Урок "Природні явища"

Про матеріал
Конспект уроку для 2 класу. Підручник « Я досліджую світ» 2 клас Н.М.Бібік 1 частина.
Перегляд файлу

Тема: Природні явища.  

Мета: поглибити знання учнів про природу;формувати в учнів уявлення про явища природи; формувати потребу у пізнанні природи; розвивати кмітливість, спостережливість, мислення.

Тип уроку:комбінований.

Методи і прийоми:бесіда,розповідь,Інтерактивна вправа «Пори року», «Вгадай звук», «Долонька».

Обладнання:мультимедійна презентація,проектор,мультимедійна дошка

Література: 1. Державний стандарт початкової освіти // Постанова Кабінету Міністрів України про затвердження Державного стандарту початкової освіти від 21 лютого 2018 р. № 87

2. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1–4 класи . // Режим доступу до ресурсу: http://mon.gov.ua/

3.Підручник « Я досліджую світ» 2 клас Н.М.Бібік 1 частина.

ХІД УРОКУ

І.Організаційна частина

Добрий день ,діти,мене звати Юлія Володимирівна і сьогодні урок у вас проведу я.

1.Ранкове коло

— Я бачу, який у вас гарний настрій, оченята в усіх сяють, ніхто не сумує. А що нам ще може поліпшити настрій?

— Подаруйте один одному свою посмішку і привітайтесь  долоньками, кажучи , : «Добрий ранок».

-Я почну. Добрий ранок,(ім’я),……..

Зараз я буду говорити твердження,якщо це добре-ви присідаєте,якщо погано-плескаєте в долоні.

  • Ясний сонячний день ?
  • У лісі зникли всі вовки?
  • Щодня йдуть дощі?
  • Усі дерева зелені?
  • Багато квітів у шкільному саду?
  • Зникли всі птахи планети?
  • Сонечко не сходить і надворі постійна темрява?

2.Вправа «Синоптик»

ІІ.Повторення вивченого матеріалу.

Діти,пропоную зараз трішки пригадати,що ви запам’ятали про будову рослин на минулому уроці.

Погляньте на малюнок.

Під яким номером у рослини знаходиться корінь?(3)

Під яким номером стебло?(5)

Де листя? (2) Квітка?(1) Плід?(4)

ЯК ВИВЧАТИ БУДОВУ РОСЛИН? - РОСЛИНИ - ОКРАСА ЗЕМЛІ - ЛЮДИНА І ПРИРОДА -  Підручник - Я досліджую світ 1 клас Частина 2 - І. В. Грущинська - Оріон  2018

ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку.

  Сформулювати тему уроку вам допоможуть загадки.

  • Червоне коромисло — через річку повисло. (Веселка)
  • Спершу —  блиск,  за  блиском   тріск,  за  тріском   плеск.  (Блискавка, грім, дощ)
  • Щось на небі гуркотить,

Наче звір страшний, летить.

Сильний дощ на землю ллється,

Звір у руки не дається.

Очі світяться яскраво —

Всі у дім тікайте жваво! (Грім та блискавка)

 Отже,  про  що  ми  з  вами  говоритимемо  на  уроці?  (Про  веселку,  блискавку, дощ.)

  Як назвати це одним словом? (Явища природи.)

  Тема нашого уроку «Явища природи»

IV.Вивчення нового матеріалу

В усі часи усі народи

Вивчали явища природи.

Природа-матінка дивує:

То дощ паде, то вітер дує,

Мороз тріщить, туман лягає,

На небесах веселка сяє.

Отож і ми часу не гаймо:

Природні явища вивчаймо.

 

1.Розповідь(з демонстрацією зображень)

Все,що нас оточує і не створено людськими руками є природою .Всі зміни,що відбуваються в природі називаються природніми явищами.

Вітер-це рух повітря .

Дощ-це вода яка падає на землю з хмари,яка просочена вологою .

Гроза – явище під час якого виникають блискавки,це сильні електричні розряди в середині хмари та біля поверхні землі,які супроводжуються громом.Гроза небезпечне явище яке може викликати повені,пожежі.

Райдуга або веселка - явище яке з’являється після дощу,являє собою одну,а інколи і дві дуги,що складається із семи кольорів. Райдугу можна спостерігати коли сонце освітлює водяний пил поблизу водоспадів, фонтанів. У легендах і міфах райдуга це місток що з’єднує світ богів і людей.

Роса виникає  влітку,восени,навесні. Зранку здається,що трава волога,ніби після дощу,за ніч повітря охолоджується пара що є в повітрі торкається поверхні землі та перетворюється на краплину води. Восени вночі інколи роса підмерзає та набуває білого кольору,через що трава теж здається білою.

Іній-це вид опадів  із тонкого шару крижаних кристалів. Утворюється з пари що є в повітрі,якщо температура в повітрі нижче від нуля то утворюється іній,якщо вище-роса. Взимку від ваги інію можуть ламатися навіть гілки дерев.

Град-це вид опадів із не прозорого льоду овальної чи не правильної форми,може бути від 1 мм до 13 см.Зазвичай випадає влітку шар граду може сягади кількох сантиметрів.Час опадів 5-10 хв.Завдає шкоду господарству ,знищуючи культурні рослини на полях,городах та плодових дерев в садах.

Взимку коли на вулиці холодно краплинки дощу замерзають і падають на землю у вигляді сніжинок.Вони однакові за кольором-всі білі,але різні за своєю формою,візерунком.

Заметіль-це явище коли вітер переносить сніг над землею ,буває із снігу що падає або зі снігу що вже лежить на землі.Сила її залежить від сили вітру .

Туман-це явище яке робить повітря мутним не прозорим,туман це хмара біля повітря землі. Осінні тумани біля річок , у ярах густіші ніж влітку. Бувають тумани й у морозні зимові дні.

– Про які явища природи  ви щойно послухали?

– Чи можемо ми впливати на явища природи, можемо ми їх відмінити?

Вправа «Пори року»

Кожне природнє явище існує у відповідну пору року.

Зараз,ми поділимось на підгрупи.

Першому ряду відповідає  білий колір,кожен з вас має пригадати і назвати природні явища характерні для зими.

Другий ряд-це червоний,ви маєте назвати природні явища характерні для осені.

Третій ряд-зелений,ви маєте назвати природні явища характерні для весни.

Четвертий ряд-жовтий,вам потрібно назвати природні явища характерні для літа.

(Відповіді учнів)

Кожна пора року гарна по своєму,має свої особливості,тобто свої сезонні зміни.

2.Робота з ілюстраціями

– Які явища природи зображені на малюнку?

– Для якої пори року вони характерні?

– Якої пори року ви народилися?

– Які явища її характеризують?

3.Вправа «Вгадай звук»

Зараз,я увімкну звук якогось природнього явища,а вашим завданням буде здогадатись що це за звук.

Звучать звуки дощу,грози,граду,завірюхи,вітру.

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=mRrfHjc9suc

 

V.Узагальнення і систематизація знань

1.Робота в зошиті

Розгорніть зошити на с.24.Погляньте уважно на вправу 1. Вашим завданням буде знайти і розфарбувати за зразком відповідні слова-назви природніх явищ. Кожне слово розфарбовуйте різним кольором.(веселка,мороз,хмари,дощ,туман,блискавка,льодохід,повінь)(Під час роботи в зошиті слідкую за поставою і правильністю виконання завдання)

2.Виконання завдання 2 с.24

Погляньте на завдання 2.

Що найменше за величиною,рік,день,тиждень чи місяць?(День)Отже в клітиночці біля слова день пишемо одиничку.

Після дня,що за величиною йде?(тиждень),отже в клітиночці пишемо цифру 2…

3.Виконання завдання 4.с.25

Послухайте уважно вірш і скажіть де помилився  хлопчик.

КАРТИНА

В мене є така картина —

краща від усіх!

Не картина — дивина.

Над горою — низина.

Спіють яблука, малина,

зверху валить сніг.

На гілках сидять зайчата,

по ставку пливуть курчата.

Їжаки летять.

Світить сонце, сяють зорі.

Жолуді на осокорі гронами висять.

— От картина так картина!

Що малюнок, то й новина.

Хто ж її подарував?

— Це я сам намалював.

-Тож,де помилився хлопчик?(виділені слова)

 

VI.Підсумок

- Про що ми говорили на уроці? (Про явища природи.)

-Що таке явища природи? (Явища природи — це зміни, що відбуваються в природі.)

-Загинаючи відповідний палець дайте відповіді на запитання.

Вправа «Долонька»

 

https://i2.wp.com/seminar.net.ua/wp-content/uploads/2020/02/85071425_194572101613298_6579490340959420416_n.jpg?resize=805%2C396

Домашнє завдання

С 24-25

-Дякую вам,діти,за урок. До побачення!

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гірняк Олександра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 квітня 2022
Переглядів
10427
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку