Урок природознавства для 4 класу на тему: "Значення світового океану"

Про матеріал
Щоб добре засвоїти матеріал, потрібно не просто прочитати або послухати, а помандрувати і самому зробити висновки. Цікаві завдання в цьому допоможуть.
Перегляд файлу

Степаненко Тамара Андріївна,

вчитель початкових класів

Смілянського НВК «Загальноосвітня школа І ступеня-

гімназія імені В. Т. Сенатора»

 

Урок природознавства для 4 класу (за підручником Т. Г. Гільберга)

 

Тема. Значення світового океану

Мета.  Формувати ключові компетентності:

вміння вчитися – організовувати свою працю для досягнення успіху;

предметні: продовжувати формувати уявлення про океани Землі, їх зображення на карті, уміння читати карту і працювати з нею; поглиблювати знання про розміщенням на карті і на глобусі, природними  умовами, особливостями рослинного та тваринного світу; висвітлити значення океанів та використання їх багатств людиною.

Розвивати  пам’ять; спостережливість,  пізнавальний інтерес, уміння працювати з додатковою літературою, навички роботи в парі, групі; вміння висловлювати свої думки.

 Виховувати спостережливість, бережне  ставлення до природних багатств, любов до природи.

Обладнання: карта півкуль, глобус, атласи, картки для роботи в парі, групі, презентація

Тип уроку: закріплення матеріалу

Хід уроку

І. Організаційний момент

– Сьогодні на уроці ми здійснимо кругосвітню подорож на нашому уявному кораблі «Навколо світу за 40 хвилин» і працюватимемо в командах:

«Тихий океан», «Атлантичний океан», «Індійський океан», «Північний Льодовитий океан», «Південний»

 Щоб під час подорожі не трапилось несподіванок, звернемося до корабельного синоптика.

Фенологічні спостереження

Ми всі живемо на планеті Земля. В її мальовничому куточку, який має назву Україна. Сьогодні 18 грудня. Температура повітря о 7 годині ранку становила … градусів. Вітер легенький. Опадів не передбачається.

Гідроміцентр рекомендує перевірити:

  • Пухкий сніг став трохи танути - чекай потепління в найближчі дні

Цього дня зазвичай випадають великі сніги, настають морози.

Якщо до цього дня сніг не випав - зима буде теплою, а як з'явиться - довгою і холодною.

  • Сава – батько зимового Миколи. Всі три свята – Варвари, Сави та Миколи – називали Миколаєвими святами.
  • Варвара снігом стелить, Сава завірюхою загладжує, а Микола морозом давить.
  • Варвара ночі увірвала, а Сава став день доточувати.
  • Як ви розумієте ці прикмети?

II. Актуалізація опорних знань

  • Давайте знову повернемося до карти півкуль і глобуса. Який колір переважає на карті півкуль? (На карті переважає голубий колір.)
  • Що ним позначають? (Ним позначено Світовий океан.)
  • Пригадайте  у яких трьох станах перебуває вода на Землі? (У природі вода перебуває у трьох станах: рідкому – вода, твердому – сніг і лід, газоподібному – водяна пара.)
  • За яких умов вода переходить з одного стану в інший? (При нагріванні з рідкого стану вода переходить у газоподібний. А при охолодженні з газоподібного стану вода переходить у рідкий. При замерзанні вода перетворюється у твердий стан. А при нагріванні сніг і лід розтають, переходять у рідкий стан.)
  • Як відбувається кругообіг води в природі? (Під впливом сонячного тепла з поверхонь річок, ставків, озер, морів, океанів, ґрунту  і рослин випаровується вода. Легка водяна пара піднімається високо в гору. Там набагато холодніше, ніж біля поверхні Землі. Якщо температура повітря вища від 00, то водяна пара вгорі охолоджується і перетворюється на дрібненькі краплини води. З них утворюються дощові хмари. У хмарах краплинки зливаються. Вони стають важкими і падають у вигляді дощу.)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності

Сьогодні на уроці ми будемо подорожувати океанами Землі.

ІV. Закріплення матеріалу

1. Розповідь учителя

На Землі дуже багато води. Світовий океан займає майже 70% поверхні нашої планети, він має великий вплив на клімат і живу природу материків. Деякі дослідники навіть вважають, що нашу планету слід було б назвати планетою Океан, а не планетою Земля.

Отже Світовий океан є дуже важливим для всього живого на Землі.

2. Робота в парах

- Опрацюйте цікавинки про океани Землі та презентуйте інформацію класу.

Релаксаційна пауза «Музика хвиль»

3. Гра «»Відгадай за описом»(робота в групах)

Прочитайте опис океану та назвіть його.

4. Робота з картою

Покажіть океан, розкажіть про нього.

5. Бесіда    

- Що складає на поверхні Землі 70%? (Світовий океан.)

- Із скількох океанів складається Світовий океан? (4 океани: Тихий, Атлантичний, Індійський і Північний Льодовитий.)

- Який океан найбільший? (Тихий океан.)

- Який океан найменший? (Північний Льодовитий океан.)

- Який океан найтепліший? (Індійський океан.)

- Яка за смаком вода в океані? (Солона)

- Яке значення Світового океану для планети Земля? (збагачує повітря киснем, зігріває планету, зберігає постійний клімат Землі, визначає погоду на нашій планеті, годує людей, дає різноманітні будівельні матеріали та корисні копалини, це зручний водний шлях.)

-Хто першим здійснив кругосвітню подорож? (португальський мореплавець Фернан Магеллан  у вересні 1519 року.)

V. Узагальнення та систематизація знань учнів

1. Тестування:

1.Скільки океанів входить до складу Світового океану?

а) три; б) чотири; в) п’ять.

2.Який серед океанів найменший?

а) Тихий; б) Північним Льодовитий; в) Атлантичний; г) Індійський.

3.Світовий океан дає людям …

а) зручний водний шлях для перевезень;  

б) збагачує повітря киснем;

в) зігріває планету;

г) продукти харчування і сировину для промисловості.

4.У якому океані найбагатший рослинний і тваринний світ?

а) Індійському; б) Атлантичному; в) Тихому;  г) Північному Льодовитому.

5. Якими океанами омивається Африка?

а) Тихим; б) Атлантичним; в) Індійським; г) Північним Льодовитим.

6. Яких тварин, що живуть поблизу узбережжя Північного Льодовитого океану, взято під охорону?

а) тюленів; б) білих ведмедів; в) моржів; г) пінгвінів.

7. Який океан найбільший?

а) Індійський; б) Північний Льодовитий; в) Тихий; г) Атлантичний.

2. Гра «Ерудит»

- Які ви знаєте «кольорові» моря нашої планети? (Червоне, Чорне, Жовте, Біле).

- В якому морі не можна втопитися? (У Мертвому: його вода солона, а тіло людини легше від неї).

- У кого обидва ока на одному боці? (У камбали).

- У кого рот на животі? (У акули).

- Хто червоніє, побачивши обід? (Кальмар).

- У кого одна нога дім перевозить? (У молюска).

- Яким «холодцем» можна обпектися? (Медузою).

- Хто з представників тваринного світу найефективніше очищує морську воду? (Губки і черепашки).

VI. Рефлексія

Ось і повернулись ми із мандрівки. Вам сподобалося?

Які завдання були найцікавішими?

Технологія «Мікрофон»

Чому навчив вас цей урок? 

 Д/ з: завдання на вибір:

  • Проблеми світового океану.
  • Чому вода в океані солона?
  • Корали – істоти чи рослини?
  • Дібрати з літератури загадки про мешканців океанів для проведення вікторини.
  • На яку глибину проникає в океані світло?
  • Хто перший проникнув в океанські глибини?
  • Що таке батискаф?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кулак Ірина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 квітня 2020
Переглядів
4541
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку