Підсумок фенологічних спостережень

  • Які зміни відбулися в неживій та живій природі за минулий тиждень?
  • А підведе підсумки нам головний синоптик.

IV. Складання плану урока.

  • Діти, коли був сильний вітер до нас в клас залетіло декілька осінніх листочків. Подивіться, у вас на парті немає їх? І у мене є. Щось там на них написано. Прочитайте вголос.
  • А можна з цих речень скласти план нашого уроку? Давайте зробимо це.
  • Підсумок спостережень за природою.
  • Природничий диктант.
  • Інформація від експертів.
  • Робота з контурними картами
  • Фізкультхвилинка ( у вчителя)
  • Цікавинки від географів.
  •  Робота в групах
  • Тести
  • Підведення підсумків. Самооцінювання.

V. Актуалізація опорних знань.

1. Природничий диктант

  1. Материк - це

А) Невелика ділянка суші, оточена з усіх сторін водою.

Б) Велика ділянка суші, оточена з усіх сторін водою.

В) Ділянка суші, оточена з трьох сторін водою, а з четвертою – сушею.

2. Материків на Землі?

А) Шість.

Б) Чотири.

В) Дуже багато.

3. На якому материку є три теплові пояси?

А) Африка

Б) Євразія

В) Північна Америка

Г) Антарктида

4. Територія України знаходиться на материку

А) Євразія

Б) Австралія

В) Азія

5. Велетенська льодова пустеля - це?

А) Північна Америка

Б) Антарктида

В) Південна Америка

6. Гра «Впізнай материк за контуром» (записати) Євразія,Австралія, Африка.

2. Взаємоперевірка   ( слайд )

3. Відгадування загадки

 

  1. Чи насправді так, чи може сон це,

Наче казка, неповторний дивний світ.

Цей материк – улюблениця сонця

Де бував чудовий лікар Айболить. ( Африка)   ( слайд )

VI. Повідомлення теми, мети уроку

  • Прочитайте тему уроку   ( на слайді )
  • Що ви знаєте про цей континент?

Проблемне питання

  • А чому його називають – найспекотнішим?
  • Молодці! А ви хочете ще більше дізнатися про цей материк?
  • Ви не втомилися? Тоді ми з вами почнемо нашу уявну подорож по материку Африка. А допоможуть нам наші експерти, але одне до вас прохання слухати їх дуже уважно, тому що вони будуть ще вам давати завдання.

VІІ. Вивчення нового матеріалу

1 експерт.  ( слайд «Африка» )

Африка - другий за величиною після Євразії материк

земної кулі. Майже посередині Африку перетинає лінія

екватора. Тому материк

Африка - найспекотніший. Таке розміщення сприяє надвисоким

температурам упродовж усього року. На материку майже не буває

холодних зим. Сніг тут - украй

рідкісне явище. Як не дивно,

його можна побачити біля еква-

тора на гірських вершинах вище

за 5000 м.

На південному сході материка

розміщений великий острів - Мадагаскар.  ( слайд )

Завдання. Позначте на контурній карті острів Мадагаскар.

2 експерт.   (слайд «Природа Африки» )

Природа Африки. Поверхня материка – переважно рівнинна. Є і гори. Найвища точка Африки - гора Кіліманджаро (5895 м). В Африці

поблизу тропіків температура сягає +32 °С улітку

і +24 °С узимку. Біля північного тропіка випадає най-менше опадів, тому тут простяглася найбільш спекотна

й суха область не тільки Африки, а й усієї Землі - пустеля

Сахара.

Літо в Сахарі неймовірно спекотне, небо майже безхмарне.

Сонце нагріває поверхню каменів і піску до

+70 °С, температура повітря сягає +40 °С і вище. Удень

розпеченим сухим повітрям важко дихати. Усе живе

ховається в ущелинах каменів, у коренях висохлих

трав. Пустеля здається мертвою. Улітку часто дме сильний

вітер, що несе хмари піску. Пил закриває сонце.

Люди й тварини задихаються - рот, ніс і очі забиває

піском. Біда тому, хто не сховається

вчасно від бурі.

Завдання. Позначити на карті гору Кіліманджаро і пустелю Сахара.   ( слайд )

Фізкультхвилинка

3 експерт   ( слайд «Корисні копалини» )

Африка багата на корисні копалини. Тут є великі запаси

золота, платини, алмазів, уранових руд, нафти і газу.

 

4 експерт   ( слайд  «Води Африки» )

 

Води Африки. Материк Африка з усіх боків омивається

водами Атлантичного та Індійського океанів,

а також Середземного моря. Вони теж впливають на

природу Африки.

Територією Африки протікають річки.

Ніл - одна з найдовших річок у

світі. Біля екватора протікає повноводна

річка Конго. Більшість

річок Африки швидкі, рясніють

водоспадами, озера зосереджені

переважно на сході, де вода заповнює

тріщини розломів землі.

Найбільшою прісною водоймою

в Африці є озеро Вікторія

 Воно не глибоке.

Завдання. Позначте на карті річки Ніл і Конго, та озеро Вікторія.

 

5 експерт   ( слайд «Населення Африки» )

 

Населення Африки. Значна частина населення Африки

має темний колір шкіри. На півночі живуть народи зі

світлою, смаглявою шкірою. Основна частина населення

мешкає в селах, займається сільським господарством.

Завдяки великій кількості тепла в Африці вирощують

такі культури: каву, какао, фініки, ананаси, банани та ін.

На території Африки розміщено понад 50 держав.

 

VIII. Закріплення та осмислення знань учнів

  1. Робота в групах

Прочитати тексти і підготувати по 2 запитання іншим командам.

  1. Тести

 

  1. Пропоную вам ще трохи відпочити і послухати «цікавинки», які приготували нам географи.

IX. Підсумок уроку. Самооцінка уроку.

Увага! Проблемне питання.   ( слайд )

- Так, як називається наша планета? Ми де живемо? А чому різні природні умови: Євразія і Африка?

Х. Домашнє завдання.

1.Виконати завдання у зошиті ст. 28;

2. Використовуючи різні джерела інформації, підготуй розповідь про острів Мадагаскар (за бажанням)

3. Скласти кросворд «Африка» (за бажанням)

 

 

 

 


Додатковий матеріал

Гра «Вірю – не вірю»

  •                   Чи вірите ви, що Африка – найжаркіший материк?
  •                   Чи вірите ви, що в Африці розташована найбільша пустеля світу?
  •                   Чи вірите ви, що в Африці є така пора року, як зима?
  •                   Чи вірите ви, що в Африці є помірний кліматичний пояс?
  •                   Чи вірите ви, що Африка – найвологіший материк?
  •                   Чи вірите ви, що вершини вулканів в Африці вкриті снігом?

 

Бліц-турнир

  1. За допомогою якого приладу можна орієнтуватися?(Компас)
  2. Що показує, у скільки разів зменшено або збільшено територію? (Масштаб).
  3. Уявна лінія на глобусі чи карті, яка вказує напрям північ-південь і з’єднує Північний і Південний полюси.(Меридіан).
  4. Простір землі, який можна охопити оком.(Горизонт).
  5. Зображення на папері вигляду предмета зверху.(План).
  6. Одна із основних сторін горизонту.(Південь).
  7. Яку форму має Земля?(Кулі).
  8. Скільки полюсів має Земля? (Два)
  9. Уявна лінія, що поділяє земну кулю на дві однакові півкулі.(Екватор).
  10. Модель Землі. (Глобус).
  11.  Як ще по-іншому називають глобус? (Куля).
  12.  Уявна лінія, що вказує напрям захід-схід. (Паралель).

 

 

2.Гра «Істинні чи хибні твердження»

Підтвердіть або заперечте.

А) Євразія – найхолодніший материк? (ні)

Б)Австралія – найвологіший материк? (ні)

В) Північна Америка – третій за розмірами материк?(так)

Г) Антарктида – найменший материк? (ні)

Д) Африка – найжаркіший материк? (так)

Е) Південна Америка – найсухіший материк? (ні).

Дітям роздати картки із незакінченими реченнями.

Завдання: дописати відповідь.

Глобус — це... (модель Землі).

Лінії на глобусі, що з'єднують північний та південний полюси і про-

ведені згори вниз, називаються. (меридіанами).

Лінії, що проведені зліва направо, називаються. (паралелями).

Якщо поверхню півкуль зобразити на аркуші паперу, то отримаємо...

(карту півкуль).

Якими кольорами позначають сушу на карті і глобусі? (Коричневий,

жовтий, зелений)

Масштаб — це…


«Цікавинки»

  • Африку часто називають Чорним континентом, маючи на

увазі темний колір шкіри її жителів. Більша частина

народів Африки потерпає від голоду й бідності.

 

  • Назва «Африка» виникла від латинської «африкус», тобто без морозний, той, що не знає холоду.
  • В пустелі Калахарі дуже жарко. Але 1 вересня 1981 року там вперше випав сніг!
  • Основну частину населення материка становить негроїдна раса. Учені стверджують, що вперше людина з'явилася в Африці, а потім вже поступово розселилася по всьому світу.

 

  • На півночі Африки розкинулася найбільша пустеля Землі - Сахара. Пісок тут нагрівається так, що в ньому можна пекти яйця. Верблюди, які живуть у цій пустелі, можуть обходитися без води більше двох тижнів.

 

  • Саме в Африці зафіксована найвища температура +58,4° і знаходиться найбільша пустеля Сахара


Тести

  1.               Материк Африка розташований

А) у західній півкулі;

Б) у східній півкулі;

2. Материк Африка

А) найбільший;

Б) найспекотніший;

В) найменший.

3. Африка омивається океанами

А) Атлантичний, Тихий;

Б) Північний Льодовитий, Індійський;

В) Індійський, Атлантичний.

4. Найбільший острів материка

А) Мадагаскар;

Б) Вікторія;

В) Кіліманджаро.

5. Африка знаходиться

А) у помірному поясі;

Б) у тропічному поясі;

В) у холодному поясі.

6. Чому Африка найспекотніший материк?

А) знаходиться на екваторі;

Б) у тропічному поясі;

В) омивається океанами.

 

Самооцінка уроку

  1. Чи сподобався мені урок?

А) так;

Б) ні.

2. Чи вносив я частинку своєї праці у розв'язанні головної проблеми уроку?

А) завжди;

Б) іноді;

В) не вносив.

1

 

zip
Додано
31 березня 2020
Переглядів
897
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку