Урок природознавства

Про матеріал
Урок природознавства для 2 класу за підручником І.Грущинської "Осінь. Осінні місяці. Планування спостережень за живою і неживою природою восени."
Перегляд файлу

               Урок природознавства      2 клас  

 

Тема. Осінь. Осінні місяці. Планування спостережень за живою і неживою природою восени.

Мета: формувати уявлення про ознаки осені у природі ;ознайомити учнів з осінніми місяцями; розкрити походження назв місяців осені; вчити описувати красу природи восени та позитивні емоції, які вона викликає; розвивати уяву, фантазію, мовлення, спостережливість, пам’ять; виховувати любов до природи.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: мультимедійні засоби навчання та їх програмове забезпечення, таблиця, малюнки,картки.

Форми роботи: індивідуальна,фронтальна, парна,самостійна.

Методи,прийоми навчання: слово вчителя,робота з підручником,гра «Склади пазли»,самостійна робота,робота в парах.

                       Перебіг уроку

  1. Організація класу.

IІ.Актуалізація опорних знань

1. Фенологічні спостереження.

-Яка зараз пора року?

-Яке сьогодні число?

-Яка температура повітря?

-Що можна сказати про стан неба?

-Чи є сьогодні вітер? Який він за силою?

-Чи були сьогодні опади? Які?

2. Гра «Склади пазли»

 -   Назвіть осінні місяці.

  • Які зміни відбулися восени в живій природі?
  • Які зміни відбулися восени в неживій природі?
  • Як ви розумієте вислів: осінь іде, за собою дощ веде?

3. Робота за малюнком «Пори року»

  • Назвіть пори року зображені на малюнку.
  •                Яка зараз пора року іде?
  •                В якій частині малюнка зображено осінь. Доведіть.
  •                Що уявляєте, коли думаєте про осінь?

                  III.Повідомлення теми й мети уроку.

  1. Відгадування загадки.

Без пензлика,без олівця

Розфарбувала деревця.

Сумно у гаях блукає,

Жовті шати одягає.

Золотисту стелить постіль,

Жде сестрицю білу в гості. 

- Які слова допомогли вам відгадати загадку?

 -Сьогодні ми розпочинаємо нашу  мандрівку  володіннями  Осені.                

IV . Вивчення нового матеріалу.

1.Вступне слово вчителя.  

  - Осінь – загадкова та чарівна пора. Вона може бути веселою та яскравою, коли все навкруги освітлено сонцем, коли тебе оточують дерева, на яких листя немов розмальоване. Через деякий час осінь стає замріяною та сумною – йде дощ і день здається вічністю, а потім стає зовсім холодно. І складається враження, що в такі дні осінь прощається з нами, уступаючи місце величній зимі.

-За народним переказом, Осінь – старша дочка Зими. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй: «Збирай все моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою, і люди полюблять тебе.» І Осінь, як ви бачите, виконує наказ Сонця і щороку дарує нам щедрі дарунки, чарує нас своїм осіннім золотом.

2. Перегляд творів мистецтва

А) Слухання аудіозапису музики

-Що ви уявили, коли слухали цю мелодію?

- Який настрій викликала ця мелодія?

Б) Перегляд картин художників 

- Що об’єднує картини художників?

-Які кольори переважають?

-Чому художники вибирали саме ці кольори?

В) Перегляд малюнків учнів

 - Діти,як же змінилася природа з приходом осені?

Д) Розповідь учителя

 Сонце піднімається на небосхилі не так високо,як улітку,тому його промені слабше прогрівають земну поверхню. Температура повітря поступово знижується,

з`являються перші заморозки.  На початку осені ще досить було тепло. І ми могли бачити,що деякі дерева і кущі зеленіли. Але стало холодніше і листки почали змінювати колір. У  лісах земля вкривається суцільним килимом із листя . У вологій лісовій підстілці можна знайти різноманітні гриби ,а ще  почути скрекотання сорок  та поодинокий стукіт дятла.

-А чи не забули ви, як називаються осінні місяці?

3. Читання казки  про осінні місяці

  •                Який шлях подолала осінь?

                   Осінь – це шлях який природа проходить від літа до зими.

  •                Чому у синів не вистачило часу поспілкуватися з мамою?

4. Розповідь про осінні місяці

5. Робота за підручником (с. 39-40)

  Прочитайте,  про  що  розповідають назви  осінніх  місяців (с. 39-40). Розкажіть про кожний місяць за фотографіями.

6. Доповнення вчителя  за таблицею

Вересень колись називали сівень, адже починали сіяти озимину. Жовтень – хмарунець, тому що часто змінювалась погода, або весільник. У народі так і казали: «Жовтень на весілля багатий». А листопад – просто падолист, адже опадає листя.

 

V. Узагальнення знань учнів

1.Робота в парах

Знайдіть  на малюнках помилки та обведіть  їх олівцем.

C:\Users\Руслан\Desktop\Осінь\Новая папка\IMG_0002.jpg

  - Чим  саме привабливий місяць вересень?

   - Як саме жовтень прикрасив природу?

   - Чим вразив місяць листопад?

2.Робота з сервісом підтримки навчання  LearningApps

VI.Підсумок уроку.

  • Що з почутого на уроці було найцікавіше?
  • Що вам найбільше запам’яталось?

Самооцінювання

VII. Домашнє завдання

Творчі завдання

1) Підібрати загадки про осінь

2)Підібрати народні прикмети про осінь

3) Знайти цікаві факти про явища, які відбуваються восени

4)А хто хоче краще показати свої знання, отримує додаткове завдання: скласти розповідь «За що я люблю осінь»

 

docx
Додано
21 березня 2019
Переглядів
796
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку