1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

урок природознавства "Поняття про збереження тепла і електроенергії у побуті."

Про матеріал

Урок природознавства у 3 класі з теми "Поняття про збереження тепла і електроенергії у побуті".

Мета уроку: сприяти формуванню елементарних понять про збереження тепла та електроенергії в побуті; навчати застосовувати в житті правила економного використання тепла, електроенергії; розвивати дослідницькі вміння, вміння спостерігати, аналізувати, робити висновки; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Перегляд файлу

Тема. Поняття про збереження тепла і електроенергії у побуті.

 

Мета: сприяти формуванню елементарних понять  про збереження тепла та електроенергії в побуті; навчати застосовувати в житті правила економного використання  тепла, електроенергії; розвивати дослідницькі вміння, вміння спостерігати, аналізувати, робити висновки; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища.

     Тип уроку: формування, удосконалення знань, умінь і навичок.

Обладнання: презентація «Збереження електроенергії та тепла у побуті», картинки, макет будинку,  картки із завданням для роботи в групі, роздатковий матеріал для роботи в парі.

 

Хід уроку.

І. Організація  класу.

Пролунав дзвінок.

Починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім третім класі

Діти просто молодці.

 

ІІ. Хвилинка  фенологічних  спостережень.

1.Вправа «Погода»

   Сьогодні  четвер,  20  грудня. На території  нашого міста   спостерігається така погода (температура повітря, стан неба, вітер, опади, інші явища).

Всім присутнім ми бажаємо: нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди, хай вам щастить.……………………………………………..

2.  Робота з приказками.

Вправа «Незакінчені речення…»

  •             Грудень рік кінчає,…………… а зиму починає.
  •             Прийшов грудень,…………..     приніс студень.
  •             У грудні сонце на літо,…………а зима на мороз повертають. (22 грудня сама довга ніч і самий короткий день,після нього день збільшується)

 

 -  Отже, давайте зробимо підсумок наших спостережень про   грудень. (Перший місяць  зими холодний,  температура  повітря  низька, більшість днів було похмурих, а тому  всі  приміщення  потребують  опалення)

 -  Так, коли  надворі  холодно,  кожен  з  нас прагне вдома   зігрітися. Тож  давайте  пригадаємо,  поміркуємо,  звідки  береться тепло в будинках?

 

ІІІ. Актуалізація  опорних  знань

  1.  Мозковий  штурм.

- Що ми використовуємо у будинках для опалення, отримання гарячої води, освітлення приміщень, роботи електроприладів? (теплову енергію і електроенергію)

- Що таке ЕНЕРГІЯ?

- Назвіть джерела енергії. На які групи їх поділяють?

- До  яких  джерел  енергії  ми  відносимо  природній газ, кам’яне вугілля, нафту

  –Що  це  значить? ( Процес утворення цих корисних копалин дуже тривалий. Прийде  час  і  вони  можуть закінчитися)

- Чи  має  наша  держава  великі  запаси  цих  корисних  копалин? (Ні,  Україна  купує  природний  газ  та  нафту  за  кордоном,  а  більшість  запасів вугілля, через  війну  на  сході,  стали  важкодоступними.)

2.  Мотивація навчальної діяльності.

-  З кожним роком на планеті Земля зменшуються запаси паливних корисних копалин. Тому потрібно не збільшувати виробництво енергії, а економно її використовувати.

Постановка  проблеми:  Що ми можемо зробити, щоб зменшити витрати палива? Як ви думаєте, про що ми будемо говорити сьогодні на уроці?

3. Оголошення теми і завдань уроку.

Тема нашого уроку   «Поняття про береження тепла і електроенергії у побуті»

- Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, як зберегти тепло і електроенергію у побуті.

- На  уроці  перед вами  стоять  такі  завдання:

  •            Дізнатися про способи зменшення втрати тепла у помешканнях.
  •            Навчитися заощаджувати електроенергію в побуті.
  •            Співпрацювати у групах, парах.
  •            Вчитися  бережливо ставитися до навколишнього середовища.

 

Вправа « Очікування»

- Що ви очікуєте від нашого уроку?

- Я , діти, очікую від вас:

  •            У  уваги
  •            Р    роботи
  •            О    організованості
  •            К – кмітливості

 

ІV. Робота над новим матеріалом.

Робота з загадками.

  1. Всю білизну позбирає
    І старанно покупає.
    Буде знову вся чистенька,
    Незабруднена, гарненька.
  2. Дуже любить він тканини,
    Сукні, светрики, гардини.
    Всі їх складочки знайде!
    Розізлиться – пара йде!
  3. Суп, морозиво, ковбаси,
    Сало, м’ясо, яйця, кваси…
    Все в животику ховає
    І свіженьким зберігає.
  4. Кілобайти, гігабайти,
    Папки, файли, блоги, сайти…
    Знань чимало різних має,
    Цілий світ про нього знає.

Як це можна назвати одним словом? Побутова техніка! (слайд )

- У кожному будинку, квартирі люди використовують для власних потреб побутову електричну техніку: телевізор, праску, пральну машину, комп’ютер, магнітофон, пилосос та інші. З кожним роком кількість таких приладів зростає. Для роботи кожного з цих приладів витрачається багато електроенергії. Найбільше електроенергії витрачається на штучне освітлення приміщень. Щоб заощадити електроенергію, потрібно економно її використовувати, зберігати її.

 - Які асоціації виникають у вас із словом «енергозбереження?»

Асоціативний кущ (Діти  обговорюють в парах це питання, доходять спільного  висновку, записують його на окремих листочках, представники пар дають відповідь на запитання і чіпляють на дошку )

   Енергозбереження – це раціональне використання енергії.

 -  Яке значення має електроенергія в повсякденному житті?

 -  Електроенергію використовують у будинках для роботи електроприладів та освітлювання приміщень. Для цього потрібно багато електроенергії. Економити електроенергію неважко!

 

Робота з підручником с.73-74

Прочитайте параграф 22, дайте відповідь на запитання  «Як заощадити електроенергію у побуті?»     (діти самостійно читають текст)

-  Як електроенергія надходить у твій дім?

-  Розкажіть, як заощадити електроенергію у побуті.

 

Фізкультхвилинка

Читання вірша (діти показують рухами)

Зимонька до нас прийшла,

Сніг пухкий нам принесла.

І летять, летять сніжинки

На дерева, на стежинки.

По сніжку, як по перині,

Покачаємось на спині.

У заметах сніг лежить,

Під ногами він скрипить.

Щоб сніжну гірку збудувати.

Треба спинку прогинати.

А тепер всі на санчатах

В ліс поїдем до зайчаток.

Зайченята дружно грають,

Під ялинкою стрибають.

А лисичка виглядає,

Зараз зайчика впіймає.

Доки звірі наші грали,

Руки в нас позамерзали. —

Погріємо?

А тепер на лижі стали

додому всі помчали.

 

Але крім електричної енергії ми з вами використовуємо ще й теплову. Теплову енергію використовують у будинках для  опалення та нагріву гарячої води. Її виробляють внаслідок спалювання корисних копалин. У повітря викидається велика кількість шкідливих газів. Вони забруднюють грунт, повітря, воду.

 

Тому потрібно економно використовувати теплову енергію. Економити її неважко.

Послухайте казку і скажіть які поради дали Зайчику щодо економії тепла в його будиночку?

 

Як Зайчик врятував тепло домівки

 

 Жив-був Зайчик-пострибайчик. Почав він готуватися до зими: зносити у домівку капусту та моркву, поміняв свою сіру шубку на білу.

     Незабаром прийшли холоди. Як не готувався Зайчик-пострибайчик до них, але все одно дуже мерзнув в своїй маленькій хатинці. Наче й вікна зачинив, і піч натопив, а все одно холодною була його домівка.

 Ще й вночі почав хтось завивати… Злякався Зайчик-пострибайчик, не знав що ж йому робити. Думав, гадав та й пострибав за порадою до мудрої Сови.

- Тітонько Сова, скажіть, що зробити, щоб в хатині тепло жити?- запитав Зайчик-пострибайчик.

- Щоб зберегти тепло у хаті, треба його зберігати, - мовила йому у відповідь Сова.

- Як це? – здивувався Зайчик-пострибайчик.

- А ти до Білки сходи, подивися. Вона про тепло у своєму домі дбає. Енергію вона розумно споживає.

- А як же можна енергію « розумно» споживати? – задумався вухань.

- Зрозумій! Тепло не там, де добре прогріто, а там, де отримане тепло збережено. А для цього необхідно додатково укутати твою хатинку від холоду,  який через стіни, вікна, двері, дах викрадає тепло з домівки. Саме так зробила Білочка в своїй домівці. Пам’ятай  про небезпечних ворогів – «містки холоду»!

- Ой-ой-ой, а що ж це за «містки холоду?» - злякано спитав Зайчик-пострибайчик.

- Це ті місця, через які в твою хатинку потрапляє холод. Частіше це відбувається біля вікон та дверей. І тому ти чуєш, як вночі виє вітер.

- То може я просто заміню вікна на нові?

- Цього, на жаль, не досить. Треба не просто замінити вікна, а покликати діда Бобра, щоб він, справжній майстер, утеплив так хатинку, щоб жоден «місток холоду» не утворився. Тоді вся отримана енергія залишиться всередині твого будиночка!

     Зрадів Зайчик-пострибайчик, що знайшов причину холоднечі в хатинці, і на наступний день поміняв разом з дідом Бобром вікна та двері, утеплив стіни. І не страшний тепер йому ні вітер, ні лютий мороз. Подякував Зайчик мудрій Сові та діду Бобру та пострибав додому першого снігу чекати…

 

- Скажіть, які поради дали друзі Зайчику щодо економії тепла в його будиночку?

 

     Вправа « Познач відповідне»

Слайд «Витрати тепла у будинку», макет будиночка  та картки. (Діти дивляться на слайд і відповідними фішками позначають на макеті будиночка місця витоку тепла)

 

 

     Робота з підручником. (ст..71-72)

Методика «Кероване читання»

     Прочитайте текст, дайте відповідь на запитання:

  • Звідки береться тепло у вашому будинку?
  • Чому потрібно берегти тепло?

 

 V.  Закріплення вивченого.

Робота у групах. 

1 група «Складання правил економного використання електроенергії»

2 група « Складання правил економного використання теплової енергії»

3 група «Які заходи проведені і проводяться в нашому класі, школі для збереження тепла і електроенергі»

 

Вправа «Добре - погано» (доповни речення)

-  Добре, що у нас є багато побутових приладів, які полегшують наше життя, але погано……

     -  Добре, що ми насаджуємо дерева біля наших будинків, але погано……..

     -  Добре, що у нашому помешканні дуже тепло, але погано…

 

  Вправа «Мудрий висновок»

- Чому  потрібно економити тепло і енергію

Збереження тепла і електроенергії дозволяє:

  •     Сприяти поліпшенню стану навколишнього середовища, не забруднювати його.
  •     Зберегти природні ресурси, які безповоротно спалюються для отримання тепла і електрики.
  •     Заощадити гроші – адже за енергоресурси ми багато платимо.

VІ. Підсумок уроку

  • Над якою темою ми сьогодні працювали?
  • Навіщо треба економно використовувати електроенергію і  тепло?

Гра «Знайди помилку» (Учні слухають речення із описом побутової ситуації, у якій люди припускаються помилки при використанні енергоресурсів. Діти мають виявити і виправити цю помилку.)

Ситуація №1. Тато дивиться телевізор, а поруч — увімкнений магнітофон.

Ситуація №2. У сонячний день на проспекті горять вуличні ліхтарі.

          Ситуація №3.  Мама розмовляє по телефону, а з крану на кухні тече вода

Ситуація №4   Іринка з мамою пішли гуляти надвір і залишили ввімкненими світло на кухні,  електрочайник, мікрохвильову пічку, комп’ютер та пральну машину.

 

VІІ. Повідомлення  домашнього  завдання.

Дослідницький практикум. «Як зберегти тепло і світло у нашому домі». Обговоріть це з батьками і підготуйте матеріал для проекту.

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайди    презентації:

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
13 січня
Переглядів
129
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку